القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلبي ليس بيدي 3 الفصل العاشر 10 بقلم حسناء رمضان

  رواية قلبي ليس بيدي 3 الفصل العاشر 10 بقلم حسناء رمضان

 رواية قلبي ليس بيدي 3 الفصل العاشر 10 بقلم حسناء رمضان

 رواية قلبي ليس بيدي 3 الفصل العاشر 10 بقلم حسناء رمضان

هنزل واحد كمان بالليل لو التفاعل كويس..
🖤🧍🏻‍♀️
ولو فضل التفاعل كويس هنزل اكتر من اتنين كمان...
.........
اسيل: في اي..
عدي: متبصيش وراكي...
اسيل: في اي متخوفنيش...
عدي: في اتنين ماشيين ورايا من بدري ودلوقتي اهو بيراقبونا..
اسيل: نعم!!... ويراقبونا ليه..
عدي: معرفش مين دول اصلا.. المهم لازم نتوه منهم دلوقتي.. امشي معايا ومتبصيش عليهم...
مسك ايدها ومشيوا والاتنين دول وراهم... بعدوا شويه وبعدين طلعوا يجروا وهما بيجروا وراهم... فضلوا يلفوا ف الشوارع وهما وراهم لحد مااستخبوا ف حته..
اسيل: ماتفهمني في اي..
عدي: اشش.. وطي صوتك..
حط ايده ع بوقها وهما عدوا من قدام المكان اللي مستخبيين فيه ومشيوا...
اسيل: مين دول..
عدي: معرفش..
اسيل: بيجروا ورانا ليه طيب..
عدي: معرفش بردو... ممكن يكونوا من الحكومه وبيراقبونا..
اسيل: والحكومه تراقبنا ليه!!..
عدي: معرفش بقاا.. المهم دلوقتي لازم اروحك...
اسيل: وانت!
عدي: هحاول اخلص منهم.. المهم اروحك بخير.. يلا..
اسيل: لا مش هروح انا هفضل معاك..
عدي: اسمعي الكلام بقاا..
اسيل: طب بقولك اي.. انا كنت رايحه المستشفى هنا عشان اعمل شوية تحاليل... ماتيجي معايا وبالمره نكُت منهم..
عدي: تحاليل اي.. مالك!
اسيل: مليش يعم يلا بس بسرعه...
عدي: طب هتعملي تحاليل لي طمنيني..
اسيل: يعم والله متقلقش... يلا بس..
اتسحبوا وطلعوا يجروا لحد ماوصلوا المستشفى... اسيل دخلت تعمل التحاليل وهو استناها بره...
....................................
ادم: حظك ان جاك اتدخل... لولا كدا مكنتش هتطلع منها.. يلا شوف بقاا هتدبسني ف انهي مصيبه كمان..
نور: ماتهدى ياادم مش كدا... هو اكيد عرف غلطه ومش هيكرره تاني..
مراد: انا اسف.. اسف ليكوا انتوا الاتنين ع اللي عملتوا معاكوا.. حقك عليا ياماما انا كنت وقح معاكي...
نور: ياحبيبي ولا يهمك... المهم انت تكون بخير...
اياد: يعني خلاص مش هتمشي ف السكه دي تاني!!
مراد: لا.. وهبقى كويس والله بس انتوا سامحوني...
......................................
جاك: يلا باي بقاا انا رايح الشغل..
جاكي: هو كل شويه شغل شغل!
جاك: اعمل اي طيب..
جاكي: متعملش.. اقعد معايا..
جاك: اممم... افكر..
جاكي: هعملك الاكل اللي بتحبه...
جاك: تؤ.. هقعد بس بشرط..
جاكي: اي هو..
جاك: ترقصيلي...
جاكي: انت لسه مصمم ع الموضوع دا!
جاك: خلاص براحتك... باي..
جاكي: لا استنى.. خلاص.. هرقص وامري لله...
جاك: ماكان من الاول..
......................................
الباب خبط عند فريده... طلعت فتحت..
ـحضرتك فريده محمد!!
فريده: ايوا.. خير..
ـ مطلوب القبض عليكي..
فريده: نعم!! ليه!
ـ هتعرفي ف القسم.. اتفضلي معانا..
.......................................
لين: ماما انا رايحه عند اسيل..
ندى: لا مش دلوقتي..
لين: ليه..
ندى: بالليل نبقاا نروح سوا..
لين: بابا هييجي معانا؟!
ندى: معرفش ع حسب شغله..
لين: ماشي..
.........................................
اسيل: معلش اخرت عليك..
عدي: لا براحتك.. بس انا مش فاهم.. تحاليل اي.. انتي كويسه!.
اسيل: معرفش.. بقالي مده بحس بحاجات غريبه.. ع العموم يلا قبل ماحد منهم يظهر تاني..
عدي: طب هتروحي فين!
اسيل: انا مش عايزه اروح واسيبك.. وبعدين ماحنا توهنا منهم اهو.. يلا نقعد ف اي حته..
عدي: ماشي يلا...
راحوا قعدوا ف مكان مفهوش حد ومعزول شويه ع البحر...
اسيل سرحانه مع البحر وعدي سرحان معاها... عمال يتأملها ويبتسم.. وفجأه نزل دم من مناخيرها..
...........................................
جوري: ايوا انت فين يعني..
مروان: مستنيكي بقالي ساعه ف***
جوري: خلاص داخله عليك اهو..
مروان: ماشي..
وصلت وقعدت معاه..
جوري: كيفك..
مروان: كويس..
جوري: جبتني ليه!
مروان: بصي ياجوري.. انا هاخد بابا واقعد رسمي مع ابوكي عشان نعمل الخطوبه.. ومش عايز اعذار كدابه وملهاش لازمه... لو مش موافقه او عندك مشكله تقدري تقولي دلوقتي...
جوري: لا موافقه اكيد..
............................................
فريده بتوتر: خير يافندم... ممكن اعرف انا هنا ليه!!
الظابط: متقلقيش.. مش هناخد من وقتك كتير...
فريده: تمام..
الظابط: تقدري تقوليلي بقاا روحتي القسم ليه!
فريده: احم.. قسم اي حضرتك..
الظابط: طب بصي... احنا عارفين كل حاجه... فياريت تتكلمي بوضوح احسن... كنتي بتعملي اي ف القسم..
فريده: كنت بسلم ع ظابط قريبي يافندم...
الظابط: اسمه اي الظابط دا!!
فريده: اسمه احمد يافندم..
الظابط: امم... كان معاكي حد!!
فريده: لا كنت لوحدي..
الظابط: تعرفي واحده اسمها لارا!!
فريده: ايوا يافندم. اعرفها.. دي صاحبتي..
الظابط: اللي اعرفه انها كانت قريبه شويه من مؤنس الله يرحمه...
فريده: ايوا مظبوط... كانوا صحاب..
الظابط: امم.. وعدي!
فريده: احم.. ماله..
الظابط: تعرفيه!!
فريده: ااه.. صحاب بردو..
............................................
عدي بخضه: اي دا...
طلع منديل ومسحلها وشها..
عدي: اي دا..
اسيل: معرفش..
عدي: طب من اي الدم دا!!... اول مره يحصل كدا!!
اسيل: لا تاني مره..
عدي: طب يلا نكشف ولا نعمل اي حاجه..
اسيل: لا لا مش مستاهله انا كويسه...
عدي: كويسه اي يس..
اسيل: متشغلش بالك... انا كويسه بجد والله..
عدي: متأكده!!
اسيل: ايوا..
عدي بص حواليه لقى واحد شكله مش مظبوط..
عدي: اسيل.. تقريبا احنا لسه متراقبين..
اسيل: اي..
عدي: اسمعي.. اكيد دول من الحكومه... اكيد شاكين ف حاجه.. مينفعش نتقابل الفتره دي عشان العين علينا... ولازم تصرفاتك تبان طبيعيه.. انتي فاهمه!
اسيل: ماشي..
عدي: يلا تعالي اروحك...
.............................................
جاك: ومالك مستعجل كدا ليه..
مروان: ياعمي لو حضرتك رافضني انا لشخصي فانا ممكن امشي...
جاك: لا انا مقولتش كدا..
مالك: بص ياجاك... انا فاهم انت ليه رافض الموضوع... وانا كمان كنت شايف زيك كدا... بس بما ان الاتنين موافقين وراضيين يبقاا خلاص براحتهم..
جاك: امم.. ماشي.. بس اعرف ان كل حاجه كانت بمزاجك... يعني متجيش ف لحظة خناق وتقولها انا اتجوزتك اكبر مني او الهري الفاضي دا.. وللعلم... هي رافضه كتير قوي عشانك...
مروان: عارف... عارف ومتأكد والله.. ومستحيل ازعلها ف يوم من الايام..
مالك: طب تمام كدا... نتفق بقاا..
مروان: انا تحت امرك ف اي حاجه... بس الخطوبه الاسبوع الجاي..
جاك: يابني اهدى شويه... مش كدا..
مروان: اصل هنأجل ليه يعني!!.. هو اسبوع كفايه قوي.. هنقدر نظبط فيه كل حاجه...
جاكي: لا قليل يابني..
مروان: ياطنط بالله عليكي وافقي..
جاك: ماشي خلاص... هاخد رأيها وابلغك...
مروان: يعني حضرتك موافق!!
جاك: ااه..
...............................................
مروان ومالك مشيوا وانا قعدت مع جوري واسيل جت...
اسيل: مروان كان بيعمل اي هنا...
جاكي: متقدم للدكتوره..
اسيل: يالهوي هو لسه عايزها!!
جاكي: ايوا ياست.. وكمان بيقول الاسبوع الجاي هيعمل الخطوبه..
اسيل: اي دا مستعجل كدا ليه..
جاكي: اي رأيك..
جوري: لو هنلحق نخلص كل حاجه انا معنديش مشكله..
جاكي: يعني موافقه!!
جوري: ايوا...
الباب خبط وجاك دخل..
جاك: تسمحولي اقعد ف التجمُع العائلي دا!!
جاكي: تعالى..
جاك: قولتي اي ياجوري هانم!!
جاكي: لا هي موافقه..
جاك: طب كويس.. نروح بقاا للسنيوره التانيه..
اسيل: انا!!
جاك: ايوا..
اسيل: مش فاهمه...
جاك: متقدملك عريسين..
اسيل: نعم ياخويا!!.. ا ا اسفه قصدي يعني.. مين وازاي..
جاك: واحد زميلك والتاني شافك عندي ف الشركه...
اسيل: ايوا بس..
جاكي: بس اي ياختي..
اسيل: انا مش موافقه..
جاك: ليه بقاا.. انا عايز اعرف ليه..
اسيل: مش بفكر ف الجواز دلوقتي..
جاك: امال هتفكري فيه امتى!!
اسيل: معرفش... بس مش دلوقتي..
جاكي: اقعدي معاهم وبعدين قرري...
اسيل: لا مش هقعد مع حد..
جاكي: لا هتقعدي... وبعدين دول ميترفضوش بصراحه..
اسيل: لا انا هرفضهم عادي..
جاك: اقعدي معاهم يااسيل وبعدين شوفي... ع العموم هو جاي بكرا.. ونخلص بقاا عشان نشوف موضوع الخطوبه دا...
اسيل: طيب هشوف..
سابتنا وراحت اوضتها...
.............................................
الليل حل والكل اتجمع...
لين: مختفيه فين كدا يااسيل..
اسيل: موجوده اهو..
لين: سمعتي اللي حصل لمؤنس!
اسيل: ااه سمعت..
لين: انا مش مصدقه لحد دلوقتي والله... يعني مين هيكون قتله!
اسيل: معرفش... هما موصلوش لحاجه!
لين: لا مظنش..
اسيل: ربنا يستر...
ندى: هو انتي مالك وشك مخطوف كدا ليه..
اسيل: مخطوف ازاي!
ندى: شكلك مش طبيعي يعني.. انتي كويسه!
اسيل؛ ااه.. كويسه..
جاكي: ماهي زي القرده اهي..
فونها رن..
خدت الفون وطلعت الجنينه....
اسيل: الوو..
عدي: عامله اي دلوقتي..
اسيل: كويسه.. الحمدلله..
عدي: مال صوتك..
اسيل: لا مفيش..
عدي: مش عارف.. بس حاسس ان في حاجه.. في حاجه حصلت!!
اسيل: متقدملي عريس..
عدي: نعم ياختي!!..
اسيل: اي..
عدي: قصدي يعني.. مين هو..
اسيل: واحد شغال مع بابا ف الشركه.. شافني هناك... وواحد تاني زميلي ف الجامعه..
عدي: امم.. وانتي هتعملي اي..
اسيل: مش عارفه..
عدي: يعني انتي موافقه!!
اسيل: مش عارفه بردو... هقعد معاهم واشوف..
عدي: احم.. هو... يعني هو انتي ممكن توافقي يعني!!..
ابتسمت وفهمت..
اسيل: امم.. والله مش عارفه.. لو مناسب وكويس ممكن اوافق.. ليه لا..
عدي: ااه.. طب.. ماشي..
اسيل.: طب بص هبقاا اكلمك بعدين.. باي...
قفلت ودخلت جوا..
شويه ولقوا الحكومه موجوده....
يتبغ...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات