رواية خلفة مجانين الفصل العاشر 10 بقلم أسماء حبيب
رواية خلفة مجانين الفصل العاشر 10 بقلم أسماء حبيب |
رواية خلفة مجانين الفصل العاشر 10 بقلم أسماء حبيب
رمين
،،،، هتضربني يا خالد ، دنا نرمين الجوزه بتاعتك ، وانتي الجوز بتاعي ، واحنا متجوزين ، يرضيك كدا تضربني يعني .
خالد سبها وهو مسخسخ ضحك .
احمد بضحك ،،،، طب ممكن جوزه لخوكي إلاهي تنستري ههههههههه.
نرمين ،،،، بتضحكوااا عليا ، ماااشي .
احمد ،،،، ماشي ولا راكب .
نرمين ،،،،، نننننننننن ، ظريف اوي يا خويه .
الطفل ،،،،، نرمين ماما بتنادي عليا ، اشوفك بكره بقي .
نرمين ،،،،، انتي هتمشي يا سوكه ، طيب مع السلامه
.
خالد ،،،،، دا انتي عمرك مزعلتي عليا لما اسيبك كدا .
نرمين ،،،، لي يعني ازعل ، كنت عم عبده البواب الي بجبلنا الطلبات ولا عم زكريه بتاع الفاكه ، ولا تكنش بتاع الدلفري الي بجبلنا الاكل.
خالد ،،، طيب خليهم ينفعوكي ، انا مسافر بكره وكنت بفكر اخدك معايه بس والله العظيم منتي جايه .
نرمين
،،، خلووودي ، كدا دا انا مارااتك حبيبتك ، تسبني وتسافر لوحدك ، لاء عايزه اجي معاك ، مش تسبني يا خالد ، هتخدني صح ، انا عرفه انك هتخدني ومش هتسبني يا ابن ام خالد يا حبيبي.
خالد ،،،، انا خلاص حلفت ، ومش هتيجي .
نرمين
،،،، بقي كدا ، ماشي ياابن ام خالد ، إلاهي وانتي ماشي الكوتشات تفرقع بس ، وانا دعوتي بتستجاب ، عاااارف لي.
خالد
،،، لي يا فلحوسه هانم .
نرمين ،،،،، علشااان مظلوومه ، علطول كدا ظالمني ، منك لله يا خالد يا ابن ام خااالد منك لله، دعيت عليك الكوتش يفرقع ، دعوه من قلب مؤمن ، وانا مؤمنه مؤمنه عظيم بيمين انا مؤمنه ، روح روح يا خويه وهتشوووف .
احمد ،،،، نصيحه يا خالد ، خد معاك كوتش احتياطي ، دي مفتريه انا عارفها هههههه.
خالد ،،،،، منكم لله ، مش هقول غير كدا .
نرمين ،،،، صحيح يا خالد ، هي اي السفريه دي ! ، انا مسمعتش عنها خالص ، لي يعني هتسافر !
خالد ،،،،، مش هقووولك ، ويلا علشان نمشي .
احمد ،،،، يلا اصل حاسس اني دايخ مش عارف لي وبطني بتوجعني .
نرمين ،،،، يلهوي ، احمد حامل هههههههه
احمد ،،،،، طب تعالي سنديني يختي لسقط البيبي ، اااه يا بطني .
نرمين
،،،، عرفه انك عايزني اجيلك علشان تضربني ، لاااء لن اقع في الفخ .
خالد ومسك نرمين من أفاها ،،،،، والله لو ما مشيتي لضربك بجد .
نرمين وهي راحه تركب العربيه ،،،،، يعيني عليكي يا نرمين ، الكل عايز يخلص منك ، يا عيني عليكي يا لوزه يلي مفيش منك اتنين يا لوزه ، يا منمنمه يا عسليه يا لوزه ، ماشي يا ابن ام خالد ، منا الي سيبالم الحبل ، بقي دي اخرتهاااا ماااشي ، اللهي تتشك في صابع رجلك الصغير هه.
خالد ،،،، وانتي هدنك قاعد كداااا.
احمد ،،،، مش عارف يا خالد حاسس اني هولد .
خالد ،،،، احمممد متجننيش انتي كمااان .
احمد ،،،،، ههههه خلاص بهظر معاك ، انتي لي بتقفل كدا علي طول ياساااتر ، خديني جمبك يا لوووزه يختي .
خالد ،،،،، ياااارب انا مش طالب غير الرحمه منك وان ربنا يهديهم بسسسس .
نرمين من شبالك العربيه ،،،،، متخلص ياابن ام خالد ، وكمان بتكلم نفسك ، مين لاهبل دلوقتييي هاااا.
خالد ركب العربيه ومتكلمش علشان ميتعبش لان عنده سفر بكره .
روحوا بقي بعد ما خالد وصلهم .
نرمين ،،،، سلام عليكوا يا ولدشيي ، اخبارك اي حج بابا .
ابوهم ،،،،، ههههه الحمد الله يا ننونو ، ها عملتم اي .
