القائمة الرئيسية

الصفحات

رولية ليث قلبي يعشقك الفصل الثالث 3 بقلم فدوة خالد

 رولية ليث قلبي يعشقك الفصل الثالث 3 بقلم فدوة خالد

رولية ليث قلبي يعشقك الفصل الثالث 3 بقلم فدوة خالد

رولية ليث قلبي يعشقك الفصل الثالث 3 بقلم فدوة خالد

جوان سابته و مشيت ببرود، و بعد ما الناس فضوا ما بينهم بص هو و مش لقيها، طلع جرى و مسك إيدها بعصبية .
سامح : أنتِ هبلة ولا أية ؟ مش كفاية إلِ حصل يا هانم .
جوان بسخرية : اة .. أصلي أنا إلِ ضربت الدكتور .
سامح : المستشفى بتاعتي و أعمل إلِ أنا عايزة .
جوان : على نفسك، محدش يمشوا كلامه عليا .
سامح : لا هيمشي و هيمشي كويس، و أنتِ دلوقتي تعتبري خطيبتي، و بكرة هتبقى مراتي، يا ريت تحترمي نفسك و تعرفي حدودي .
جوان و هى بترفع صابعها بتحذير .
جوان : أنا عارفة حدودي كويس، و مسمحلكش أنك تقول كلمة وحشة فى حقي .
سامح : قرب خلاص الأتفاق يتم .
جوان بسخرية : و بردوة مش هتعرف تعمل حاجة .
جوان سابته و هو بيسأل نفسه، هو ممكن يأذيها ؟ بس هيأذيها لية ؟ على ماضى، نفض الأفكار إلِ فى دماغه .
روحت البيت بعد إلِ حصل، مهما كان وشي بقا شكله زفت صراحة، و الدكتور اتصنفر و دة كفاية، و لقيت سها هناك و جت قعدت معايا .
سها : مالك يا بوز البومة ؟ العملية اتعملت و الحمد لله كله عدي على خير .
جوان بتذمر : تختخ ...
سها : ماله عم تختخ، و بعدين تختخ أية دا بقا مز، أنتِ مش شايفه .
جوان بسخرية : شايقة يا أختي .
سها : أحكي بقا أية إلِ حصل ؟
جوان : مقطع أرزاق .
سها : لية عمل أية ؟
جوان : كان دكتور كدة جاي ياقدملي و سيادته ضربه و فرج عليه المستشفى .
سها : و أنتِ قعدتي تعيطي زي الهبلة صح و كان منظرك زبالة .
جوان بسخرية : دا فى الروايات يا حبيبتي، أنا عملت حاجة أعلى .
سها : اشتركتي فى ضرب الدكتور .
جوان : لا يستاهل كانت عينه زايغة صراحة، و هو صنفره، مشيت و سيبت الأتنين .
سها : جدعة.....أية ؟ أنتِ هبلة يا بت ولا أية ؟ مش تحوشي ما بينهم حتى.
جوان ببرود : يستاهلوا، خليهم يحترموا نفسهم شوية .
سها حدفتها بالمخدة .
سها : قومي يا أختي أتخمدي، عشان شكلها طقة منك خالص .
جوان : تؤ تؤ هو إلِ طقة منه خالص .
سها : اتخمدي يا أختي .
__________________________
أحمد : أهدى يا بني، رايح جاي، رايح جاي خيلتني .
سامح : مستفزة لأبعد حدود، هقتلها .
أحمد : أقعد بقا كدة و نفهم .
سامح : ها ...فهمني .
أحمد : عملت أية عشان تقول كدة، ما عارفك بقيت عصبي زيادة .
سامح : ضربت الدكتور عشان كان عايز يتجوزها
أحمد : شاطر....أية ! أنتَ أهبل ياض .
سامح : أهوة دة إلِ حصل .
أحمد: هسألك سؤال و أجاب بصراحة .
سامح : أسأل .
أحمد : لسة بتحبها .
سامح بتنهيدة : اة ... لسة و بحبها أوي، عشان كدة اتغيرت لما سمعتها بتضحك عليا، قولت أبقى واحد تاني، بس هى شيفاني تختخ بردوة، مبتراعيش مشاعري، مش عارف أعمل أية عشان أخليها تفهم أني بحبها .
أحمد ببسمة : أبعد، البعد أحسن حل، لو بعدت عنها و رجعت ليك تبقى ملكك، و لو ما رجعتش متبقاش ملكك .
سامح : مقدرش، بالرغم من كل إلِ عملته و أنا طول السنين دي لسه براقبها فى كل الأوقات، و دلوقتي ما صدقت عملت الأتفاقية دي عشان تبقى جمبي .
أحمد : ممكن تبقى جمبك لفترة، بس أدام محبتكش مش هتبقى علطول جمبك، أنساها يا سامح، أنسى.
________________________
بعد أسبوع .
جوان بقلق : مفيش أخبار عنه .
سها : و أنتِ زعلانة لية ؟
جوان : هتصدقيني لو قلت لك مش عارفة .
سها بغمزة : الصنارة غمزت ولا أية ؟
جوان : الصنارة اتقطعت يا أختى من أول يوم .
سها : بس عندك حق راح فين ؟
جوان : معرفش، بس خايفة من الهدوء دا .
سها : فكك .
جوان : بقولك أنا جعانة، تيجي نتغدى برة .
سها : تصدقي فكرة .
جوان : يلا .. اة .
سها بقلق : مالك ؟
جوان : مش عارفة، حاسة أني دايخة .
سها : بلاش خروج .
جوان بعند : لا عايزة أخرج .
سها : يلا .
______________________
فى المطعم .
جوان : نطلب بيتزا .
سها : معنديش اعتراض .
جوان و هى داخلة خبطت فى حد .
جوان برقة : اسفه مكانش قصدي .
رفعت عينها و لقيت سامح، بصيتله و بعدها أغمى عليها .
سامح بصدمة : و الله ما لمستها ........
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات