رواية قلبي ليس بيدي الفصل الخامس والثمنون 85 والاخير بقلم حسناء مصطفي
رواية قلبي ليس بيدي الفصل الخامس والثمنون 85 والاخير بقلم حسناء مصطفي |
رواية قلبي ليس بيدي الفصل الخامس والثمنون 85 والاخير بقلم حسناء مصطفي
الدكتور: الام او الاطفال..
مكنش حد مصدق اللي الدكتور قاله...
جاك: انت بتقول اي..
الدكتور: انا اسف... مفيش ف ايدينا حاجه نعملها...
ماما: بنتي... انا عايزه بنتي..
جاك: مش عايز.. مش عايز اطفال.. انا عايز مراتي.. ضحي بالاطفال مش مهم... المهم هي تقوم بالسلامه...
الدكتور: تمام...
الدكتور دخل وجاك قعد ع الارض وهو خايف...
محمد: هتعدي.. هتعدي ان شاء الله...
جاك بتوتر: ايوا.. ايوا هتعدي.. اكيد..
ماما: يارب... خليك معاها يارب...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدى وقت وبعدين سمعوا صوت عياط الاطفال من بره...
جاك بلع ريقه بخوف وقام... الدكتور طلع..
جاك: هو.. هو اي دا..
الدكتور: مبروك.. قدرنا نحافظ ع الاتنين...
جاك: يعني جاكي بخير!
الدكتور: ايوا الحمد لله.. عدت ع خير...الف مبروك..
فيروز: الحمد لله... الف حمد وشكر ليك يارب... طب هي صاحيه!
الدكتور: لا لسه مفاقتش..
استنوا لحد مافوقت...
جاك فتح الباب ودخل بالراحه... قعد جنبي لحد مافوقت...
فتحت عيني بتعب..
جاكي: جاك..
جاك: ياعيون جاك..
جاكي: كنت فين..
جاك: كنت بره... انتي كويسه صح!
هزيت راسي وانا دموعي بتنزل وهو كمان دموعه بتنزل...
جاكي: ولادي فين..
جاك: خدوهم... حمدلله ع سلامتك ياحبة قلبي.. حرام عليكي هو انا ناقص!.. كنت بموت من الخوف بره..
جاكي: سيبتني وطلعت ليه..
جاك: مقدرتش اشوفك كدا... مقدرتش...
جاكي: عايزه اشوفهم..
الممرضه دخلت ومعاها الاتنين والكل دخل...
ندى: لوللللللولي... الف مبروك ياجي..
جاكي: الله يبارك فيكي... عقبالك..
شيلت البيبي وجاك قعد جنبي وشال التاني.... كنا باصين ليهم وبنعيط...
ماما: بطلوا بقاا هتخلوني اعيط معاكوا..
فيروز: يتربوا ف عزكوا..
جاك: انا مصدوم..
جاكي: وانا بردو..
ندى: ياعيني دول مش مصدقين..
محمد: عقبالنا ياقمر..
ندى: يارب..
نور: اديني اشوفهم..
فيروز: بس يابت خليهم يشبعوا منهم...
جاك كان قاعد جنبي وحاضني وشايلين الاتنين ومش مصدقين... الموضوع عدى ع خير..
عمو احمد: طب هي تعيط عشان هي بنوته ومش مستحمله... انت عمال تنزل دموع ليه..
ماما: مبسوطين بيهم...
فيروز: هما مش بيردوا علينا ليه..
حرفيا كنا مندمجين معاهم ومش حاسين باللي حوالينا...
جاك: دي شبهك..
جاكي: اشعرفك ان دي البنت..
جاك: انا عارف.. ملامحها كلها منك.. يارب عينيها تطلع زيك..
نور: ماتعبرونا ياجدعان..
جاك: عايزه اي..
نور: عايزه اشيل النونو..
جاكي: تعالي شيليه..
جت خدته وقعدوا يتفرجوا عليهم...
جاك: مظنش ان في حد اسعد مني دلوقتي..
جاكي: اول مره احس الاحساس دا.. انا مبسوطه قوي..
جاك: صحيح فين جوري..
ادم دخل...
ادم: اهي ياسيدي..
اول مادخلت طلعت تجري ع جاك..
جوري: ماما انتي كويسه!
جوري: كويسه ياروح ماما.. كنتي فين..
جوري: كنت مع دومي..
جاك: دومي!!... انتي لحقتي!!
جاكي بضحك: معلش معلش.. خالها..
جاك: قوام ماخلتوه خالها!
ادم: انا مش عارف انت مش راضي تقبل بالواقع ليه.. اختي ياجدعان.. صحيح مسلمتش عليكي..
الف مبروك ياقمر انتي..
لسه هيقرب راح جاك بعده عني..
جاك: سلم بإيدك ياخويا..
ادم: مانا بسلم بإيدي اهو.. هاخد بوسه بس..
جاك: ولاااا..
ادم: خلاص.. مش هاخد..
جاك: بوسه ف عينك.. وبعدين بطل بقاا تستغل نغمة انك اخوها اخوها... انا مالي انا.. اياك تكون ابوها... محدش يبوس مراتي غيري..
فيروز: شوف الواد.. من حبك فيها ياخويا..
جاك: يانهاار.. دانا بموت فيها..
راح مسك وشي وفضل يبوسني من خدي..
جاك: دي قمر حياتي ياناس..
ماما: ياواد استحي..
جاك: لا.. مراتي عادي.. محدش ليه عندي حاجه.. تعالي ف حضني يابت...
محمد: اوعدني يارب..
ندى: يوعدك بإي!!
محمد: بحضن زي دا...
ندى: من مين بقاا!
محمد: من امي.. هيكون من مين ياغبيه يام دماغ فاضيه انتي..
ندى: اما انت خنزير صحيح.. ماتلم نفسك..
محمد: بت.. متخلنيش افتح دماغك..
ندى: نينينني.. سم..
محمد: عيله بارده..
جاك: بقولك اي.. خدها وروحوا افتحوا دماغ بعض بره.. مراتي تعبانه وعايزه ترتاح... هتقفوا هنا اقفوا بادب...
ندى: ماتشوفي جوزك ياست جي.. بيطردنا من قبل مانعمل حاجه..
جاكي: معلش مانتوا مش قاعدين ساكتين..
ندى: الصحاب ف اجازه فعلا...
جوري: عايزه اشوف النونو..
جاك: ماتجيبي العيال يابت انتي.. هما ولادي ولا ولادك!
نور: امسك ياخويا.. في اي... بكرا اجيب زيهم..
جاك: هاتي ياختي.. ملكيش دعوه بيهم..
فيروز: هتسموهم اي..
جاك: جي اللي هتسميهم..
كان ماسك ايديهم وبيلعب معاهم..
نور: هتسميهم اي ياجي..
جاكي: الولد مُتيم..
محمد: حلو دا.. والبنت!
بصيت لجاك وابتسمت وهو باصص للبيبي..
جاكي: اسيل..
رفع وشه وبصلي...
جاكي بابتسامة: اي رايك..
راح حضني جامد وهمس ف ودني..
جاك: شكرا..
فيروز بابتسامة: حلو اسيل... يلا تتربى ف عزكوا..
جاك: استني هعمل حاجه..
طلع الفون وفتح الكاميرا..
جاك: لحظه محتاجه توثيق..
خدلنا صوره قمر كدا مع البيبيهات وجوري ونشرها عشان الحكايه تكمل...
بصينا لبعض انا وجاك وابتسمنا....
باااااااااااااك...
جاكي: بس كدا ياعيون تيته... وجت اسيل وجه متيم..
ـ الله ياتيته... دي قصه ولا ف الافلام..
ـ فعلا جدوا كان بيحبك قوي كدا!!
جاكي: ايوا ياواد.. مانا هقولك.. جاك احسن حد دخل حياتي.. القشايه اللي جت عشان تنجيني..
ـ طب وماما اسيل اتعرفت ازاي ع بابا... ليهم قصه زي بتاعتك بردو!!
جاكي: ايوا طبعا... اسيل وابوك حبوا بعض جدا جدا.. وليهم حكايه طويله قوي..
ـ يعني طنط جوري مش بنتكوا الحقيقيه!!
جاكي: الواقع بيقول انها مش بنتنا الحقيقيه... بس انا وجو عمرنا مامشينا زي مالواقع عايز.. جوري بنتنا زيها زي اسيل ومتيم...
ـ وبابا متيم... محبش ماما!!
جاكي: حبها بردو ياست.. وبردو ليهم حكايه حلوه قوي... ياااه.. زمن..
ـ طب ماتحكيلنا حكايتهم ياتيته...
جاكي: مره تاني بقاا ياعيون تيته..
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق