رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس
رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس |
رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس
في المو..ساد
دخل عدنان بكل ثقة مكتبه لقي نفس الست قاعدة ومعاها الرئيس
عدنان ...شالوم
الرئيس ...شالوم آران ...هل تعرفها
عدنان بص للست ...اهلا سيدتي من تكونين
الست....أنا والدة آران شمون ..كيف لا تعرف والدتك آران ...ام انت لست آران شمون
وفجأة السلاح يوجه علي عدنان من الحراس وهو يغمض عينيه ويقول...اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله ...
الست تابعت كلامها....أنني حقا أنفصلت والد آران وتركت له طفلا وهو اران ولكنني ظللت بامريكا وكنت اراقب ابني دون أن يراني لأن والده قال له أن والدته ماتت ..ولم اعد الي هنا الا بعد ما سمعت بقتل ابني في شقته في امريكا ..فكيف لك أن تقول انك ابني انت كاذب
عدنان وقف ورفع ايديه واخدوا سلاحوا وواحد وجه السلاح علي راسه بس هو واقف زي الأسد مافيش ذرة خوف ف عينيه
الرئيس للضابط...توقف لن يموت بهذه السهولة يجب أن نعرف هويته الحقيقية ومن يكون
قرب الرئيس من عدنان ...واتكلم بصوت يشبه فحيح الافعي....من تكون آران
عدنان ....بابتسامة ...انا الشخص الذي سيرته تدب في قلوبكم الرعب
الرئيس صفع عدنان علي وشه ....قلت لك رد من تكون ايه السا**ل...
عدنان.....بنفس الابتسامة....لن تعرف من أنا ولن تأخذ مني اي معلومة حتي لو عذبتني حتي الموت ف ضربتكم خائبة لأنها تخرج من يدين خائفة انت الان تخشاني علي الرغم من أنني أعزل
الرئيس ضرب عدنان بكل قوته ...بس عدنان لسة شامخ
الرئيس...لن تتحمل اشكال العذاب التي ستتعرض لها احكي من انت ومن ارسلك وماذا فعلت طيلة السنوات الماضية وسنقتلك ف الحال
عدنان ضحك بصوت عالي وقاله ....سأقول لك بيتا من قصيدة عربية مشهورة... وقال بيت الشعر بالعربي
(كما أن الفتي يلاقي المانيا كالحات ولا يلاقي الهوانٓ
وإن لم يكن من الموت بد فمن العجز أن تكون جبانٓ )
الرئيس ...وما معني هذا
آران....معناه إذا كان النهاية الحتمية هي الموت فلما أخضع لكم واكون جبانا
الرئيس ...خذوه وعذبوه ولا تسمحوا له بالموت ..
الضباط نفذوا بسرعة واخدوا عدنان بس فيه حد كان مراقب وسمع كل حاجة.
&&&&&&&&&
عند ملك
إياد ....اجهزي عشان هاروح مشوار بسرعة ونرجع مصر
ملك....اجي معاك
إياد ..اوك تعالي ..ملك اخدت بدر وخرجوا مع إياد بالعربية
بعد فترة وقف إياد العربية ونزلوا عند مقابر
دخلوا ووقفوا عند لافتة مكتوب عليا هنا ترقد السيدة سلمي إياد الشوال ..
اياد ...كان باين عليه أنه متأثر جدا
ملك...إياد هي دي مراتك
إياد....اممم
ملك...هي ماتت ازاي
إياد ...كانت مريضة...وبعدها سرح بتفكيره وافتكر يوم قتل مراته
FLASH BACK
فلاش باك
قبل سنة
سلمي قاعدة بتلعب مع بدر وبيضحكوا
دخل إياد.... حبايب قلبي بيعملوا ايه
بدر ...جري علي إياد ...سوبر مان جي هيييه
سلمي ..وقفت و بصت لإياد بغضب ...إياد أنا عايزاك جوه شوية
إياد قرب منها حاوط خسرها ...ايه وحشتك
سلمي فكت أيديه وهو استغرب من تصرفها ودخلوا الأوضة
سلمي....إياد انت ايه علاقتك بالاسرا...ئيلين
إياد...سلمي انتي بتقولي ايه
سلمي....أنا كنت صاحية امبارح وسمعت كل حاجة
إياد ....سلمي أنا....بصي ماتفهميش غلط أنا مش بكره بلدي بس دا بيزنيس يا سلمي مش اكتر افهمي يا حبيبتي
سلمي....بغضب وصوت عالي ...بيزنيس انت بتبيع بلدك وتقول بيزنيس ..فوق يا إياد ..انت مش إياد اللي انا حبيته
اياد...بعصبية اكتر...إياد اللي انتي حبتيه دا ماحدش كان معبره ولا بيسأل فيه بس شوفي دلوقتي احنا عايشين ازاي في عز عمرنا ماكنا نحلم بيه
سلمي....علي حساب مصر
إياد ...مصر عمرها ما هتتأثر بواحد زيي علي فكرة
سلمي ..انت اتجننت خالص ..بتعمل افلام زبالة وانا ساكتة وبقول يمكن بكرة يرفض الافلام الهابطة دي بس توصل لخيانة البلد لو ما رجعتش ع اللي بتعمله أنا هافضحك يا إياد مش هسمحلك انك تبقي كده وابني يبقي ابن الخاين...وجريت عشان تخرج .قالت أناهاخد ابني ومسافرة بس ماترجعش الا وانت إياد القديم وإلا أنا سجلتك امبارح وهابلغ عنك ..وفجأة إياد اتجنن ولمح المسدس ع الطربيزة ومسكه وأطلق رصاصة علي سلمي جات ف قلبها وماتت
إياد فاق لنفسه وجري حضنها....سلمييي سلمي ما كانش قصدي فوقي سلمي
سلمي...بتلفظ أنفاسها الأخيرة ...بد..ر بدر ..
BACK
باك
إياد فاق من شروده علي صوت ملك
ملك...أنا بكلمك من بدري انت سرحان في ايه
إياد بيمسح وشه عشان دموعه ما تبانش ..مش سرحان يلا نمشي
&&&&&&&
عند عدنان
بصوت بيهز اركان المكان كله بيصرخ من الالم من شدة الكهربا اللي بيتعرض لها
الضابط...تكلم...من تكون
عدنان بصوت متقطع وبيرتعش من الكهربا...ا ا أن ا ا ا الب طل ع عد ن ان..الضابط شاور لزميله التاني عشان يشغل جهاز الكهربا
عدنان ...اااااااااااااا ه ه ه ه
&&&&&&&&&&&
في طيارة إياد
ملك ماسكة موبايل ادهولها سيف وبتكتب مسجات
إياد...انحني لمستواها وهي قاعدة ...بتعملي ايه
ملك ..بتوتر ...ها لا ولا حاجة بالعب ع الموبايل
إياد....تعرفي اننا اول ما نوصل مصر هنكتب كتابنا ونتجوز
ملك....اه عارفة طبعا
إياد من غير مقدمات قرب لملك وباسها وهي انصدمت ورفعت أيدها عشان تضربه بس هو مسك أيدها ..فقامت عضته ف شفايفه
إياد بألم...اه نتي مجنونة
ملك....حاطة أيدها علي بقها ومش قادرة تستوعب أنه حد ممكن يعمل كده معاها غير سيف وفجأة دموعها نزلت وفضلت ساكتة طول الطريق
أما سيف فاخد طيارة قبلهم ووصل مصر
بعد فترة
إياد نازل من الطيارة وحازم وسيف ومعاهم قوة مستنينه عشان يقبضوا عليه..هو نازل طبيعي لانه ما يعرفهمش
ملك بكل غباء كلمت إياد قبل ما ينزل و هو علي سلم الطيارة ...البس يا معلم اهو جالك قضاك يا خاين يا كلب اليهو...د
إياد بص بصدمة للكل وفجأة ولسة هيمسك ملك يتحامي فيها ويركب الطيارة تاني لانها كانت وراه ع السلم بس هي اتصرفت بسرعة وزقته برجلها فوقع ع الأرض وقبل ما يتعدل ملك وطت عليه وصربته كف وقالت ....دا عشان خيانتك للبلد...وضربته كف تاني وقالت ..ودا عشان اتجرأت عليا واخدت حاجة مش من حقك ..
وبعدها جريت علي سيف حضنته
إياد قام اعتدل وعامل نفسه مستسلم وبدر نازل خايف من اللي بيحصل وفجأة إياد يخرج مسدس من خصره يوجهه علي ملك
إياد....انتي تعملي فيا كده انتي تضحكي عليا ..أنا نهايتي تبقي علي يد واحدة غبية زيك .. أنا قتلت مراتي وهاقتلك ..ولسة هيضرب ملك وسيف بيحميها بس المفاجأة اللي ماكانش متوقعها أنه بدر يجري علي ملك يحضنها من خوفه..وقال بابي ماتقتلش ملك زي ما قتلت مامي .. إياد ارتبك واتلخبط لسة هيقول لبدر ابعد بس الكلام هرب من الصدمة شاور لبدر بالمسدس اللي كان متعمر وفجأة تخرج رصاصة من المسدس بدون قصد وتيجي في بدر
ملك صرخت....بدررررررررر وحضنته وانهارت واياد بقا عامل زي التايه رمي المسدس وجري علي بدر
بدر آخر كلمة قالها ...ا ا ا أنت مش سوبر مان ..ومات
اللي يفرط في تراب بلده دا لا سوبر ولا مان
واللي يبات وحاجاته وملكه في ايد غيره دا تعبان..من يوم ما أول مصري اتولد واحنا سمونا ولاد بلد يعني شهامة وصبر وجلد..رجالة دي مفيهاش قولان...بلدنا ليها حق علينا عشنا ف خيرها.. قول للي باعتك هوينا والعب غيرها...العب غيرها
حالة من الهيستريا مسيطرة علي إياد ومسكوه بالعافية ودخلوه عربية الشرطة بس جاله حالة انهيار عصبي حاد فبدل ما يحققوا معاه نقلوه المستشفي يتعالج من الصدمة..وملك حاضنة بدر وبتعيط ومش راضية تسيبه ..وفجأة سمعت حازم بيقول ..ملك اتسرعت كان ممكن نقبض عليه من غير شوشرة ..بمجرد ما سمعت الكلمة دي وفقدت الكلام كل تفكيرها أنها هي السبب في موت بدر ...
سيف أخدها بالعافية وشال بدر ونقلته الإسعاف ..
&&&&&&&&&
عند عدنان
عدنان من شدة العذاب فقد وعيه كل انسان عنده طاقة تحمل بعدها مش بيقدر
يقاوم ..أحد الضباط جري عليه ...سيدي تنفسه ضعيف جدا ..تعرض لكمية صدمات كهربية هائلة أنه يفقد حياته الان
الرئيس ....قلت لكم لا تدعوه يموت ايها الاغبياء انقلوه فورا للمستشفي ..وفعلا جات سيارة إسعاف اخدت عدنان للمستشفي ....
&&&&&&&&
سيف كان قلقان علي ملك اللي مش بتتكلم أخدها هي كمان ع المستشفي وحازم راح معاهم ..
الدكتور طمنهم أنها صدمة عصبية بس خفيفة وبعد فترة بسيطة هتقدر تتكلم
سيف....ملك حبيبتي ردي عليا طمنيني عليكي بس ..ملك انتي سامعاني
ملك .......
حازم جاله اتصال خرج اتكلم برا وبعد دقايق دخل والحزن مخيم علي وشه
حازم ...سيف عدنان انكشف وقبضوا عليه وبيعذبوه
سيف ..بصدمة....اييييه
تعليقات
إرسال تعليق