رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي |
رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت أما ملاك كانت رايحه الجامعه
وفجاه
ملاك...... مازن اااااا انا خايفه اوي
مازن بحزن عشان أخته ..... لي يا روحي طول ما انا معاكي مش تخافي من اي حاجه .
جواد بمرح ..... حبوني معاكوا ولا انا ابن البطه السودا وهو ابن البيضا
مازن بمزح مماثل وغيظ .... لا يا ظريف عشان انا توأمها وحبيبها صح ي ملاكي .
ملاك .... صح انا اصلا بحبكوا كلكوا انتوا احلي اخوات في العالم .
جواد .... طب يالا ي بكاشه قدامي عشان هنتاخر
ملاك بزعل طفولي ..... انا بكاشه جوجو
جواد بغضب......به متعصبنيش مش قولتلك مليون مره مش تقولي ي جوجو دي انتي بتكلمي صحبتك ونهي كلامه بغضب وبصوت عالي الزمي حدودك مفهوم
ملاك بخوف وصوت مهزوز عشان هي بتخاف من الصوت العالي.....مففففهوم وانفجرت في العياط .
مازن بغضب .....اي يا جواد ده انا شايف الموضوع تافه على انك تزعقلها كده وكمان انت عارف أن هي بتخاف من الصوت العالي وبعدين هي كانت بتهزر .
جواد بعد اما هدا بص على ملاك لقاها بتعيط راح عشان تهديها وياخدها في حضنه ملاك خافت ورجعت لورا
جواد بأسف وحنيه ...متخافيش ي ملاكي انا اسف اني زعلتك .
ملاك اترمت في حضنه وقعدت تعيط وقالت انت انت وحش وحش زيه انا انا انا عايزه اروح ودوني لمراد وبابي ودوني وفجاه اغمي عليها
كله اتخض وفي اللحظه دي جت عربيه اسد وشافها وهي كده ودموعها كانت بتحرقه اوي وفجاه اول ما شافها كده نزل جري من العربيه وقال بخوف ... في اي مالها انت عملت لها اي .
مازن ... مش وقته يالا بسرعه نوديها المستشفي الي في اخر الشارع وفعلا خادوها المستشفي
اسد بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في المستشفي اتخضوا ونزلوا جري وجه الدكتور وقال في ايه ي استاذ ايه الازعاج ده احنا في مستشفى مش في شارع
اسد بصوت فحيح الافعي وصوت عالي .... حاتولي مدير المستشفى دي وبعدين جه المدير وقال ... اااااا سد باشا ااااا في اي ي باشا مالك تعالي مكتبي ولسه هيتكلم قاطعه اسد وقال انت لسا هتتكلم دخلوها واكشفوا عليها وراح مسك المدير من جاكت البدله وقال بتهديد .... عارف لو حصلها حاجه هموت واهد المستشفي على راسك .
المدير بخوف شديد ووجه كلامه للدكتور وقال يالا دخلها واكشف عليها
الدكتور بخوف وتقطع ...مممماشششي
اسد بصوت عالي..... مين ده الي يدخل ي حيوان انت انا عايز دكتوره وبصوت عالي جدا عايز دددددكتوووووورههه
المدير بخوف تمم تممم خلاص هبعت دكتوره وفر هاربا من هذا الاسد فهو اسم على مسمى ويستحق لقب الامبراطور وبجدارة وبعدين جاءت الدكتوره وراحتلها جري .
واستغرب مازن وجواد وبالأخص تاليا عشان عمرها ما شافته كده خالص حتي أما مامتهم ما ماتت وقالت بدموع ان شاء الله خير انا عارفه أن هي بخير ومش هيحصلها حاجه عشان هي طيبه و مش بتاذي حد وبعد نص ساعه خرجت الدكتوره وقالت مش تخافوا هي بخير بس شكلها افتكرت حاجه خوفتها وكمان مش بتتغذا كويس وقالت أنا ركبت لها محلول وهيا هتخف باذن الله
تاليا بخوف على صديقتها ....... ممكن ندخلها
الدكتوره ......اه بس مش تتضطوا ومشت
دخلوها لها كلهم وفجاه صحت ملاك وقالت أنا انا فين وايه الي حصل بصوت رقيق وهادي
اسد بص لهم بستغراب قامت قربت منه تاليا وقالت له هي كده تعيط وتوغل وتنام وتصحي مش تفتكر حاجه الا فين وفين .
قام قال في نفسه بس مش شكلها زيهم هي زي الاطفال في براءتهم صح صح هي مش زيهم قاطع شروده ملاك وهي بتقول هو في اي
مازن بكذب .... دوختي عشان مش بتاكلي كويس وبعدين قال بمرح ..... بس اشك انك مش بتاكلي كويس ده انتي تتخلصي الشوكلت كل يوم والنوتيلا مش بتات
ملاك بمرح مماثل.... اهو ارق ده هو الي جابني الأرض وفجاه ضحكوا كلهم بس ملاك شافت اسد وكانت مكسوفه جدا أن هو سمعها وهي بتقول كده وبعدين سرحت في ابتسامته وغمزاته الي يجننوا وأسد خد باله من كده وفرح جدا وتاليا الي مستغربه خالص من تصرفات اسد من مبين خوفه على ملاك وعلى ضحكه الي مش شافته من زمان وبعدين قالت انا عرفت ازاي هرجع اسد القديم الي الضحكه مكنتش بتفارق وشه وبعدين راحت لملاك وقالت انتي كويسه ي ملاكي
ملاك بصوت رقيق..... اه ي روحي كويسه .
وفجاه قال مازن انا هروح اقول لدكتوره اننا ماشيين يالا ي جواد قدامي .
ملاك ... اي ده مش هنروح الجامعه
مازن ..... جامعه ايه بقا ي لا عشان ترتاحي يالا ي جواد تعالي معايا
جواد بهدوء .... تمم
ملاك...... اوك يالا ولسا هتتحرك كانت هتقع بس في ايد من حديد مسكتها من خصرها وقربها منه والاتنين بصوا في عيون بعض وتتاهوا في عيون بعض العيون بس هي الي بتتكلم .
وبعدين فاقوا من شرودهم على صوت تاليا .... احم تعالي يالا ي ملاك امسكي ايدي عشان مش تقعي تاني وانا مش هشيلك تاني زي ابيه وختمت كلامها بغمزه
ملاك بكسوف وخدودها بقت زي الطماطم بالظبط وقالت تاليا .
تاليا خلاص خلاص عفونا عنك لتموتي من الكسوف وانفجرت في الضحك وملاك بصت لها بغيظ واسم كان فرحان بس بص لها بنظره تهديد مصطنعه .
مازن جه وقال يالا نمشي .
ومشيوا وخرجوا من المستشفى وبعدين قال مازن ..... انا اسف جدا ي اسد باشا أن احنا عطلناك وشكرا مره تانيه
اسد بهدوء عكس الي جواه من مشاعر ملخبطاه بس مخلياه فرحان .
اسد ... اولا مفيش داعي للشكر ثانيا اي واحد مكاني كان هيعمل كده ثالثا انت زي اخويا الصغير قولي ي أبيه .
مازن تمم ي أبيه .
وفجاه تاليا انصدمت جدا من تواضع اخوها وقالت أنا خدت كميه صدمات معتش قادره وياترا لسا هتغيري ايه يست ملاكي في أبيه تاني
مازن وجواد ....طب نستاذن احنا
اسد وتاليا مع السلامه
تاليا... ابقي اكلمك أما تروحي ي ملاكي عشان اطمن عليكي
ملاك ....تمم ي روحي.
ومشيوا
ونروح لمكان تاني مره مش عارفه اقول عليه ايه بس اقل كلمه عنه مرعب
الboss... مفيش حاجه حصلت تاني
جاك بخوف ..... اه فففففيه
الboss....اي
جاك ......ملاك في المستشفى
الboss بغضب عارم اسمها......مدام *****ي حيوان
جاك بخوف شديد...... ااااا مدام ****في المستشفى
الbosss......ايه ولسا جاي تقولي امشي حات الكاميرا بسرعه بسسسسسسررررعههه
جاك بزعر......حححححاضر
وراح جابها وفجاه قام الboossوكسر الكاميرا وقعد يكسر في كل حاجه أما شاف اسد وهو شايل ملاك ونظرات الحب واللهفه والخوف في عنيه
وبعدين قال بغضب عارم ...... مش هسيبهالك وربنا مهسبهالك ي اسد هي ملكي لوحدي انا وبس وبعدين قعد يضحك بهستريه وقال لازم انفذ الخطه في ضروري .
ورجالته هتموت من الخوف
(ونسيب المجنون ابن المجنونه) ونروح لشركه الامبراطور.
اسد بعد ما وصل الشركه هو وأخوه واولاد عمه نزل ودخل بغرور وشموخ وتكبر وطبعا الموظفين بيتهامسوا عليه الرجاله بيقولوا انفسي ابقي في ربعه والتاني يقوله ولا على غروره بس من حقه واحد ومعاه المليارات دي ومش يعملك كده وال مين الي يعمل كده والنساء هيموتوا من وسامته وجاذبيته وغروره الي بيحبوه.
اسد دخل مكتبه أقل ما يقال عن فخم ملكي بس لونه اسد وابيض ورمادي بس فخم برده
ووراه دخلت شاهي السكرتيره بملابسها الفاضحه والتي تكشف اكتر ماتستر وقالت بمياعه .....تومر بحاجه ي اسد باشا
اسد ببرود وغرور وقرف من أسلوبها ..... جبيلي قهوه والملفات بتاعه شركه الاسيوطي وصفقه x&q
شاهي بمياعه ... تومر بحاجه تانيه ي اسد باشا
اسد بقرف وبرود .....لا واتفضلي على شغلك واعدلي طريقتك في الكلام معايا والا مشفش وشك هنا تاني وبعدين قال بصوت عالي .... مفههههههووووممم
شاهي بزعر ....مممممفففههههوووم
اسد .... ودلوقتي تغوري من وشي وتعملي الي قولت عليه يااااااالااااااا وفرت هاربه من غضبه وهي طالعه خبطت في فهد وهو داخل لاسد
فهد ... في ايه خارجه جري ليه
اسدببرود.... مفيش كانت قاعده تتمايع مش اكتر
فهد .... ما انا قولت لك ارفدها وانت مش راضي
اسد بفموض .....لا لسا دورها مش خلص معايا
فهد..... انا مش عارف سبب رفضك من أنك ترفضها اي ما ترفدها وريح نفسك
اسد ...... سيبك منها انت كنت جاي ليه
فهد.... لا كنت جاي اطمن عليك بس
اسد بص ليه ببرود قاتل ومرعب لدرجه فهد اتوتر وقال طب امشي انا بقى عشان اتأخرت وورايا شغل كتير.
وفر هو الآخر من ذلك الأسد .
عند ملاك .
روحت القصر لاقت مامتها ومرات عمها قاعدين في الجنينه راحت حضنتهم وباستهم وقالت بمرح .... عملين ايه يا حلوين
وبعدين قالت بزعل طفولي..... انا مش بكاشه على فكره .
وبعدين مامتها قالت بس انتو رجعتوا بدري ليه كده .
مازن بتوتر ... اصل ممملاك تعبت فجاه قمنا جايين راجعين
حياه (مامه ملاك ) بخوف ...... ايه مالك س روحي مالك ايه بيوجعك
ملاك بمرح .... مفيش حاجه والله هما بيافوروا وكمان ما انا زي القرده اهو هههههه
كلوا قعد يضحك عليها وهما عارفين أن هي بتعمل كده عشان مش يخافوا عليها وبعدين حست بدوخه بس مش بينت وقالت هطلع انام شويه ومعلش ي مامي قولي لداده تحط الاكل واللبن لكيتي (قطتها )
وطلعت تنام بس فجاه تليفونها رن وقال حاجه وهي قعدت تعيط وتصرخ وتقول لالالا ااااااا وفجاه كلهم طلعوا لها
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك ايضا رواية أغتصاب صالونات للكاتبة أية البدري
تعليقات
إرسال تعليق