رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسملة بدوي
رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسملة بدوي |
رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسملة بدوي
رووح ببرود عكس الي جواها ....... طلقني .
صقر بغضب جحيمي........ انتي بتقولي اي .
روووح بدموع........ بقولك طلقني والنبي انا من ساعه ماجيت وانا بوظتلك حياتك
صقر خادها في حضنه جامد وهي كانت بتتحرك بعشوايه وبتبعده ،بس هو ماسك فيها جامد وقال بصوت عالي...... اسكتي بقا.
هنيه بصت عليهم بحزن ونسحبت براحه .
رووح هدت ومسكت فيه جامد وبتعيط .
صقر بهدوء ورقه بعد شعرها من على وشها وقال ....... ينفع كده فين طرحتك.
روووح اتكسفت وقالت بخوف...... والله كنت لبساها معرفش راحت فين .
صقر بهدوء قرب من ودانها وقال بصوت لاهث وحب....... متخافيش انا معاكي بس هتتعاقبي بس اما بروح وغمزلها .
رووح اتكسفت جامد وقعدت تبص في كل الاتجاهات معادا عيونه .
قاطعها صوت الدكتور .
صقر قام بسرعه وكان في قماشه على الكنبه الي قدامه جابها وحطها على شعرها ،رووح من غير كلام سمعت كلامه وحطها على شعرها بس بعض الخصلات اتمردت لبره .
صقر بصلها بتحزير .
رووح بطفوله...... والله هو الي خرج والله هقصه .
صقر ضحك عليها وعلى تصرفاتها الطفولية.
الدكتوره دخل وقال بهدوء ..... حمدالله على سلامتك يرووح .
صقر بصله بغصب جحيمي........ مدام صقر القاسمي.
الدكتور بخوف....... يمدام وقال بسرعه بكره بالكتير وهتخرج بس عايزه عنايه جامد جدا ومتتعرضش لاي توتر عشان نفسيتها مدمره .
صقر بص عليها بحزن شديد وعلى الي حصلها وهي لسا صغيره على كل ده .
الدكتور خرج .
صقر راح لها وخدها في حضنه برقه بعيد عن الجرح وقعد يهديها ويطمنها.
وثواني وراحوا في نوم عميق كليهما معا.
Basmala badwy.
عند اياد .
مني صحت مفزوعه وقالت بصوت عالي ....... يالي هنااا ينااااااااس .
اياد ببرود....... اي .
مني شيل البتاعه الي على وشي دي احسن لك .
اياد بغييظ........ بت انتي الوقتي تحت رحمتي يعني تحترمي نفسك احسن لك انا قولت ليكي اهو وحظرتك.
مني بغضب وتمرد......... نعم يخويا بقولك فكني انت متعرفش انا مين فكني وجو الافلام ده ميدخلش عليها ،معتش غير حتت عيل يعمل في انا كده .
اياد بعصبيه شديده وقال بصوت عالي..........بتقولي لمين الكلام ده يبنت*******،صحيح هتوقع اي من واحده اخوها قاتل و***** اكيد زيه وضربها بالالم جامد .
مني بخوف شديد وصراخ من الالم........ ااااااااااااااااه .
اياد بغضب جحيمي ...... مسمعش صوتك وقومي يالا يعروسه المأذون تحت .
مني بزعر......... نعم للللللي .
اياد باستفزاز ....... هيكون لي ومسكها من أيدها جامد هتجوزك قومي ،بس مش عشان سواد عيونك انتي هنا خدامه او ممكن احترم الخدامه عنك قومي .
مني قامت بضعف وانكسار ومشت ، ومفاقتش غير على جمله "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
وطلعوا
ومني هتموت من الخوف
اياد ببرود...... اي يعروسه ،مش النهارده ليله دخلتنا ولا اي وبيقلع الجاكيت وبيفك الزراير
مني هتموت من الخوف....... انت هتعمل اي .
اياد باستفزاز........ الي مفروض يتعمل ووووووو.
عند رحيم
وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .
ميييييين ده
ريڤيان بفزع...... دددده ددده .
رحيم بصوت عالي جدا........ اخلصي .
ريفيان بسرعه......ده ده عمو الي واقف على بوابه الميتم وهو الي هربني من الميتم .
رحيم بخبث...... اااها تمام .
وبعدين بص عليها بعبث وقال....... هتبقي كتير كده بالبورس هتاخدي برد بس براحتك انا معنديش اي مانع وبيقرب .
ريفيان بسرعه راحت غرفه الملابس وقفلت عليها .
سمعته وهو بيقول بصوت عالي.......... مسيرك يملوخيه تيجي تحت المخرطه.
ريفيان بضحك وقلبها بيدق جامد ......... الحمدلله نفدت منه.
رحيم بصوت منخفض وبيكلم نفسه ........ انا ايه الي حصلي ،وكمان ملوخيه اي ومخرطه اي انا بيقيت لوكل اوي ،ياترا هتعملي فيا اي تاني ي ريفيان ونطق اسمها في الاخر بحب وتلذذ
عند زين كان طالع خلاص في الطياره وفرحان أنه هرب .
بس تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن.
قاطعه نداء الظابط .
الظابط ...... زين بيه حضرتك مطلوب القبض عليك .
زين بغضب وخوف....... نعم انت مش عارف انا مين ولا اي .
الظابط بصرامه...... لو سمحت حضرتك امشي معانا بهدوء ومن غير شوشره .
زين مشا معاهم .
تسريع الاحداث.
زين اتسجن ،والظابط اتصل على صقر وعرفه بالي حصل لمها وزين وازهار
صقر بخبث وبرود.......... عفارم عليك ي مهند .
مهند الظابط ....... معملتش حاجه يباشا كلهم بمساعدتك لولاك مقدرناش نسجن زين ، وكمان انت ساعدتنا بفكره البصمات ، بس يباشا في سوال في دماغي محيرني مين الي بلغ عن مها .
صقر بمكر وبرود
....... اناااااا ،انا عارف من الاول خالص ب الي مها عملته من ساعه الكاميرات وردت فعلها و خوفها اكد لي .
واهي الحمد لله خلصنا من شرها ،وازهار ربنا يغفر لها ذنوبها الي عملتها وزين ده بقا الي مهرحموش من ايدي عايزه يموت بالبطئ .
وقفل وابتسم بسعاده أنه خلاص اتخلص منهم ومن شرهم
تسريع الاحداث
رووح خرجت من المستشفى وبقت كويسه وصقر فاجأها برحله المالديف (خودوني معاكو
) ووصلوا الحمدلله .
وقضوا اجمل شهر عسل وفي يوم
كانت روح قاعده في حضن صقر وهو بيلعب لها في شعرها وبيتغزل فيها وفرحانين.
قاطعهم صوت الفون .
تعليقات
إرسال تعليق