القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6 بقلم أيزيس

 رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6 بقلم أيزيس

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6 بقلم أيزيس

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6 بقلم أيزيس

في فيلا إياد
..ملك دخلت اوضة خاصة بإياد وبتدور ع مفتاح الإضاءة وفجأة تحط أيدها تلمس مكتبة السي ديهات(CD)للافلام  المفضلة  بتاعة اياد وتقع السي ديهات كلها طاااااخ علي راس ملك 
إياد ...شغل الإضاءة .مين هنا 
ملك....يا ليلة سودة🙆
إياد بغضب ....انتي ايه اللي هببتيه دا 
ملك ....اهدي يا فنان واللي انكسر يتصلح 
إياد بنفس الغضب ...انتي مجنونة انتي عارفة السي ديهات دي كانت مترتبة ازاي ..وبعدين انتي ايه اللي دخلك مكتبي في الوقت دا مش المفروض تكوني نايمة دلوقتي 
ملك...بتوتر ...ا ا اصلي كنت جعانة وتهت ف الفيلا  الكبيرة دي وانا بدور ع المطبخ 
إياد اتنهد وبيحاول يتحكم في غضبه مد لها أيده 
...هاتي ايدك 
ملك..بقلق...ليه 
إياد ...هساعدك تطلعي من كومة السي ديهات دي 
ملك مدت له إيدها وساعدها واخدها ع المطبخ 
إياد ...المطبخ اهو يلا كلي حاجة بسرعة عشان نرتب اللي هببتيه برا 
ملك....ايه هنرتب كل دا . يعني مش هنام انهاردة ولا ايه 
إياد .بضيق...من أتلف شيئا فعليه إصلاحه ..وكفاية اوي اني هساعدك 
&&&&&&&&&&&
عند سيف 
الساعة ١١بالليل 
والدة سيف دخلت أوضته ومعاها اكل ليه
أمينة ....سيف جبت لك العشا...وفجأة انصدمت ..يا مصيبتي انت بتدخن يا سيف دا انت عمرك ماعملتها 
سيف ....بحزن ...ماما أنا مش جعان ممكن تسبيني وتخرجي 
أمينة اقتربت من ابنها ...مالك يا حبيبي..انت مضايق عشان ملك راحت تزور قرايبها في اسكندرية ماتزعلش كلها كام يوم وترجعلك بالسلامة
سيف اتنهد بحزن ...يارب يا ماما ربنا يحفظها وترجع لي بالسلامة 
أمينة ...ليه بتدخن يا سيف انت عمرك ما فكرت تعمل كده ..طول عمرك بتحافظ ع صحتك وبتلعب رياضة 
سيف...مخنوق ومضايق يا ماما لقيت نفسي بعمل كده يمكن ارتاح 
أمينة ..عندك مشكلة ف الشغل يا ابني 
سيف ...حاجة زي كده يا ماما 
أمينة ....قوم يا سيف اتوضا و صلي ركعتين لربنا وهتحس بعدها براحة دا ربنا كبير اوي يا ابني وقادر يزيل همك بدال التدخين دا اللي هيضرك ومش هيحل مشكلتك 
سيف.... طفي السيجارة ...حاضر يا امي..
&&&&&&&&&&&
عند إياد 
ملك خلصت اكل وراحت مع إياد يرتبوا السي ديهات 
إياد ...هنرتب حسب تاريخ الاصدار من الأقدم للاحدث 
ملك...وليه الغلب دا يا فنان ماحنا نرصهم حسب ألوانهم  الحمر مع بعض والخضر مع بعض ايه رأيك يا برنس 
إياد ضحك ...برنس.. انتي ايه يا بنتي سرسجية اوعي تعلمي بدر الفاظك دي..أنا مستغرب ل كم الشهادات اللي ف السي ڤي (CV)بتاعك اخدتيهم ازاي دول ولا بالرشوة 
ملك....لا يا فنان أنا هاثبتلك اني قد المهمة 
إياد ...(مهمة )مهمة  ايه  ليه هو  انتي ظابط 
ملك ...بارتباك ...ا ايه ظا ظابط ايه بس دانا بخاف من الظباط مووت 
إياد ....بضحك ..ومالك ارتبكتي ليه أنا بهزر 
وأثناء ما بيرتبوا ملك نامت علي السي ديهات 
إياد ...تعرفي السي ديهات دي من سنة كا...بص لقاها نايمة 
ابتسم بتعجب ...ايه الطفلة دي ف حد ينام كده البنت دي غريبة اوي ..وشالها وحطها ع 
الكنبة في مكتبه وفضل يرتب ف مكتبته لغاية الصبح وبعدين طلع ينام 
ملك صحيت من صوت خبط جمبها .وحد بيروق المكتب...سيف بطل خبط ع الصبح ...فتحت عينيها ..ايه دا انا فين 
ندا بتكشيرة وغل ...سيف هه دانتي ليكي جمهور كبير بقا ..ولحقتي كمان تعلقي مستر إياد ايه الجبروت دا 
ملك مش فاهمة اي حاجة...فين بدر 
ندا ...فوق بيلعب 
ملك طلعت لبدر لقته في أوضته بيلعب لوحده وساكت
ملك قربت ...بيدو صباح الخير يا قمر ممكن العب معاك 
بدر...لا أنا بالعب لوحدي ماحدش بيلعب معايا 
ملك حضنته ..يا حبيبي انا هالعب معاك زي مانت عايز يلا ننزل نلعب في الجنينة تحت 
بدر ....بابي مش هيرضي 
ملك...تعالي وسبيها عليا أنا 
&&&&&&&&&&&
في اسرا...ئيل
عدنان خارج من مكتبه وبنت عندها ١٥ سنة جاية تجري بسرعة قامت خابطة فيه
....هل انت أعمي ..بصت ..واااو يا لك من وسيم 
عدنان ...ايتها الطفلة لما انتي هنا هذه ليست مدرسة 
.....أنا إليان ابنة الرئيس ومن انت 
عدنان...أنا الضابط آران وسابها ومشي 
&&&&&&&&&&&&
في المخابرات
سيف راح لحازم والغضب مسيطر عليه 
سيف...اسمع يا باشا أنا مش هاستحمل فكرة أن مراتي تكون عايشة في بيت راجل غريب أنا مانمتش انهاردة طول الليل من التفكير 
حازم ...بجمود ...لازم تفصل بين حياتك الشخصية وشغلك يا سيف ..وبعدين انا اتأجرت لك شقة في برج قريبة جدا من فيلا إياد الشوال هتقدر منها تراقب معظم الفيلا
وبلغت ملك لو حست بأي خطر تكلمك وانت خلال دقايق  هتكون عندها ..يعني انت من انهاردة عضو رسمي في المهمة دي  ومهمتك حماية ملك 
سيف اتنهد بارتياح ...تمام يا فندم..اديني مفتاح الشقة والعنوان هاروح دلوقتي
حازم ....تمام بس خليك حذر ..وخد معاك كاميرة المراقبة دي حديثة جدا علي فكرة 
سيف ...بفرحة....تمام يا فندم 
&&&&&&&&&&&
عند ملك 
ملك بتلعب مع بدر وبتجري وراه إياد وصل وكان بيراقبهم من بعيد كأنهم اتنين اطفال بيلعبوا وبدر بيضحك من كل قلبه 
إياد قرب عندها ..ملك انهاردة في حفلة هنا بالليل اطلعي اوضتك هتلاقي فستان وحجاب البسيهم في الحفلة ..وخدي بدر معاكي عشان يلبس هو كمان
ملك ...حاضر  ..يلا يا بيدو 
بدر ...يلا يا لوكا 
إياد استغرب لانه بدر مش بسهولة بيتعود علي حد 
في الحفلة ملك لبست الفستان وكانت جميلة جدا بس مش عارفة تمشي بالكعب العالي وكل شوية تكون علي وشك أنها تقع 
وفجأة وهي خارجة للحفلة لأنها كانت في الحديقة وقعت عند باب الفيلا 
ملك...بإصرار...قومي يا ملك ماحدش خد باله حافظي علي برستيجك 
وفجأة 
بضحكة....هاتي ايدك 
ملك رفعت راسها بخجل ...ا ا أستاذ إياد أنا
احم مش بعرف امشي بالكعب العالي 
إياد ...مسك أيدها قومها ...وماقولتيش ليه 
ملك ...اممم انكسفت وقالت في سرها (ميزو لو عرف اني كسفته بعد أسبوع تدريب ع الكعب العالي هينتحر اكيد هيقطع شراينه)
إياد ..بتفكري ف ايه 
ملك..ها لا ولا حاجة يلا ع الحفلة 
إياد ...تحبي امسك ايدك اسندك لاتقعي 
ملك...شالت أيدها من أيده .لا أنا هاخد بدر ونقعد في حتة هادية ..
كل دا طبعا سيف كان مراقبه وهيتجنن لما إياد مسك ايد ملك وهي سمحتله أنه يمسك ايدها ...
سيف في الشقة 
كور ايده وخبطها اكتر من مرة في الحيطة وجز علي أسنانه  وقال ..ملك ..ملك. وبعدين صرخ ملاااااااك ..
في الحفلة 
إياد اخد اتنين شكلهم غريب ودخل الفيلا وملك دخلت بعده بشوية بس الغريبة ما عرفتش راحوا فين دورت كتير بس ما لقيتش حد كأنهم اختفوا ..
فجأة موبايلها رن رقم غريب 
ملك ..الو 
....عارفة لو مسك ايدك تاني هاقتله واقطع ايدك ..
ملك لفت حواليها وقالت ...سيف ...انت فين 
سيف ...أنا مراقبك وشايفك ف كل حتة تكوني فيها ..وقفل 
ملك...الحمد لله سيف معايا أنا كده اطمنت ..استنيت لغاية ما إياد ظهر هو والاتنين اللي معاه وصورتهم من غير ما يشوفوها 
خلصت الحفلة والكل مشي وسيف لسة بيراقب مش جايله نوم لغاية ما غلبه النوم ونام وهو قاعد ماسك كاميرة المراقبة
في الصبح 
إياد صحي قاربة الضهر 
بص من البلكونة شاف ملك بتلعب مع بدر وفيه ورق ابيض  والوان وشكلهم كانوا بيرسموا فرح جدا لانه بدر بيتجاوب مع ملك وانسجام معاها بسرعة 
ملك بتجري ورا بدر وفجأة وقعت واغمي عليها 
إياد جري بسرعة شالها ودخلها الفيلا  وطلب دكتور صاحبه جي كشف عليها 
ملك بعد شوية بدأت تفوق فتحت عينيها لقيت إياد مربع أيديه وباصصلها بشك والف سؤال علي وشه 
ملك ...هو ايه اللي حصل 
إياد ...انتي مش قلتي انك آنسة 
ملك بتوتر ..ا ا اه آنسة 
إياد ...انتي حامل يا آنسة ......
ملك ...........
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات