القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الادهم الفصل التاسع 9 بقلم اميرة احمد

 رواية عشق الادهم الفصل التاسع 9 بقلم اميرة احمد
رواية عشق الادهم الفصل التاسع 9 بقلم اميرة احمد

رواية عشق الادهم الفصل التاسع 9 بقلم اميرة احمد

آدم : عندى ليكوا خبر بمليون جنيه 
أدهم بسخريه : ياما جاب الغراب لأمه قول يا أخويا 
آدم : رغم انك هتتريق بس النتيجه طلعت 
عشق وملك كانوا بيشربوا : كح كح كح وبصوا  لبعض بصدمه : ايييييه 
آدم : آه والله ومصر مقلوبه دلوقتى بسبب المجاميع 
عشق : يا وقعه مربربه يا وكستك على الفضائيات ياعشق يابنت أم عشق 
آدم : وفرى كل ده يا أختى على ما أجيبهالكم 
ملك : ومين قالك أن احنا عايزين نجيبها احنا مش عايزين نعرفها خالص 
آدم فتح اللاب توب : اسكتوا بقى 
عشق : أنت هتجيبها هنا ومفيش نت 
آدم : لا يا أختى  معايا باقه 
أدهم بغيرة  : أنت يادوب تخلص كلام معاهم يكون الليل ليل 
عشق : هاه ظهرت جبت كام والنبى هاه 
آدم : اسكتى بقى
 فضلوا قاعدين شويه وبعد كده ظهرت أدهم حط اللاب توب فى النص بحيث يكون التلات شباب شايفينه وبصوا للبنات بصه  شريره 
أدهم بخبث: أخص عليكم ده احنا مكنتش سايبينكم أبدأ 
عمر : حقيقى أنا مصدوم فيكم مكنتش أتوقع منكم كده أبدأ 
آدم : ياخسارة تربيتى فيكم هى دى آخرتها يا كلاب 
ملك انهارت فى العياط : لأ والله العظيم كنت بذاكر أوى والنبى يارب لأ 
أدهم : هى مش عشق هى اللى بتستلم فقرة العياط برده 
آدم : يمكن بطاريه العياط هنا هنكت 
عمر : أتفق مع هذا الرأى 
عشق ببرود : تمثيلكم أوفر أوى متخلصوا وتقولوا جبناكام  
ملك : ايه ده يعنى احنا مجموعتنا مش وحش يا كلاب طيب قول بقى 
أدهم : اعتزرى يا ملك واطلبيها بأسلوب أحسن من كده يا إما مش عقولكم جبتوا كام 
ملك : أبوس ايدك يا أدهم باشا ممكن تقولنا جبنا كام
أدهم : لأ لسه مقتنعتش 
عشق بعصبيه : متخلص أنت هتذلنا مثلا 
أدهم ببرود : أننى بقى نامى على رجلك علشان أقولك مجموعة 
عشق : متعصبنيش قول احنا جايين كام واخلص 
أدهم : .................
عشق : طيب أنا آسفه بايزززززز ممكن تقولنا بقى 😍😳😍
أدهم : خلاص صعبتوا عليا 
ملك أننى جبنة ٩٨٪
عشق : مبروك ياروحى 
ملك : بتهزر صح أنا مش فاشله أنا مش فاشله وظلت تثقف بايديها وتتنطط 
أدهم : أننى بقى هذاك شويه بصراحه 
عشق نظرت له وهى على وشك البكاء 😭😭😭😭
أدهم : بهزر معاك أنت جبت ٩٧٪
عشق اكتفت بالصراخ : لأ لأ مش مصدقه نفسى أنا بحلم حد يضربنى 
آدم : تعالى أضربك علشان تصدقى 
عشق : هههههههه بهزر أنا نجحت هههههههه ظلت تضحك مثل المجانين ده
ومن ثم بكت بقوه 
أدهم : كده كتير عليا فى ايه بتعيطى ليه 
عشق : أنا حليت كله صح أنقص تلات درجات ليه كتير اهئ اهئ 
نظر الجميع إلى بعضهم بصدمه 
أدهم : أنا مش هتكلم علشان أننى بنت بس والله
 بعد شويه ضحكت ولا كائنها لسه شاله أدهم وشلانى شخصيا بصراحه : الحمد لله أنى نجحت أصلا هييح 
وجلسوا وأخذوا يتحدثوا عن الامتحان وجاء الويتر بقالب كيك قائلا بأدب : ده من إدارة المحل الأنسات ألف مبروك على النجاح ويارب دايما فى تقدم إن شاء الله 
بدأت البنات الأكل  بسعادة والشباب يتابعونهم 
آدم : دول طفسين أوى مفيش واحده فيهم عزمت علينا منظرنا عرة أوى صراحه 
لم يجيب عليه أحد فكان الاثنان مشغولان لمتابعه معشوقاتهن والبسمه والفرحه على وجوههم 
يلا ياجماعه نروح 
ملك : أننى يا ست  ياللى يابابا اتجوزها 
أمينه : فى ايه 
ملك : نجحنا ومجاميعنا عاليه أوى احنا فرحانين خالص 
أمينه : جبتوا كام
عشق: أنا ٩٧ وملك ٩٨
أمينه عملت تصرف عكس توقعاتهم الاتنين 
أمينه قلعت الشبشب : يا موكوسه يا بنت الموكوسه أننى وهى تنقصوا الدرجات دى ليه هاه 
وفضلت تجرى وراهم 
عشق  بلا وعى راحت استخبت ورا أدهم 
عشق : احنا عندنا عيال عايزين نربيهم أقف ومتتحركش الله يباركلك 
أدهم كان حاسس احساس صعب قلبه بدأ يدق دى أول مرة تقرب منه كده 
أمينه : سيبنى عليها ياعمر أربيها الكلبه دى 
عمر : سيبيهالى بس يا أمينه ومتضرييهاش انتى  
أمينه : بس يا بن الهبله أبعد من هنا 
عمر : لو سمحت أمى مكانتش هبله 
أمينه ضربته على قفاه : كانت هبله ولا لأ 
عمر : كانت هبله وعبيطه كمان 
أمينه : راحت ضربته بالقلم فى واحد محترم يقول على أمه هبله وعبيطه يخربيتك ياشيخ 
بااااااس قالها أدهم وهو ذاهب إلى غرفته لأنا داخل أنام شويه 
ملك وعشق : ايه ده احنا مش هنتفسح 
أمينه بطفوليه هى الأخرى : آه والنبى عايزين نتفسح 
أدهم : هنام ونروح نتفسح وأنت يا ماما أننى كبرتى على الحاجات دى
كان ذاهب ولكنه توقف على شئ لامس ظهره من الخلف  وكان شبشب أمه ( سلاح أى أم مصريه ) 
أمينه : أنا كبرت يا كلب يا ناقص اسفخس على تربيتى 
أدهم : أنا مش هرد عليكى هرد على جوزك 
عشق : مش هينفع تنام احنا يادوبك ندخل نلبس 
وقبل أما يرد كان البنات توجهوا لغرفهم 
آدم : أنا كمان بقول نلبس وفروا من أمامه هو وعمر 
بينما هو قال فى نفسه : حرام عليكى ياعشق والله 
ودخل يلبس
 ثوان وكانوا يقفون فى الصاله منتظرين عشق وملك 
أدهم كان لابس تيشرت أبيض وبنطلون جينز أزرق وكوتش أبيض 
عمر كان لابس تيشرت كحلى وبنطلون أسود وكوتش أسود 
آدم كان لابس تيشرت أسود وبنطلون أسود وكوتش أبيض 
( يا جماعه أنا لو مش هيتقال عليا خطافه رجاله كنت عملت حاجات كتير فى المزز دى 😍😍😍😍😍😍😍😍) 
عشق خرجت وكانت لابس دريس أزرق من فوق وزيتى مخطط من تحت على نظام جيبه وبلوزه وطرحه زيتى 
ملك لبست دريس مخطط أحمر فى أسود على طرحه حمرة 
وكان شكلهم الاتنين حوريات نازله من الجنه 
يلا 
أدهم : طيب دلوقتى فيه تلات عربيات هنركب ازاى 
عشق : احنا هنركب عربيه واحده 
أدهم : مش أتوبيس مصر القومى هو 
عشق : استنى شويه الله أنت وعمر قدام 
وآدم وملك وأنا هنقعد ورا 
أدهم : لأ 
عشق : متبقاش قفوش يا جدع يلا 
أدهم : أرجعى عيطى تانى مش كفايه مستحمل نزولك كده بأعجوبه لأ وكمان نازله ضحك صبرنى بهممس لنفسه 
ركبوا العربيه 
عمر : تحبوا نبدأ منين الأول يابنات 
عشق وملك : الملاهى 
عمر : يلا ياسطى 
أدهم : انا مش هقول غير حاجه واحده بس أنتم صغيرين علشان نروح الملاهى 
كلهم ردوا فى نفس واحد : آه 
أدهم ساق بغضب وطول الطريق قطع الصمت ده عمر وهو بيفتح الكاسات على مهرجان أندال 
الكل بدأ ينسجم مع المهرجان وجه عند 
مع انها لاسعه شويه بس دى عندى أنا بالدنيا تلقائي نظر أدهم اتصور على عشق اللى يتغنى وعمر بص على ملك الاتنين كانوا بيغنولدا ومش شايفين الشباب وهما بيبصولهم 
كملوا الطريق 
ملك : عمر والنبى عايزة أركب اللعبه دى 
عمر : تعالى يا ملوككه 
أدهم : استنى هو أنا قفص جوافه مش المفروض تسألنى 
عشق : ليه بس يسألك أحنا رايحين معاهم أصلا 
الكل راح شوية فى الأول كانوا ساكتين وبعد شويه البنات بدأت تصوت جامد والشباب مش قادرة تمسك نفسها من الضحك 
نسبهم مبسوطين ونروح لخارج مصر خاصه فرنسا 
المجهول : ألو أيوة يامرات عمى 
الشخص : ........................
المجهول : بخير الحمد لله أخباركم ايه فى مصر 
الشخص :......…..……………
المجهول : طيب وعشق عامله ايه 
الشخص :..........…………....
المجهول : أنت بتقطعى فى الكلام ليه هى حصلها حاجه 
الشخص :…………….............
المجهول بصدمه : ايبيه ماتت 
يتبع.....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات