القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مدللة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

 رواية مدللة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي
رواية مدللة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية مدللة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

 وقفنا المره الي فاتت أما نوريانا كانت بتتكلم في الفون ولسا بتقفل لاقت جدار بشري بيصلها بغضب جحيمي وغضب شديد وقال 
كريم بغضب شديد.......كنتي بتكلمي مين قولي مين .
نوريانا بشجاعة مزيفه.....وانت مالك .
كريم بصوت زي فحيح الافعي.....لاء مالي ونص كمان انا سبق وحظرتك أن النمله مش تعدي أو تخرج من غير ما اعرف هي راحه في وجايه منين سامعه ي قطه خلصي مين ده .
نوريانا خافت جدا وقالت ......ده ده وفكرت في دماغها هو عارف أن بابي مات ولسا هتتكلم قاطعها صوت  امراه طويله ولبسه عبايه أو مش لابسه عبايه بالمعني الأصح (عشان ضيقه جدا )وداهنه وشها بدقيق وقالت بصوت ميوعي .
سماح بمياعه ....ازيك ي سيد الناس وبعدين وجهت نظرها لنوريانا وقالت اي ده مين دي .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق و طيبه ..... انا نوريانا .
سماح بغل .... هي كانت نقصاكي انتي كمان مش كفايه عليا بنت عمه العقربه وشكلها  هطول دي وإلا اي يحظي المنيل .
سماح بطيبه مصطنعه......اهلا ياختي  انا سماح وبعدين وجهت كلامها لكريم وقالت بكذب كنت عايزاك ي سيد الرجاله في حاجه مهمه وخاصه ووجهت نظرها لنوريانا وقالت بحب مزيف ....بعد اذنك ي حبيبتي.
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق....اوكي براحتك بس من جواها انا حاسه انها مش كويسه وهتموت من الغيظ .
ودخلت جوه للحج وقالت بهدوء ورقه .....السلام عليكم.
الحج حمدان بهدوء وطيبه وحنيه .....تعالي ي بنتي مستنيكي من زمان .
نوريانا بمرح.....انا اهو بس في انثي الهدهد اخرتني .
الحج حمدان بضحك......هههههه والله انتي زي العسل وحبيتك والله زي بنتي بس مبين انثي الهدهد دي هههه .
نوريانا بمرح ومشاكسه .....اسمها تمساح هههه حتي اسمها لائق عليها هههه.
الحج حمدان بضحك هستيري ....هههههه مش قادر هههههه اسمها سماح وبعدين بصلها بمكر وقال لها وانتي مدايقه لي .
نوريانا بعفوبه .....اصل أعده تقول ي سيد الناس ي سيد الرجاله ي زين الرجاله يكبير المنطقه دي خلاص كفايه اي كل ده .
الحج حمدان بضحك هستيري........طب بصي اي رايك تشتغلي مع رحمه رحمه بتصمم هدوم وهي ذات نفسها هي الي طلبت مني كده عشان عجبها زوقك  وكده كده المحل الي هناك ده هو بتاعها مكتوب باسمها وهي الي بديره بس مش بتقف فيه يعني بتشتغل من البيت بمعني اصح .
نوريان بتفكير .....دي فرصه حلوه عشان اقرب منهم واعرف اكتر عنهم واي سبب استقالته وشويه معلومات عن الحاره دي وبعدين قالت موافقه .
الحج حمدان بحنان .....على خيره الله ي بنتي ولسا هيتكلم قاطعه صوت عالي جدا وهو شجار (خناقه يعني )وكانت كبيره اوي وكان في سكاكين وناس كتير وكله بيتخانق مع كله وصويت وفجاه جه كريم وقال بصوت عالي .
كريم بغضب شديد و غيره عاميه ....بقااا هي فرسه وعايزاها بروح امك ي بن *******،يبن*********وربنا مانا سايبك يبن ********وعزه جلاله الله لتكون عبره ليهم وراح اداله علقه محترمه وراح قال بصوت عالي جدا وغضب شديد وقال ....... عايز كلب بس يتكلم وانا مش هعمل في كده بس لا ده يترحم على نفسه اللهم بلغت اللهم فاشهد سامعين وكله هيموت من الخوف ولا حد عارف ولا يتجرئ يرد ومشااا دخل الوكاله لباباه .
وقال بغضب جحيمي وغيرته عمته وقال كلام جارح ......وطبعا الاستاذه فرحانه مبسوطه صح وكله بيبصلها وانا محذرتك انك مش تلبسي كده وان انتي مش عايشه في كومباوند انتي عايشه بحاره بس ازاي لازم تعارضيني وخلاص واسمي يبت انتي انا كلامي واضح وواحد من الاول لو مش هتسمعي كلامي وتنفذيه بالحرف الواحد وعزه جلاله الله ما هتقعدي ثانيه واحده في الحاره ولا في الحارات الي جنبي ساااااااااااامعه ولا لاء قاطعه الحج حمدان بغضب شديد وقال .....كررررررررريم اي مفيش احترام ليا خالص ولا اي احترم نفسك انا لسا عايش ممتش اي هي عملتلك أو عملت اي .
كل ده ونوريانا هتموت من الخوف وفجاه اغمي عليها وفي اللحظه دي فاق كريم وراح لها بسرعه وشالها وراح بها بيتهم وطلب دكتوره وجت وقال ضغطها واطي ومش بتهتم بغذاءها وخوفها هو الي عمل لها حاله اغماء ومشت وكله دخلها رحمه ،كريم ،كريمه امهم ،حمدان ابوهم ،وقالوا حمدلله على سلامتك ي بنتي خضتينا .
نوريانا بابتسامه مرهقه وقالت .....الحمدلله على كل شيء.
كريمه بطيبه وحنيه شديده .....مالك ي بنتي في حاجه وجعاكي وانتي بسم الله ماشاء الله زي القمر المنور .
نوريانا بكسوف.....كرسيه ي انطي .
كريمه بضحك وطيبه .....اي انطي دي يبنتي قوليلي ي حجه .
نوريان بمرح ونست الي حصلها .....حجه اي ده الي يشوفك جنب اسماء يقول اختها مش مامتها .
كريمه بضحك وطيبه وحب....والله ي بنتي دي دمك زي الشربات وانا عرفت رحمه بتحبك ليه.
نوريانا بمرح تخفي فيه حزنها ......لا داعي للتسفيق لاداعي تبا لتواضعي .
كله ضحك معادا كريم ضحك ضحكه جانبيه .
كريم ببرود .....مممكن تسبونا لوحدنا كله وافق معادا نوريانا وبصت لرحمه الي هو مش تسيبيني رحمه بصتلها بصه بطمنها والي هي انا معاكي متخافيش .
كريم بعد ما كله خرج ولسا جاي يقعد قالت له افتح الباب شويه مش ينفع كده مهما كان احنا اغرباب مش ينفع كريم يصلها بإعجاب من أخلاقها بس مش بين وراح فاتح الباب شويه وقال لها بتوتر .
كريم بتوتر ...احم احم انا اسف .
نوريانا بصت له بزهول عشان عارفه أنه جبروت مش بيعتذر من حد .
كريم ببرود....مش بقول غير مره واحده واتقالت .    
نوريان قالت في سرها بارد ومغرور .
رد عليها كريم وقال .....عارف ومش تطولي لسانك لسا هنتكلم قاطعها كريم قال .....مش تقاطعيني وانا بتكلم تمام لو كان حد تاني كان زمانه بيتحاسب وبعدين قال بهدوء تتنافي بشده مع الي حصل من شويه وقال أنا حابب نبدا صفحه جديده ها قولت اي .
نوريانا بفرحه مش عارفه سببها بس فسرتها على أنها من أجل المهمه وقالت بهدوء ورقه......اوكي .
كريم بابتسامه لاول مره بعد زمن ....اوكي  خرجوا بيضحكوا وكله بصلهم باستغراب وقالوا ....اي .
كريم بهدوء وببسمه خلتهم مصدومين وقال ....ولا حاجه بدأنا صفحه جديده .
تسريع الاحداث نوريانا اتعودت عليهم جدا وهما حبوها بس معرفتش اي حاجه عن كريم واشتغلت مع رحمه وهي رحمه بقوا أصحاب جامد وعدا شهر ونوريانا مش جابت معلومات عن استقالته وجابت شويه عن اخبار الحاره .
فيوم كانو كلهم قاعدين متجمعين وبيضحكوا قاطعهم جرس الباب و دخلت منه بنت في منتصف العشرينات باين علي ملامحها الخبث وراحت قالت هاي ازيكوا عاملين اي .
استوب مايا بتت عمه كريم بتحبه من زمان بس خبيثه وشريره في نفسها ولبسا الحجاب بس لبساه اسم بس عندها ٢٥سنه خريجه كليه تجاره بس مش عايشه في الحاره عايشه في فيلاتهم باباه اول ما بقا معاه فلوس ساب الحاره أما الحج حمدان رغم أنه اغنا منه بمراحل بس مش ساب أهله وحتته واصله هي عينيها بني وشعرها صبغاه احمر وهو كاريه بس لابسه طرحه ومبينه شعرها (عادي ي جماعه والله مش بلبس ولا بالشكل بالاخلاق يانا في محجبات مش كويسين وفي يشعرهم محترمين جدا مش بالشكل نرجع تاني الروايه ).
مايا بتكبر وغيره من جمال نوريانا .....مين دي وبتبصلها باستحقار لسه رحمه هتتكلم قاطعها نوريانا وهي بتقول دي فرصتي واقول الي انتي علمتهولي  
نوريان ببرود عكس الي جواها ...هو انتي فاكره نفسك ست ده انتي ست اشهر  يابت ياموس من غير كومبيوتر يطفل من غير اسكوتر  ياشاشه من غير ريموت يلمبه من غير عامود ي جثه من غير تابوت  ي شجره من غير توت يبنت بشنب دكر يا جذمه ورباطها بكر ي عجل مخلف بقر ي حربايه وناقصه ربايه ياسرير من غير ملايه ي سراحه من غير مرايا  ساميه من غير كوبايه ياللي عيونك عيون بوتاجاز  يامحطه من غير جاز ي سمك من غير فسفور ي عربيه من غير ماتور يالا ي عيره يالون خميره  يارد الرد يا مسطبه هد ي عصايه  غليه تحت الكوم مرميه 
يا ايه ي تلأيحه يالي الشيطان بيقولك ي أبيحه  يالي كل يوم في حياتك فضيحه ياالوش المهبب والكوت مدبب والي يسطبح بوشك لا يبيع ولا بتسبب يااااااااااحمد يياااااا عوووووومررررررررررررر.
رحمه وهي بتسقف لها وقالت بفخر .....لا تربيتي والأداء تتحسن عن اخر مره. 
وكله ضحك ومايا بتبص لنوريانا بشر وفجاه فون نوريانا رن وكان مكتوب على الشاشه بابي وفي رساله جت وقالت اي روحي مالك مش كلمتينا النهارده لي والاخبار عندك والمدير عايزك .
يتبع...
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات