القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كل ما تبقي لي الفصل السابع 7 بقلم منة رضا

 رواية كل ما تبقي لي الفصل السابع 7 بقلم منة رضا
رواية كل ما تبقي لي الفصل السابع 7 بقلم منة رضا

رواية كل ما تبقي لي الفصل السابع 7 بقلم منة رضا

صوت زماره العربيه علي بعدين اختفي مره واحده 
أمجد : نور
كينان : واقف و ماسك نور في أيدو..
ديما : أنتي مجنونه حد يجري كده كنتي هتموتي ..
أمجد : خليكي في نفسك و بعدين اي الي جابك ..
ديما : جايه اشوف جدو في حاجه ..
كينان : خبطها في أيديها و قال ياريت تهدي احنا جايين عشانهم مش عشان تتخانقي مع سي أمجد ده كمان ..
ديما : أنت مش شايف كلامه ..
كينان : خلاص يا ديما يلا عشان نشوف جدك..
نور : ماشيه مع كينان و هو حاضنها من كتفها ...
أمجد : كينان شيل أيدك عنها ..
نور : لف لي و قالت أنت ملكش دعوه بيا خالص ..
ديما : بصت لكينان و غمزتله و بعدين  قالت مش محتاجين أن أحنا نعمل حاجه ..
كينان : حب يستفز أمجد راح قال يلا يا نوري نروح نشوف جدو و ساب أمجد و مشي ..
ديما : جدع دماغك بدأت تشتغل ..
كينان : ده انا أعجبك بس اصبري عليا ..
ديما : انا مستنيه اهو ..
دخلوا الاوضه و كان عزيز قاعد علي السرير و الدكتور معاه..
أمجد : أي يا دكتور هيخرج النهارده خلاص ..
الدكتور : اه انا دلوقتي كتبتله علي خروج تقدرو ..
أمجد : تمام شكراً يا دكتور ..
كينان : انا هاخد نور و ديما معايا في العربيه ..
أمجد : نور هتمشي معايا انا و جدك و خد انت ديما معاك ..
نور : كانت لسه هتتكلم راح أمجد بصلها بنظره تحذير بعدين سكتت ..
كينان : يلا يا ديما ..
ديما : خرجت معاها لكن كانت متعصبه شويه بسبب تصرفات أمجد ..
كينان : أحنا لازم نعمل حاجه عشان منخليش جواز أمجد و نور ده يتم 
ديما : انا لما اروح هفضل ورا نور عشان اخليها ترفضه ..
كينان : كويس انفعي في حاجه ..
ديما : انا بردو امال مين الي كان واقف قدام أمجد مش قادر ينطق حرف ..
كينان : سابه و كمل مشي ..
*في الأوضه*
نور : انت أزاي تتكلم عن لساني علي فكره انا بعرف ارد و فيا لسان ...
أمجد : أنا لسه محاسبتكيش علي الي حصل من شويه ياريت تفضلي ساكته لحد ما نروح ..
نور : بعدت عنه و فضلت تتكلم بكلام مش مفهوم ..
بعد شويه الممرضين جهم نقلوا عزيز بيه مع أمجد علي العربيه ..
عزيز : قاعد في الكرسي الي من ورا و نور قاعده قدام جمب أمجد و لسه خناقهم مستمر ...
نور : جدو انت شايف كلامه ..
أمجد : هيرد يقول اي اصل الصراحه شايف قله ادب بنت ابنه ....
عزيز : أمجد عيب كده احترموا أن انا معاكم ..
أمجد : حاضر يا جدي هسكت عشانك ...
بعد شويه من خناقات نور و أمجد و صلوا البيت خلاص ..
و نقلوا عزيز بيه اوضته ..
عزيز : روحي انتي يا نور يلا عشان ترتاحي 
نور : لأ يا جدو انا هفضل معاك . 
أمجد : بيتكلم بصوت عالي شويه  نور يلا ..
عزيز : روحي يا نور انا كويس ..
نور : حاضر و مشيت و كانت بتخبط برجليها زي الاطفال ..
أمجد : متنسيش تاخدي العلاج ..
نور : كملت و مردتش عليه ..
عزيز : أتمني تصرفاتك مع نور تبقي احسن شويه عشان انت عارف نور بتاخد علي خاطرها بسرعه ...
أمجد : عارف يا جدي بس نور مش صغيره .
عزيز : نور عايزه حنيه يا أمجد نور اتحرمت من الحنيه من و هي صغيره ..
أمجد : عارف يا جدي انا مش عارف هي بتتصرف كده لي بس انا بحاول اتعامل معاها براحه بس هي الي بتعصبني ...
عزيز : حاول تتصرف معاه براحه و هي مش هتعصبك ..
أمجد : حاضر يا جدي و قام عشان ينام عشان هيروح الشركه بكره ..
خرج أمجد من الاوضه و عدي علي اوضه نور و هو ماشي لكن هي كانت نايمه دخل غطاها و خرج و قفل الباب و راح اوضته..
نور : فتحت عينيها  بعد ما مشي بعدين قعدت علي السرير و قالت طالما انت بتخاف عليا كده لي بتتعامل معايا بالاسلوب ده أنت كده بتكرهني فيك ...
بعدين رجعت نامت تاني ...
أمجد : دخل اوضته و كان باين عليه التعب رمي الفون علي السرير هو و مفاتيح العربيه و دخل ياخد شور ..
بعد شويه خرج أمجد و كان لابس ترنج بيتي مريح للنوم و اترمي علي السرير ...
*عند معتز *
سجده : معتز احنا لازم نقرب نور و أمجد من بعض انت عارف أن هما بيحبوا بعض بس بيكابرو ..
معتز : عارف بس غباء اخوكي هيضيعها منه ..
سجده : عشان كده لازم نساعدهم ..
معتز : ازاي 
سجده : قربت من ودانه و بدأت تقوله هيعملوا اي ..
معتز : حلو اوي كده يلا بقا نطلع ننام عشان يومنا بكره طويل ...
سجده : يلا ..
ديما : كانت مستخبيه و سمعت كل حاجه .
بقا كده يعني احنا هنا عشان نفرقهم تيجوا انتوا تجمعهوهم بس بردو مش هيحصل ...
و طلعت عشان تقول لكينان كل حاجه ..
كينان : حلو اوي يعني ام شبر و نص دي هي و اخوها عايزين يدمرو كل حاجه ..
بس علي مين ده انا كينان ..
ديما : أنا رايحه انام دلوقتي و الصبح ربنا يحلها ..
كينان : تمام و دخل هو كمان اوضته و اترمي علي السرير عشان ينام ..
في صباح يوم جديد مليان غل و حقد من ناس و فرح لناس تانيه ..
نور : نازله علي السلم راحه اوضت جدها فجاءه حد سحبها من ضهرها  و فضل يمشي بيها ..
فضلت تصوت و تحاول تفلت منه لكن مكنش في فايده 
أمجد : راح يشوف نور في اوضتها عشان يتكلم معاها لكن ملقهاش ..
اتوقع تكون نزلت تحت عند جدو ..
نزل تحت يشوفها ...
كينان : صباح الخير ..
أمجد : صباح النور ..
مشفتش نور ..
كينان : لأ اخر مره شفتها امبارح في المستشفي ..
أمجد : تمام و سابه و مشي ..
ديما : ماله ده ..
كينان : مش عارف كان بيسأل علي نور ...
ديما : و قولتله اي ..
كينان : قولتله معرفش أكيد ..
ديما : يلا نشوف جدك طيب ..
كينان : يلا ..
أمجد : فتح الباب و دخل عند جده 
صباح الخير يا زينه الشباب ..
عزيز : ضحك و قال صباح الخير يا أمجد ...
أمجد : مشفتش نور ..
عزيز : لأ حتي انهارده منزلتش قعدت معايا ..
أمجد : أمل هتكون فين دي مش فوق..
عزيز : تلاقيها قاعده في الجنينه برا ...
أمجد : طب انا هروح اشوفها و اجيلك ...
عزيز : طيب بس ابقي اتكلم معاها براحه مش عايز خناق كل شويه ...
أمجد : طيب و خرج ..
راح أمجد الجنينه و فضل يدور علي نور في كل مكان مش موجوده ..
سجده : خارجه من البيت بعدين شافت اخوها شغال يدور علي حاجه في الجنينه و شكله متعصب و قلقان ..
أمجد :  شاف سجده بعدين قرب منها و سألها لو شافت نور 
سجده : لأ اخر مره شفتها امبارح في حاجه 
أمجد : مردش عليها و مشي دخل الفيلا تاني ..
دخل اوضه جده تاني عشان يشوفها يمكن تكون دخلت و هو مش واخد باله ..
معتز : خير يا بني قلقان كده لي ..
أمجد : مفيش نور مش موجوده و برن عليها تليفونها مغلق ..
معتز : بصيت في اوضتها طيب ..
أمجد : ايوه مش موجوده و لا حتي بره ..
معتز : ممكن تكون طلعت بره الفيلا خالص ...
أمجد : مش عارف بس يارب يكون كده انا داخل لجدك و لو شفتها قولها تيجي الاوضه عشان عايزها ضروري ..
معتز : طيب و خرج برا الفيلا ...
*في مكان تاني *
نور : قاعده علي الارض و بتزعق ..
مجهول : محدش هيسمعك هنا ياريت توفري المجهود ده ...
نور : انتوا مين و خطفاني لي ...
مجهول : دي أوامر و جاتلنا و لازم ننفذها ممكن بقا تسكتي...
نور : مش هسكت انا عايزه اخرج من هنا ..
مجهول : قرب منها و حط لزقه علي بوقها و قال مش هتخرجي الي لما يجيلنا أوامر بكده ...
نور : أنت أكيد متخلف و كلب فلوس ..
مجهول : متغلطيش عشان متشوفيش وشي التاني ..
نور : فضلت تتكلم بكلام اصلا مش مفهوم  و الزق محطوط علي بوقها  ...
مجهول : انا قولتلك بلاش تجهدي نفسك و صوتك مفيش حد هنا هيسمعك و سابها و مشي ...
نور : فضلت تزعق من تحت الزق لكن بلا فايده ..
عدي 6 ساعات و مفيش اي خبر عن نور الكل كان متوتر و قلقنين عليها ..
عزيز : أمجد انا عايز حفدتي باي طريقه ...
أمجد : مش مستحمل كلمه من حد و الله يا جدي بدور عليها في كل مكان و سألت كل صحابها.....
نسرين : بتعيط هتكون فين يعني مش من عادتها تتأخر كده ...
أمجد : متقلقيش هنلاقيها أن شاء الله 
نسرين : بتأكد علي كلامه ان شاء الله ..
معتز : أنا كلمت واحد صاحبي شغال في مديريه الامن و قال مينفعش يتحركوا الي بعد 24 ساعه ..
عزيز  : هي دي الأمانه الي عمكم سابه و كان بيزعق بعدين فجاءه مسك قلبه ..
معتز : جري عليه و قال جدي ممكن تهدي عشان صحتك بعدين طلع علبه العلاج و إدهاله ..
نسرين : بابا ممكن تهدي شويه عشان نقدر نفكر هنعمل أي ...
ديما : طب يا عمتو انتو مش شاكين في حد ..
نسرين : هنشك فمين يعني احنا ملناش عداوه مع حد ...
كينان : مش ممكن حد خطفها عشان عايز فلوس و كده ..
معتز : لو كان عايز فلوس كان رن أو طلب من بدري ..
سجده : عندك حق ...
فون أمجد رن و لكن اول ما سمع أمجد الصوت التليفون وقع منه ..
معتز : جري عليه و قال في أي ..
أمجد :   لسه عايش ..
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات