رواية حبييبتي المجنونة الفصل التاسع 9 بقلم ميساء عنتر
رواية حبييبتي المجنونة الفصل التاسع 9 بقلم ميساء عنتر |
رواية حبييبتي المجنونة الفصل التاسع 9 بقلم ميساء عنتر
كارما بصرااخ:اااه
عز قام بسرعه يشوف مالها:مالك ي حبيبي
كارما بضيق:ملكش دعوه
عز بيحاول يكتم ضحكته:طيب تعالي نروح
كارما بقلق وتردد: ها ... لا لا مش عاوزه
عز:متخافيش ي حبيبي محدش هيشوفك هتنزل من باب خلفي
كارما بكسوف من الوضع: تمام
عز اخدها ونزل من باب خلفي
ف بيروت
أسر:يلا ي ليان عشان نروح
ليان:يلا
ف العربيه
ليان:أسر
أسر:نعم
ليان بتنهيده:أنا عاوزه اشكرك ع ال انت عملته معايا
أسر بتكشيره:اي يبت الرخامه دي مش احنا خلاص اتفقنا اننا اخوات
ليان بابتسامه:اكيد اخوات
أسر بابتسامه:طب يلا وصلنا تصبحي ع خير
ليان : وانت بخير
ونزلت راحت بيتها واسر مشي ع بيته
ليان طلعت ع شقتها ودخلت غيرت واتوضت وصلت ودخلت السرير
ليان سرحت لليوم ال سابت البيت فيه وسابت انس
Flash Back
ليان بعياط:يارب خليك معايا مش عاوزه ارجع لانس تاني كفايه كدا
ومشيت راحت عند النيل ووقفت تعيط
شخص من وراها:هو ف قمر بيعيط كدا بس ياربي
ليان باستغراب:نعم
..... أنا أسر يستي ونتي
ليان ابتسمت من عفويته ف الكلام:وانا ليان
أسر بابتسامه:بتعيطي لي بقي ي ست ليان
ليان سكتت بحزن
أسر:أنا اسف لو دايقتك
ليان بابتسامه:لا عادي محصلش حاجه
أسر:طب اي هتحكي ولا اي
ليان ابتسمت بحزن وبدأت تحكي عن طريقه جوازها من انس
أسر بوز:أنس دا رخم
ليان بشراسه:بتقول اي
أسر بضحك:مش بقول خلاص
ليان ضحكت ع شكله
أسر:طب هتروحي تعيشي فين
ليان بحزن:مش عارفه
اسر:أنا عايش ف بيروت بس بنزل القاهره شغل ممكن تيجي بيروت وتشتغلي ف شركتي
ليان : طب والباسبور والإجراءات
أسر:ولا عليكي سيبي كل حاجه عليا
ليان بابتسامه:تمام
أسر خدها قعدها ف فندق وبعد اسبوع سافروا
وفضلت هناك طول ال 7 سنين منزلتش مصر
End Flash
ليان بتنهيده:اه يااني ياترا لسي بتفكر في حبيبتك الميته ي أنس
واتنهدت بحزن وذهبت ف سبات عميق
ف بيت عز
والده عز(الهام): عز عاوزاك ف موضوع
عز لكارما:كوكو اطلعي انتي فوق استنيني
كارما:حاضر وقامت طلعت
عز لالهام:خير ي ماما
الهام:ي حبيبي هتفضل كدا لحد امتي
عز باستغراب:كدا ازاي ي ماما
الهام:من غير جواز بص أنا جبتلك عروسه زي العسل
عز بضيق:ي ماما مش عاوز اتجوز
الهام بحده:عز هنروح نتقدم للبنت وتشوفها
عز بضيق:حاضر ي ماما حاضر عن اذنك
وطلع اوضته وانصدم لما شاف كارما واقعه ع الأرض مغمي عليها
عز بخوف:كارما كارما انتي كويسه مالك
وشالها وحاول يفوقها لحد ما اخيرا استجابت
عز بقلق:كارما انتي كويسه ي حبيبتي
كارما بدموع: عز انت انت هتخطب بجد
عز بصدمه:انتي سمعتي كلامي انا وماما
كارما بدموع:كنت نازله اشرب سمعتكم بالصدفه انت هتخطب فعلا
عز:مالك ي حبيبتي بتعيطي لي بس
كارما بدموع وفرحه:انا حبيبتك
عز بحب:وروحي وعمري
كارما بفرحه:أنا بحبك اوي ي عز
عز:وانا كمان بحبك يبت دا انا ال مربيكي
كارما:بس انا مش بحبك حب الاب وبنته أو الاخ واخته
عز وقلبه بدأ يدق جامد:امال
كارما:بحبك حب الحبيب والحبيبه
عز مردش عليها بس قرب منها وحضنها وقبلها بعمق وشغف وحب بادلته كارما بجهل
عز بعد عنها وسند جبينه ع جبينها
كارما بخجل:أنا بحبك اوي ي عز
عز بصوت اجش:مينفعش الحب دا كارما
كارما بدموع واستغراب ف نفس الوقت:مينفعش لي ي عز
عز:فرق السن ي كارما
كارما بعياط : ع خاطري أنا بحبك اوي وانت انت كمان بتحبني صح
عز:اه ي كارما بحبك من ونتي طفله
كارما حضنته واتكلمت بنعاس:اممم عاوزه انام
عز حضنها : نامي ي عيوني تصحبي ع خير
كارما نامت علطول وعز فضل يفكر ف ال حصل لحد ما نام
ف صبااح يوم جديد
ف شركه أسر
أسر بحده:ليان عاوزك
ليان باستغراب من طريقته:نعم
أسر:هتنزلي القاهره
ليان بخوف:لييي
أسر:كفايه هروب بقي بقالك 7 سنين هربانه
ليان بحزن:بس انس مش بيحبني
أسر:انس هيموت ويشوفك ي ليان انزلي
ليان:هفكر عن اذنك
فات اسبوع ع ابطالنا
ليان قررت تنزل مصر
كارما وعز قربوا جدا من بعض
انس لسي بيدور ع ليان.
أسر بيساعد ليان ف تجهيز ورقها ع تسافر
جه اليوم ال ليان هتسافر فيه
أسر:خلي بالك من نفسك ي حبيبتي
ليان بابتسامه:حاضر
أسر بحب اخوي:لا اله الا الله
ليان:محمد رسول الله
وركبت طيارتها وانتقلت الي مصر
ف بيروت
أسر روح بيته ودخل
أسر:مني منمن
مني بابتسامه:تعالي ي حبيبي
أسر بتنهيده:سافرت
مني:الحمدلله إن شاءالله يرجعوا لبعض يروحي
أسر : يارب ي حبيبي بقولك اي
مني:نعم
أسر:هو مازن نام
مني:من بدري لي
أسر:ي شيخه نايم واحنا قاعدين نتكلم
مني لسي هتتكلم قاطعها أسر بشفايفه(سكتت شهرزاد)
ف القاهره
وصلت ليان وراحت ع الشركه وطلعت لانس المكتب
انس اول ماشاافها وقف و******
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك ايضا رواية أغتصاب صالونات للكاتبة أية البدري
تعليقات
إرسال تعليق