القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت رئيس عصابة الفصل السادس عشر 16 بقلم ألاء فرج

  رواية أحببت رئيس عصابة الفصل السادس عشر 16 بقلم ألاء فرج

 رواية أحببت رئيس عصابة الفصل السادس عشر 16 بقلم ألاء فرج

 رواية أحببت رئيس عصابة الفصل السادس عشر 16 بقلم ألاء فرج

فتحي بخبث :هيهيهيهي مالك يا جدو في اي، اصل مراد حبيبي طلق رودينا وهيتجوزني
مراد بغضب :انت بتقولي اي، دي مرات أحمد
أحمد بصدمه :نعم
الجد بغضب : انا بردوا قولت قليله الأدب دي مرات أحمد هي طيور بتقع على أشكالها اي القرف ده، طلعهم يا مراد من البيت حالا
أحمد بغضب :استنى بقا كده يا مراد، في اي يا جدوووووو مالك قارش ملحتي كده ليه، ولو سمحت ما تتريقش عليا وعلى المدام
فتحي بغضب :مدام في عينك يا حيوان انا مش مراتك اي التخلف ده
أحمد بغضب :انت تطولي يا معفنه
الجد بزعيق : اي اللي بيحصل هنا ده وفين رودينا اي المهزله دي
الجده :اي ده يا مراد بتجيب بنات البيت في غياب رودينا اخص عليك
مراد بضيق : اهدوا شويه هفهمكم اهدوا، دي تبقي مرات أحمد والبت اللي هناك دي اخت مرات أحمد ورودينا راحت قبلناعلى العربيه عشان رايحين نخرج كلنا، في حاجة، وعيب كل شويه تفضل تهزق في مراد ده راجل متجوز برودا ما ينفعش نهزقه قدام مراته
أحمد بهمس : وحياه امي هوريك يا مراد الكلب
الجد بأحراج: انا كنت جاي بس اقولك انت ليه حجزت ليا تذاكر لتركيا انا مش عايز اسافر
مراد ببرود :الطياره كمان ساعه ولازم تروح مش انت نفسك تسافر اي بلد، سافر بقا لمده شهرين بس وبعدين ارجع
الجده بأبتسامه :انا نفسي اروح يا ابني بس جدك مش راضي ومش موافق
مراد : ليه يا جدي مش انت عايز تسافر سافر اهو، يلا سلام بقا عشان ورايا مشوار مهم نورتوا
بص الجد يمين وشمال وفضل يبص على الشقه بتركيز
مراد بتركيز :في اي يا جدي
الجد بتوتر :ها لأ ما فيش حاجة سلام انا بقا انا هروح المطار دلوقتي سلام
خرج الجد والجده وركبوا عربيه ومشيوا ناحيه المطار
في شقه مراد
رودينا بتركيز :هو جدو عرف المكان ده منين ده بيت في الجبل ازاي عرف
مراد بشرود : دي اصلا شقه جدي كان ميديهالي في عيد ميلادي هديه عشان هو عارف ان انا بحب البيوت اللي في الجبال زمان، الشقه دي حبيتها جدا وبقيت بختفي فيها وما حدش يعرف يوصلي غير جدي بس اللي معاه مفتاح الشقه
رودينا :اه صح مش انت كنت بتشتغل في شركه جدو بقالك كتير ما روحتش الشركه
مراد :ما ينفعش اروح الشركه لان وورايا عمليات كتير لازم اخلصها انا اخدت اجازه من جدي لمده شهر عشان لسه متجوز وهو وافق، وانا الايام دي بحاول استغل الوقت واخلص كل العمليات
فتحي بضيق :انت بتبص كده ليه يا أحمد عليا لم نفسك الله يخربيتك
أحمد بتصفير :جامده جمدان يا طنط أم إحسان
فتحي بغضب : اي قله الادب بطل سفاله
مراد بزعيق :بسسس اسكتوا وانت يا رودينا انت وفتحي اعملوا الخطه كويس الغلطه بموته مفهوم
رودينا وفتحي بضيق :مفهوم
مراد وهو يضع السلاح في جيبه : كده تمام، انا هروح على شقته وانتوا روحوا على الكباريه مع أحمد، يلا سلام
After 30 Mintes
في عربيه أحمد
أمام الكباريه
فتحي بضيق :استغفر الله العظيم يارب منك لله يا مراد يا كلب
رودينا بضيق :البروكه عماله تتزحلق
أحمد بغضب :مش حطاها عدل ليه يا معفنه
رودينا بضيق :الاه هو انا يعني حطيت بروكه قبل كده دي اول واخر مره
فتحي بضيق : الفستان ده ضيق قوي عليا مش قادره اتحرك
أحمد بغضب : انا قولت قولت لمراد دول ما ينفعوش يعملوا العمليه وهو صمم منكم لله
فتحي بغضب :انت بتدعي علينا ليه يا معجون الأسنان انت هو حد كلمك او جاء جمبك
أحمد بصدمه:انا معجون الأسنان يا معفنه يا بلطجيه دا انت صوتك عامل زي حمو بيكا
فتحي بغضب :شايفه يا رودينا اهو بيغلط اهو عشان لما ا
أحمد بهمس :هششش وطي صوتك بصي الشامي داخل الكباريه اهو يلا انزلوا
نزلت رودينا من العربيه ومعاها فتحي ونزل وراهم أحمد
أمام الكباريه
أحمد بهمس : مش عايز حركه غباء وانت يا رودينا اوعك تهربي هموتك
رودينا بخبث :انا ابدا مش ههرب خالص
أحمد بضيق: انت يا جربانه يا معفنه بطلي هرش في شعرك
فتحي بضيق :رأسي بتأكلني حاسه في حشرات انا عايزه اقلع البروكه دي
رودينا بغضب :وانا كمان عايزه اقلع الجزمه الكعب عورت رجلي من ورا بص في شبشب ابو ورده هاتوا من العربيه حطاه في العربيه احتياطي
أحمد بزعيق :انتوا متخلفين اي الهبل ده اتقمصوا دور الانثي ولو لساعه بطل قرف بقا، يلا ادخلوا جوا ومش عايز اي غلطه
في الكباريه
دخلت رودينا ومعاها فتحي ودخل وراهم مراد
رودينا بدلع : هيهيهيهي هنقعد فين يا اختشي
فتحي بضيق : احم مش عارفه يا قلبي تعالي نقعد على الترابيزه دي
كل ده حصل والشامي مركز معاهم اوي وبعدين ابتسم بخبث
راحت رودينا وفتحي يقعدوا على الترابيزه اللي جمب ترابيزه الشامي
ومراد قعد بعيد شويه بس قادر يسمع كل حاجة من السماعه اللي مركبها في ودنه
فتحي بهمس : هو ده خال مراد ده صغير اوي
رودينا بهمس :عنده ٣٠ سنه هو فعلاً شكله صغير، هو عمال يبص علينا كده ليه
فتحي بهمس : فخادنا اللي باينه دي مضيقاني بقولك
سحب الشامى كرسي وابتسم بخبث : اهلا بالمزز اخباركم
فتحي بضيق :وانت مال أمك
الشامي بصدمه :نعممم
أحمد بصدمه وهو بيكلم في السماعه :الله يخربيتك اتعدلي واضحكي ضحكة وادلعي
فتحي بضيق :هيهيهيهي مش قصدي كنت بهزر معاك يا قلبي
الشامي بخبث :وماله من حق الجميل يدلع وراح غمز
فتحي بهمس :يارب تولع في نار جهنم يا بعيد
بهوايا انت قاعده معايا عنيكي ليا مرايه يا جمال مرايه العين
🎶
خليكي لو هتمشي اناديكي انت ليا انا ليكي
🎶
الشامي بأبتسامه : ما تروحي ترقصي
كانت فتحي بتشرب مياه واول ما قال كده رجعت المياه على وشه
الشامي بغضب :انت اتجننتي اي القرف ده
فتحي بصدمه : معلش ما كانش قصدي اصل انا مش بعرف ارقص
الشامي : ولا يهمك يا جميل، قومي بقا ارقصي
= اي ده فتحي فينك يا كوتش اي اللي عملاه في نفسك ده
الشامي بصدمه :فتحي وكوتش انت مين يا بت
فتحي بهمس :يلاهوي يلاهوي اتفضحت
فتحي بتمثيل :بيبي شيل الحشره دي من هنا ده واحد وحش بيكدب عليك يا حبيبي
= انا مش بكذب حتى الشله كلها هنا يا مازن يا حسن يا علي تعالوا شوفوا مش دي الكوتش فتحي
= ايوه هي ازيك يا كوتش اي اللي عملاه في نفسك ده
=اي ده اهلا اي اللي انت عملاه في نفسك ده يا فتحي
فتحي بصدمه :اتفصحت
أحمد بغضب وهن بيتكلم في السماعه :الله يخربيت معرفتك اعملي اي حاجة الشامي بدأ يشك اخلصي
بصت فتحي حواليها وجتلها فكره وابتسمت بخبث
قامت فتحي بسرعه من مكانها وقامت شدت الشامى من على الكرسي
فتحي بدلع مصطنع :هيهيهيهي ما نيجي نرقص وسيبك من كلام العيال دي انا اصلا مش عرفاهم يا حبيبي انا مصدقني صح
الشامي بأبتسامه :طبعاً يا بطل مصدقك يلا نرقص
فتحي بضيق :منك لله يا بعيد هتروح من ربنا فين انا مش بعرف ارقص انا
الشامي بغضب :ما ترقصي بقااا
فتحي بخوف :حاضر اهو هرقص دلوقتي
After 5 Mintes
شيك شاك شوك
🎶
شيك شاك شوك
🎶
شيك شاك شوك
🎶
كانت فتحي واقفه على المسرح وعماله ترقص بحركات هبله وتطلع بجسمها وتنزل وتتنطت وتزغرط وتسقف جامد كان شكلها مسخره
😂😂😂
الشامي بصوت عالي :انت يا بت تعالي اقعدي هنا خلاص انا اسف ان انا قولت قومي ارقصي يا ريتني ما قولت ابو شكلك
نزلت فتحي من المسرح وهي بتنهج من كتير التنطيت وراحت ناحيه الترابيزه
فتحي بدلع :حبيبي عايزه ادخل الحمام عشان مزنوقه
الشامي بقرف :مزنوقه في بنت بتقول انا مزنوقه ادخلي الحمام وتعالي بسرعه يا مزه
فتحي بهمس : يخربيت قله أدبك راجل سافل
في الحمام
دخلت فتحي الحمام وهي بتبص يمين وشمال ما لقيتش حد راحت اتكلمت مع أحمد في السماعه فتحي بهمس :أحمد انت معايا
أحمد بغضب :ايوه معاكي اي القرف اللي انت عملتيه على المسرح ده كنتي عامله زي الصرصار المقلوب الله يقرفك
فتحي بغضب :هو ده اللي عندي هعمل اي دلوقتي ده الشامي شكله عجبته وعمال يتكلم معايا
أحمد بضيق : مراد لسه ما اتصلش عليا بقاله نصف ساعة خايف ليكون حصل حاجة، المهم روحي دلوقتي واقعدي معاه وحاولي ما تخليهوش يقوم من مكانه او يروح البيت
فتحي بهمس :حاضر سلام
خرجت فتحي من الحمام لقيت الشامي بيتكلم مع رودينا واول ما جاءت عليهم اتوتروا وسكتوا
فتحي بشك :انتوا كنتوا بتقولوا اي
رودينا بتوتر :ما فيش حاجة
بصتلها فتحي بشك وحست في حاجة غريبه بس طنشت
الشامي بخبث :ما تشربي
فتحي بضيق : مش بشرب يا اخويا
الشامي بأبتسامه :طب عشان خاطري خودي اشربي بق واحد هيعحبك اوي
فتحي بهمس : خاطرك مين انا لسه عرفاك من كام دقيقه
أحمد وهو بيتكلم في السماعه :اشربي يا فتحي عشان ما يشكش في حاجة وما تشربيش كتيرر
فتحي بضيق :هات اشرب الكوبايه
الشامي بخبث : وانت كمان اشربي
رودينا بخوف :حاضر
شربت رودينا وفتحي الوسكي وسكروا وما كانوش حاسين بحاجة
فتحي بهلوسه : هيهيهيهي هات كوبايه كمان
رودينا بهلوسه : مراد مراد هيقتلني انا خايفه اوي
الشامي بصدمه :مراد
في نفس الوقت أحمد راح الحمام يغسل وشه لانه كان نعسان ما سمعش هموا بيقولوا اي
رودينا بهلوسه :اصل انا متجوزه مراد النبراوي علطول بهرب منه وهو عايز يقتل خاله اسمه اي اه اسمه الشامي وباعتني انا وفتحي عشان نشغلك عبقال ما يسرق الأوراق اللي عندك في البيت
فتحي بهلوسه :ايوه ايوه كلام رودينا صح، عارف أحمد معانا هنا في الكباريه عامل عليك خطه هههههه، بص اهو أحمد
كان أحمد خارج من الحمام وبينفض في هدومه بص لقى فتحي جايه عليه
قامت فتحي وقفت وهي سكرانه وبتتطوح مش واعيه ومسكت أحمد من ايده اللي بيبصلها بصدمه
فتحي :اهو اهو هو ده أحمد حتى بس هو متنكر
ومره واحده شالت فتحي القناع اللي مركبه أحمد اللي بيبصلها بصدمه
بأن شكل أحمد الحقيقي وكل اللي في الكباريه بصوا بصدمه عليهم
الشامي بغضب :أحمد
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات