القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق التملك الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفي

وقفنا المره الي فاتت ان المعيد دخل ورنا هتموت من الخوف
رنا :يلهوي 
نها :في اي دا حتي المعيد مز 
رنا :انتي غبيه فاكره الشخص الي انا دلقت عليه القهوه 
نها :اه هو اي الي فكرك بيهة دلوقتي 
رنا :ما هو ده 
نها بعينان متسعه يلهوي ومن هنا يصدر صوت انتي يا انسه انتي وهي اطلعو  برا  
رنا بزعر انا يا دكتور 
مراد :اه بره انتي وهي 
رنا :وهي مكسوفه من الاحراج الي حصل ليها هي ونها 
وخرجو برا نها :عجبك كده 
رنا بغضب هو انا مالي هو انا عملت حاجه 
نها :دا كله ومعملتيش حاجه دا انا لو منو كنت فصلتك  علي انتي عملتيه 
رنا :هو الي حيوان ومتخلف هو الي اتكعبل وقعلي القهوه 
مراد :انتي يا انسه 
نها :انا يا دكتور
مراد : اه ادخلي كملي المحاضرة
نها :شكرا يا دكتور 
مراد وهو يمسكها من ذراعيها مين الحيوان يا بنت ال...........
رنا :بغضب ضربته بالكف (يا مصيبتك يا رنا دا انتي هتتنفخي _😂😂)
مراد بغضب وعيون تحولت للاسود القاتم يدل علي من بنظر في وجهه يموت من كتر الخوف وهو يتني ذراعيها لكي تصتضم بصدره العريض انتي عارفه انتي عملتي اي 
رنا :لو سمحت ابعد عني 
مراد بضحكه صفراء مش كنتي عملالي اسد من شويه بقيتي عامله ذي القطه كده ليه
رنا :ابعد لو سمحت 
مراد :وهو يرميها كما ترمي القاذرات انا لسه معملتش حاجه  هعرفك مين هو مراد الالفي يا لمامه انا حته بت معفنه لا راحت ولا جت تعمل كده بس نهابتك هتكون علي ايدي 
رنا وهي تقوم من علي الارض وهي تقول بصوت منخفض ولا هتقدر تعمل حاجه 
مراد انا سمعتك علي فكره 
رنا بخوف هو انا ممكن ادخل انا كمان ذي نها دا اول محاضرة ليا 
مراد لا مش هتددخلي وهتبقي اخر محاضرة ان شاء الله وتركها وهي تندب حظها
انتهت الجامعه لايوجد لقاء بينهما 
نها :الحمد لله اني دخلت 
رنا :تلقيه كان مش عارف يشرح ازاي يص
نها :يخرب بت شرحه عامل زي شكله الواد مز 
رنا :بغضب علفكره مش حلو 
نها :يا سلام امال مين الي حلو اما ده مش حلو 
رنا :سيبك من الموضوع ده عملتي اي في موضوع الشركه 
نها :اه انتي المفروض تروحي الساعة ١
رنا :اه دا الساعة ١٢ونص 
نها :طب يلا نلحق 
رنا :ماشي يلا
وذهبو كليهما الي الشركه 
نها :اد ايه الشركه حلوه من برا مبالك بي جوا 
رنا بصدمه اه دي جميله اوي
نها طب يلا اطلعي بدل ما تتاخري 
رنا هو انا هطلع لوحدي 
نها :لوحدك انتي الي هتقدمي مش انا يلا اطلعي 
وظلت رنا تذهب الي ان ذهبت عند واحده وتسالها وتقول لو سمحت انا كنت عايزه اقدم في  شغل هما طالبين سكرتيره 
البنت اه ادخلي بسرعه البنات لسه دخله 
رنا ماشي شكرا 
ورقضت رنا الي ان وصلت الي مكتب احمد وايستاذنت لكي تدخل 
احمد بحزم ادخل 
رنا :انا اسفه لو سمحت اني اتاخرت بس كنت في الجامعه 
احمد مفيش تاخير تاني يا انسه رنا بخوف حاضر 
اتفضلي اقعدي رنا وهي تقعد في سرها تقول يلهوي ايه الي البنات لبسينه ده دا مش لبسين اصلا 
احمد :انتي يا انسه 
رنا :هه انا 
احمد :اه هاتي السي في بتاعك 
رنا :اتفضل 
احمد :السي في بتاعك حلو ان انتي طالعه الاولي علي الدفعه السنه الي فاتت 
رنا :شكرا حضرتك 
احمد بحزم طيب خلاص انا اخترت خلاص الي هتبقا السكرتاريه
رنا بخوف فاهذه اخر فرصه لها 
احمد :انا هخطار الانسه رنا (طبعا في ناس هتقولي هو عرف اسمها منين اكيد يعني من السي في) 
رنا بسعاده شكرا يا استاذ احمد 
احمد ولم يعطيها اي اهتمام 
احمد انسه رنا هتمضي الورقه دي وتيجي بكره الساعه ٧
رنا :هو انا مينفعش اجي الساعة ١١علشان الجامعه بتاعتي 
احمد مفيش مشكله 
رنا بس اي الورقه دي 
احمد دي هتمضي عليها انك هتفضلي هنا في الشركه سنه و مينفعش تستقيلي الا لما تدفعي الشرط الجزائي ٢٠الف جنيه
رنا وهي لا يوجد امامها اي حل سوي هذا فتاخذ القلم وتمضي 
احمد ماشي يا انسه رنا تقضري تمشي
رنا خرجت من المكتب بل وهي خارجه من الشركه هنا مراد ينزل من السياره بكل شموخ
مراد وهو يراها انتي بتعملي اي هنا 
رنا هو انتا وراي وريه 
مراد بغضب انتي اصلا ولا حاجه علشان اهتم بيكي
رنا طب اوعا من قدامى
مراد انتي الي جيبك هنا 
رنا انتا مالك وبعدين وسع كده 
مراد بتكبر ايه الي جيبك شركتي
رنا بعيون متسعه مصدومه .............
يتبع......
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات