القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببته فجرحني الفصل السادس 6 بقلم فراولة

 رواية أحببته فجرحني الفصل السادس 6 بقلم فراولة

رواية أحببته فجرحني الفصل السادس 6 بقلم فراولة

رواية أحببته فجرحني الفصل السادس 6 بقلم فراولة

نور بخضه ؛في اي؟ نغم في اي انتي بخير ؟
علاء : مين الاستاذ ؟
نور بصله بإستحقار: عملك الاسود
نغم من جوه : نوووووووور
نور ساب علاء و ضرب الباب بكتفه
الباب اتفتح و هو وقع علي نفسه من الضحك لأن نغم كانت واقفه علي السرير و ماسكه المخده و حضناها
نور بضحك : في اي يا هبله
نغم : في فار والله فار انا شفت فار ماشي يا نور بالله عليك
نور بضحك : طب تعالي انزلي
نغم بعيط : مشيه الاول
نور مشي الفار و جه علشان ينزل نغم من علي السرير نغم نطت و حضنته و نسيت اهلها
نغم : اجمل صحاب في الدنيا تسلم
نور بهمس : يعني محضنتيش و احنا لوحدنا و جيه تحضنيني قدام العيله كلها
شريف بزعيق : نغم
نغم بتمثيل : اه رجلي اه رجلي بتوجعني قعدني علي السرير يا نور
علاء مسك رجلها : بتوجعك فين
نغم بعدت ايديه بطريقه لطيفه و مبصتش في عينيه : لا شكله كان جزع صغير
فاطمه : طب عامله اي دلوقتي؟
شريف: و قفله الباب عليكي لي؟
نغم : الحمدلله تمام . ماما اللي قالتلي اقفل الباب علشان وليد ميجيش ينام جنبي بليل علشان ينام مكانه (و بصت لي نور) انت ريحتك عامله كده لي
نور شم نفسه و عرف ان وليد كان بيعيط علشان عملها عليه و هو نايم فضحك : معرفش انا هطلع اخد شور و انزل اخدك نروح مشورنا
علاء : هو مين الاستاذ
نغم اتجاهلت علاء: طب خلي المشاوير دي يوم تاني انا عايزه اقابل سلمي انهارده وحشاني اوي
علاء بزعيق : هو مش انا بتكلم
نور ببرود: مش قولتلك عملك الاسود
نغم حاولت ما تبصش لعلاء : نور زميلي في المستشفى و صديقي المقرب
نور بيبص لعلاء بإستفزاز : البيست زي ما بيقولوا كده انا طالع بقه علشان اخد شور و اجي اخدكٍ و تروحي تقابلي صحبتك و انا هروح اسلم علي ابن خالتي هو ساكن قريب من هنا كلمي سلمي بقه
طلع فوق لقى وليد بيبصله من تحت لتحت راح لعب في شعره
نور : مش كنت قولتلي احسن من شكلي تحت و انا ريحتي كده
وليد بص في الارض: مكنتش هتضربني ولا تزعق فيا زي بابا
نور : عمري ما هعمل كده و يلا هات ايدك و ده كده يا معلم سلام الرجاله تمام احنا كده صحاب
وليد حضنه : انا بحبك اوووووووووووي
نور : و انا كمان بس سيبني علشان الريحه متجيش في هدومك انا هدخل استحمي وتكون انت غيرت علشان ننزل نقعد معاهم
اما تحت
كلهم قاعدين و مفيش حد بيتكلم و نغم خدت رقم سلمي من مامتها و كلمتها و اتفقوا يتقابلوا في كافيه قريب من بيت نغم
و خرجت قعدت معاهم علاء حب يلطف الجو
علاء : بس مقولتليش انك جيه لي كنت جيت خدتك
نغم بصه في الفون : محبتش اتعب حد حتي ماما مكنتش تعرف و نور كان معايا
علاء : هو اللي اسمه نور ده قاعد عندنا فوق لي
عمرو : هو هياخد الشقه اللي قدام عمك بس الراجل لسه بيخلص حاجته.
فاطمه : امل فين ست كريمه ؟؟
كريمه داخله من الباب:حد بيجيب في سيرتي
نغم اول ما سمعتها دمعت علي صحبت عمرها اللي طلعت خاينه سبتها و عدت من جنبها و طلعت لنور فوق
كريمه بصت وراها : مين دي ؟
علاء بحسره: دي نغم
بقلم #فراوله
فاطمه : اقسم بالله العظيم يا كريمه يا بنت ام كريمه لو زعلتي نغم بكلمه لأقوم واجيبك من شعرك انتي فاهمه
كريمه برخامه : اي الاسلوب ده يا طنط انا ازعل نغم هو انا زعلت حد قبل كده مني
صباح بصوت واطي : هو حد اصلا بيطيقك
(اسفين لكل اللي اسمهم كريمه )
_______
فوق نغم اول ما طلعت ندهت علي نور و عرفت اوضته دخلت كان لسه مخلص لبس
نور : في اي يا نغنوغ
نغم :قولتلك مليون مره مش بحب الاسم ده
نور: بس انا بحب اناديكي بيه! قوليلي بقه في اي
نغم : كريمه جت و علاء و انا خايفه انزل
نور : هسالك سؤال و انتي قوليلي بصراحه
نغم : قول
نور :لسه بتحبي علاء
نغم اتنهدت : مش عارفه بس قلبي مش بيدق لما اشوفه زي الاول مش حسه بأي حاجه تجاهه مبقاش مهم بنسبالي اصلا بس زعلانه منه لسه
نور فرح : طب يلا يا نغم ننزل
و قال لنفسه : هو انا فرحان لي
نغم : انتي بتقول حاجه ؟
نور : لا يا حبيبتى
نغم بصدمه : نعم
نور حاول يداري الموضوع : يلا ننزل
مسكها من كتفها و نزل تحت و دخل و هو مبتسم و بص لصباح
نور : مش هنفطر بقه ولا اي في اليوم ده
صباح : من عينيا انا رايحه اهو اعمله
كريمه : ازيك يا نغم ليكي وحشه
نغم اتكأت علي ايد نور : الحمدلله تمام وانتي اخبارك اي ؟
كريمه مسكت ايد علاء : تمام الحمدلله طول ما انا مع علاء و كمان ربنا رزقنا بوليد
نور حب يرخم : اه مانا عرفت الولد بيحب العيله هنا اوي لي درجه انه مش بيروح و لا بيقعد معاكي
علاء بضيق : لا بس وليد مش اجتماعي و منغلق علي نفسه
نور بقرف : من اهلو ؟
وليد نزل من علي السلم جري و نط في حضن نور
وليد : مش انت قولتلي هستناك فوق لي نزلت (و مال علي نغم و باسها) صباح النور يا قمر المكان كله
نور بص لعلاء : منعلق صحيح ( و رجع باس وليد) حقك عليا بس الاستاذه نغم طلعت و تاخدني من الاوضه علشان انزل افطر معهم
علاء : نغم انتي ازاي تطلعي اوضته
نور : اعتقد ان نغم قعدت لوحدها ٧ سنين و اهلها كانوا مدينها الثقه و نغم واثقه فيا فأكيد مش هأذيها
شريف : انت صح يا نور بس مينفعش برضو تطلع اوضه انت لوحدك فيها
نور : حاضر مش هنكررها تاني
فاطمه : يلا علشان الفطار
نغم جريت قعدت و صباح قامت من جنبها و قعدت نور مكانها علشا يبقي جنب نغم
نغم : هو ده الفول مش اللي احنا كنا بناكله ده
نور بيقلد نغم؛. لو مش من القدره مش هاكل معلب اي و بتاع اي
نغم ضربته بخفه : ولا اخرس
بقلم #فراوله
نور ضربها علي رسها : بت اتلمي هو احنا علشان قدام اهلك مش هعرف اخد حقي دانا ممكن احكلهم علي ال.........
نغم حطيت اديها علي بقه : اسكت يا كبير عيب كده حقك عليا
صباح : ال اي يابني؟
نور: خلاص اصل الاستاذه قماصه و ممكن متكلمنيش يوم بحالو
نغم و نور بصه لبعض و بضحك : كلوا كوم و كوم و زعلك انت كوم كلوا كوم و كوم و زعلك انت كوم
فاطمه : اتنين اهبل من بعض
نور : احمم شكرا
نغم ضحكت : صحيح كلمت قريبك علشان تقابله
نور : اه هقابله عند كافيه اسمو صباح النور صباح الخير حاجه زي كده
نغم بتاكيد : صباح الخير اسمه صباح الخير و انا هقابل سلمي هناك هدخل ابص و نروح نستناهم تمام يا كوتش
نور : اشطا يا كوتش يلا بسرعه بقي
وليد : هجي معاكم
نغم : بس بابا و ماما جم علشان يقعدوا معاك
وليد بعند طفولي: بس انا عايز اجي معاكوا
نور :استاذن بابا و ماما و لو وافقو هناخدك معانا
وليد : بابا انا عايز اروح معهم
علاء لنفسه لازم يروح علشان ميقعدوش مع بعض كتير لوحدهم : روح يا حبيبي
وليد : هههههي هطلع البس و جي
**********
سلمي اول ما شافت نغم جريت حضنتها : وحشتيني اوي كل ده غيبه اي موحشتكيش
نغم : وانتي اكتر والله يا سلمي في حاجات كتير عايزه اقولك عليها
سلمي : و انا احممم مين الاستاذ
نغم : نور اللي قولتلك عليه
سلمي : اتشرفت بيك
نور : و انا كمان نغم هستنا احمد
سلمي : لا خليكي هنا لحد ما صاحبك يجي بدل ما واحده تيجي تاخدك
نور : نعم
بقلم #فراوله
سلمي : متاخدش بالك من كلامي كتير اقعد بس
فون نور رن
نور ايوه يا احمد انا اهو
احمد : ابو الصحاب وحشني اوووي كده دانا عايز اشكر ست نغم
احمد بص لسلمي و نغم و وليد
و في نظره غير معروفه مابين احمد و سلمي
احمد سلم علي نغم : اتشرفت بمعرفتك
نغم : ازاي عرفت اني نغم مش هي ؟؟
احمد: اكيد الاشكال دي عمرها متكون نغم خالص
سلمي : والله لهفتح دماغك يا احمد
احمد : وريني كده يا سلمي و انا هجيب كرشك في ايدي
يتبع....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصوا الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات