القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت منحرف الفصل التاسع 9 بقلم رشا محمد

 رواية أحببت منحرف الفصل التاسع 9 بقلم رشا محمد

رواية أحببت منحرف الفصل التاسع 9 بقلم رشا محمد

رواية أحببت منحرف الفصل التاسع 9 بقلم رشا محمد

آدم شايل غرام وطالع الأوضة من غير م يتكلم ولا يرد
عليها ودخل وقفل الباب
آدم : أنت مش بتسمعي الكلام ليه يا غرام ؟ وبيقرب
عليها ويقول : مش أنا قولت متخرجيش برا الأوضة
دي ؟
غرام بترجع لورا وبتقول : مش هسمع الكلام يا آدم أنا
مش جارية عشان تحبسني
مازال يقرب منها ويقول : مش آدم الدمنهوري اللي
مراته متسمعش كلامه
غرام : وأنا مش هسمع كلامك تاني يا آدم وابعد عني
ولم يعد مكان ترجع اليه ف التصقت في الحائط
اقترب آدم منها أكثر حتي لم يعد يفصل بينهم شئ
وهمس لها وقال : هتسمعي كلامي غصب عنك يا غرام
غرام : ابعد عني لو س..
ولم تكمل كلامها ف التهم شفايفها في بوسة عنيفة غرام
بتزقه ب ايديها مسك ايديها ثبتها ورا ضهرها وقربها منه
أكتر وشالها وهو مازال يُقبلها وذهب ناحية السرير
( ونسيبهم بقي عشان عييييييب
🙈😁
)
استيقظت غرام وجدت نفسها في أحضان آدم نظرت
اليه تتأمل ملامحه وقالت : قمر وبحبك بس نفسي أفهم
ايه سبب تغييرك بالشكل دا وليه بتعامل مامتك بالقسوة
دي ونفخت ف وجهه برقة وهمست باسمه وقالت : آدم
يا دومي اصحي
آدم : صباح الخير
غرام بتضحك : صباح ايه ياحبيبي قول مساء الخير
آدم : ايه دا هو احنا بليل !!
غرام : أيوه بليل أنت مش حاسس ولا ايه
آدم قرب غرام ليه وقال : أنا مش بحس بالوقت وأنت
ف حضني يا غرامي
غرام : بجد يا آدم !! يعني أنت بتحبني زي م بحبك ؟
آدم : بحبك يا غرامي أكتر كمان م بتحبيني بس نفسي
تفضلي ف حضني العمر كله
غرام : وأنا عمري م هبعد عنك ابدا يا حبيبي
آدم : اوعديني يا غرامي انك عمرك م هتسيبيني ابدا ولا
تبعدي عني
غرام : ليه بتقول كدا يا آدم !! أنا عمري م أتخيل حياتي
من غيرك رغم تقلباتك وقسوتك عليا
آدم : اوعديني يا غرام
غرام : أوعدك يا آدم ان عمري م أسيبك ابدا ولا ابعد
عنك بس اااا
آدم : بس ايه يا غرام قولي !!
غرام : ااااا ينفع أسألك علي حاجة ؟
آدم : عايزة تسألي علي ايه يا غرام قولي علي طول !!
غرام : هو أنت ليه عاملت مامتك بالقسوة دي ؟
انتفض آدم من مكانه ووقف مسرعًا وقال : أنت شكلك
اجننتي
غرام : اتجننت!! ليه بتقول كدا ؟
آدم : أنت نسيتي نفسك يا غرام ولا ايه !!
غرام : ليه يا آدم مش عايز تتكلم معايا مش يمكن
أساعدك ؟
آدم بضحك : تساعديني !! وهو أنا محتاج منك مساعدة؟
غرام : وليه لاء يا آدم آدم أنا مراتك وحبيبتك ومن
واجبي تجاهك أن أساعدك وأقف جنبك
آدم : وأنا مش محتاج مساعدة من حد وذهب ليحضر
ملابسه من الخزانه
غرام ذهبت إليه تحتضنه من الخلف وتقول : اتكلم معايا
ياحبيبي وفضفض عشان ترتاح أصل أنا بصراحة مش
قادرة استوعب ازاي حد يعامل مامته كدا !!
لف آدم لها بسرعة وغضب وأمسكها من ذراعيها بعنف
وقال : قولتلك مش محتاج مساعدة من حد ومعنتيش
تقولي الاسم دا تاني علي لسانك أنا أمي ماتت ماتت
مااااتت أنت فاهمة وزقها وقعها ع الأرض
غرام فضلت تعيط كتير جداااا
وآدم احضر ملابسه وأخذ شاور وارتدي ملابسه وخرج
برا الفيلا وركب سيارته واتجه نحو المكان المعتاد الذي
يتردد عليه ليسهر ويشرب وجلس علي نفس مقعده
يحتسي مشروبه المفضل حتي أصبح ثمل لا يري أمامه
وأتت اليه بوسي تتمايل بمياصة وتقول : فينك من زمان
يابيبي وحشتني موت وقبلته في خده
نظر إليها آدم من فوق لتحت ومردش عليها وشاور
للنادل كي يأتي ب مشروب آخر
بوسي : عن اذنك يا بيبي هروح أعمل نمرتي وأجيلك
هوا وقبلته في خده
لم يرد عليها آدم وظل يشرب أكثر وأكثر حتي أتت اليه
بوسي وقالت : مش كفاية شرب بقي يا بيبي ويالا
عشان نروح ؟
آدم رفع نظره لبوسي وقال : ليه يا غرامي كدا ؟
بوسي بدهشة : غرام !! وسكتت وجارته ف الكلام
آدم : أنت ايه اللي جابك هنا يا غرام مش أنا قولتلك
متخرجيش برا أوضتك
بوسي : معلش بقي يا بيبي أنا جيت عشان أخدك ونروح
آدم : يعني أنت مش هتسبيني يا غرام وهنروح سوا
بوسي : آه طبعا يابيبي أومال ايه
آدم أخدها ف حضنه جامد وباسها ف شفايفها وفجأة
بعد عنها وزقها أنت مش غرام ودي مش شفايفها ولا
دا حضن غرام اللي بحس فيه بالدفا وضربها بالقلم
وقعت ع الأرض وسابها و مشي.....
يتبع....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات