رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام
رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام |
رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الظلام
فلاش باك...
مريم:متاكد ان المنوم ده هاينفع
محمد:ده ينيم فيل مش هاينيم خالد
مريم:طب يلا
وصلوا القاعه ومريم حضنت عبير وحطت ف اديها المنوم
مريم:اهو حطي حبايه واحده بس ومراد هايستناكي تروحي معاه
عبير:حاضر
مشيوا عبير وخالد
*******
ف بيت خالد
خالد: قومي اعمليلي كاس لحد ما اشوف هاعمل فيكي اي
عبير:مش خدمتك انا
مسكها من شعرها
خالد:لما اقول كلمه تقولي حاضر وبس فاهمه
عبير:حاضر حاضر
عبير حطتله المنوم وبعد خمس دقائق نام وهي نزلت ركبت عربية مراد
مراد:بتعرفي تطبخي ولا اعدي علي اي مطعم
عبير: هو مره قهوه ومره اطبخ لا عدي علي مطعم ولا اقولك مريم هاتكون محضره اكل مش مهم
مراد: واي جاب مريم عندنا هي ف بيت جوزها
عبير:هو احنا مش هانروحلهم
مراد:استني هاكلم محمد
رن علي محمد
محمد:عايز اي يازفت
مراد: عبير عايزه اختها خد اهي معاك
ادي الفون ل عبير
عبير:اي يامحمد
محمد:ياعبير والله ماهخطفها دي مراتي وكمان عايزها تتعود عليا بقا
عبير :طيب مش مشكله
*******
باك
ف بيت مراد
مراد:انا هنام ع الكنبه وانتي ع السرير
عبير:ايوه ماهو ده الي هايحصل
دخل يجيب مخده عبير شدتها منه
مراد :بت انتي هاتي المخده انا مش طايق نفسي مش كفاية هنام ع الكنبه
عبير:انا هاحضنها والتانيه هنام عليها مش مهم مخدات ليك
مراد:بقا كده
عبير :اه كده
مراد:طب بحبك وريني بقا هتنامي ازاي
طلع سابها متنحه
عبير :اكيد بيهزر أكيد
*******
عند محمد
مريم قلقت من نومها ومحمد مكنش موجود جنبها فضلت تدور عليه ولاقته ف الجنينه بيشرب سجاير خدتها منه
مريم:السجاير غلط وانا مابحبهاش
محمد:خلاص نبطل السجاير عشان خاطرك ياملاكي
مريم:احم مانمتش لي
محمد:مجاليش نوم وانتي قومتي لي من نومك؟!
مريم: قلقت وملقتكش جنبي
محمد: مبسوط انك بتقلقي عليا
مريم :انا جعانه
محمد فضل يضحك
محمد: تحبي تاكلي اي
مريم :بيتزا
محمد:يلا ع المطبخ
مريم: اي ده انت بتعرف تطبخ
محمد : امال دانا ولا اجدع شيف
راحوا المطبخ ومحمد خلي مريم تقعد وكل مايقطع حاجه يأكلها منها فضلوا يتكلموا ويضحكوا لحد ما البيتزا جهزت
مريم: هات الكاتشب انا هاحطه
محمد:خدي
حطت شويه ع البيتزا والباقي غرقت بيه محمد
محمد :بقا كده طب خدي
مسك المايونيز وغرقها بيه وفضلوا يجروا ورا بعض ف المطبخ وبهدلوا الدنيا لحد ما محمد مسكها ف حضنه
محمد:نهدي بقا ونبطل عبط
مريم :طيب طيب مين هاينضف ده
ادهم: والله الي يبهدل حاجه لازم ينضفها
مريم استخبت ورا محمد
محمد: بابا جيت امتي
ادهم: قالولي ان ابني اتجوز قولت لازم اجي ابارك
محمد: هافهمك كل حاجه بس اطلع الجنينه عشان مريم بشعرها
ادهم :هي محجبه ؟!!؟
مريم: وهو الحجاب حاجه وحشه ؟!
ادهم ابتسم : انا ماقولتش كده هاستناكوا ف الجنينه انتوا الاتنين
طلعوا وغيروا ومريم لبست فستان رقيق وحجاب ونزلوا ل ادهم
ادهم:ها افهم بقا
محمد:حكاله الي حصل
ادهم: طيب انا اشتريت بيت عشان تبقوا على راحتكم ولو احتجتوا اي حاجه انا موجود
مريم:شكرا يا عمو
ادهم:خليها بابا بقا ياجميل
محمد:ايه في اي دانا واقف
ادهم:اخرس ياض بنتي وانا حر فيها
ادهم مشي وهما قاعدوا ياكلوا ونضفوا المطبخ
مريم:هادخل اخد شور
محمد:ماشي
دخلت وبعد شويه نادت عليه
مريم:محمد
محمد:نعم في حاجه
مريم :نسيت اخد.. احم... هدومي و...
محمد:حاضر
فتح الدولاب وخد فستان قصير وابيض وشفاف وادهولها
مريم :يالهوي هالبس ده قدامه....لا لا اتشجع كده ده جوزي بردو
طلعت ووشها احمر وبتشد ف الفستان...محمد شافها وتنح قدامها وقرب منها وحضنها
محمد: وبعدين ف القمر ده بقا
مريم:احم محمد هاروح البس عشان عايزه ان.. انام
محمد شالها : لا مافيش نوم دلوقتي
مريم خبت وشها منه و.....
(وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح🙈😂)
*********
تاني يوم
عند مراد الباب خبط جامد وعبير اتخضت وقامت ومراد فتح الباب
عبير:خالد؟!!!
خالد:...😡
تعليقات
إرسال تعليق