رواية لين القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم أماني المغربي
رواية لين القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم أماني المغربي |
رواية لين القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم أماني المغربي
نظرت له بسرعة وبداء قلبها يدق بعنف لتردف بصدمة ... قصدك إي
قاسي بجمود..... هتجوزها
....بجد ي قاسي
لينظر الاثنين إلي مصدر الصوت ليجدوا ميرنا تتقدم منهم
لينظر كل منهم للاخر بصمت
لتحضنة ميرنا وتنظر له بحب. وسعادة .. بجد ي قاسي انت ناوي تنجوزني
بمجرد رئيت تلك الفتاة تحضنة هكذا في العلن دون خذي شعرت بنيران في قلبها في تلك اللحظة ودت أن تجلبها من شعرها الاحمر ذالك وتخلعة في يدها وتكسر يدها التي تحضن صدرة هي لا تعرف ماذا يحدث معها لم تكن عدوانية هكذا من قبل
أعطتة ظهرها وكادت ان تغادر
ولكن هو ابعد ميرنا سربعا وأردف بجمود ... لا
مسك إيد لين و شدها لحضنة قبل أن تغادر
لتلتقي نظراتهم
لينظر لها بحب ويردف بعشق.... لاني متجوز وبعشق مراتي
ليميل برأسه ويقبلها امام الجميع
لتنصدم هي من فعلتة و تتجمد مكانها ويخفق قلبها بسرعة لم تكن هي فقد من انصدمت بل جميع الموجودين فلم يكونوا يتخيلوا ان ذالك الصارم يعرف أن يحب
اما ميرنا كانت تنظر لهم بقلب مكسور فهي تحبة بجنون وكان لديها أمل لو بسيط أن يحبها لم تتصور ابدا أن يكون لقاسي حبيبة وليست اي واحدة فتلك حبيبة اخاه
فصل قبلته واضعا جبهتة علي جبهتها ليردف بعشق...... هي النفس إلي بتنفسة من غيرها حياتي ملهاش طعم عشقها بيسري في دمي مابشف غيرها ولا هشوف لان هي كفياني عن نساء حوا احمعين
اتهي كلامة وهو ينظر إلي ميرنا لقد المه قلبه علي حالها ولكن يجب أن يجعلها تفيق وتنظر لحياتها لانة لن يكون لها مها حصل
صقف كل الموجودين فرئيسهم القاسي عاشق
لتخفض لين رأسها بخجل تريد أن تنشق الأرض وتبلعها حاولت أن تبتعد عنة ليشدها داخل أحضانة أكثر
قاسي بحدة ... انتوا وقفين هنا لي كل واحد يروح علي شغلة
ليسحب لين إلي الخارح لتخرج معة بصمت فمازالت تحاول استيعاب كلامته
عند وصولهم عند عربيات تسحب يدها وتصرخ في وجه ... ممكن افهم إي إلي حصل جوا دا وإي الكلام إلي قولتة دا
اخذ نفس .. ممكن تهدي وتفهميني
ضربتة في صدرة.. لا هادية ولا عاوزة افهم حاجة كل حاجة باينة ذي الشمس والكلام إلي قولتة قبل كدا كان صح وانت بتحبني
مسك ايدها إلي بتضربة بغيظ وزقها علي العربية......اااااه أنا بحبك لا انا بعشقك كمان
ليحل الصمت علي المكان بشكل رهيب لا يوجد غير صوت انفاسهم العالية
ليغمض عينة و يكذ عل أسنانة بغضب من تهورة ولكن يكفي يكفي إلي هنا لم يعد يستحمل أن بخبئ أكثر من ذالك فليعترف ويريح قلبة العاشق لها فماذا سيخسر أكثر من خسارتها
ولكن لم يكن لدية القدرة أن يستحمل نظرات الاشمئزاز والتحقير منها هي بذات لذالك تراجع عن اعترافة
قاسي .. انا قولت الكلام دا لان ميرنا بتحبني بجنون بس انا مش قادر اد أبدلها الشعور فهي بتتعذب قدامي وانا عاجز عن مساعدتها كل مرة تتذلل ليا عشان احبها بس انا مش قادر اضحك عليها ولا علي نفسي عشان كدا أول ما جات ليا الفرصة اني افوقها عملت إلي عملتة عشانه مش عشان إي حاجة تانية في دماغك لاني بعز ميرنا ذي اختي ومش عاوزه تربط حياتها بيا فاهمة
.
لين. وإلي حصل إمبارح بنا..
بلع ريقه فهو لم يتخيل أن تسأله ذالك السؤال
زفر بقوة.. ممكن تقولي لحظة ضعف
نظر بقوة داخل عينيها.. ما تنسيش انك انتي كمان كنتي مستعدة تسلميلي نفسك
لتخفض نظرها سريعا بحرج و حزن
قاسي بجمود برغم ألم قلبة...... ودا مش معناه انك بتحبيني و انا بحبك كل الموضوع كانت لحظة ضعف مننا بين راجل وست مش اكتر ولا اقلل
شعرت بالإهانة و نغزة في قلبها كان هناك من يطعن به بغل
لين من بين دموعها. انا عاوزة اروح
رق قلبه لها.. لين انا
لين وهي بتمنع نفسها بالعافية من البكاء . قاسي بليز عاوزة أروح
قاسي . تمام
سبحان الله و بحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه و مداد كلماته* .
*تاج الدعاء* :
*ربنا آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة و قنا عذاب النار* .
*تاج الإستغفار* :
*اللهم أنت ربي ﻻ إله إﻻ أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فاغفر لي فإنه ﻻ يغفر الذنوب إﻻ أنت* ..
*تاج التحصين* :
*بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شئ في الارض ولا في السماء وهو السميع العليم* ..
*تاج تفريج الكرب* :
*لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين* ..
تاليا ... محمد تتجوزني
محمد بصدمة.. تاليا انتي بتقولي إي
عبست ملامحها . بقولك تتجوزني
محمد بجمود... لا
مسكت ايدة ومدت شفتيها للأمام.. والنبي والنبي ي محمد اتجوزني
سحب إيدة بضيق .. تاليا انتي لي محساساني انك بتطلبي مني اني افسحك مش اتجوزك
تاليا .. افهمني ي محمد دلوقتي هما ليعملوا المستحيل عشان اتجوز سامر عشان يقدرة يحطوا ايديهم علي الفلوس فلما انت تتجوزني فرصتهم الوحيدة كدا هتيضع
خبطت كف بكف ... وهوووب تسود الدنيا في وشهم وما يقدروش يعملوا حاجة ليا خاصة لو كتبت ليك كل ما املك
محمد . لا انتي بجد اتحننتي و بعدين انتي فاكرة كدا مش هيأذوكي تبقا غلطانة لانهم هيكونوا متغاظين منك وعاوزين ينتقموا منك اكتر و بعدين انتي إزاي واثقة فيا كدا
هزت كتفها ...... لو ما واثقتش فيك اثق فمين انا ممكن ارمي في النار لو طلبت مني كدا لاني عارفة لا متاكدة انك مش هتأذيني
رفع حاحبة .. ي سلام.
مسكت إيدة وافق وافق والنبي ي محمد انت عارفة اني معنديش حد غيرك تعرف انا كنت دايما بفكر في الفكرة دي من زمان بس للاسف ما كنت لقيه حد اثق فية
محمد . بس ي تاليا
تاليا برجاء عشان خاطري ي محمد كلها تلات شهور وبعدها كل واحد فينا يروح لحاله
بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
وافق لا يصدق إلي الآن أنه وافق تلك المجنونة واصبحت زوجتة لم يكن يتخيل في حياتة أنه س يكتب اسمة بجوار احد غير لين
تاليا .. محمد. سرحان في إي بكلمك
محمد .. ها معاكي
تاليا.. طب تعال معايا بقا
محمد .. فين
تاليا .. تعال بس
سحب زراعة بغضب..... لا مش رايح في حتة انا مش دلدول في إيدك مطرح ما توديني توديني مش كفاية دبستيني في أم الجوازة دي ولا حياتي إلي اتلغبطت من اولها لاخرها من أول ما دخلتي فيها كفاية بقا كفاية
غمضت عينها بالم و تجمعت الدموع في عينيها فمجرد شعور انك ثقيل علي احدهم بألم فماذا إذا كان الشخص ذالك تعتبرة حياتك
مسحت عينها وأردفت بحزن .. عندك حق انت كنت شهم معايا الاآخر لحظة وانا كنت أنانية وبستغل طيبة قلبك وبجبرك تعمل حاجات انت مش عاوزها
عشان كدا أنا بحررك من إي وعد وعدته ليا احنا لسا فيها ممكن تتطلقني وكل واحد فينا يروح لحاله وصدقني هحاول بكل قوتي إنك ما تقبلنيش في طريقك
بعتذر لتاني مرة عن لغبطة حياتك
دموعها نزلت ولسا هتتحرك عشان تمشي شدها محمد في حضنة
واول ما ملس علي شعرها انفجرت في العياط.. اشش انا اسف م كنش قصدي ولا كلمة من إلي قولتها
لتزداد في البكاء فهي شعرت انها وحيدة مجدا بعد أن تخلي عنها شعرا بأن روحها تنسحب
دفن رأسه في عنقها... اسف حقك عليا
تاليا من بين دموعها ه بس ه انت بتكرهني ه مش عاوزني ه في حياتك ه ه انا وحشة قوي عشان إي حد أدخل حياتة م يحبني
حاوط وجهها وابتسم ... بقا العسل دا كلة وحش ينهار بتندجان ي ابويا مرسي ابو العباس دا القيامة هتقوم بقا وبعدين هكذب لو قولت ليكي اني ما حبتش وجودك في حياتي عشان انا بجد حابب وجودك برغم جنانك وهبلك وكل صفاتك إلي انا بكرهك بس مبقتش اقدر اعدي يوم كن غير جنانك
لتفتح عينيها بصدمة اهو للتو اعترف بحبه لها ام ماذا تشعر بأن قلبها سيخرج من مكانة
مسحت دموعها كالأطفال ونظرت ببراءة جعلت قلبة ينبض .. يعني انت بتحبني
اتنهد مبتعدا عنها ....ايوة زي اختي
عبست ملامح وجهها.. اختك
قرص خدها محاولا الهروب منذ ذالك الحديث فهو رأي في عيونها نظرة حب هو ليس مستعد أن يخوض تلك التجربة من جديد فهو لم يغلق القديمة بعد هو قرر بمجرد استقرار حيات تاليا سيختفي من حياتها لكي يعلم ما حدث في الماضي ويرجع حبيبتة في احضانة كم اشتاق لها و لبرائتها وهدوئها و دموعها المهدده بسقوط في إي وقت كم يعشقها
تاليا بحزن... بتحبها اوي كدا
محمد .. هي مين
تاليا .. لين
ابتسم بحب .. اكتر مما تتصوري
فركت في يدها بحزن وحاولت منع دموعها من السقوط..... طب ما تحكي ليا حكايتك
نظرت له بحب .. مش احنا صحاب اردفت بحزن ... ودلوقتي خدت لقب الاخت
عبث بشعرها..... هقولك علي كل حاجة بس انا يجي وقتها
هزت رأسها بالموافقة وظلت صامتة فهي ليست محظوظة في هذة الحياة علي اي حال وتعودت علي الألم
لتأخذ نفس طويل وترتسم الابتسامة علي وجهها نظرت له بسعادة ليستغرب تغيرها بذالك الشكل
مسكت تاليا ايدة بسعادة ... تعال بقا معايا
لتجري به وتضحك ليفعل مثلها و هو لا يصدق أنه يقوم بفعل تلك الحركات المجنونة
محمد....طب فهميني هنروح فين طيب وانا بالمنظر دا
شاور علي نفسة لينظروا إلي بعض ويضحكوا بأعلي صوتهم متذكرين محصل معهم
اردفت بحماس فاتحة زراعيها علي وسعهم.. هنروح القصر
محمد بصدمة .. نعم
ابتسمت بخبث فهي تنوي لهم علي بلاوي هي لم تعد لحالها فلديها بطلها المغوار
رَبّنـا آتِنَـا فيْ الدُّنيَــا حسنةً وفيْ الآخرَة حسنةً وقِـنا عذاب النّـار*...
*رَبّنـا آتِنَـا فيْ الدُّنيَــا حسنةً وفيْ الآخرَة حسنةً وقِـنا عذاب النّـار*...
عدت أيام ولم يحدث إي جديد غير أن أصبحت العلاقة بين قاسي ولين أصعب من الأول وكل الحواجز إلي اتشالت اتحطت تاني
ودا كان مخلي امه سعيدة نوعا ما لانها تقريبا ما بتشفهمش يقعدوا مع بعضهم
ولأن قاسي هددها بعدم التعرض لها فتلك اللعينة ذهبت تبكي وتخبره ما حدث لذالك تعودت لها ولمن انتظرت الوقت المناسب لتفيذ خططتها التي اتت لها
لين طول الوقت تحبس نفسها في اوضتها عشان ما تتقبلش مع مرات عمها أو تقابل قاسي كأنها تعاقبة علي شئ ما هي لا تعلمة
واكثر شئ يغيظها أنة لم يحاول أن يراضيها كما كان يفعل حتي إنها امتنعت عن الطعام ولم يهتم لقد اعتدادت أن يكون لطيف وحنين معها مهما حدث ماذا فعلت ليتجاهلها هكذا
لين...اوووووف وانا مالي ما يتفلق
وضعت الوسادة علي رأسها وصرخت من الغيظ هي لم تعد تعرف ماذا يحدث معها
غمضت عينيها ولمست شفتيها متذكرة تلك القبلة لتنهض نافضة رأسها
عبثت بشعرها وصرخت .. باااااس بااااااس انا بفكر فية لييي اصلا هو مش بيهمني
هزت قدميها بعصبية وقامت بقرض ظوافر يدها لا تستطيع النوم فمنذ ٣ ايام لم تراه او تسمع صوتة
يظل في الشركة طول الوقت مع تلك الميرنا
ظلت تفكر هل ه مازالت تعمل معه بعد ما اعلن للجميع عشقة أم تركت الشركة
عضت شفتيها خجل فالجميع شاهد ما حدث مازال قلبها ينبض كلما تذكرت ما حدث
ذمت شفتيها للأمام... وبعدهالك ي لين وبعدهالك إي إلي بيحصل ليكي دا معقول اكون
هزت رأسها بالنفي . لا لا استحالة انا بحب محمد وبس اه يمكن لان قاسي بيعملني بلطف زيادة ف انا مستلطفاه و بعدين هو ابن عمي وبس
انا لازم ابداء ادور ورا الحقيقة بنفسي واوصل لمحمد عشان نرجع كل حاجة ذي ما كانت
عبست ملامحها .... بس تفتكري كل حاجة هترجع مكانها ولا عمر إلي انكسر هيتصلح
انا مش هقدر انسي أنة مش وثق فيا واتخلي عني عارفة وفاهمة أن الموضوع صعب علية
بس كان اصعب بالنسبة ليا
دمعت لي ي محمد لي تعمل فينا كدا لي
*رَبّنـا آتِنَـا فيْ الدُّنيَــا حسنةً وفيْ الآخرَة حسنةً ش١سسسسس٢ث٣يوقِـنا عذاب النّـار*...
نهض محمد من نومة مفزوع.. ليننننن
لتجري علية تاليا ... مالك ي محمد
محمد .. مش عارف بس حاسس ان لين تعبانة
ابتسمت بحزن وقامت بجلب هاتفة. . رن عليها إي إلي منعك تتطمن علي حي عمرك
اتنهد محمد . للاسف مش قادر
نهض من الفراش و خذ سيجارة ليولعها لتخطفة تاليا من يدية لينظر لها بحدة .. بتحنق من الدخان
محمد . تمام هدخن برا.
اوقفتة... ولا برا ولا جوا انت مش هدخن خالص اصلا و من هنا ورايح ما في تدخين
محمد.بضيق . معليش ي تاليا سبيني لواحدي دلوقتي لاني مش قادر
حضنتة ليقف كالصنم
تاليا.. احكي ليا إلي تعاب قلبك مش ممكن اريحك
ابعدها. ياريتك كنتي هتقدري كنت حكيت ليكي بس الموضع دا بثات ما ينع يتحكي
اتنهدت وابتسمت بلطف. خلاص براحتك انا موجودة وقت ما تحب تحكي انا هسمعك
ابتسم غصب .. شكرا
مسكت ايدة . تعال معايا بقا
محمد بتعب... بالله عليكي ي تاليا انا مش ناقص جنان كفاية إلي عملتية في اليومين إلي فاتوا..
ضحكت تاليا متذكرة ما حدث
محمد بحدة انتي اتجننتي عاوزة تروحي ليهم بر جليكي
هزت كتفها بلا مبالاة.. ما انا م هفضل هربانة طول عمري
محمد....محدش قالك هتفضلي هربانة بس دا احنا ناجينة منهم بالعافية
نظرت له بتحدي. خايف
محمد بحدة.. مين دا ي بت إلي يخاف انا لو خايف فخايف عليكي انتي وبس
قرصت خدة . يسلملي هل البطل الاسمراني
ابعد يدها بضيق .. اخلصي ناوية علي اي
ابتسمت بمكر.. كل خير بس الاول هندخل من بابا السري للقصر
محمد.. ي مسهل مش متفائل
نزلت تاليا من علي السلالم بغرور في صباح اليوم تعالي بعد أن دخلت من الباب السري للقصر
مرفت .. انتي انتي دخلتي هنا إزاي
تاليا ببرود... ذي الناس مشيت علي رجلي لحد ما وصلت
مرفت .. جيتي لقدرك
وقفت تاليا امام وجهها.... او لقدرك انتي
صقفت تاليا بجمود ليحضر جميع العمال .. من النهاردا سيدة القصر الحقيقية رجعت عشان تخلي كل واحد يعرف مكانة الحقيقي
دخل سامر وانصدم.... تاليا
ابتسمت تاليا بمكر.... اهلا ي ابن مرات ابويا
نظرت إلي مرفت.. هي دخلت هنا إزاي
مدت شفتيها للأمام بتذمر..... الله هو انا كل شوية اقول اني دخلت برجلي تؤ تؤ انا مبحبش اتكلم كتير
ابتسم سامر بخبث فالقطة طلعت مخلبها وبداءت تخربش
حك أنفة.. حلو
ضربت جبهتها وقالت بضيق مصتنع .... شفت نستوني إزاي الهدية إلي انا جيباه ليكوا مخصوص بس معلش تتعوض
لينظر كل منهم للاخر بعدم فهم
اختفت من امامهم ثم عادت مجددا سريعا حاملة معها شئ بيدها
مازال الزهول مرسوم علي ملامح وجهها واحد اتنين تلاتو٥
قامت بسكب عليهم بلاك اسود
ليشهق كب منهم من الصدمة وتقززت ملامح وجهم بسب الرائحة الكريهة التي انبعثت منهم٣
كتمت انفها وابتسمت بإنتصار.. سبق ووعدتك هرجع اول حاجة اعملها هخلي حياتك كلها سودة
ودا أول المشوار سلام ي مرفوتة
لفت رأسها.. اه نسيت اقولك ماتفكريش تحطي ماية عليه لانة بيعطي ريحة ابشع من ريحتكوا دلوقتي
مرفت .. تااااالياااااااا
ضحكت تاليا. علي فكرة العلاج الوحيد أن الريحة تروح بسرعة انك تلفي نفسك بتراب الشوارع غير كدا الريحة بتفوح اكتر وي خسارة ي موفو مش هيبقا منظرك لطيف خالص قدام الصحافة والاعلام هههههه
محمد بغضب... تاليا الزفت
كتمت ضحكتها علي منظرة فهو كان يرتدي قميص نوم مثل احمد حلمي في جعلتني مجراما
فهي اجبرتة علي أن يرتدية لانه لا يوجد شئ يلبسة غير ذالك في الوقت الحالي
عضت شفتيها واقتربت منة بخبث.... إي ي محمح متعصب لي
شد زراعها. يعني مش عارفة
ضحكت
محمد بغضب .. تاليا
تاليا . خلاص اسفة بس القميص هياكل منك حتة
عضت علي شفتيها واقتربت من وجه وهي تعمل صوت بأسنانها ليتراجع ويقفل صدرة بصدمة
قالت بتلاعب..... فين الولد بتاع الزنزانة دلوقتي كان قطعك ي سوسو
مسكت بطنها من كتر الضحك . هههههههههه مش قادرة ههههه تخيل كدا معايا ههههه انك ماشي تتدلع ورافع القميص عشان عشان تغري صحبنا هههنهههههه ههههه مش قادرة
محمد بجمود.. خلصتي
.
توقفت عن الضحك عندما رأت ملامح وجة الجامدة لتبلع ريقها
تاليا .. احم انا عااااااا
غمضت عيونها سريعا عندما خلع القميص ورماة علي الارض ليقا بملابسة الداخلية
محمد بحدة...انا اصلا غلطان اني سمعت كلام واحدة مجنونة ذيك ورضيت البس الهطل دا
شوحت بيدها بملل وهي تعطي له ظهرها .. الله انا غلطانة٤اني بستورك
رفع حاحبة .. تستوريني
تاليا .. اه خاصة كتمت ضحكتها اني لقطت ليك فديو سريع للذكرة مع المتحرش هههههه
محمد بتهزري
نظرت له .. هههه وحياتك عندي لا هه
محمد امسحية
نظرت بمكر .. تؤ مش همسحة غير لما تقولي إي حكايتك
محمد بحزم . تاليا بطلي هزار وأمسح الفديوا
تاليا .. تؤ
هز راسه ماشي هجم٣ عليها لتصرخ وتفلت من قيضتة ..هههههه طلعت له لسانها ...ها ما عرفتش تمسكني هههه
محمد ماشي ي تاليا الكلب
توجة إلي الباب واغلقة
لتتوتر تاليا فهو يغلق الباب وهو شبة عاري وعي تحبة والشيطان تالتهم بلعت ريقها .. محمد انت بتعمل اي
حك انفة وقال بمكر .. هعلم مراتي أول فرض من فروض الطاعة
اترجعت للخلف عندما رأتة يقترب منها لينبض قلبها وتزداد وتيرة انفاسها
لتخبط في الحائط.. محمد
حجزها بين يدية في الحائط.. هاتي الفون
هزت رأسها بالنفي وهي تتطلع له بحب
لمس خدها وهمس .. هاتي الفون
بلعت ريقها وهزت بالنفي
ليلمس زراعها برفق لتغمض عينيها وقلبها يكاد أن يخرج محلة
ابتسم بخبث ثم ضم كف يده في يدها ليستطيع بكل بساطة أن ياخذ الهاتف
همس امام وجهها ...رقم السري
رفعت يدها لتغرزها في شعرة وتقربه منها
ليغمض عينة هو الآخر من لمستها
ليصرخ ويقوم بإبعاد تاليا لانها قامت بعض أذنة
لتضحك تاليا بخبث...هههههه معاش ولا كان إلي يقدر يستغلني هههه
لينظر لها بغيظ ويقوم بالجري ورائها.. مش سيبك المرادي ي تاليا الكلب
تاليا.. هههه كل مرة فاق ل كدا وما بتعملش حاجة هههه
ليمسكها ويقعوا٣علي السرير
ليصبح فوقها ليدق قلب كل منهم عندما نظروا إلي اعين بعضهم
مسح خدها مبعد خلاصت شعرها عن وجهها
ليقترب منها لترفع يدها لكي تتجاوب معه
اندمج الاثنين متناسيا٣ما حولهم ليقاطعهم صوت الباب .. ي ست تاليا المحامي وصل
ابتعدوا عن بعض بسرعة كأن لدغة لدعت كل منهم
اعطوا ظهرهم لبعض وكل منهم يحاول أن ينظم أنفاسة
لتعدل ملابسها بسرعة وتتوجة سريعا إلي الباب وتردف .. هتلاقي لبس علي مقاسك في الدولاب
نظرت لها بصدمة قبل خروجها. اه ي بنت
غمض عينة .. إي إلي عملتة دا ي محمد لي ما بتقدر ش تتحكم في نفسك وانت معاها اوووف
*سُبحَان اللّـه وبحمدهِ عَدَدَ خلْقِه ورضَا نفسه و زِنَة عرشه ومِدادَ كلماتـه*..
*سُبحَان اللّـه وبحمدهِ عَدَدَ خلْقِه ورضَا نفسه و زِنَة عرشه ومِدادَ كلماتـه*.
* لو عاوزة تعرفي إزاي كان محمد بيمثل عليكي عشان يخلع او أنة بجد مظلوم تعالي قابليني الساعة ...... من غير ما حد يعرف لو حد خد خبر مش هتعرفي تشوفيني
اتجننت لين أول ما شافت الرسالة ولبست بسرعة وطلعت من غير ما حد ياخد باله خاصة أن الوقت تأخر كثيرا
ولمن يجب أن تعرف الحقيقة
صلو علي النبي
محمد بقلق .. انتي فين ي تاليا لحد دلوقتي
تاليا .. انا في الطريق اهو ي محمد
محمد بحدة.. يعني فين ي تاليا الوقت اتاخر جامد
تاليا .. لما اوصل هحكيلك
محمد... ماشي ي تاليا بس انا مش هعديها علي خير ي تاليا
تاليا بمرح...خايفة ي بيضة عليا ههه
محمد.. تاليا ركزي في الطريق واسكتي
تاليا .. هههه حاضر بس ما تنساش تلبس القميص الاورانج هيبقا عليك تحفة ههههههه
محمد . تاااليا تصدقي بالله انا غلطان اني بكلمك تاليا مالك
سألها بخوف عندما صمتت عن الضحك
تاليا.. اقفل دلوقتي ي محمد وهكلمك بعدين
محمد بخوف.. تاليا في إي ما تجننيش
تاليا .. في بنت و واحد بيخطفها
محمد برعب .. ملكيش داعوة ليها ي تاليا وارجعي
تاليا بحدة . يعني إي مليش داعوة البنت
محمد. بصراخ . تاليا افهميني الموضوع خطر علي حياتك و بعدين إي إلي هيخلي بنت محترمة تتطلع في وقت ذي من بتها في مكان ذي دا
تاليا ... عادي ي محمد محدش عارف الظروف إلي ممكن البنت دي بتمر بيها وانا اكتر واحدة عارفة معني كلامي
خد نفس في العصبية لن تنفع معها... طب لي ما تقوليش أن دا كمين ليكي من مرات ابوكي ارجعي ي تاليا العربية وروحي
تاليا ... لا لا ي محمد البت باين عليها بجد مخطوفة انا لايمكن اسكت
محمد بخوف أكثر فهو يعلم كم هي مجنونة... وحياتي عندك ي تاليا لترجعي هي نصيبها كدا تاليا ارجوكي
تاليا .. انا اسفة ي محمد مش هقدر اشوف حد في مأزق ومش أساعدة
لتغلق الغط
ليجن جنونة .. الو تاليا الو تاااليا
ركب عربيته بسرعة رهيبة فهي بمجرد ما اخبرتة بان هناك حالة خطف جري كالمجنون للسيارة لكي يلحقها فهو يعلم كم هي مجنونة
ومتهورة
اللهم أسألك بإسمك الأعظم الذى
اذا ادركته الجبال سجدت..
وإذا أدركته القلوب خشعت..
وإذا أدركته العيون بكت..
أن تغفر.. و ترزق. و تكرم..
وتحفظ أحبتى بعينك التى
كانت تتلفت حولها برعب فهذا المكان مظلم ومخيف وهادئ لعنت تحت أنفاسها انها سمعت لذالك المجهول واتت لتقابله في ذالك المكان ارادت التراجع ولكن تجمدت محلها عندما ظهر رجل في الستينات٤
... انتي لين
هزت رأسها بخوف بالموافقة ثم رفضت
لتحاول ان تعود ليمسكها الرجل من يدها.. انتي راحة فين مش عاوزة تعرفي السر ورا تخريب حياتك
دب الرعب في قلبها بسبب نظراته و أسلوبه حاولت تحرير يدها هزت راسها بالنفي.. لا لا انا عاوزة اروح
شدها بغضب .. لي انتي مفكرة دخول الحمام ذي خروجة
تعليقات
إرسال تعليق