رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام
رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام |
رواية وكان القدر هو الحاكم الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام
احمد:فضحتيني يابنت ال....
عبير:هي مين دي الي فضحتك بص ل نفسك الاول جوزتني واحد بكره لا وكمان غصبتوا عليها تمضي مكاني دانت ماتنفعش اب ابدا
أحمد :بقولك أي ابوكي وامك ماتو وسبوكوا لينا يبقي تمشي بنظامي انا وبس واجهزي عشان فرحك كمان أسبوع
مريم:انت خساره فيك كلمة بابا دي طول عمري بكرهك وهافضل اكرهك
احمد مسكها من شعرها:انا قولت لسانك مايطولش خليني أشوفلك جوازه انتي كمان واخلص منك بس انتي همك كبير مين هايخد واحده اغتصبوها
عبير بتحاول تفك مريم من ايده
عبير :ماهو ده كله بسببك اوعي ايدك كده
سابها وعبير حضنتها وخرج
مريم :هو معاه حق محدش هايرضي بيا حتي محمد مستحيل يتجوزني
عبير:محمد بيحبك بجد انا شوفت الخوف ف عنيه عليكي هو لو مش عايزك مكنش انقذك من خالد
مريم: طب وانتي هاتتجوزيه بسببي انا
عبير :هششش نامي دلوقتي يلا
فضلت قاعده جنبها لحد ما نامت
***********
عند خالد
خالد :عرفت الحلوه اننا هانتجوز الاسبوع الجاي
احمد:اه عرفتها فين بقا الي وعدتني بيه
خالد اداله شنطه فيها مخدرات
خالد:دي تكفيك اسبوع وأول ماعبير تدخل بيتي ليك زيها
احمد:طب ومريم
خالد:مريم دي العشق ملكش دعوه بيها
أحمد :حاضر بس طالما بتحب مريم لي عايز عبير
خالد :عبير لازم تتعلم الأدب وتكسر عشان ماتعرفش تقوم انما مريم مكسوره أصلا واتكسرت اكتر بعد الي عملتوا ف هي موجوده كده كده هاتكون بتاعتي
********
عند محمد
مراد :الواد ده تاجر مخدرات
محمد:نهار اسود وريني
مراد اداله الاب توب وشاف الملف بتاع خالد
مراد:وانا حسيت اني شوفته قبل كده بس مكنتش عارف فين
محمد:طب وهو لي عايز عبير انا مش فاهم
مراد: انا لاحظت ان مريم اضعف من عبير ف ممكن يكون عاوز الاتنين بس عاوز يكسر عبير الاول لان مريم كده كده مكسوره
محمد:لازم اتجوز مريم
مراد:ايه وابوك والي حصلها هايوافق
محمد : وهي زنبها اي من ده كلوا يامراد وكمان لو كانت عبير كنت هاتقول كده
مراد: انا مقصدش انا قصدي علي أبوك مش اكتر
محمد :سيب الموضوع ده عليا
*******
تاني يوم عبير ومريم راحوا الجامعه بس مريم ماشيه حاطه عنيها ف الاوض
عبير: محمد اهو تعالي
مريم:لا لا يمكن مش عايز يشوفني
راحلهم محمد لما حس ان مريم فيها حاجه
محمد:عامله اي ياملاكي
مريم: مخلاص الملاك ماتت بقا
محمد :عبير روحي انتي عندك محاضره
عبير:حاضر خلي بالك منها
حضنت مريم ومشيت
محمد:ممكن ترفعي راسك بقا
مريم: تؤ
مسك اديها وخدها وقعدوا ف الجنينه ورفع راسها بإيده
محمد:انتي ست البنات كلها انتي معملتيش حاجه عشان تنزلي راسك ف الارض
مريم بعياط : والي حصل إمبارح ولا انت نسيته
محمد مسح دموعها : تتجوزيني
مريم:ايه؟!
محمد:امي الله يرحمها قالتلي لو حبيت الدنيا هاتحلو ف عينك وانا من ساعة ماشوفتك والدنيا ورد ف عيني يامريم
مريم : وذنبك اي تتجوز واحده اغ....
محمد:ولا كلمه انا هاتجوزك وانتي ملكيش دعوه بكلام اي حد ويلا عشان عندك محاضره
**********
بعد اسبوع
عبير جهزت ولبست فستان الفرح ومستنيه مريم
عبير:ياربي مريم فين كل ده
احمد: يلا يابت خلينا نخلص ونقبض تمنك
عبير:لولا مريم وربنا كنت قتلتك وخلصت
خالد جه وخد عبير وبدأ الفرح
خالد:ڤيلتنا جاهزه ياعروستي
عبير :ڤيلا اي ؟
خالد :مش قولتلك اصلي ورثت عمي
عبير :دي تلاقيها حاجه زباله زيك
خالد:حسابك ف البيت
خلص الفرح ومريم لسه ماجتش
عبير:مش هامشي غير لما مريم تيجي
احمد:ماتخلصي يابت انتي
عبير: وانت مالك انت ها
احمد لسه هايرد
مريم:عبير
عبير :مريم اخس عليكي كنتي فين
مريم حضنتها وخالد واحمد واقفين
مريم :كنت بكتب كتابي
خالد واحمد:نعم
مريم :اي كتبت كتابي
احمد: من ورانا
مريم:هستأذن واحد عامل فيها ابويا
ولسه هايضربها محمد مسك ايده
محمد:مراتي محدش يمد ايده عليها أبدا
مريم:اعرفك محمد جوزي
أحمد : عملتيها من وريا
محمد: لا ماحنا روحنا قبر حماتي وحمايا وخدنا اذنهم وكتبنا كتابنا انت اي لازمتك بقا
عبير :مبرووك يامريم
محمد:عبقالك
خالد:اي ياوحش مش شايف جوزها ولا اي
محمد:لا مش شايف راجل وانت الصادق
خالد: حسابك. بعدين وكفايه عليا اني علمت علي املاكك
عبير : يلا ولا اي
خالد مسك اديها:يلا يامراتي
خالد وعبير مشيوا ومريم ومحمد روحوا
مريم :انا خايفه علي عبير
محمد :ماتخفيش
مريم:هي هاتيجي على هنا صح
محمد:لا مراد مستنيها دلوقتي هاتروح معاه
مريم: يعني أحنا لوحدنا
محمد قرب منها:اه لوحدنا
مريم :عايزه انام
محمد:هتنامي ف حضني
مريم:بس....
محمد:هششش قولت كلمه وماحبش مراتي ماتنفذهاش
مريم :حاضر
مريم لبست بجامه وفكت شعرها
محمد :شعرك حلو اووي
مريم:شكرا
فضل باصصلها لحد مانامت وهو نام
********
عند مراد
مراد:بت انتي هاتي المخده دي مش كفايه هنام ع الكنبه
عبير :مش مهم ومش هتاخد المخده
مراد :بقا كده
عبير:اه كده
مراد:طب بحبك
عبير:....😳
تعليقات
إرسال تعليق