القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الثامن 8 بقلم زهرة الظلام

  رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الثامن 8 بقلم زهرة الظلام
 رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الثامن 8 بقلم زهرة الظلام

 رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الثامن 8 بقلم زهرة الظلام

مريم:مش معقول هو انت؟!!!
خالد: وحشتيني 
مريم سابته وجريت وهو فضل باصصلها 
مريم:محمد 
محمد:اي ياقلبي 
مريم:خالد رجع تاني 
محمد:ايه شوفتيه فين كلمك طيب ؟!!
مريم:مش مهم دلوقتي المهم اسيا فين؟!
محمد حضنها :اهدي اسيا مع عبير ومراد 
مريم: خايفه اوي عليها 
محمد: ماتخفيش ياعمري انا معاكوا اهو 
مريم فضلت خايفه وبتعيط لحد ماهديت ونامت 
محمد:اسيا يلا ياقلب بابا الوقت اتأخر 
سيف: خليها شويه ياعمو لسه ماشبعتش منها 
محمد:ماشبعتش منها دي بنتي يلا حاسب علي كلامك 
اسيا: بكره نكمل كلام ياسوفه باي 
محمد: العيب مش عليه العيب علي سوفه 
سيف :طيب ياقلب سوفه خلي بالك من نفسك 
اسيا:وانت كمان 
محمد:المراره يا اسيا يلا 
اسيا:شيلني يسطا 
محمد:نهار اسود ومنيل يسطا طب يلا 
شالها وراحوا اوضتهم وناموا 
*********
عند خالد
خالد: لازم تكون ليا انا لسه بحبها 
مازن:ياصحبي انت سافرت ورجعت ولسه عايزها انساها بقا دي عندها بنت 
خالد: ولو تطلق والبت تعيش مع ابوها وانا اخد مريم 
مازن: ناوي على اي ياخالد 
خالد:ناوي علي مريم بس لازم احرق قلب المحروس جوزها الاول 
مازن:ربنا يستر انا هنام
نام مازن وخالد فضل سهران طول الليل 
*******
الساعه 6 الصبح محمد ومريم نايمين واسيا قلقت قامت فتحت باب الاوضه ونزلت ع البحر من غير مايحسوا 
خالد: هو انتي بنت محمد ومريم
اسيا:ايوه انا انت مين؟!
خالد :انا صاحب بابا من زمان بس كنت مسافر 
اسيا: عمره ماحكي عن صحاب ليه أصلا 
خالد: اسمك اي طيب 
اسيا: اسمي اسيا عندي 5 سنين 
خالد سرح شويه وافتكر ان زمان ابنه هو ومريم كان هايبقي قدها ونزلت منه دمعه اسيا لاحظت ومسحت دموعه 
اسيا:انت ضايع من مامتك ولا اي 
خالد:لا ياصغغنه ليه؟!
اسيا:اصلك بتعيط وماما قالت اي حد بيعيط بيبقي ضايع من مامته او مامته بتكون نجمه ف السما 
خالد: مريم الي بتقولك كده؟!
اسيا:اه 
خالد: طب وبتقول اي كمان 
اسيا : لما بخاف من الضلمه بتقولي غمضي عينك عشان تحسي ان انتي الي عملتي الضلمه دي ولما الاقي حد مدايق اديله ورده او شكولاته بس انا مش معايا ولا ورده ولا شكولاته ادهالك 
خالد:انتي الورده بتاعتي بس فين مامتك 
اسيا: انا ماجليش نوم ونزلت 
خالد:من غير ماتعرف 
اسيا: لا لو كنت قولتلها كانت وفضت 
خالد:طب تعالي اجيبلك ايس كريم 
اسيا:يلا 
********
عند مريم
مريم صحيت وملاقتش اسيا فضلت تدور عليها ومش موجوده ف الاوضه 
مريم:محمد اصحي اسيا مش هنا 
محمد:تلاقيها ف الحمام 
مريم:يامحمد فوق انا مش لاقيها خالص 
محمد صحي بسرعه:تلاقيها راحت ل سيف 
راحوا وخبطوا علي اوضة مراد 
مراد:في اي ع الصبح كده 
محمد:مراد سيف فين ؟!
مراد:نايم اهو لي ؟!
مريم:يعني اسيا ماجتش 
مراد:لا ماجتش حصل اي 
محمد:مش لاقينها خالص
مراد:تلاقيها نزلت ع البحر ولا حاجه 
مريم:يالهوي يلا يامحمد ندور عليها 
فضلوا كلهم يدوروا عليها لحد ما محمد لقي بنت واقفه ولابسه فستان شبه اسيا بس كان معاها واحد مشفش وشه 
محمد:اسياااا 
اسيا لفت وجريت عليه وهو حضنها 
محمد:كنتي فين انتي كويسه ومين الي كان معاكي ده 
اسيا:نزلت اقعد ع البحر شويه وكمان ده صاحبك 
محمد:صاحبي مين
خالد راح ل محمد
خالد: كده تنسي صاحب عمرك 
محمد: اسيا روحي بسرعه ل ماما عشان قلقانه عليكي 
اسيا:حاضر 
اسيا راحت ل مريم واول ماشفتها فضلت تعيط وعبير بتهديها 
محمد: راجع لي اوعي تكون فاكر ان مريم لسه مستنياك 
خالد : وفي حد بينسي حبه الأول 
محمد : ورحمة امي لو فكرت تعمل حاجه ماهرحمك 
مشي وسابه وهو ماشي
خالد:اللعب مش مع مريم اللعب دلوقتي مع بنت مريم 
محمد سابه ومشي 
مريم:كنت فين ياحبيبي 
محمد: كنت بسأل علي مكان للمول هنا عشان نروح 
اسيا:بجد
مريم:اسكتي انتي متعاقبه ومش هاتروحي حته 
سيف: لا ياخلتوا ونبي اخر مره خليها تيجي 
اسيا:انا اسفه ياماما اخر مره والله 
محمد:خلاص بقا عشان خاطري 
مريم:طيب 
لبسوا وراحوا المول وهما راجعين اسيا وسيف كانوا بيجروا ورا بعض وفجاه عربية خبطت اسيا 
مريم:اسياااا 
خدوها وراحوا المستشفى 
الدكتور :محتاجين نقل دم من الاب بسرعه 
محمد:انا ابوها فصيلة دمي A
الدكتور :للأسف هي Oودي فصيله مافيش منها كتير لازم نفس الفصيله عشان مايحصلش حاجه 
مريم:خالد لازم نروح ل خالد
عبير: خالد لي ؟!
مريم ماردتش وراحت ل خالد فضلت تخبط علي باب الاوضه جامد 
خالد:مريم في اي؟!
مريمؤالحقني ياخالد اسيا ف المتشفي ومحتاجين دم مننا ومحمد وانا مش نفس فصيلتها ولازم الاب هو الي يتبرع او الام لازم تيجي معايا
خالد: طب وانا مالي؟!
مريم: عشان انت ابوها يلااا 
خالد:ايه؟!!😳
يتبع......
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات