رواية حبيبي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك
رواية حبيبي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك |
رواية حبيبي الخائن الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك
ليل.. انتي اتجننتي هي كويسه اكيد هتكون كويسه بطلي تخاريف وكدب
الدكتور.. المريضه حالته مستقره دلوقتي الحمدلله بس ادعولها
ليل... ساب الممرضه وقال اسف
الممرضه.. بصتله بحزن ومشيت
عدااا يوم وتاج لسه زي ما هي حالتها متحسنتش خالص
ليل.. دكتور ممكن ادخل لها
الدكتور... مينفعش
ليل.. ارجوك يا دكتور والله هما خمس دقايق بس
الدكتور... هز راسوه بمعني ماشي
ليل... شكراً
ودخل لي تاج....
ليل.. تاج حبيبتي فوقي بلاش تسبيني لوحدي يا تاج انا بموت وانا شايفك كداا وقرالها قرأن ودموعه نزله في صمت وباس جيبنها وخرج وهو مش مدي اي اهتمام لبابا ومامت تاج
٣ ساعات عدواا
الدكتور.. خرج من عند تاج
الدكتور بإبتسامه... المريضه فاقت
ليل.. اول ما سمع كداا ضحك جامد اووي وسجد شكرااا يارب شكرااا
الاب... ندخلها
الدكتور... لا هننقلها اوضه عاديه و تبقواا ادخوللها
الاب... تمام
وتقلوا تاج اوضه عاديه
_ممكن تخرجوا كلكم براا مش عايزه حد فيكم عايزه اكون لوحدي ممكن
الام... تاج حمد لله علي سلامتك
_انا كويسه بس ممكن تخرجواا برااا
الاب .. تاج انتي كويسه
_تاج بزعيق انا مش كويسه وعمري ما هكون كويسه طول ما حضرتك رافض الجوازه دي ده انا يابابا محبتش غيروه هو دخل قلبي وقلبي اتقفل بعدها مستحيل احب غيروه ساعتدي هتكون معاه هوو يبابا ليه هو اللي هيحافظ علياا ليه رافضوه ما هو اتغير وبقاا كويس حرام عليك اللي بتعملواا فيا انا وليل حرام عليك حرام عليك حرام عليك وفضلت تعيط بهستريه وتكرر حرام عليك كتير
ليل.. دكتور بسرعه
الدكتور جي وادها حقنه مهدئه
الدكتور.. حالتها النفسيه وحشه ولوا فضلت علي الحال ده هتحصلها جلطه والمحاليل اللي متعلقه ليه دي بتقويها بس هي محتاجه تاكل وتشرب وتكون في جو نفسيتها في مرتحاه ياريت تخلواا بالكم منها وهي دلوقتي جالها انهيار عصبي ابعدوا عنها اي حاجه بتزعلها وهي مش هتفوق الا بعد ساعتين اتفضلواا براا وسيبوها ترتاح
الكل... خرج
ليل... مشي وخرج من المستشفي كلها
فضل ماشي بلاهدف ولقي جامع في طريقه دخل اتوضأ وصلي وفضل يدعي لتاج
ليل.. وهو قاعد ورافع ايدوه للسما يارب انتا عارف انا بحبها قد اي قومهالي بسلامه واجعلها من نصيبي انا عملت اللي عليا ووكلت امري كلووا ليك
وخرج من الجامع ورجع علي المستشفي....
ليل... دخل وقعد بهدوء علي جنب وسرح
فلاش باك ❤
من ٣ سنين...
تاج كانت نزله وحطه الهاند فري في ودنها ونزله مش واخدها بالها وخبطت في ليل والفون وقع من ايديها تاج... انا اسفه ووطت تاخد الفون
ليل... وط في نفس اللحظه وعينوهم اتقبلت
تاج..هي اللي خدت الفون وبصتلوه وابتسمت
ليل... وهو بيمد ايده ليل
تاج بكسوف...احم وانا وانا تاج
ونزلت بسرعه...
ليل... يخريبتك يا تاج ده انتي مش تاج انتي ملاك نازل من السما وابتسم ونزل.....
عدااا اسبوعين
وكل واحد فيهم بيفكر في التاني رغم انهم شافوا بعض مره واحده وميعرفوش غير اسم بعض م اكتر...
وفي يوم...
تاج كانت خرجه من باب شقتهم ولمحت ليل نازل من علي السلم
ليل... لمحها وسرع من خطواته علشان يتكلم معاه
ليل... انسه تاج ازيك
تاج... تمام وحضرتك عامل اي
ليل..تمام الحمد لله وبلاش حضرتك دي
تاج.. تمام وابسمت ومشيت
تاج في نفسها....مالوه قلبي عمال يدق كدااا ليه ياربي بس انا فرحت اني شوفتوه واتكلمت معاه هو انا حبيتوه ولا اي حبتوه اي،دي هي مره اللي اتكلكمنا فيها ودي المره التانيه بس الحب بيجي من غير وقت وبدون اسباب يووو كفايه تفكير بقاا
ليل... شكلك وقعت يا واد ياليل وابتسم
باااااك ❤
ليل... يارب يارب
وعدااا الساعتين
وتاج فاقت
_فتحت عيني ببطء وبصت حواليا كنت بدور علي ليل جت اقوم بس لقيت محاليل
الاب... تعالي ياابني اتقدم بس هات بابك ومامتك والله في الخير يقدمه ربنا
ليل.. بجد يعمي موافق
الاب... اها بجد بس عايزنها مفاجأه لتاج
ليل بإبتسامه.. حاضر و.
قاطعم صوت تاج وهي بتقول
_ليل ليل بابا بابا ماما
الاب والام وليل جري علي اوضتها...
الام... قربت من تاج وحضنتها
الام.. انتي كويسه
_اها كويسه وشاورت علي قلبها بس دي مش كويس يا ماما
الام.. ما يحبيبتي بابا قال...
الاب.. قولت لما تقومي لينا كلام تاني وحمد لله علي سلامتك كداا تقلقينا عليكي
_امممممم الله يسلمك يبابا
ليل... حمدلله علي السلامة
_بإبتسامه الله يسلمك يا ليل
وراح ليل للدكتور، الدكتور مكنش رادي يخرجها بس هو اكد انهم هيهتموا بيها بعد ما كتبلها علي فيتامينات كتير واكد انهم يهتموا بنفسيتها اهم حاجه وخرجت تاج من المستشفي...
عند ليل بعد ما وصلهم البيت طلع شقتوه
ليل.. بابا ممكن حضرتك تيجي بكراا
الاب.. ليه
ليل... بابا انا في بنت بحبها وعايز اخطبها ولازم حضرتك تيجي انتا وماما
الاب.. حاضر يا ابني بس انتا مش ناوي ترجع تعيش معانا بقاا
ليل... بابا انا والله اتعودت علي هنا ومش عارف هفكر بس لازم تيجي
الاب.. حاضر يليل انا جايلك انا ومامتك واختك واخوك
ليل... تسلمولي وتجوا تنوروا يحبيبي انتواا
الاب... سلام بقاا
ليل... سلام مستنيكم
************************
يوم جديد...
ريتال..... تاج ياتاااااج قومي يبت الساعه بقت خمسه
_اي في اي يريتال ما بورحه في حد يصحي حد بصوت ده
ريتال... انا غلطانه اني جايه اطمن عليك وافرفشك
_قمت قاعدت لا يحبيبتي انتي تنوري ده انتي مش بنت خالوا.ده انتي زي اختي بالضبط ودموعي نزلت
ريتال... ادعيلها ربنا يرحمها يتاج
_يارب بس واحشتني اوووي
ريتال... هششش بس اي بقاا اللي حصل كداا هتهربي مني قومي اغسل وشك وتعالي هنا بسرعه ايده لسه قاعده بقول بسررررررعه
_ريتال حقيقي هي كل حياتي اختي وصحبتي وبستي، اما اختي اسراء ماتت في حادثه كان فرق بيني وبنها ٣ سنين انا الاكبر ربنا يرحمها غسلت وشي ورجعت اوضتي تاني
ريتال... ايواا بقاا ياعم الحبيب يمولع الجو احكي ايه اللي حصل بقاا وليه وصلتي لكداا وليه مكنتشي بتكلي لمده شهر
_مكنتش عارفه اتكلم اقول اي او ابدأ مني اتنهدت بابا مكنش موافق ابداا قولت لما يلاقيني هضيع مني هيوافق بس موافقش ولا اتكلم في الموضوع لحد دلوقتي بتمتي يكون فهم وعرف اني مش هتجوز غيرليل
ريتال...بس غلط انك مكنتش بتاكلي كدااا كنتي ممكن بعد الشر تموتي فيها
_هي كلامه صح كنت ممكن اموت، الحمد لله يريتال ربنا ستر
ريتال... سرحت
_مالوه بقاا سي ادهم لسه برضوا بتحبي بعد كل ده
ريتال... للاسف بعدما هو خطب غيري وانا خطبت غيروه وفركشت خطوبتي لسه بحبوه وهفضل احبوه بس هو فين دلوقتي
_بس هو خطب بنت خالتو انسي
ريتال... قلبي مش بإيدي والله
_اي ده صوت ليل
ريتال..... اها هو بس في صوت ناس تانيه
الام.. دخلت في الوقت ده
الام... جهزي نفسك يعروسه ليل براا هو ومامتوه وبابا واخواتوه
_ حست بفرحه مش قادره اوصفها بجد هو ده حقيقه ولا حلم وركزت اي نعم بجد ليل وبابا وافق ازاي اها انا قايمه اجهز حالا
الام... ههههه مجنونه
_بليل يماما
الام... ابتسمت وخرجت
_قربت من ريتال وحضنتها وشك عسل زيك
جهزت تاج وريتال اللي جهزتها
ريتال... عايزه ازغرط بس ما ينفعش لاني مش بعرف
الاب...دخل
الاب... بإبتسامه بتمني تكوني مبسوطه يا تاج
_قربت منه وحضنتوه جدا والله يبابا
الاب... لا ده انتي بقيت كويسه اهو.يرب دايما تكوني مبسوطه تعالي سلمي علي اهل عريسك
_حاضر
_خرجت وسلمت عليهم واتعرفوا علي بعض...
مامت ليل... قمر والله يبنتي زين ما اخترت يليل قموره
_بكسوف ربنا يخليكي يطنط دول عيونك اللي قمر
ريتال كانت متابعه بس من بعيد ... بصدمه بجد لا مش معقول ادهم عبدالله!!
********************
تعليقات
إرسال تعليق