القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة التنمر الفصل الخامس 5 بقلم هنا

 رواية فتاة التنمر الفصل الخامس 5 بقلم هنا

رواية فتاة التنمر الفصل الخامس 5 بقلم هنا

رواية فتاة التنمر الفصل الخامس 5 بقلم هنا

كمل:متعصب ليه دلوقت يا حج شهاب مش تستنى على ما تعرف بنتك نور عملت ايه
شهاب:عملت ايه..نور محترمة مش زي التانية ال مدوراها والحمد لله ان ربنا رحمنا منها ومن وشها
اسر:ايه يا عم الحج انت في ايه مش تستنى على ما تعرف الحقيقة
شهاب:اتفضلوا ادخلوا مش ناقص فضايح
اكمل:ممكن تسمعني بقى وتبقى تقرر مين في ولادك ال قليل الادب
نور:انت ايه ال جايبك هنا اصلاا اكييد سما ال بعتتك عشان توقعنا في بعض احنا مش عايزين نسمع منك حاجة يا ريت تمشي
اكمل:طيب وانت خايفة من ايه
اسر:يا استاذة نوووور ...سما اختك مفقودة من ساعة الحادثة واحنا مش لاقينها
شهاب:يعني هي عايشة ولا ميتة
اسر:عايشة بس مش عارفين هي فين
نور:اكيييد مع واحد مع ال ماشية معاهم
اكمل بغضب وقام وقف:انت كدبتي وصدقتي كدبتك ولا ايه ما تفوقي يا حلوة يا اما انا ال افوقك انت اتهبلتي
شهاب وقف:فيه ايييه انت جاي في بيتنا وتعلي صوتك ما تقوم تضربها وترتاح
اسر:احنا اسفين يا عمي بس ممكن حضرتك تطلب من المدام اححححم الانسة نور تسكت على ما اكمل يكمل كلامه
شهاب:خلاااص اسكتي يا حبيبتي على ما نسمع الاساتذة عايزين ايه
نور:لا يا بابا مش هسكت قولهم يمشوا بقى احنا مش عايزين حد من ريحة الوسخة دي بقى
اكمل وقف وكان عايز يضربها:لا بقى انت زودتيها ولازم تتربي
اسر مسكه:اهدى يا اكمل اهدى
شهاب:انت هتضربها وانا واقف ولا ايه
اسر:لا لو شافها لوحدها هيضربها...عيب عليك يا اكمل هتضرب البت قدام ابوها
اكمل كان هيضحك بس مسك نفسه:اسر احنا هنهزر
اكمل:بص يا عم شهاب..بنتك نور مطلعة كلام على اختها في الجامعة كلها ان هي بتروح لشباب الشقق بتاعتهم وماشية على حل شعرها ومن الواضح ان هي مفهماكم انتوا كمان كده وانتوا مصدقينها
شهاب:وايه يعني الكلام دا مش حقيقي ولا ايه ما انا شوفتها بعينيا دي وهي مع واحد اكبر مني في شقته وشوفتها وهي دخلاله
اسر:تعرف عنوان الراجل داا؟
شهاب:ااه عنوانه******
اكمل:تعرفه يا اسر؟؟
اسر:اااه لماا روحت ادور على كل الكلام ال طلع على دكتور سماا عرفته
اكمل:طيب مين الراجل داا
اسر:كبير عائلة الشرقاوي صحاب اكبر الشركات
نور:اكيد بتروح له عشان فلوسه
اسر:لا يا مداام اححم انسة..مش عارف مدام معلقة معايا ليه يا اخي...المهم الانسة سمااا كانت انقذت كبير العائلة دي وهو ارتاح لها وكانت بتروح ليه كل ما يتعب كانت تعتبر ممرضة ليه ووقت ما كانت بتروح له كان بيكون معاها حفيدته فهمتي
شهاب:يعني ايه يعني
اكمل:يعني انتوا ضيعتوا بنتكوا واتهمتوها في شرفها وفضحتوها قدام جيرانكوا واصحابها وخلاص قدام كل طلابها
اسر:لا ومش كده وبس ال عرفته ان الاستاذة نور مش بنت
الكل:نععععم
شهاب وكان قايم يضربه:انت اتجننت
اسر:اهدى بس يا عمي احنا امبارح لما نزلنا ندور على انسه سما وما لقينهاش انا قررت اعرف كل حاجة عنها واشوف انتوا بتكرهوها ليه وعرفت كل حاجة من غير ما اعرف اكمل ودلوقت كلكوا لازم تعرفوا الحقيقة عشان ترجعوا انسه سماا
اكمل:عرفت ايه يا اسر
فلااااش باااك
🎞️
بعد ما اسر واكمل دوروا على سماا ومالقوهاش وقرر كل واحد يشوف هيروح فين..اسر رجع المستشفى تاني
اسر:احححم احححم
الاستقبال:حضرتك رجعت تاني!! اقدر اساعدك في حاجة
اسر:اول حاجة يااا ...
الاستقبال:همسة اسمي همسة
اسر:طيب يا انسة همسة انا عايز خدمة منك هتتوقف عليها حياة شخص
همسة:اتفضل حضرتك اطلب
اسر:شوفت في الكشف واحنا واقفين اسم نور شهاب المعز ممكن اعرف كانت هنا بتعمل ايه
همسة:اسفة يا فندم بس انا مش هقدر اقدملك الخدمة دي سامحني ممكن اترفد من شغلي
اسر:مش مهم انا عندي شركة تصدير وممكن اشغلك سكرتيرة عندي وتاخدي اضعاف ال بتاخديه من هنا
همسة:حضرتك مش حكاية فلوس بس مش هقدر اطلع معلومات عن المرضى
اسر:بقولك متوقف على المعلومات ال عندك حياة شخص يرضيكي يكون في ايدك تنقذي حد من الموت وتسيبيه يموت
همسة:لا خلاص عايز معلومات ايه
اسر:كل المعلومات
همسة:تمام...مدام نور شهاب المعز
اسر:انسه
همسة:انسه؟؟...يبقى حضرتك تشابه اسماء
اسر:لا خلاص هي مدام كملي
همسة:المدام نور كانت حامل وجاية تجهض الطفل
اسر:نعععم
همسة:وهتيجي الاسبوع الجاي تعمل عملية ترقيع
اسر:ترقيع؟؟ يا حلاااوة كملي
همسة:دي كل المعلومات ال عندنا
اسر:ازاااي وفين اسم جوزها
همسة:ثواني..اااه اسم الزوج مراد محمد الشرقاوي
اسر:يا جمالو يا جمالوا اوعي يكون حفيد العائلة المشهورة صاحبة الشركات دي
همسة:ااه هو يا فندم
اسر:طيب شكرا... ومد ايده اعطاها مبلغ
همسة:شكرا يا فندم مش محتاجة حاجة انا بس حاولت انقذ حياة حد..بس ممكن تتبرع بالمبلغ دا لأطفال السرطان
اسر:بصي يا بنتي انت هنا علطول
همسة:ايوا يا فندم
اسر:خلاص بكره هتلاقيني هنا..شكرااا على االمعلوماات
همسة:تحت امرك يا فندم
..اسر طلع واتصل على هند اخت اكمل
اسر:الو هند؟. اكمل وصل ولا لسة بتصل عليه مش بيرد
هند:لا يا ابيه اسر ....ابيه اكمل لسة ما وصلش انا قلقانة عليه هو ايه الحصل
اسر:ماحصلش حاجة يا حبيبتي..قوليلي انت بس كل الكلام ال طالع على دكتور سما في الجامعة
هند:ليه يا ابيه هو في حاجة
اسر:مفيش يا هند بس انت قوليلي كل حاجة
هند:..(قالت ليه على كل الكلام ال نور بتقوله على سماا وعرفته هي سماا بترووح شقق ايه زي ما نور معرفاها)
اسر:ماشي يا هند سلام...وخلي بالك من نفسك
هند:سلام يا ابيه
اسر راح كل الشقق ال قالت عليها هند ولقاهم كلهم اطفاال وفي منهم الناس الكبيرة في السن سواء ستات او رجالة
انتهاء الفلاش
🎞️
اسر:والمدام نور مش لوحدها قامت بتشهير سمعة اختها ال عرفته ان مراد الشرقاوي لما كان بيروح لجده ويلاقي سماا عنده كان بيحاول يتقرب منها وهي بتصده عشان كده كان عايز يسوء سمعتها في الجامعه والمدام نور ساعدته
اكمل كانت دموعه نزلت:يعني ايه الكلام دا يا اسر طيب وما عرفتش فين سماا
شهاب:نوووووور الكلام دا حقيقي
نور:كدابين يا بابا كدابين انتوا بتكدبوا ليه
اسر:انا عارف انك هتنكري فعشان كده انا اخدت التقرير من عند الدكتورة ال هي متابعة معاها
شهاب اخد التقرير وقرأه:ااااه يا بنت الكل* بقى دا كله يطلع منك انتِ واحنا نقول سما يا خسارة تربيتي فيكي يا تربية وس** انت من النهاردة ولا بنتي ولا اعرفك
اكمل:اهدى بس يا عمي احنا لازم نلاقي سماا
شهاب:اهدى ايه دي كرهتني في بنتي ال كانت اغلى من حياتي خلتني اضربها كل يوم من كلامها عليها اهدى اييييه..وفي الاخر هي ال تطلع كده انا لازم اقتلها
اسر:اهدى يا عمي ال اتكسر يتصلح
شهاب:سيبوني بقى حرام عليكوا لازم اموتها....ودموعه نزلت زي الشلال واترمى على الارض
اكمل:وحد الله يا عمي كل حاجة هترجع زي ما كانت
شهاب:انت ما تعرفش انا كنت بعمل فيها ايه..دا انا كنت بقومها من النوم بالضرب..وكنت الاقيها بتصلي كنت انزل فوقها ضرب..وهي لسة خارجة من الحمام وجسمها كله ماية انزل عليها بالخرطوم....مكنتش متخيل ان تربيتي فيها فشلت وبقت تمشي على حل شعرها ومكنتش مصدق بس شوفتها وهي داخلة شقة الراجل دا ومن يومها وانا بعذبها وفي الاخر يطلع كل الكلام دا اشاعة وانا كنت ظالمها..ازاي يحصل كده ازاااي يا ترى هتسامحيني يا بنتي ولا لا...
اكمل:سما قلبها طيب وان شاء الله هتسامحك يا عمي ما تقلقش
شهاب:سيبوني انا لازم اقتل البت دي سيبوني
نور:كفاية بقى كفاية انت طول عمرك كنت بتحبها اكتر مني وانا كان لازم اعمل كده عشان تحبني انا...واي حد انا بحبه كا بيحبها اكتر مني...ليه يعني مع اني احسن منها بمليون مرة
والدتها داخلة الشقة:في ايه يا نور بتعيطي ليه وايه الكلام ال بتقوليه دا..وانت يا راجل انت قاعد في الارض وبتعيط ليه كده....وانتوا كمان ايه ال جايبكوا مش السنيورة بقت عندكوا في البيت
اكمل وجه نظره لنور:شكلك مشيلاهم كلهم من ناحيتها
شهاب:ربنا ينتقم مننا وياخدنا عشان ترتاحي يا بنتي...يا رب تسامحني يا رب
الام:في ايه هنا فهموني ال بيحصل
اسر:عمي شهاب يبقى يفهمك كل حاجة..بس احنا لازم ننزل نشوف الانسة سماا الاول
شهاب ودموعه نازلة:خدوني معاكوا الله يخليكوا عايز اشوف بنتي
(وتفيد بإيه يا ندم
😏
)
اسر:لا يا عمي..انا كلمت كبير عائلة الشرقاوي وقولتله على ال حفيده عمله وطلع راجل طيب وهيجيب حفيده وييجي يتقدم لنوور النهاردة....لازم تفضل هنا عشان تقابله
شهاب بندم وحسرة:طيب ابقوا طمنوني على بنتي
اسر واكمل نزلوا
الام:فيه ايه يا شهاب الحصل
شهاب:سيبيني يا اسماء دلوقت انا مش طايق نفسي..وابعدي البت دي من هنا عشان لو لمحتها هسيحلك دمها
اسماء:هي عملت ايه نوور
شهاب بغضب:ابعديها من قداااامي وابقي اسأليها الهانم
-------------؛-----------
في عربية اسر
اكمل:طيب احنا رايحين فين
اسر:سمااا في اسكندرية
اكمل:بجججد
اسر:اااه هنروح نشوفها بس انت اهدى كده وريح قلبك
اكمل:مش هيرتاح غير لما اشوفها
اسر:ربنا يريح قلبك يا صاحبي
اكمل:بجد يا اسر من غيرك ما كنتش هعرف اعمل اي حاجة ربنا يخليك لياا
-------------؛------------
بعد مرور 5 ساعات اسر وصل اسكندرية
اسر:اكمل اكمل اصحى وصلنا
اكمل:هااا انا نمت ازاي
اسر:ايه ال ازااي زي الناس فوق يلاا
اسر واكمل نزلوا قدام الشالية وفضلوا يرنوا الجرس بس محدش فتح قرروا انهم يقعدوا يستنوا شوية
بعد تقريباا ساعة وصلت عربية واحد سايق وسمااا جنبه
سما:ايه يا حبيبي مش نازل ولا ايه
--لا يا قلبي نسيت حاجة هروح اجيبها واجي خلي بالك انت من نفسك
سما:حااضر يا حبيبي..وقبلته من خده...خلي بالك من نفسك
اكمل واقف بعيد وشايط
اسر:مالك يسطاا
اكمل بغضب:سماااا
اسر:فين
اكمل:هي الجاية دي
اسر:ال كانت بتبوس هههههه
اكمل: اسررررر
سما:ايه دا انت بتعمل ايه هنا
اكمل:مين ال انت كنتي معاه داا
سماا:دااا......
يتبع....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات