رواية أحببت منحرف الفصل العاشر 10 بقلم رشا محمد
رواية أحببت منحرف الفصل العاشر 10 بقلم رشا محمد |
رواية أحببت منحرف الفصل العاشر 10 بقلم رشا محمد
آدم أخدها ف حضنه جامد وباسها ف شفايفها وفجأة
بعد عنها وزقها أنت مش غرام ودي مش شفايفها ولا
دا حضن غرام اللي بحس فيه بالدفا وضربها بالقلم
وقعت ع الأرض وسابها و مشي ركب عربيته وساق
بتهور شديد وكاد أن يحدث حادثه أكثر من مره لعدم
تركيزه فهو ثمل ويسوق بتهور حتي وصل الفيلا
اخيرا ودخل الفيلا وهو يخلع ملابسه حتي أصبح
عاري الصدر وفتح باب غرفته ودخل كانت غرام
نائمة مثل الملاك جلس بجانبها يتأملها ويتحسس
وجهها وشعرها وقال لنفسه : أيوه هيا دي غرام نام
بجانبها وأخذها في حضنه وقال لنفسه : وهو دا حضن
غرام الدافي وطبع قبلة علي شفايفها وقال وهيا دي
شفايف غرام اللي زي الفراولة أخذها بأحضانه وأغمض
عينيه وذهب في نوم عميق
في الصباح ♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤
استيقظت غرام من نومها وجدت نفسها بين أحضان آدم
ابتسمت وقالت أحلي صباح لما بفتح عيوني عليك
ياحبيبي وقبلته في شفايفه ونهضت من علي السرير
واخذت ملابس من خزانتها ودخلت الحمام أخدت
شاور وارتدت ملابسها وتركت آدم ينام في هدوء
وخرجت من غرفتها ونزلت ع السلم ورأت والد آدم
يجلس ع ترابيزة السفرة يتناول افطاره
غرام : صباح الخير يا عمي
محمد : صباح الخير يا غرام تعالي افطري معايا
غرام جلست بجانب محمد تتناول الإفطار
محمد : أومال فين آدم عشان يفطر معانا
غرام : نايم يا عمي فوق شكله كان بردو سكران لأن
نايم ب بنطلون الخروج مش داري بنفسه
محمد : ربنا يهديه يابنتي ويبعد عنه العاده دي
غرام : مش ناوي تحكيلي يا عمي سبب التغيير اللي
هو فيه دا ايه ؟ وليه بيعامل والدته بالقسوة دي ؟
محمد : دي حكاية قديمة يابنتي منه لله اللي كان السبب
غرام : مين يا عمي السبب ؟ احكيلي أنا سمعاك !!
محمد : أنا هحكيلك يابنتي لأن أنت بنت حلال وبتحبيه
وهو كمان بيحبك بس هو بيدارى وعشان مفيش هيقف
جنبه غيرك و هيكون عايز يرجع آدم بتاع زمان عشان
يحافظ عليكي بس هو محتاج وقت ومجهود منك وصبر
غرام : وأنا مستعدة أعمل أي حاجة عشانه بس أفهم ايه
سبب التغيير دا !!
محمد : زمان يابنتي ..
Flash back...
آدم كان ف سنة تانية ثانوي صحي علي صوت والده
بيزعق مع والدته
محمد : أنت ايه اللي أنت بتعمليه دا وايه اللبس دا أنت
لا مراعيه الراجل اللي أنت متجوزاه ولا مراعيه سنك
ولا حتي مراعيه ابنك اللي بقي طولك
علا : أنت عايز تدفني بالحيا ولا ايه وفيها ايه لما اروح
النادي أفطر ولا أتغدي مع أصحابي اجرمت يعني ولا
كانت الدنيا اتقلبت !!
محمد : ماهو مش معقول كل يوم فطار وغدا وعشا مع
اصحابك واهملتي بيتك وجوزك وابنك كمان اللي تقريبا
معتش بيشوفك
علا : بقولك ايه كلام الفلاحين دا أنا مليش فيه وحاسب
يالا عشان أنت أخرتني وسابته وخرجت
محمد : أنا مش عارف دي زوجة وأم ازاي أنا ايه اللي
عملته ف نفسي دا
back...
محمد : ومن اليوم دا يابنتي والدنيا اتقلبت خااالص
غرام : ازاي يا عمي ؟ كمل ايه اللي حصل بعد كدا ؟
محمد : في يوم ...
Flash back...
محمد : أنت كل شوية خارجة ليل ونهار أنت عارفة
الساعة كام ؟
علا : بقولك ايه أنا زهقت منك ومن تحكماتك ابعد
عني دلوقت بدل م أسيبلك البيت ب اللي فيه ومش
هتشوف وشي تاني
محمد : كمان عايزة تسيبي البيت خالص
علا : هسيبه متطربق فوق دماغك
محمد ضربها بالقلم وقال : أنت صحيح ملقيتش حد
يربيكي
علا : أنت اتجننت!! أنا هدفعك تمن القلم دا غالي
وقامت علا طلعت شنطتها ولمت هدومها ولسه هتمشي
محمد : لو خطيتي خطوة واحدة هتكوني طالق ب
التلاتة
علا ضحكت ضحكة عالية وقالت : وهو أنت فاكر أنك
كدا هتخوفني دا يوم المني وأخدت هدومها ومشيت
back...
محمد : المشكلة الأكبر يابنتي اللي حصل بعد كدا
علا : ايه اللي حصل بعد كدا يا عمي؟
ودخل عليهم آدم بصوت عالي : أنتم بتتكلموا عن ايه
مش أنا قولت قبل كدا السيرة دي متتفتحش هنا تاني
محمد : محصلش حاجة يابني ومتكلمناش في حاجة
آدم : أنا جيت وسمعت كل حاجة
وأنت مش أنا قولت معنتيش تسألي ومتنزليش تاني
من الأوضة ؟
غرام : أنا كنت بفطر مع عمي ومسألتش عن حاجة
آدم : يالا اطلعي علي أوضتك وبعد كدا ابقي نفذي
اللي أقولك عليه أحسنلك
غرام : أنا لسه مخلصتش فطاري أقعد افطر معانا
آدم قرب عليها وقال : أنت سمعتي أنا قولت ايه ؟
غرام بتوتر : اااا
آدم : من غير تهته اسمعي الكلام أحسنلك
غرام استجمعت شجاعتها وقامت وقفت قدامه وقالت :
ولو مسمعتش الكلام هتعمل ايه يعني ؟
آدم : عايزة تعرفي هعمل ايه يا غرام ؟
غرام : أيوه يا آدم عايزة أعرف !!
آدم قرب منها وهمس بأذنها وقال : هرقعك بوسه من
شفايفك قدام الحاج والجدع اللي يبعدك عني
غرام اتكسفت ووجهها كله احمر وطلعت تجري ع
تعليقات
إرسال تعليق