رواية كل ما تبقي لي الفصل الثالث 3 بقلم منة رضا
رواية كل ما تبقي لي الفصل الثالث 3 بقلم منة رضا |
رواية كل ما تبقي لي الفصل الثالث 3 بقلم منة رضا
كينان : كان واقف بيبص علي نور بنظرات مش كويسه و بعدين قال أنا اول مره اعرف انك حلوه كده
فجاءه حد لفه ليه و ضربوا بالقلم و زعق أنت قليل الادب و مفيش ليك قعاد تاني في القصر
كينان : بصله بتوتر و قال أنا أنا و بعدين مشي من غير ما يتكلم ..
معتز اخو أمجد : بعد كده يا نور تقفلي الباب بتاع الاوضه بالمفتاح .
نور : حاضر و دخلت تلبس هدومها.
سجده : واقفه بتكلم نور و هي بتلبس ممكن متزعليش هو قال كده من خوفه عليكي لان كينان أنتي عرفاه مش مظبوط ..
نور : أنتي ماشفتيش نظراته كانت عامله ازاي اكنه بيقول أن انا الي عايزه ده ..
سجده : متفكريش كتير و يلا علي ما تلبسي هروح البس انا كمان ..
شويه و كانت نور خلصت لبس .
لبست نور جيبه جلد سوده لحد تحت الركبه بشويه و عليها تيشرت أبيض مكتوب عليه بالاسود و شوز أبيض و سابت شعرها الطويل ما فرود علي ضهرها ...
كانت نور نازله علي السلم بالصدفه شافت باب أوضة أمجد مفتوح شويه كانت هتدخل لكن أفتكرت كلامه معاها امبارح ..
رجعت نور لورا و قررت تنزل لكن في الوقت ده كان أمجد خارج من أوضته ..
أمجد : صباح الخير ..
نور : كملت طريقها و نزلت من غير ما ترد عليه ..
أمجد : نزل بسرعه علي السلم و مسكها من أيديها و قال ممكن أفهم بتتعاملي معايا كده لي و بعدين بكلمك مش بتردي .
نور : لا ولا حاجه انا بس ممكن أكون مسمعتش ..
أمجد : طب أنتي كويسه .
نور : الحمد لله ممكن بقا تسيب أيدي ..
أمجد : ساب أيديها و سابها و نزل هو كمان ..
كينان : نازل علي السلم بيصفر نور أي الي موقفك كده
نور : انت مالك و ازاي ليك عين تتكلم معايا كده بعد الي حصل فوق و بعدين سابته و نزلت
كينان : نور ممكن تسمعيني ..
نور كملت نزول و راحت قعدت جمب جدها ..
الجد : عامله اي يا نور .
نور : كويسه يا جدو و انت ..
الجد : انا تمام طول مانتوا تمام ..
نور : حبيبي يا جدو ربنا يخليك ليا ..
الخدامه : يلا يا بيه الفطار جاهز ..
الجد : تمام هو أمجد عندك و لا خرج ..
الخدامه : لا يا بيه خرج و كان باين عليه انو متعصب .
الجد : قالها طب روحي انتي و بعدين بص لنور و قال هو في حاجه حصلت امبارح و انتوا بره اصل كينان جه لوحده و كان باين عليه متعصب شويه و أمجد دولوقتي . .
نور : انا هحكيلك كل حاجه و قول لو انا غلطانه تمام و انا مش هزعل
الجد : احكي يا نور .
نور بدأت تحكي كل حاجه حصلت من ساعه ما راحوا المراجيح لحد الصبح و كلام أمجد و كينان معاها ...
ها يا جدو انا كده غلط في حاجه ..
الجد : بصي يا نور أنتي غلطي لما ضربتي كينان بالقلم لأن ده جرح رجولته و اي راجل تاني بداله كان ردلك الضربه و انا حسابي معاه بعدين علي الي قالوا الصبح أما بقا بالنسبه لأمجد ف انا شايف أن هو عنده حق الي انتي عملتيه كله غلط ف غلط ..
نور : انت شايف كده يا جدو ..
الجد : اه و لازم تروحي تعتذري منه علي الي حصل ده ..
نور : خلاص انا هقوم دلوقتي احضر فطار ليه و اخده عشان هو مشي من غير ما يفطر ..
الجد : طب اقعدي افطري الاول ..
نور : لأ هبقي افطر معاه ..
الجد : علي راحتك و قام هو كمان راح أوضته السفره ...
سجده : نزلت أي ده يا جدو امال فين نور و أمجد
الجد : أمجد نزل الشركه بدري و نور راحت تتكلم معاه عشان الي حصل امبارح ..
سجده : هو انت مين قالك يا جدو علي الي حصل امبارح ..
الجد : نور كانت مضايقه و لما اتكلمنا حكتلي كل حاجه ..
سجده : كملت اكل لأن هي كانت هتخرج هي كمان هتروح لنور عشان عندهم جامعه .
*سجده و نور قد بعض في أولي جامعه *
الجد : امتحاناتك امتي يا سجده .
سجده : أحتمال تبقي كمان شهرين ..
الجد : ربنا ينجحك يا حبيبتي و سابها و قام دخل المكتب ...
*عند نور *
نور وصلت الشركه و كان باين عليها التعب بس حاولت تكمل عشان تدخل الاكل لأمجد ...
نور : بتكلم السكرتيره أمال فين مكتب أمجد ..
السكرتيرة : معاكي معاد الاول و اي أمجد دي اسمه أمجد بيه ..
نور : لا مش معايا معاد و اجي في الوقت الي يعجبني انتي مالك ...
السكرتيره : مالي و نص و بعدين اتكلمي معايا عدل صح هقول مانتي شكلك من الناس الي هي استغفر الله العظيم..
نور : قسما بالله كلمه كمان و هاجي اجيبك من شعرك انتي حره ...
السكرتيرة : يا سلام طب يلا يا شاطره من هنا ..
شويه و صوتهم علي لدرجه ان الصوت وصل لأمجد ...
أمجد : خرج من المكتب بتاعه من غير ما يشوف نور بعدين قال ممكن أفهم في أي احنا مش في سوق هنا ...
السكرتيرة : الهانم دي و بتشاور علي نور جاي عايزه تتدخل لحضرتك من غير معاد و لما قولتها مينفعش راحت قلت ادبها عليا ...
أمجد : بص لنور الي واقفه حتي مش قادره تسند نفسها و بعدين قال للسكرتيره أنتي متخلفه ازاي متخلاهاش تدخل و ازاي اصلا تقرري من نفسك مين يدخل و مين لا ..
السكرتيرة : انا أسفه بس لما حضرتك قولت انك مشغول مرضتش ادخل حد عليك ...
أمجد : حسابك معايا بعدين و لسه بيبص علي نور كانت خلاص بقت في الأرض ..
أمجد جري عليها و شالها و دخل المكتب ...
حطها أمجد علي الكنبه و جاب ازازه البرفان بتاعته و بدا يشممها ليها ..
نور : فضلت تكح من الريحه و قامت لكن كانت حاسه بشويه تعب ...
أمجد : أنتي كويسه ..
نور : اه متقلقش..
أمجد : أي الي حصل بره و اغمي عليكي لي ..
نور : مفيش انا كويسه ممكن يكون من قله الاكل ...
أمجد : انتي فطرتي قبل ما تنزلي ..
نور : لا قولت هفطر هنا معاك و بالمره اعتذر علي الي حصل امبارح..
أمجد : لأ المفروض انا الي اعتذر عشان اتعصبت عليكي امبارح ..
شويه و نور بقت احسن و قعدو يفطر سوي ..
نور : بصت في الساعه بعدين قالت يلهوي انا اتأخرت و زمان سجده مستنياني هناك ..
أمجد : طب يلا و انا هوصلك ..
نور : بجد ..
أمجد : اه و الله يلا قبل ما اغير رأي
نور : قامت بسرعه جابت شنطتها و قالت أنا جاهزه ...
أمجد : يلا طيب و نزلوا سوي من الشركه ..
*سجده قاعده في كافتيريا الجامعه مستنيه نور توصل ..*
كارما : اي يا سجوده قاعده لوحدك لي ..
سجده : مستنيه الهانم نور هو في غيرها ..
كارما : أكيد هتيجي هي أصلا من النوع الي مش بيحب يتأخر ...
سجده : مش عارفه بس هي انهارده نزلت قبل راحت الشركه الاول عشان كده ممكن تتأخر ...
كارما : طب تعالي نطلب حاجه علي ما هي تيجي نور ..
*في عربيه أمجد*
أمجد : لو حاسه نفسك مش كويسه ارجعك البيت ..
نور : لا و الله انا كويسه و بعدين انا مبحبش اغيب عن الجامعه ..
أمجد : في أي وقت حسيتي نفسك مش كويسه رني عليا تمام..
نور : تمام يا باشا و فضلت تضحك ...
أمجد : بص علي نور و هي بتضحك بعدين قال في نفسه قد اي ضحكتها حلوه المفروض الوش ده ميزعلش ابدا ...
*عند سجده *
كارما : رن علي نور عشان اتأخرنا و زمان المحاضره بدأت ..
سجده : برن مبتردش ..
كارما : حاولي تاني
سجده : اهو يا بنتي مبتردش ..
كارما : طب تعالي ندخل احنا و هي هتبقي تيجي ..
سجده : يلا .
دخلت سجده و كارما المحاضره ...
سجده : فتحت الباب لو سمحت يا دكتور ممكن ادخل
الدكتور : بصلها بنظرات فيها شويه خبث بعدين قال أكيد تعالي ...
دخلت سجده و كارما المحاضره و كان باين علي وشهم شويه ضيق ..
سجده : انتي شفتي الدكتور كان بيبصلنا ازاي ...
كارما : كنت لسه قولك هو جاي يشرح و لا يبص علي خلق الله ...
*عند نور *
أمجد : بيبص لنور من شباك العربيه عايزه حاجه ...
نور : لا سلمتك و دخلت الجامعه ..
أمجد : اخد العربيه بتاعته و مشي بعد ما اطمن أن نور خلاص دخلت ...
نور : ماشيه في الطرقه بتاعت الجامعه ..
واحده ماشيه لو سمحتي هي فين قاعه 5
نور : اول واحده علي ايدك الشمال ..
شويه و نور راحت القاعه بتاعتها ..
نور : ممكن ادخل
الدكتور : فضل يبص. علي كل تفصيله في جسمها و كانت نظراته كلها شر ...
أكيد يا بنتي خشي ...
دخلت نور و قعدت جمب كارما و سجده ...
سجده : اتاخرتي لي ..
نور : هبقي احكيلك لما نخلص ...
شويه و المحاضره خلصت ...
الدكتور : الانسه الي كانت لسه داخله تيجي و رايا المكتب بسرعه ...
نور : بتبصلها انا ...
الدكتور : ايوه انتي تعالي ...
نور : بتكلم سجده و كارما انا هشوف الغبي ده عايز اي و هاجي وراكم روحوا انتوا و اطلبولي حاجه معاكم ...
سجده : طيب ...
مشيت نور ورا الدكتور علي مكتبه لكن اول ما نور دخلت قفل الباب بسرعه و حاول يتقرب من نور ...
نور : أي الي حضرتك بتعمله ده و قفلت الباب لي ...
الدكتور : غمزلها و قال عشان نبقي براحتنا ...
نور : اي الهبل الي بتقوله ده و كانت راحه تفتح الباب لكن هو سبقها و شدها لحد ما بقت في حضنه ...
نور : بتصوت ابعد عني ابعد ...
الدكتور : حاطط ايدو علي بوقها اسكتي و شغال يقرب منها بطريقه قذره ...
نور : فضلت تبعده مش قادره عليه راحت جابت تحفه كانت محطوطه جمبها علي المكتب و ضربتوا بيها علي دماغوا ...
الدكتور : وقع في الأرض و دماغه شغاله تنزف ...
نور فضلت تصوت..
اول ما الباب اتفتح العميد لقي نور قاعده في جمب و ضامه رجليه علي صدرها و بتعيط ...
العميد : راح يشوفوا عايش و لا لا..
راح بص لنور و قال ......
تعليقات
إرسال تعليق