احمد ،،،،
لقد تمت المهمه بنجاح ، هو احنا اي حد يا حج ولا اي دحنا ولاد الحج هادي ، ولا اي يا بت يا نيموا .
ابوهم ،،، ربنا يخليكم لبعض .
نرمين ،،،، بقولك اي يابا الحج ، بنتك جعانه ، متطلب لينا حاجه نأكلها إلاهي يارب تنستر ، هااا هتطلبلنا اي !
احمد ،،،، جمبري مقلي بالطحينه والسلطه والرز
.
نرمين ،،،،، اوبااااه ، هو ده ..
ابوهم ،،،، حاضر ، من عيوني .
طبعاً والدها جاب اكل وكانوا هيصين هههه ، وبعد ما خلصوا ،نرمين قعده بتاكل فشار كا العاده هي وأحمد معاها .
احمد بألم ،،،،، ااااااه بطني بططططني .
نرمين ،،،، يلهوي احمد انتي هتولد دلوقتي هههههههههههه.
احمد بغضب ،،،،، نررررمين مش بهظر .
نرمين ،،،، خلااص ، يااابابااااا .
ابوهم جه ،،، في اي !!!
نرمين ،،،، احمد تعبان .
ابوه سنده ودخلوا لاوضه ،،،، استنه هجيب الدوه وجاي .
نرمين بره لاوضه بتمشي يمين وشمال ،،، يااارب ولد ياارب ولد .
ابوها زقها ،،،، يلا يا شلل روحي هاتي ميااا لخوكي علشان ياخد الدوه .
نرمين ،،،، حاضر حاضر .
احمد اخد الدوه ونام .
نرمين ،،،، بابا هو نام خلاص .
ابوها ،،،، اه نام ، مش تعملي دوشه .
نرمين
،،،، ماشي يا بابا .
نرمين راحت اوضتها وكلما خالد في التلفون .
نرمين ،،،، السلام عليكم يا خالووودي .
خالد ،،،، وعليكم السلام خير .
نرمين ،،،،، هو انتي مسافر رايح فين !
خالد ،،، السعوديه .
نرمين ،،،، بيجاااااااااد
، طب بالله يا خالد مش تنسه تجبلي إسدال من هناك ، وسبحه ، ومسك ، ومصليه ، و...
خالد ،،،،، حاالك حااالك ، انا رايح يومين وراجع .
نرمين ،،،، يعني مش هتجبلي يعني
.
خالد ،،،، نرمين انا مش فاضي ، لازم اقفل .
نرمين ،،، انا زهقانه يا خالد
مش تقفل.
خالد ،،،، طب اقولك خبر يفرحك .
نرمين ،،،، قول .
خالد ،،،، بعد مرجع هنعمل الفرح .
نرمين ،،،، احلف كدا ، علشان شكه فيك
.
خالد قفل الخط .
نرمين ،،،، بتقفل علي ودني تاني ، ماشي يا ابن ام خالد .
في الليل ......
خالد جهز شنطه صغيره كدا علي قد الحجات الي هو هيحتاجها ، وركب العربيه وكان في اتجاهوا للمطار ، بس لقي اتصال من هايدي ..
خالد بزهق ،،،، ودي عايزه اي هي كمان ،،،، السلاام عليكم ، خير .
راجل غريب رد ،،،،، بص يا استاذ صاحبه التلفون دي عمله حادثه ، في ..... ، واحنا اتصلنا عليك لانك متسجل عندها حبيبي ، مش انتي جوزها برضوا !
خالد وصعبت عليه هايدي ، دي برضوا بنت ولازم يساعدها ،،،، خلاص جاي .
خالد راح المكان ده وكان قلقان ومتوتر ، بس لما وصل مفيش حاجه الناس بتمشي عادي في الشارع ،،، اي ده امال فين الحادثه دي !
هايدي من وراه وبتحط أيدها عليه ،،،، يا روحي كنت عرفه انك بتحبني ، وهتيجي علشاني .
خالد بعدها عنه ،،،،، أبعدي كدا ، انتي مفكره نفسك مين .
هايدي ،،،،، هههههههه ، انا يا حبيبي الي هخليك تندم انك فكرت تلعب معايه انتَ وهي ، بس بجد مش خفت عليااا .
خالد ،،، أبعدي ايدك ، ولاخر مره بحذرك يا هايدي ، ملكيش دعوه بياااا ولا بنرمين انتي فهمه .
هايدي ،،،، تصدق خفت ، لااااء يا خالد ، الي جاي خراااب ، ولازم تدفع التمن غااالي ، مش وحده عبيطه وهبله تعمل معايه كدا .
هايدي سابته ومشيت ، وهو ركب العربيه وكان علي آخره ، وكمل طريقه .
هايدي بتكلم شخص ،،، عملت الي قولتلك عليه !
الشخص ،،،، كله تمام ، اهي الصور .
هايدي ،،،،، حلو اوي .
عند نرمين قعده بتسرح شعرها وسرحانه خالص ، بس الموبيل رن .
نرمين ،،،، اوووف اي يا اخي بترن ليييي ، اي ده رقم غريب ، امممم هرد يمكن خالد ، السلام عليكم .
هايدي ،،،، نرمين ، اقصددد نرمين هااانم .
نرمين ،،،، هااايدي
.
هايدي ،،،، اه هااايدي يا قلبي ، مش كنتي تقوليلي أن خالد حبيبي هيسافر ، كدا خلتيه يعملي مفجأه ويجيني .
نرمين ،،،، ههههههه بصي يا هايدي انتي ، لو عايزه توقعي بيني وبين خالد ، انسي الفكره دي ، انا بثق فيه ، واستحاله اشك فيه فاااهمه .
هايدي ،،،، طيب انا هبعتلك الصور علشان كنت عرفه انك هتقولي كدا وابقي اتأكدي كمان أنها حقيقيه مش تزييف، وعيزه اقولك خالد مش هيسبني علشان وحده هبله زيك ، سلااام .
نرمين ،،،، مستحيل خالد يعمل كدا ، ايوه خاالد بيحبني ومش بحب هايدي دي اكيد دي كدااابه .
نرمين وصللها صور فعلا خالد وهايدي ،،،، لاااء استحاله خالد يعمل كدا ، دي صور متركبه انا عرفه .
نرمين خرجت من لاوضه بسرعه ودخلت علي احمد ،،،، احمد ، يا احمد قوووم .
احمد بنعاس ،،، اي يا نرمين.. ، اي ده انتي بتعيطي ليى.
نرمين ،،،، بص .
نرمين حكتله وورتي الصور .
احمد ،،،، دي اكيد بتوقع بنكم ، استني انا هبعت الصور لصلاح هو بفهم في الجات دي .
احمد كلم صاحبه وبعتله الصور ، ونرمين بتدعي أن يطلع دا كله كدب ..
بعد عشر دقائق صلاح صاحب احمد أكد أن الصور مش متفبركه .
نرمين بصدمه ،،،،، مستحيل ، لا لاء خالد مش يعمل كداااا .
احمد ،،،، اهدي يا نرمين ، هكلم خالد .
نرمين مسكت الموبيل بتاعها ، ورنت عليه واديها بتترعش ،،، ا لوووو خالدددد.
خالد بخضه ،،،، مالك يا نرمين هو انتي بتعيطي !
نرمين ،،،،، تعااااله بسرعه .
خالد ،،،،، حاضر حاضر جااااي اهو .
كان احمد بيحاول يهدي أخته الي نزلت عياط ومش رديه تبطل .
ابو نرمين ،،،،، اهدي يا نرمين ، لما يجي هنفهم كل حاجه .
خالد كان بيخبط بقلق ،،،، يااا عمي .
ابوها فتح ،،،، ادخل يا خالد .
خالد دخل وشاف نرمين وهي بتعيط جامد .
خالد بسرعه ،،،، اهدييي اهدييي مالك .
نرمين رفعت الموبيل في وشه وبتوريه الصوره ،،،، ده انتي ياااخالد صح .
خالد بصدمه وببلع ريقه بصعوبه ،،،، نرمين بصي اه ه.......
نرمين بزعيق ،،،،، كداااا يا خالد دي اخرتها تعمل فياااا كدا ، انا ذنبي اي انك تعمل كداااا ، لو انتي بتحبها لييي اتجوزتنييي ، ...صح صح انتي صح ، منااااا الهبله مش كدااا انا العبيطه الي بيضحك عليهااا مش كدا ، ههههه انا الي هبله صحيح علشان وثقت فيك ، ليييييييييي يا خالد ، مكنتش اتجوزتني يا اخي ، ولا ده كان رهااان بنكم !
خالد بدهشه والكل كان كدا ، اول مره نرمين تتكلم بلأسلوب ده ،،،، ن نرمين ممكن بس تهدي وانا هفهمك ، مش احنا ه....
نرمين بغضب ،،،،، لااااااء من النهااارده مفيييش احني ياااخالد انتي تطلقني فاااهم .
خالد بغضب ،،،، نرميين اهدي كدا واسمعينييي .
نرمين ،،،، اسمعك ، اسمع اي ولا ايييي ، اسمح واحد خاااين وغشااااش ، دا حتي بقيت اقرف ابص في وشك ، انااااا بكرهك يااا خااالد بكرهااااااا ، سمعتها ولا اعيد كلاااامي .
خالد ،،،،، نرمييييييين بسسسس.
ابو نرمين وأحمد بيحولوا يهدوا نرمين وهي مش رضيه تسكت ،،،،، لا خفت اناااا ، لاااا خفتتتت ، تصدق انك انسااان واطييييي.
وهنا خالد فقد أعصابه وضرب نرمين بالقلم علي وشها
،،،،، قوووولت بسسسسس .
احمد شد خالد من قميصه بغضب ،،،، خاااالد انتي اتهبلت .
تعليقات
إرسال تعليق