القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة بدوي

عند صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه.... مهااااااااااااااا .
مها كانت قاعده بتشرب عصير وماسكه فونها من الخضه رمت الفون والعصير وقع وقامت بسرعه وقفه اول ماشافت صقر نازل من على السلم ووقف قدامها وقال بصوت غاضب ....... لي ليييييييه عملتي كده
مها بتوتر ملحوظ وخوف شديد.......... عععمملت ااااي
صقر ببرود ....... مش هكرر كلامي تاني ليه .
مها بزعر وبتقول في نفسها يلهوي ليكون عرف اني الي وقعت أمه واني مش حامل واني اتفقت مع زين والراجل عشان يسوأ سمعة رووح واني كذبت عليه أن روح كلمت زين ،يلهوي ده هيقتلني .
قاطعه شرودها صقر بغضب جحيمي........ انطقي.
مها بخوف شديد وقالت بتوسل ...... انا اسفه ي صقر حقك عليا والنبي ارحمي ولا مش بايدي انا بحبك مش قادره اشوفك مع حد غيري والنبي .
صقر بغضب جحيمي...... عملت ليكي ايه المسكينه دي عشان تعملي فيها كده هه عملت اي عشان تكذبي وتقولي أنها كانت بتكلم زين وبكل بجاحه جتيلي وقولتي ليا انك سمعتيها بتكلم زين وبتقول أنها مش بتحبي اقرب منها ولا المسها وانتي الي مفهماها اني هطلقها بعدين لييييه .
مها بتفكير شيطاني وفرحه أنه مش عرف كل حاجه ....... انا اسفه ي صقر حقك عليا كل ده عشان بحبك ومش قادره اشوفك مع حد غيري وبعدين جابت أيده وحطتها على بطنها وقالت ...... لو مش عشاني عشان ابننا .
صقر بهدوء....... مش انا الي اقول روووح وبعدين قال بصوت عالي نسبيا...... روح روووح .
رووح نزلت من على السلم عشان هي كانت واقفه على اول السلم وقربت من مها وقالت بطيبه ....... انا مسامحاها يصقر ، عادي كلنا بنغلط ومش ملايكا وهي اكيد زي اي ست بتغير على جوزها وقالت ببتسامه ....... انا مش زعلانه منك يمها .
مها بشر وغيظ وقالت بحب مزيف....... يروحي طيبه انتي اوي يروح انا اسفه حقك عليا انا عارفه اني غلطانه من ساسي لراسي .
رووح بطيبه..... عادي كلنا بنغلط .
صقر بص على رووح بفخر وحب وروح مبدلاه النظره ،ومها متابعاهم بشر وبتتوعد لهم
قاطعم صوت الخدامه وهي بتقول الغدا جهز يبيه
كلهم قعدوا وروح قالت ثانيه وجايه ثواني وجيت وهنيه كانت معاها .
صقر فرح أما شاف أمه وبص لروح بمعني شكرا وروح حركت كرسي العجل الي هنيه قاعده عليه وقعدتها جنب صقر من الناحيه التانيه.
عند عفاف ومني
عفاف بصدمه....... منى .
مني بزعر ..... عفاف اي الي جابك هنا يحربايه
عفاف بكره ..... مني اي الي جابك هنا ي وش الفقر .
مني بصت لها بشمأزاز وقالت وسعي يختي بلا هم ،مش جيالك انتي ،انا جايه في مهمه .
قاطعتها اياد بثقه وهدوء...... رووح فين .
فارس بصوت عالي نسبيا....... مين ي عفاف وبعدين راح اتفاجأ ب اياد ومني .... الله الله الحبايب متجماعين اهو .
اياد ببرود ..... روح فين .
فارس باستفزاز
مش هنا .
اياد بغضب .... اومال فين .
فارس ...... جوزتها .
اياد بشر......نااااعم ومين بقا.
عفاف بخبث شديد...... صقر القاسمي
مني بصدمه وزعر ....... نعم صقر صقر ابن عمي ،ده جبروت اياد بصدمه...... انتي تعرفيه ي مني .
مني بهدوء..... اه بن عمي وعفاف دي اختي بس من ابويا بس .
اياد بهدوء ...... وياترا جوزتها ازاي .
فارس ببرود...... ازاي اي بقولك جوزتها صعبه دي
اياد بصدمه..... قصدك غصب
فارس ببرود..... اي اومال تتجوز عن حب وكلام فارغ .
اياد بصدمه ......انا همشي عشان الكلام مع الي زيك لا بيأخر ولابيأجل.
ومشا هو ومني
اياد بهدوء...... تعالي نروح الكافيه الي في اخر الشارع ده نتكلم فيه .
بعد شويه وصلوا .
اياد بهدوء ...... احكيلي عن صقر ده وحياته وأسلوب وكده .
منى بهدوء مماثل ..... صقر بن عمي عنده 31سنه عمده في الصعيد ،قاطعها اياد بصدمه .... نعم صعيدي كمان .
مني بشهقه..... مالهم الصعيدين يحيليتها وخد بالك انا كمان صعيديه .
اياد بصدمه مضحكه....... نعم ،ماعلينا وبعدين.
مني بغضب .... اسكت ومش تقاطعني تاني ،صقر عمده في الصعيد ،ومتجوز بنت عمنا التالت .
اياد بصدمه ...... نععاااااام متجوز .
مني بتبص لناس ببتسامه بلهاء وبتقول بهدوء...... اقعد اقعد حرام عليك فرجت الناس علينا .
اياد قعد وقال بغضب ...... يعني اي متجوز .
مني ببرود ..... متجوز اي صعبه .
اياد بهدوء مصطنع ..... طب عايزك في خدمه ممكن تيجي معايا هناك .
مني بهدوء..... تمام انا اصلا كل يوم خميس من كل أسبوع بروح البلد بكره الصبح تكون لابس وجاهز وهعدي عليك في الفندق .
اياد ببتسامه وسيمه.... شكرا .
مني ببتسامه مماثله......بالعفو
اياد بهدوء...... استني اوصلك .
مني بغضب ..... لا يبابا مش عشان قعدت معاك هتاخد عليا ولسا هتكمل الكلمه قاطعها اياد .
اياد بغييظ...... اي اي يشيخه حرام عليكي لسانك ده اي ي شبر ونص .
مني بنرفزه....... برده بيقول شبر ونص انا مش قصيره انا 160 سم انت الي عمود نور .
اياد بصدمه........ انا عمود نور انا 180سم بس ، وبعدين امشي امشي انا اصلا غلطان اني عايز اوصلك امشي
ومشا وفي الصباح
تسريع الاحداث .
اياد قام ولبس لبسه المكون من بنطلون جينز ازرق وتيشرت ابيض وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره وكان جذاب جدا .
عند منى نفس النظام ولبست دريس ابيض وكوتشي ازرق وسابت شعرها القصير فكانت خاطفه الأنفاس .
اياد نزل وقعد يشتم في مني عشان اتأخرت وقاعد يبص في الساعه كل شويه وبعدين سمع حد بينادي عليه .
مني بهدوء........اياد اياد
اياد بإعجاب وبيصفر ...... مين المزه انتي تعرفيني
مني بستحقار ..... في اي ياض متظبط انا مني انت فقدت الذاكرة ولا اي.
اياد بصدمه ...... نعم مني مين ،مني الظابط .
مني بتريقه..... ايوه مني الظابط .
اياد باستفزاز...... اي ده انت طلعتي زي البنات وقلعتي الكاب وبتلبسي فساتين كمان .
مني ببرود عكس الي جواها...... ايون عندك مانع ،ويالا عشان مش فاضيه لو خلصت تريقه
اياد بهدوء..... يالا .
عند رووح صحت وخدت شاور وراحت عند صقر بتصحيه بهدوء........ صقر صقر حبيبي .
صقر بسرعه شدها واعتلاها وقال .... قولتي اي .
رووح بكسوف ..... صقر .
صقر بمشاكسه ..... لا الي بعدها .
رووح ساكته ، صقر بشيل شعرها الي على عينيها وحطه ورا اذنها وقال ....... قولي .
روووح بكسوف..... حبيبي .
صقر بعشق......احلي حبيبي دي ولا اي قولي كمان واحده .
رووح بغضب طفولي....... خلاص بقااا .
بلا ننزل عشان ماما زمانها مستنيانا .
صقر غمزلها وقال ..... حاضر يالا ،بس الليل طويل وغمز .
رووح خرجت بسرعه البرق ووشها احمر وصقر واقف يضحك عليها .
بعد شويه
كلهم كانوا متجمعين على السفره وبياكلوا قاطعها صوت اياد وهو بيقول بحب شديد اخوي..... بسكوتي .
رووح اول ما شافته قالت العيون العسلي دي مش غريبه عليا واول ما قال بسكوتي طلع تجري عليه وحضنته جامد واياد لف بيها .
صقر بغضب جحيمي وغيره عميا...... روووووووووووح .
عند زين قاعد في السجن وبعدين قال بخبث للعسكري .... انت .
العسكري ..... نعم يبيه .
زين بخبث ...... معاك ورقه وقلم .
العسكري بقلق .... لي يبيه.
زين ببرود وغرور.....شيك نص مليون جنيه وتخرجني .
العسكري بخوف ..... لا يبيه دول لو عرفوا هتحبس معاك .
زين بمكر وخبث..... وهما هيعرفوا مين وهديك مليون جنيه .
العسكري بطمع ..... القلم والورقه اهم ،زين كتب له الشيك والعسكري خده وقال..... بص بليل خالص ههربك عشان العيون مفتحه الوقتي بليل هحط منوم العسكري الي معايا بليل
زين هرب وكان معاه مسدس ،واتجه لقصر صقر وقال بشر ....... يا انا يا انت يصقر يقاتل يمقتول
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات