رواية خلفة مجانين الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب
رواية خلفة مجانين الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب |
رواية خلفة مجانين الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب
رمين ،،،،، بابا انتي مت ، بابا يا ابو احمد يا ابووو احمد فوق ياراجل مش معانا فلوس نجيب اب مستورد!
خالد بزعيق ،،،،، أبعدي يا شلل ابوكي شكله كدا محتاج دكتوور.
احمد ،،، ياعم صلي علي النبي هات بصله من المطبخ وكسرها وهو هيصحي زي الحصاان.
خالد بزعيق،،،،، يعني انتي دكتووور اسم لله علي مقامك وبتفهم قوي!
احمد ،،،، اه دكتور ياخويه حوش حوش بس الغيره الي هتنط من عيونك .
نرمين ،،،،، اتصل يا خالد علي دكتور ، سيبك من دكتور الحمييير ده .
احمد ،،،، اسمها دكتور بيطري يا جهله.
خالد مسك التلفون وطلع بره يكلم دكتور علشان مش يحصل ابوا نرمين
.
بعد ساعه كان متركبله محليل ..
الدكتور ،،، لازم يرتاح يومين كدا علشان عنده الضغط عالي ، ومش يشتغل خاللص.
نرمين ،،،، يعني عليك ياااا ابو احمد اكنش يومك يا كبدي ، كلووو منك يا خاالد.
خالد ،،،، انا بردوااااا.
نرمين ،،،، لاء انتي وأحمد ، هشهدك يا دكتور علي حاجه .
الدكتور ،،،، اتفضلي يا بنتي .
نرمين ،،،، يرضيك احمد يعاكسني في الشااارع ، وقولي عينك احلي عيون عسليه في الشمسه ، دناااا أخته يعمل فيا كداااا يرضيييك يا حضره جناب الدكتور .
الدكتور ،،،، اخوكي بيعكسك
.
نرمين ،،،،، وياريت جت عليه بس دا الفضيحه اكبر ، دا خالد كمان بيعاكسني قدام بااابااا .
الدكتور ،،،،، هو اخوكي ده كمان .
نرمين ،،،، لاء .
الدكتور ،،،،، لاء انتي في دي معاكي حق.
نرمين ،،،، جوزي بس .
الدكتور بشلل ،،،، السلامممم عليكوووو ، طلعتي ببني من هنااااا.
خالد ،،،،، ههههه تعاله يا دكتور ، اصل مش في سرير زياده هنا تنام عليه وانتي تعبااان.
احمد ،،،،، طب بما أن بابا مش هيشتغل يومين يعني انتي هتطبخي يا نرمييين مصييبه دي .
نرمين ،،،، لاء ما انتي الي هتطبخ يا عنيااااه.
احمد ،،،، لاء دا انا بعد العلقه الي اختها لا أصلح لشيء حتي الجواز خلاص بح ، انا هقعد أونس ابوكي ، ومنك للي كلت دراع جوزها .
نرمين ،،،،، بس ياض مش تعصبني علشان متنرفزه وعلي أخري والله العظيييم ، خالد مجبليش باقي المصاصات ، ومش معايه غير وحده بس تكفي بكره علي لأقل .
خالد ،،،، الللللللطممممم ، انتي في اي ولا في اي يا نرمييين !
نرمين ،،،، اااه خدوهم بالصوت يا خويه ، لاء منا مش هسكت عن حقي ، فين المصاصات .
خالد ،،،،، احمد ، الكلونه تشلها بعد ما المحلول يخلص تمام ، انا ماشي .
احمد ،،،،، طيب ماشي ، روح انتي انا فاهم هعمل ايه.
خالد ،،،، مش مرتاح لكم والله ، خلي بالكم من عمي ، والله انا خايف عليه منكم اصلا ، انا ماااااشي دنتوااا شلل .
نرمين لحمد ،،،، احمد دا زعقلي صح !
احمد ،،،، لا دا شتمك بس !
نرمين ،،،، إذا كان كدا ماشي ، انا راحه الشغل ، وأشوف بقي تكسي اهو خالد مشي من غير ما يخدني معاه هو مبيحبنيش اصلا .
احمد ،،،،، نرمين ممكن تجيبي المرهم الي عندك اصل خلاص مش قااادر اقوم والله .
نرمين ،،،، حبيبي يا اخويه .
احمد ،،،،، حببتي يا نرمين .
نرمين ،،،،، بتعاااااكس طب والله منا جيبالك حاجه .
احمد ،،،،، نرمين ، يااا نرمينننن كلبه البرك مشيت ، اممم طب انا ازحف بقي لحد لاوضه وأمري لله .
في البنك الي هو بتاع خالد و نرمين بتشتغل معاه
نرمين ،،،،، بس يا حناوي وكدا ابقي خلصت عليكي .
حنان ،،،،، اووووف خلاص خدي كرملايه اهي ، مش عرفه بتكسبي ازاي ! ، اي ده شكل في عميله جايه اثبتي .
العميله ،،،، لو سمحتي فين القاعه .
نرمين ،،،، لا حضرتك دا بنك مش قاعه افراح واتفضلي من هنا انتي وشعرك الكديش ده من غير مطرود .
العميله ،،،، انتي بتقولي أي !
نرمين ،،،، نصيحه اخويه يعني ، كتري الشامبوااا اصل شكلك بخيله دا انا خايفه تكوني مربيه صرصير جواه .
حنان ،،،، اسكتي يااا نرمييين ، اسفه اسفه لحضرتك اتفضلي معايه .
نرمين ،،،، نساوين اخر زمن نفشه شعرها علي اي مش عرفه ، كان فيها اي لو حطه ملايه ولمته بد ماهو معطل المرور كدا و عادم الرئيه.
كان بدأ اجتماع وفي نصه .
نرمين دخلت فجأه ،،،، خااالد ألحقني يا خاااللد .
خالد ،،، اسف يا جماعه ثواني بعد ازنكم .
خرج خالد بقلق...... في اي يا نرمين !! عمي تعب ولا اي !
نرمين ،،،،، لاء بس الواد احمد شكلوا عملها وسرق المصاصه ، ملقيش وحده عنك بالله .
خالد بغضب شديد مسكها من دراعها لحده لاسانسير ،،،،، مش عايز اشوفك النهارده وإلي بالله لطربقها علي نفوخك.
نرمين دخلت لاسانسير ،،،، مشيه مشيه منتي مبتحبنيييش يا بتاع سوسو .
خالد ،،، ربنا يشفيكي ، منا السبب لو كنت اتعميت ومشفكيش بس .
نرمين ولاسانسير بيقفل ،،،، ياااارب علشان مجبتهاش.
خالد ،،،، اللهم اني لا أسألك رد القضاء ولاكن أسألك اللطف به.
في التاكسي ...
نرمين ،،،، يا عموا ممكن سؤال .
السائق،،،، اتفضلي !
نرمين ،،،، هو انتي عموا صحيح ومتجوز .
السائق ،،،، هههههه اه يا بنتي .
نرمين ،،،،، طب هو انتي لي اتجوزت .
السائق،،،، علشان عايز اتجوز !
نرمين ،،،، ايوه برضواا لي اتجوزت !
السائق ،،،، علشان اخلف وربي عيالي !
نرمين ،،،، ولي خلفت !
السائق ،،،،، هو في حاجه يا انسه !
نرمين ،،، مش هتجاوبني يعني !
السائق ،،،، مش هو دا العنوان !
نزلت نرمين بعد ما دفعت لاجره ، ورجعت تاني من الشباك ،،،، استني ، مش قولتلي لي خلفت !
السائق،،،،، علشااان نجيب حمير يشلوا الناس زيك .
نرمين ،،،، ماشي اللهي الكوتش يفرقع .
وفي نفس اللحظه الكوتش فرقع فعلاً ههههه ، ونرمين طلعت العماره بتاعتهم بسرعه .
قدام باب الشقه ،،، اااه يااااه اوووه نفسي اتقطع ااه ، أما اشوف بقي سي احمد دا والله لنفخه نفخ كلابي .
دخلت نرمين بتسحب وأغلقت الباب .
احمد وماسك المصاصه في أيده وبيتكلم في الموبيل ،،،، لاء الحمار فجله دخله مكانه ، المعزه مرمر أديها الحقنه الي علي الرف التالت اه اه ، معلش مش قادر اجي علشان تعبان اوي ، حبيبي يا ابوا الصحاب سلاام.
قام احمد بتلعب في الهاتف ،،،، يوووه لحق يفصل.
نرمين
،،،،، حلووو صبرك عليا بقي يا احمد الكلب .
قامت نرمين بأغلق الكهرباء العامه للبيت .
احمد بصدمه ،،،، لاااء لاااء مش تقطع دلوقتييي محدش في البييييت معايه يلهوييييي.
نرمين بصوت مرعب ،،،،، اااححححماااااد ، اههههههههمممد.
احمد بصراخ ،،،، اعععععععع ، قل اعوز برب الفرق من شر ما خلق ، اللهم احفظناا ، اعمل اي اقول اي !؟؟ .
أقامت نرمين بفتح اناره الهاتف فجأه علي وجهااا ،،،،، احمااااااد.
احمد أغمي عليه .
تعليقات
إرسال تعليق