القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع والستون 67 بقلم حسناء مصطفي

  رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع والستون 67 بقلم حسناء مصطفي

 رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع والستون 67 بقلم حسناء مصطفي

 رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع والستون 67 بقلم حسناء مصطفي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رفعت وشي لقيته جاك.. وقف قدامي وهو عينيه بتطق شرار..
وبدون مقدمات راح ضربه بالبوكس ف وشه وقعه ع الارض..
قام ومسح وشه وكانت مناخيره بتجيب دم..
راح مسكه من رقبته وفضل يضرب فيه..
جاكي: جاك.. جاك بس خلاص.. جاك خلاص..
جاك: ايدك دي لو اترفعت عليها تاني هكسرهالك..
عماد: وانت مالك.. هي مش مراتك دلوقتي.. يعني مسؤوله مني انا..
فيروز وماما طلعوا ع الصوت..
فيروز؛ في اي يابني.. يالهوي اي دا..
جاكي: كان هيمد ايده عليا..
ماما: انت اتجننت!!
عماد: ماتساليها كانت بتعمل اي.. دي كانت بتحضن واحد غريب.. بقت قليلة ال..
مكملش وجاك كمل ضرب فيه..
فيروز: بس ياجاك خلاص..
جاك: اسمع يللا.. انا هسيبك دلوقتي عشان بس انتوا ضيوف.. انما وعهد الله لو بصتلها بس لاخزق عينيك..
ماما: بس خلاص ياجاك.. وانت.. انت مالك بيها.. انت هتعمل راجل عليها!
عماد: يعني اشوفها بتحضن واحد غريب واقف اتفرج!
جاكي: ادم اخويا ع فكره.. انت اللي غريب..
عماد: اخوكي!!
ماما: ايوا اخوها.. يعني هي تآمنله ولا تآمنلك انت... وبعدين الشويتين دول مش هياكلوا معانا.. هتفكر تضايقها تاني انا اللي هقفلك..
فيروز: بس خلاص ياجماعه.. هو مكنش يعرف.. روح ياحبيبي ادخل جوه..
دخلوا وفضلت انا وجاك..
جاك: هو احنا مش هنخلص ولا اي..
جاكي: وانا مالي..
جاك بغيره: وانتي من امتى بتحضني ادم!
جاكي بدلع: اخويا..
جاك: جاكي.. متستغليش الحته دي عشان بتضايق بجد..
جاكي: انت كنت بتضايق عشان هو كان غريب.. اما دلوقتي بقاا اخويا.. يعني احضنه براحتي..
قرب مني بغضب كدا ورفع ايده..
جاك: عارفه.. هكسر عضم وشك..
جاكي: خلاص والله.. اني اسف..
جاك: قال اخوكي قال..
جاكي: بتغيري يابطه!
جاك: جاكي..
جاكي: طب والله بتغير.. وهتطق كمان..
جاك: طب يلا اطلعي ع اوضتك.. ولو اي حد ضايقك تاني، قولي جاك بس.. وانا همحيه..
روحت مسكته من خدوده..
جاكي: يخليك ليا ياقمر انت وتفضل تدافع عني كدا ع طول... بس جامد انت هاا.. طلع العضلات ليها لازمه اهو.. يلا باي.. اموااااه..
سيبته وطلعت اجري وانا بتنطط..
جاك: بقاا انا بحب دي!!... دي قد عيالي.. يارب صبرني..
طلع اوضته وانا دخلت اوضتي وانا بغني..
جاكي: بيغير عليااا بيغير علياااا... ولولللللولي..
نور: لاول مره هتمنى اني اتجوز واحد زي جاك..
جاكي: انتوا شوفتوا اللي حصل!
هند: ااه طلعنا البلكونه ع الصوت..
ندى: بس اي الجمدان دا.. ارزقني يارب بحد يبقاا باد بوي ووسيم وتقيل وليه هيبه وبدقن وحامي وعصبي ويبقى بودي جارد جامد كدا زي جاك يارب..
جاكي: ماتاخدي جاك اسهل..
ندى: ياريت..
جاكي: بعينك.. دا جوزي قرة عيني دا.. اسكتي عشان انا مبسوووووطه...
ندى: يعني انتي كدا هتتجوزي وياخدك ويمشي!.. لا ياجماعه الموضوع بايخ والله..
جاكي: هاخدك معايا ياقمر انت.. هو انا اقدر اسيبك..
نور: صحيح هتروحوا شهر العسل فين..
جاكي: حزروا كدا!
هند: فرنسا مثلا..
جاكي: تؤتؤ..
نور: امريكا!
جاكي: تؤتؤ..
ندى: امال اي..
جاكي: المالديف..
نور: احلفي!!!
جاكي: والله..
ندى: جاكي.. حبيبتي.. انا اختك.. خديني معاكوا ومش هعمل صوت.. هقعد ساكته والله..
جاكي: دا شهر عسل.. هتروحي تعملي اي..
ندى: مانا بقولك مش هعمل صوت.. هغمي عيني والله..
جاكي: بطلي قلة ادب.. لا مش هتروحي.. انا هبقاا اكلمكوا فيديو كول من هناك واخليكوا تشوفوا كل حاجه..
ندى: يارب.. انا مستنيه اللي هتبعته..
بعدين جتلي مسدج من جاك..
جاكي: استاذنكوا انا بقاا وادخل البلكونه..
ندى: اي النداله دي.. ماتخلينا نشوف بتقولوا اي..
جاكي: تؤتؤ.. اسرار..
سيبتهم وطلعت نمت ف البلكونة وقعدنا نرغي كتيييير لحد مانعست...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جه اليوم الموعود... صحيت ع صوت العصافير.. وكإنها بتغني وبتزين اليوم من اوله كدا.. قومت وانا مبتسمه وقلبي بيدق بسرعه.. دخلت اخدت شاور واتوضيت وصليت والبنات صحوا..
نور: صباح الخير ياعروسه..
جاكي: صباح النور ياقمر..
فيروز دخلت وهي بتزغرط..
فيروز: ياالف مبرووك... لولللللللولي... عشت وشوفتك عروسه ياختي..
جت حضنتني وهي شغاله زغاريط..
فيروز: اقعدوا كلوا بقاا عشان اليوم هيبقى طويل ومحدش هيبقى فاضي للاكل..
جاكي: طب هو جاك كل ولا لسه!..
فيروز: خايفه عليه ياختي!.. واي اللي هيحصل لو مأكلش يعني..
جاكي: لا عشان ميتعبش..
ندى: ياحنين..
نور: بقيتي ممحونه ليه ياختي..
جاكي: ملكوش دعوه.. جوزي وبتطمن عليه..
فيروز: لسه مبقاش جوزك ياختي.. وفري الشويتين دول لبعد الجواز...
جاكي: طب والنبي شوفيه وخليه ياكل كويس..
فيروز: يالهوي عليكي.. حاضر ياختي.. اقعدي كلي انتي بس..
طلعت وقعدت كلت مع البنات وهما بيزغرطوا تحت وتقريبا في ناس كتير تحت...
بصيت لقيت الباب خبط.. نور فتحت وكانوا سلمى وشهد قرايبهم..
نور: اهلا.. شرفتوا..
سلمى: ازيك ياعروسه..
جاكي: كويسه ياحبيبتي..
شهد بغل: مبروك.. يكملهالكوا ع خير...
جاكي: ان شاء الله.. هتكمل ع خير.. قولي يارب بس..
نور: يلا ياجاكي عشان تبدأي تجهزي...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد: يلا ياجاك..
جاك: مالك جه!
محمد: ااه تحت هو وادم..
جاك: اوكي يلا..
نزلوا وراحوا يجهزوا نفسهم وانا مع البنات فوق..
منه: ايوا بقاا ياعروسه..
جاكي: عقبالك ياقمر..
منه: يااارب..
الجو كان مبهج جدا جدا والكل مبسوط وبيزغرطوا وحاجه كدا قمر...
لقيت جاك بيتصل..
جاكي: الو..
جاك: بصي.. في عربيه تحت.. هتنزلي تركبي لوحدك وتروحي معاهم..
جاكي: يعني اي..
جاك: ملكيش دعوه.. انزلي اركبي لوحدك وهتعرفي كل حاجه..
قفلت معاه وانا مش فاهمه..
ندى: في اي..
جاكي: بيقول في عربيه مستنياني تحت.. ومعرفش في اي..
ندى: ااه اكيد هياخدك يوديكي مكان حلو عشان تجهزي فيه... روحي بسرعه..
جاكي: تعالي معايا..
ندى: لا هو عايزك لوحدك..
جاكي: لا مش هروح لوحدي.. تعالي معايا..
ندى: لا اسمعي الكلام.. متبوظيش الدنيا..
نزلت وركبت والبنات بيجهزوا فوق...
وصلنا المكان ودخلنا...
ـ اتفضلي...
جاكي: هو انتي مين.
ـ انا الميكب ارتست... جاك بيه عرفني كل حاجه
جاكي: ااه.. تمام..
قعدت وهما بيجهزوني...
قعدت اكلمه..
جاك: متخافيش... هتبقي اجمل واحده..
جاكي: انت جبتني هنا ليه!!.. مانا كنت مع البنات..
جاك: عشان الكل يتفاجئ لما يشوفك..
جاكي: بس انا كدا لوحدي ومتوتره..
جاك: لا متتوتريش.. النهارده هيبقى يوم عالمي...
قعدنا نجهز والدنيا ماشيه اخر حلاوه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مالك: ياباشاا حاول تسيطر ع ابتسامتك.. مش كدا ياجاك بيه..
جاك: بس يلااا.. انت مش حاسس باللي انا حاسه..
مالك بتريقه: وحاسس بإيه بقاا ياجاك بيه..
جاك: اتلم يامالك خلي اليوم يعدي...
ادم: بس ملكش دعوه بيه.. هو دلوقتي مش معانا اصلا..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلصت واول مابصيت ع نفسي ف المرايه مصدقتش ان دي انا... الفستان رهيييب فعلا... حاجه كدا فخمه قووي وهادي...
بصيت لقيت عمي احمد دخل..
عمي احمد: مبروك ياعروسه..
جاكي: الله يبارك فيك ياعمو.. امال فين الباقيين..
عمو احمد: لا انا بس اللي جاي اخدك...
طلعت معاه وركبت العربيه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ماما: جاكي مجتش ليه ياجاك..
جاك: ف الطريق..
ماما: ماشي..
فيروز: ياشيخه اتطمني.. الكل فرحان.. قلقانه من اي..
ماما: مش قلقانه ولا حاجه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قلبي كان خلاص والله... روحنا مكان الفرح وكان في كمية عربيات مهوله بره.. انا اترعبت من المنظر اصلا...
عمو احمد انكجني ودخلنا...
الطريق اللي دخلت منه مكنش نفسه الطريق بتاع الضيوف... الطريق اللي دخلت منه كان مفروش بالورد ومتزين قوي... دخلنا مع بعض وانا بحاول اسيطر ع نفسي... وبصيت لقيت نفسي واقفه وفي ناس كتييييير قوي... والكل بيبصلي باعجاب واضح.. وشهقات البنات ماشاء الله...
جاك كان مستنيني... اول ماشافني حسيته اتصدم.. الابتسامه اترسمت تدريجيا ع وشه... وهو كان قمررر قوووي... واول مره اشوفه ف البدله.. بس تبارك الخلاق وربنا يحميك والله...
والكل كان بيسقف ويصفر بحراره...
والزغاريط شغاله...
مشي عليا وعمي سلمني ليه..
اول مامسك ايدي قعد ع الارض وباسها وبعدين قام تاني والورد بينزل علينا...
كان بيبصلي بطريقة مستحيل انساها.. اول مره اشوف حد بيبصلي بحب كدا...
عينيه اتملت دموع...
جاك: اي القمر دا...
انكجني ودخلنا والمزيكا شغاله... ماما جت هي والبنات وسلموا عليا...
ندى: يخربيت كدا... ماشاء الله عليكي.. اي الجمال دا..
نور: معاه حق يوديكي مكان لوحدك..
هند: الف مبروك ياروحي.. ربنا يتمم بخير..
جاكي: شكلي حلو!.. انا متوتره قوي..
ندى: يابنتي دا محدش عارف يشيل عينه من عليكي.. ربنا يحميكي والله...
ماما حضنتني وفضلت تعيط..
جاكي: بس بقاا هعيط انا كمان والله..
ماما: ربنا يحرسك ويحميكي..
فيروز: ياختي عليها قمر.. تعالي يابت..
جت حضنتني وعماله تزغرط...
عمو احمد: المأذون وصل.. يلا..
روحنا قعدنا ع ترابيزه قمر كدا وجاك حاطط ايده ف ايد بابا وباصصلي...
ـ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير...
تعالت اصوات الزغاريط وقاطعها صوت جاك.. مسك الميك واتكلم..
جاك: ثواني ياجماعه... في كلمتين عايز اقولهم...
قام وقف وبصلي..
جاك:
اُعاهِد الله.. على ان اكون لكي زوجاً صالحاً، وابناً باراً، واباً حنوناً، وصديقاً مُخلصاً، وحبيباً وفياً ورفيق درب ليّن هيّن، وشريك حياه في السراء والضراء، اعاهدك امام الجميع.. اني لن اُخذلك يوما.. ولن اسمح بأن تمر ليله، الا وانتي راضية عني..فقد احزنتُكِ مرةً، وكانت كافيه لشقائي وحزني وهمي..ويعلم الله اني لم استطع العيش الا عندما رضيتي عني... اعاهد الله ان اكون حمايةً وسنداً وعونا وعوضا وجبرا لكي.. والا اكون همًا وغمًا وحُزن... اعاهدك ان تكوني زوجاتي الاربعه.. وقد قدمت لكي ثلاث خواتم.. وهذا الرابع.. لاكون طلبتك للمرة الرابعه.. لتكوني زوجاتي الاربعه... فقد اكتفيتُ بكِ عمراً ودهراً... وان كُنتي رزقي ال ٢٤ قيراط فإني والله راضي ومَرضيّ... دامَكِ اللهُ لي ياحبّةَ فؤادي وراحة خاطري وقلبي... وها انا اتقدمُ لكي للمرة الرابعه على التوالي... لتكوني زوجتي الرابعه والاخيره..
فهل تقبلين الزواج بي؟!
جه قعد قدامي ومدلي الخاتم وانا مش مستوعبه وبعيط ودموعي عماله تنزل من الفرحه.. وفيروز وماما والكل بيعيط من تأثير كلامه..
الكل كان بيسقف والشباب بيصفروا والكل مذهول من كلامه وطريقته ونظراته...
جاكي بعياط: موافقه..
قام لبسني الخاتم الرابع وحضني وفضل يلف بيا وسط الكل والورد بيطير حوالينا..
جاك: بحبك..
المأذون: ربنا يخليكوا لبعض ويجعلكوا خير لبعض..
جاك: والله ولو كانت شر ليا فانا موافق..
المأذون بضحك: لا ان شاء الله مفيش شر ولا حاجه..
جاك: بطلي عياط بقاا هتبوظي الدنيا..
جاكي: انا بحبك قوي..
جاك بضحك: عارف.. اخيرا بقيتي مراتي.. بقولك اي.
راح ميل عليا..
جاك: ماتيجي نسيبلهم الفرح ونهرب من غير ماحد ياخد باله..
جاكي بضحك: نهرب نروح فين!
جاك: بيتنا... هنروح فين غير بيتنا يعني..
جاكي: لا عيب..
الاغاني اشتغلت..
جاك: طب يلا بقاا..
روحنا وفضلنا نرقص ع اغنية
"دي قصة حب ع شاطئ الهوا"
دي قصة حب علي شاطئ الهوا
أجمل حكاية قلب أبطالها احنا سوا
فيها اللى اتمنيت وياك حسيت أجمل إحساس
أحلى كلام بالعين قولناه لبعضنا
ضحكة قلوبنا حنين.. ونسينا نفسنا
ونسينا كل الناس أنا وإنت خلاص.. خلاص هنعيش
ده أجمل يوم في حياتي
عشان قابلتك يا حياتي
هفضل حبيبي معاك والله ماهسيبك
إنت اللي بتسعد كل أوقاتي
ده أجمل يوم في حياتي
عشان قابلتك يا حياتي
هفضل حبيبي معاك والله ماهسيبك
إنت اللي بتسعد كل أوقاتي....
بعدين الاغنيه وقفت وجاك مسك الميك.. وبدا يغني لتامر حسني...واحنا بنرقص جنبه..
جاك: لاول مره.. ف الحياه.. اشوف قمر بيتكلم وبيسلم.. لا وكل دا ف حضني انااا... ياللييييل...
آه هو دا اللي هيصونا ياقلبي.. وهيحافظ علينا انا وانت.. ياقلببببي...
عايزك تطمن قلبه ع حاله... واحلفله ان مفيش ف الدنيا حد ف جماله...
طول مانت جنبي هبص لمين!.. سيب الكلام دا لناس تانيين.. هو اللي يبقى ف ايده ملاك، هيبص برده لبني آدمين!....
خدت منه الميك...
جاكي بغُنا: حُبك على عينا وعلى راسنا.. ياسيدنا... وكل الناس ف كفه وانت وحدك حبيبنا...
ياحبيبي لما بلمس ايدك ف سلامك... بحس نفسي مش ف الدنيا آاااه من غرااامك...
الاتنين: طول مانت جنبي هبص لمين!.. سيب الكلام دا لناس تانيين.. هو اللي يبقى ف ايده ملاك هيبص برده لبني ادمين...
الجو كان قمر وانا وهو بنرقص ف مكان عالي والكل بيسقف ومركزين معانا قوي...
الاغنيه خلصت ونزلنا رقصنا معاهم تحت.. اشتغلت مهرجانات والشباب خدوه وقعدت ارقص مع البنات...
ندى: خدي اشربي عشان متتعبيش..
شربتني عصير وانا فعلا كنت عطشانه قوي..
ماما: جاكي اقعدي شويه.. الناس كلها بيبصولك كدا ليه.. ربنا يستر..
جاكي: مالك ياماما خايفه من اي..
ماما: يابنتي العين فلقت الحجر وانتي ماشاء الله طالعه قمر.. وبعدين مبخرتكيش قبل ماتخرجي..
جاكي: خليها ع الله ياقمر انتي... ارقصي بس...
كملنا رقص.. وشويه وجاك جه..
جاك: جاكي تعالي..
خدني معاه وروحنا سلمنا ع ناس كدا بس شكلهم مش مصريين...
ـ
Congratulations
Mr Jack
congratulations
Madame .. ـ
جاك: thank you mr franko... have fun..
روحنا قعدنا مكانا عشان انا كنت مفرهده حرفيا..
جاك: مش نروح بقاا!
جاكي: تؤتؤ.. لسه بدري..
جاك: هييييح.. اديني صابر..
ادم جه..
ادم: حبيبي يابرووو.. اي الجمدان داا...
جاكي: دي عيونك الحلوه ياقمر.. يلا شد حيلك ونقي عروسه من هنا..
ادم: لا هي العروسه موجوده...
الباقيين جم..
شهد: مبروك..
جاك: الله يبارك فيكي..
سلمى: مبروك ياجو..
جاك: عقبالك..
شهد: مبروك ياحبيبي..
قربت منه عشان تحضنه.. روحت حطيت ايدي.
جاكي: معلش ياروحي.. سلمي عليه كدا..
شهد: وانتي مالك..
جاكي: جاتك مله يابنت ال....
جاك حط ايده ع بوقي..
جاك: بس يامجنونه الناس.. مينفعش ياشهد.. دلوقتي انا متجوز..
شهد: وهو انا عملت اي.. انا كنت هسلم عليك بس..
جاكي: سلمي عليه بإيدك ياروحي.. انا بس اللي احضنه..
مرات عمي جت هي وشهد بنت عمي وعماد..
عماد بغل: مبروك..
لسه همد ايدي راح جاك سلم عليه..
جاك: الله يبارك فيك..
مرات عمي: مبروك ياجاكي.. ربنا يتمملك بخير..
ميلت عليا.. وجاك كان جنبي بس مشغول مع صحابه..
مرات عمي: بقاا تسيبي عماد عشان دا!.. والنبي عماد كان هيستتك...
بصيتلها من فوق لتحت بتناكه كدا ومسكت ايد جاك وبوستها وهو بصلي...
جاكي: اهو دا عندي بالدنيا... ربنا هيرزق عماد بواحده شبهه ان شاء الله...
فيروز جت..
فيروز: يلا يابنات روحوا اقفوا بعيد..
محمد: مبروك ياجاك.. مبروك ياجاكي..
راح ميل عليا..
محمد: هعمل حاجه بس مش دلوقتي.. واتمنى تشجعيني..
جاكي: معاك يبروو..
الليل حل والكل بيرقص وفرحانين...
جاك كان واقف بعيد..
بعدين اشتغلت اغنية "انا كُلي ملكك" لشيرين...
بصيت لقيته جاي ناحيتي وماددلي ايده..
عطيته ايدي وروحت معاه..
وبدأنا نرقص والاضواء اتقفلت من ع الكل ومركزه علينا احنا بس...
مكنتش شايفه غيره ومحستش ان في ناس حوالينا والهدوء غالب ع المكان والكل بيتفرج بابتسامه بس..
بعدين اشتغلت اغنية " هو حبيبي".. لاصاله...
"شوفت الدنيا على ايديه وبخاف من قلبي عليه
وشايلني جوه عنيه اكتر منا كنت اتمنى
لو لفيت ياما بلاد مش هعرف زيه ملاك
ونصيبى معاه يا معاه وياه انا عايشه في جنه
هو حبيبي اللي اتمنيته يكون ليا
كل ما فيه اجمل من الدنيا دي في عنيا
ووجوده معايا في عمري ده احلى هدية
نساني ايام كانت فعلا صعبه عليا
لم عليا بينادي وباسمي يقول ياحبيبتي
وبشوفه ساعتها قصادي انا بنسى الناس والدنيا
احلى سنين وانا وياه وفي قلبي مليني هواه
عشت العمر استناه احساسي معاه حاجة تانية
هو حبيبي اللي اتمنيته يكون ليا
كل ما فيه اجمل من الدنيا دي في عنيا
ووجوده معايا في عمري ده احلى هدية
نساني ايام كانت فعلا صعبه عليا"
عمالين نرقص ونتمايل ف هدوء والورد بيطير حوالينا...وفي دخان تحتنا... وهو عمال يلفني والفستان عامل شغل...
خلصنا وراح الكل سقف وفجأه اتضربت صواريخ ف السما ودي كانت اجمل صواريخ شوفتها ف حياتي..
كنت مبسوطه قوي وبتنطط وهو بيبصلي ويضحك...
جاك بابتسامة: مبسوطه!
جاكي: جدااا...
اشتغلت اغنية قرب حبيبي لتامر حسني...
نزلنا نرقص معاهم تحت...
"قرب حبيبي... قرب تعالى...
ليه سايبنى في نار ياحبيبي... ليه سايبنى في نار... لاي لاي لاي... لاي لاي لاي لاي
قرب حبيبي.... قرب تعالي
ليه سايبني في نار يا حبيبي.... ليه سايبني في نار
انت اللي في قلبي... ولا غيري في قلبك
يبقا ليه نحتار يا حبيبي يبقا ليه نحتار
هتداري وانا اداري.. وتقيد نارك وناري وتموت وتعرف اخباري وانا اموت م الشوق واحتار...
ما تقرب وانا اقرب.. فيها ايه لو حتى نجرب
مين عارف... كده لما نقرب، نرتاح من دي افكار
لالالالالاي لالالالاي
تعمل ناسيني... تعمل بايعني... لو تحاول تبعد عني،
هيا ليله يا دوب
هتجيني تانى... محتاج حناني
ده اللي بينا انا وانت يا عمري
صعب عنه نتوب
هتتداري وانا اداري... وتقيد نارك وناري
وتموت وتعرف اخباري.. وانا اموت م الشوق واحتار
ما تقرب وانا اقرب.. فيها ايه لو حتى نجرب..
مين عارف
كده لما نجرب نرتاح من دي افكار
قال يبعد عني حبيبي... قال يبعد قال وانا اسيبه
لو ياخدو عين من عيني... انا اروح من تانى واجيبه
قال يبعد عني حبيبي... قال يبعد قال وانا اسيبه
لالالالاي لالالاي
قال يبعد عني حبيبي...قال يبعد قال"
قعدنا نرقص ونغني وحاجه قمر...
بعدين اشتغلت اغاني اجنبي وروحنا قطعنا التورته...
بعدين جاك مسك الميك تاني..اشتغلت الاغنيه وهو غنى معاها... ومفيش حاجه مسموعه غير صوت الاغنيه والنار جنبنا والورد مازال موجود...
"ضحكتها مابتهزرش وجمالها مايتقدرش
وياقلبى ماتستهترش بوحده فى رقتها
ضحكتها مابتهزرش وجمالها مايتقدرش
وياقلبى ماتستهترش بوحده فى رقتها
وحده زيك فى جمالك فى دلالك فى شقوتك
فى حلاوتك لو وقعت فى ايدى....
هخلي نهارها مش فايت...
وبقولها وانا... صاحى وفايق وياريت اليوم ده ييجى..
واهو جه اليوم اللى بتمناه واللى بستناه واللى بحلم بيه
اااااااااااااااه اهو جه اليوم..... اللى هبقى معاه واللى هعيش وياه
فى حضن عنيه
عنيكى بتندهلى من نظره جابتنى جابت اهلى وعلى بيتك جيت مش على مهلى ياحبيب الروح
طول عمرى انا مستنى... لحظه ماتعيشى وتتهنى فى حضنى وفى عيونى وفى الننى ده انا دايب دوب
اهو جه اليوم اللى بتمناه واللى بستنااااااااااه واللى بحلم بيه
ااااااااااااااه واهو جه اليوم اللى هبقى معاه واللى هعيش ويااااه...
فى حضن عنيه"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد: شايفه ياماما الفستان عامل ازاي..
مرات عمي: دا ولا بتاع الاميرات يابت.. دا شكله غالي قوي..
شهد: اكيد هو اللي جايبه يعني.. وبعدين انتي مش شايفه بيغنيلها وفرحان بيها ازاي..
مرات عمي: ان شاء الله مش هيتهنوا...
ماما جت من وراهم...
ماما: ان شاء الله هتشوفيه ف نور عينيكي انتي وبنتك العقربه دي...
مرات عمي: احنا منقصدش... بس انا عتبانه عليكي يامنى... بقا اقولك عايزاها لعماد تروحي تديها للواد دا..
ماما: عماد مين يام وش فقري انتي... ابنك ابو شخه دا ياخد بنتي!!!... دول مسميينه عماد شخه... عايزه جاكي تتجوز عماد شخه!!... انتي عبيطه!!... جاكي خدت واحد يليق بيها... اتهدي بس انتي والحربايه دي... خلي الليله تعدي ع خير... ولولللللللولي... ربنا يحميكي ياعروسه....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فجأه لقيت جاك حضني من ورا وشاورلي قدامي...
بصيت لقيت الفيديوهات اللي كنا متصورينها والصور كلها معروضه قدامنا والدنيا ضلمه والكل باصص ف الشاشه....
جاك: الكل عرف اني بحبك... بس خلي الدنيا كلها تعرف...
جاكي: هو انا قولتلك قبل كدا انتي بحبك!
جاك: تؤتؤ..
جاكي: طب بحبك..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين: عقبالنا ياهند..
هند: يارب.. وتعملي فرح زي دا كدا..
ياسين: ان شاء الله.. بس جاك طلع جامد قوي.. دا فرح اسطوري...
هند: طبعا... دا جاك بيه يابني..
ياسين: في ناس مهمه هنا... اي الجمدان دا... دا الفرح دا هيضرب والله...
هند: جاك يعرف ناس كتير جدا.. دا كدا قليل..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلصنا وقعدنا والناس جت تسلم علينا...
مالك: مبروك يااجمل عرسان ف الدنيا..
جاك: عقبالك ياصاحبي..
مالك: اسمحولي اعمل كدا...
بصيت لقيت ادم ومالك ومحمد وقفوا جنب بعض ومحمد مسك الميك..
محمد: احنا هنستغل اليوم دا ونعمل فيه حاجه حلوه ويارب اليوم يكمل ع خير...
محمد: ندى... تتجوزيني!
مالك: منه... تتجوزيني!
ادم: نور... تتجوزيني!
الكل وقف من الصدمه.. والتلاته قاعدين ع ركبتهم ومطلعين الخواتم.... البنات واقفين يبصوا لبعض بذهول..
جاك: والله انكوا رجاله..
فيروز: لولللللللولي... وافقوا يلا..
دلال: يلا يابنات خلوا الليله تكمل..
ندى بصتلي وهزتلها دماغي بفرحه...
جاكي: يلا وافقي...
ندى: موافقه..
الكل سقفولهم وهو قام لبسها الخاتم ووقفوا ع جنب مع بعض...
جاك: يلا يانور...
نور كانت بصالي بتوتر وبتهز دماغها بالرفض..
جاكي: يلا يانور...
نور: مينفعش..
جاكي: لا ينفع... وافقي بس..
روحت كلمتها ف ودنها..
جاكي: انتي سليمه مفكيش حاجه... وادم عارف كل الحوار وموافق.. ومعندوش مشكله وعارف اخلاقك كويس... وافقي ومتظلميش نفسك.. يلا...
نور بتردد: موافقه..
جاكي: ياهووووو... لوللللللولي... يلا يامنه بقاا..
منه بصت لمامتها ومامتها هزتلها دماغها بضحك..
منه: موافقه...
لبسوهم الخواتم والكل عمال يزغرط ويصفروا وحقيقي اضافوا بهجه ع الفرح اكتر....
مرات عمي: مش كنتي انتي بدل واحده من دول..
شهد: وانا اعمل اي يعني.. هو حظي كدا...
مرات عمي: اتوكسي ياشيخه... خليكي قاعده كدا..
شغلنا الاغاني تاني والكل فضل يرقص والمرادي الفرحه اكبر....
روحت قعدت وحسيت اني مش قادره اتنفس..
جاك لاحظ وجه ورايا..
جاك بخوف: مالك في اي..
جاكي: مش عارفه.. حاسه ان هيغمى عليا..
جاك: طب خليكي ثواني..
راح جبلي عصير واكل وجه..
جاك: خدي كلي واشربي دا.. دا هبوط بس..
اكلت شويه وبعدين شربت العصير وهو قاعد معايا وماسك ايدي..
جاك: احسن!
جاكي: ااه..
جاك: يلا بقاا..
جاكي: يلا..
كان الوقت اتاخر قوي وبقالنا كتير بنرقص ونغني...
مسك ايدي وطلعنا وهما بيرموا ورد علينا ويزغرطوا... ركبنا العربيه ومشينا....
كانت عربيه جديده ومفتوحه وجاك سايق وانا قاعده جنبه... كان سايق بسرعه قوي ومشغل اغنيه عمرو دياب... "ف اماكن السهر"..
ده في أي مكان... في عيون باصين حواليه
ويا عيني أول ما يبان الكل بيجري عليه
ده جواب بان من العنوان، إقروا المكتوب في عينيه
في أماكن السهر، أنا قمري طلع واتشهر
والناس يقلقوا لو ظهر، بيغطي على الحلوين
ع البحر إن مشي، الموج يهدى ويختشي
كله بيزعل لو مشي، له حبايب بالملايين
في أماكن السهر، أنا قمري طلع واتشهر
والناس يقلقوا لو ظهر، بيغطي على الحلوين
ع البحر إن مشي، الموج يهدى ويختشي
كله بيزعل لو مشي، له حبايب بالملايين
الاغاني كانت عاليه قوي واحنا الاتنين بنغني ونرقص والعربيات ورانا والمنظر ياخد القلب قووي...
وصلنا اخيرا والصواريخ عماله تضرب ف السما...
دخلنا وهما رجعوا...
الڤيلا كانت قمر قووووي... واجمل من الصور بمراحل.. بقاا دي بتاعتي اناا!!!..
جاك: يارب تكون عجبتك..
جاكي: انت بتهزر!.. دي تحفه...
مسك ايدي وحطها ع قلبه..
جاك: شايفه قلبي بيدق ازاي... انا مش مصدق حقيقي..
بعد كل دا اخيرا بقيتي ف بيتي...
جاكي: انا مبسوطه..
راح حضني جامد... كان حضن طوووويل واجمل من اي حاجه حصلت قبل كدا....
بعدين بعد عني وبصلي بخبث..
جاكي: ولااا.. والله الم عليك الناس..
سيبته وطلعت اجري ع الاوضه وقفلت الباب..
جاك: جاكي افتحي... متهزريش..
جاكي: بعينك ياقليل الادب.. انا عارفه انت عايز اي..
جاك: مانتي مراتي ياهبله..
جاكي: ولا اعرفك.. نام عندك بقاا..
جاك: ع فكره اقدر اكسر الباب وادخل..
جاكي: هاهو.. وريني..
بصيت لقيته فتح ودخل..
جاكي: اي دا.. ازاي دا.
جاك: معايا مفتاح تاني.. مانا عارف ان دا هيحصل...
جاكي: يبرو عييب..
سيبته وطلعت وقفت ع السرير..
جاكي: ولاااا... لو قربتلي والله ارمي نفسي من هنا..
جاك: ارمي.. انزلي هنا بدل مااطلعلك..
جاكي: ياسطا عيب هندخل النار..
ضحك بصوت..
جاك: نار اي يابنت المجانين انتي.. تعالي بقاا..
طلع يجري ورايا وانا نزلت..
جاك: هنفضل نجري كدا كتير..
جاكي: والله اعيط... ولااا لو قربتلي هفتح دماغك بدي..
جاك: اووف.. انا اللي جبته لنفسي... يابنتي بطلي هبل بقاا وتعالي.. هقولك حاجه سر..
جاكي: تؤتؤ.. ابويا قالي متقربيش لرجاله..
جه يجري عليا..
جاكي: يالهووووي... اعااا.. اوعي تتهور انا بقولك اهو..
وقف قدامي وحط ايده حواليا ع الحيطه..
جاك: انتي غاويه تتعبيني يعني!
جاكي: ماهو انت مش راضي تسيبني ف حالي.. وانا عايزه انام...
جاك: مفيش نوم النهارده..
جاكي: ف المشمش..
جاك: تحبي اوريكي المشمش!
جاكي: جاك والله هصوت..
جاك: طب ع الاقل اقلعي الفستان.. هتنامي بيه!
جاكي: ايون ملكش دعوه انت...
مد ايده وقعد يفكلي الطرحه..
جاكي: هي الطرحه بس..
جاك: اشش.. مسمعش صوتك تاني..
فكرلي الطرحه وفردلي شعري وهو قريب مني قوي.. وانا قلبي بيرقص جوه..
جاكي: هعععع... انا عايزه امي..
بعد عني وحط ايده ع وشه وقعد يضحك...
جاك: جاكي بطلي دلع بقاا.. امك اي دلوقتي..
جاكي: مليش دعوه احنا متفقناش ع كدا..
قرب مني وعينيه كلها شر...
جاكي: هو انت معندكش اخوات بنات!
جاك: تؤ..
قرب مني قوي وانا غمضت عيني بسرعه... وفجأه الباب خبط..
فتحت عيني..
جاك: يارب.. الهمني الصبر يارب..
جاكي بتريقه: روح افتح ياقمر... عشان تعرف تستفرد ببنات الناس تاني..
جاك: ومين ابن السئيله اللي هييجي دلوقتي!
جاكي: معرفش... بالنسبالي دا نجده والله.. يلا ياقمري روح افتح..
جاك: اسمعي يابت... انا هروح اشوف مين... ارجع الاقيكي قالعه البتاع دا.. ولو رجعت ملقتش دا حصل، هقلعهولك انا... ومش هتعامل معاكي بالزوق بعد كدا.. وبراحتك.... وانا هنزل اعمل من امه سبانخ تحت..
سابني ونزل وانا دخلت الحمام اغير...
جاك: حاضر جاي..
فتح الباب..
جاك: انت!!!
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن والستون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات