القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق التملك الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي

وصلنا لحد ما مراد قال لي رنا ان الشركه دي بتاعته 
رنا :بصدمه وعيون متسعه ايه بتاعتك ازاي 
مراد ببرود بتاعتي الشركه دي بتاعت فهد الاقتصاد 
رنا : وهي تمشي انا استحاله اشتغل هنا 
مراد :وهو يمسكها من معصمها مش علي كيفك انتي مضيتي الورقه الي احمد ادهالك فا مش هتمشي 
فلاش باااااااك 
احمد :الو يا مراد 
مراد :اخلص عايز اي 
احمد:انا اخترت سكرتيرة شكلها محترمه وهي قالت انها هتيجي الساعه ١١علشان الجامعه وانا اتفقت معاها تيجي بكره 
مراد بغضب هو انا هشغل واحده ااساعه ١١انا عايز سكرتيرة تهتم بالمواعيد بتاعتي مش تكون في الجامعه 
احمد بقله حيله خلاص ماعااني شايف ان الانسه رنا كويسه 
مراد :رنا اسمها رنا اي
احمد بتذكر رنا احمد محمد 
مراد بنصر بص هي شكلها اي 
احمد :مالك ومال شكلها 
مراد بغضب انتا مالك ماتقول بدل ما ارفدك 
احمد بسرعه هي قصيره شويه وبيضه وبشعرها  بس حلوه 
مراد بغضب هو انا هجوزها بص يا احمد خليها تمضي علي ورقه انها متستقلش لمده سنه واكتب شرط جزاي كبير 
احمد بعدم فهم ليه 
مراد بغضب وانتا مال امك نفذ الي بقوله وقفل في وشه قبل ان يسمع الرد 
احمد ماشي بس ولقي مراد قفل السكه
باااااااااك 
رنا بتذكر الورقه دي بلها واشرب مياتها 
مراد بغضب لا يا حلوه الورقه دي هتحبسك لو مجتيش الصبح اعقلي كده 
رنا وهي تسحب يدها منه لا يمكن اني اشتغل عند واحد وسخ زيك 
مراد بغضب انا صبري نفذ هو مش علشان متساهل معاكي تقلي ادبك يا..................
رنا بصراخ كفاااااااااااايه ومشيت وسبته فهل ستذهب ام للقدر راي اخر
نروح لعزيز الي عايز ينتقم من مراد ومراد عايز ينتقم منه لسبب مجهول يا تري مين الي هيكسب 
عزيز اي دورت علي واحده تدخل الشركه غير الغبيه الي اترافدت دي 
سمير لا مش لقي علشان ببساطه كده كل الناس عارفه مين هو مراد الالفي 
عزيز بغضب دور علي واحده بدل سها الزفته دي 
سمير هي عملت اي علشان يترضها 
عزيز البت شكلها حبته ولا اي هو ده يتحب 
سمير فكك منها دلدقتي وفكر في اي واحده تدخل الشركه محدش يشك فيها فهل سينجحو ام للقدر راي اخر 
مراد وهو داخل الشركه بكل شموخ ابعتيلي احمد حالا 
الموظفه بخوف حاضر يا فندم 
مراد دخل مكتبه الي عامل زي بيتي كده و اكبر ماعلينه 
دخل وقعد وحط رجل علي رجل 
احمد في اي يا مراد قلقتني في اي 
مراد بغضب بنت ال...............
احمد هي مين دي الي معصباك 
مراد الي اسمها رنا لكن اقسم بالله مابقاش مراد الالفي الا لما ازلها 
احمد رنا مين 
مراد بغضب رنا احمد محمد 
احمد بتذكر السكرتيره الجديده 
مراد بغضب اه 
احمد بمرح هي لحقت تعمل حاجه دا حتي البت كيوت 
مراد بغضب ويخبط علي المكتب هي مين الي كيوت يا روح امك
احمد بخوف انا مش قصدي بس هي عملت اي 
مراد بنرفزه هحكيلك وقص عليه كل حاجه واحمد بيضحك 
مراد بغضب  انتا بتضحك علي اي 
احمد اصل البت ميبنش عليها خالص 
مراد بغضب بس اقسم بالله لربيها 
احمد مش عارف ازاي استجراءت تمد اديها عليك 
مراد انا هخليها تموت الف موته بس ماشي اه خلي عبدالله يجلي كل حاجه عنها في خلال ساعه 
احمد ماشي يا فهد بس اهدي وسابه ومشي وبعد ساعه 
مراد :ادخل 
عبدالله دي  المعلومات الي حضرتك طلبتها 
مراد سبها وامشي انتا دلوقتي 
عبد الله عن اذنك 
مراد فتح الملف رنا احمد محمد السن ٢٠ في كليه هندسه 
اهلها ماتو ضد مجهول وعايشه مع جدتها وهنا ظهرت فكره شيطانية لدي الفهد 
يتبع......
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات