القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الاسد الجريح الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن

 رواية الاسد الجريح الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن

رواية الاسد الجريح الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن

مصطفى: امشي امشي روحي قولي لابوكي رجعت في كلامي هتجوز واحده ببعطوط امشي 
ليل بضحك: ااااه وقرب منو وقفت ع اطراف اصابعها علها تطول جزء منو ومسكت ياقته وقالت بصوت واطي...... دخول الحمام مش زي خروجو انا مفيش مفر مني
مصطفى: ليل ابعدي عشان محدش يشوفنا كده هيفهم غلط وعيت ع نفسها وبعدت عنو 
ليل: اسفه
مصطفى: في واحده تعتذر من جوزها المستقبلي انا بس مش عاوز حد يفهمك غلط 
ليل: خلاص اشطا انت مش هتخرجني
مصطفى: ليل الساعه ٨
ليل: ومالو روح غير وخد دوش وتعال نخرج
مصطفى: بس
ليل: ونبي نخرج ونبي ونبي
مصطفى: اللهم صلي عليك يانبي ماشي يلا ادخلي اجهزي 
ليل وهيا بتطنطط زي الطفله... ههييي هنخرج يس
مصطفى: انتي يابت
ليل: عيونها
مصطفى: لبس القصير مش عايز مفهوم
ليل: خلاص ياباشا هات بدله من عندك
كان هيمسكها جريت دخلت
ركب عربيتو وهوا مش فاهم لي مش بيرفض لها طلب معقول يكون بيحبها 
القلب: ايواه بتحبهاا 
العقل انت نسيت اي الي حصل لما حبيت دي مجرد اوهام 
القلب لا انت مش بترفض طلب عشان بتحبها
مصطفى:انا فعلا مستحملتش نظره الرجاء منها اووووووف 
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
دخلت ليل وهيا بتتنطط من الفرح وبترقص وتغني 
ليل:ياه ياه ياواد ياتقيل ياه ياه وانت عجبني ياااااه دنا بالي طويل وانت انت عحبني ودخلت قعده ع رجل والدها بس يابني بلاش تتعبني علشان عمرك ماهتغلبني ياه ياه ياه ياه ياه ياواد ياتقيل
جاسر صفر بمرح:وااااااه ايواه ياليلو ياجامد 
ليل:يلهوي ع العسل الاقولي ياجسورتي  مفيش قانون يجوز البنت لابوها
خبطها ع دمغها براحه...قومي يابت انتي 
ليل:طب في طلب
جاسر:طلب اي بقا ده ياستي
ليل:مصطفى هيجي كمان شويه ونخرج عندك مانع
جاسر:لا الوقت اتاخر ياليل
هنا نطت امال قالت....ياخويا سيبهم مش هيتجوزو يلا ياليل قومي اجهزي
نظرت ليل نظره برائه لوالده
جاسر:يووووه بلاش النظره دي
ليل:طب وافق
جاسر؛خلاص قومي اللبسي 
ليل:ههههههييي فوز تيجي معانا
فيروز:واحده وخطبها اروح انا اعمل اي 
ليل:عادي قومي تعاالي معانا
فيروز:لا ياحبيبتي اساسا ورايا دراسه اتبسطي بس ونبي خلي بالك من نفسك
ليل:من عيوني انا داخله اجهز
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
سعد:اهلا اهلا بلعريس 
مصطفى:سلام عليكم ودخل باس دماغ امو
سعديه:وعليكم السلام يابنية جعان هخليهم يجهزو الاكل
مصطفى:لا يامي انا خارج اتعشا بره
سعد:اي ده  rand vo مع مين
مصطفى:انا وليل يابابا
سعديه:ربنا يهدي سركم يابني يلا اطلع جهز نفسك 
مصطفى:حاضر وطلع اول خطوتين ووقف ع صوت امو
سعديه:ااه يابني بلحق اميمه وتميم جيين بكره
مصطفي بضيق:وسي زفت جاي يعمل اي
سعد:مصطفي عيب كده ده ابن عمك وياريت لما يجو تعاملهم حلو دول هيحضرو فرحك
مصطفي:ربنا يسهل وطلع لبس بنطالون جملي وتشرت اسود وكتش اسود وساعه سمرا كان فغلا في غايه الجمال ورش عطره الرجولي
🖤🌕🖤🌕🖤🌕🖤🌕
اما ليل لبست درس طويل لكن بشعرها لانها مش محجبه سابت شعرها ملمتهوش
🖤🌕🖤🌕🖤🌕🖤🌕
مصطفى:الو يلا اطلعي انا قدام البيت
ليل:حاضر
وقت ماخرجت اتمنيت اخدها في حضني اداريها من عيون الناس بجملها ده ياريت كانت محجبه
ليل وهيا بتلف قدامو....اي رايك طويل اهو
قرب منها ومسك خصله من شعرها وقال....اااه بس لو تتحجبي
ليل:انت طماع اوي قلت طويل ولبس كمان حجاب
مصطفي:استني بس لما تبقي ع زمتي ونتكلم في الموضوع ده
ليل:بقولك ايه انا مش هتقعد ع ركبتك وتطلع خاتم وتطلب الجواز مني
مصطفى:لا مهو المشهد ده بيبقا وراه حجات كده خلي الحركه دي بعد كتب الكتاب عشان اعرف يعني....
ليل:انت قليل الادب 
مصطفى:ضحكتك حلوه
ليل:لا بقولك اي الواحد عندو جفاف عاطفي ممكن اخلف منك دلوقتي بحلاوتك دي
مصطفي ضحك بشده:انتي اي يابت امشي قدامي يلا
وركبو العربيه 
مصطفى:تحبي نقعد فين((ملاحظه قعدين في اسكندريه))
ليل:ع البحر عشان نتكلم برحتنا
مصطفى:حاضر
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
سعديه:انا مبسوطه ان مصطفى بيتاقلم مع ليل
سعد:ربنا يسترها انا خايف ع البت منو ولله
عمار:لا ياحجيج دي يتخاف منها
سعد:بس يااض مش ناوي انت كمان خلينا نخلص منك
عمار:احم لا منا جاي اتكلم معاك اهو
سعد:خيرررر قولي هببت اي
عمار:لا ولله بس كل الحكايه انا معجب بفيروز
سعديه:اخت ليل
عمار:ايواه ياامي
سعد:ده يبقا نهرنا ابيض بقا هيا مخترمه الله واكبر عليها خلاص نتكلم عليا بعد كتب كتاب اخوك
عمار:خلاص اشطا
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
بيتمشو  ع البحر والجو كان هادي جدا وجميل بصوت البحر ليل بحركه لا اراضيه اشعلقت في ايدو بصلها باستغراب
ليل: لو متضايق ابعد 
مصطفى: مش الفكره بس مستغربك
شدتو قعدو ع الارض وقالت.. اي بقا الي مستغربو
مصطفى: يعني احنا متخطبناش عن حب وانتي بتتصرفي 
ليل: لي متقولش بحاول 
مصطفي: ليل انا اسف انا بطريقه دي بعدك عن حبيبك
ليل: حبيبي حبيب مين انا قبلك كنت سنجوله
مصطفى: امال يوم مااتقدمتلك
ليل:ااه لا انا قلت كده بس عشان تبعد لكن مفيش حاجه من الكلام ده
مصطفي:انتي رفضيني عشان انا شخصيا ولا رافضه الحواز عموما
ليل:بص انا طول عمري فاهمه انو جواز يعني خلفه ومسؤليه
مصطفى:انتي مبتحبيش الأطفال
ليل:لا طبعاد ده انا بعشقهم عشق كده بس خايفه من اني اخلف واشتغل ومقدرش اوفق بين الاتنين
مصطفى:اهااا فهمت
ليل:دورك
مصطفى؛دور اي 
ليل:انا حكيت عني كل الي انت بتسالو دوري اسالك ودورم تجاوب
مصطفى:تنهد اسالي ياست سندريلا
ليل:سندريلا  
مصطفى:سندريلتي
ليل:احم هسال لي انت ملقب بالاسد الجريح يعني الاسد عشان المعمار وسموك اسد المعمار بس لي الجريح
مصطفى:تنهد بقوه وملامحه بان عليها الجمود...ممكن ماجوبش
ليل:بص انا مش قصدي اضغط عليك بس مش حابه نبداء حياتنا وفيها اسرار
مصطفى:هقولك كنت في بدايه مشواري شاب مفيش اسعد منو عيله سعيده شغلو ماشي تمام وقتها كنت فعلا اسد المعمار كنت بحب زميلتي في الدراسه اتنهد وقال بضعف وماتت في حادثه وقتها تعبت جدا حياتي اتحولت١٨٠ درجه وطبعا لاسوء دخلت مصحه نفسيه اتعالجت قعده فيا حوالي خمس سنين ولما طلعت طلعت بكل قوتي بس مكنتش بقدؤ اجتمع بحد او حاجه تخصها قعده فتره طويله زي منتي شايفه كده مفيش اقسي مني حاد قاسي مفيش مخلوق يقف في وشي وده السبب الي خله امي تجوزني بشكل ده وكنت جاي وناوي اطفش العروسه يمكن بردو كنت اناني وكنت عايز ابعدك عن حبيبك واخليكي معايا وقتها قومت الشركه تاني ع رجليها الكلام ده من سنه تقريبا ووقتها سموني الجريح الاسد الجريح
ليل بدموع:ان انا اسفخ مكنش قصدي افكرك
مصطفى:انا اساسا منسيتش لحظه واحده انا عايز اتفق معاكي ياليل المشوار معايا صعب جدا انا دلوقتي بديلك حريه الاختيار لو مش عوزاني انا هوقف كل حاجه ومش هغصبك
ليل:انا مش عاوزه انهي حاجه انا معاك ومش هسيبك وده مش شفقه مني ولا حاجه والله 
مصطفى:هتستحملي ياليل
ليل:ايواه وبعدين اسني سندريلا
مصطفى بضحك:حاضر ياسندريلا
ليل:الجو سقع اوي
مصطفى:تعالي نروح يلا
ليل:لا مش عاوزه
مصطفى:طب منتي سقعانه وانامش  معايا شاكت
ليل:بس معاك خاجه احلي
مصطفي اي هيا قربت من ليل وحضنتو برغم من انها عارفه انو حرام الاانها كانت محتاجه تحضنو 
ليل:ممكن افضل كده شويه
مصطفى ابتسم:ده من حقك واخدها في حضنو مينكرش انو كان محتجها تلك الطفله قادره ع هذ كيانه بلمسه منها حس بتقل فهم انها نامت 
مصطفى:انتي اي يابنتي غيبوبه وشالها
ليل وهيا لافه ايديها حوالين رقيتبع
..مش غيبوبه بس مش قدره امشي
مصطفى:اه يااروبه انتي صاحيه
ليل:امممم
وروحها ورجع البيت صباح يوم الخميس وهوا يوم كتب الكتاب
🖤🌕🖤🌕🖤🌕🖤🌕
فيروز:يابت انتي انهارده كتب كتابك قومي بقا يخرب عقلك
ليل:طيب سيبوني شويه يعني لو نمت حبه مصطفى هيخلل الله
امال:وسعيلي كده يافوز وهووب نفس شفشق المياه 
ليل:صحيت ياست الكل تسلم ع الورديه العسل دي 
امال:اخلصي اللبسي يلا العريس واهلو زمانهم جايين وانتي يافوز جهزي تمارا ياحبيبتي
فيروز حاضر وخرجت فيروز وليل قامت تجهز
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
مصطفي:صباح الخير
سعديه:ياصباح النور ع عيونك يلا اقعد عشان نفطر ونروح ع طول يلا
مصطفي:حاضر
سعد:مصطفي احنا المفروض ليل تعرف بسمر يعني
مصطفي:انا قلتلها كل حاجه يابابا وهيا متقبله
سعديه:لولولولوليي
تميم:يازغريطك يام مصطفي
سعد:اهلا اهلا بابن الغالي
اميمه:ازيك ياعمي ازيك ياخالتو مبروك يامصطفي
تميم:مبروك ياصاصا ياتري حلوه بقا
مصطفى:ده ميخصمش وع العموم الله يبارك فيكو يلا اجهزو عشان مناخرش انا طالع اللبس 
وجهزو كلهم عمار وتميم ومصطفي في عربيه وسعد وسعديه واميمه في عربيه
🌕🖤🌕🖤🌕🖤🌕🖤
وصلو ورحبو بيهم كلهم وبعد شويه حضر المأزون
المأزون: ممكن تندهو العروسه 
امال:ثانيه واحده ياسيدنا الشيخ ودخلت ندهت ليل خرجت لابسه  فستان ابيض طويل ولامه شعرها ع شكل كحكه فرنسيه وبعض الخصلات ع وشها 
عمار:اللهم زد زبارك
مصطفى نكزو في كتفو 
عمار:ااه الكتاب لسه متكتبش يلا
قعده ليل ع الكرسي الي جنب جاسر ومصطفى هوا وكيل نفسو
المازون فين الشهود ياجماعه
عمار:انا 
وقبل ما تميم يتكلم 
عدي:انا التاني طبعا
ليل:عدي وجريت حضنتو 
مصطفى في نفس  ازاي ومين ده كمان ومهما كان ازاي تحضنو كده استني عليا ازاي تحضني حد غيري
ليل:وحشتني وحشتني اوووي كده تغيب ده كلو
جاسر لاحظ غضب مصطفى حاول ينقذ الموقف
جاسر:ااه يلا ياعدي عشان تشهد 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
قام وقف وباس ايديها وقال
مصطفى:الف مبروك وعقبال ماتبقي في بيتي
ليل:الله يبارك فيك
عدي:طب اي بقا مش هتعمليلي القهوه بتعتك ياليلو
ليل:من عنيه وبصت لمصطفي.....تشرب قهوه
مصطفى:تمام
دخلت المطبخ مصطفى دخل وراها عايز يكلمها ع انفراد
مصطفي:ممكن افهم من سي بتاع ده
ليل:خضيتني حرام عليك تقصد مين
مصطفى:عدي يقربلك اي
ليل:عدي ابن خالتي
مصطفى:وهوا عشان ابن خالتك تحضنيه كده
ليل:ده زي اخويا عادي
مصطفى:خلاص بقا طلامه عادي اخرج احضن اميمه واهي بنت عمي
ليل مسكتو من لياقت القميص.....دنا اقتلك فاهم انا اتكتب كتب كتابي عليك يعني لو واحده بس غير امك دخلت حضنك انا اخرج منو فاهم 
مصطفى:رفع حاجب يعني مش عادي اهو اني احصنهة واقولها وحشتيني
ليل:خلاص معنتش تتكرر ممكن اطلب طلب
مصطفى:امري ياست البنات
ليل:ممكن لو في يوم حاسيت انك معنتش تحبتي تصارحني ومتعرفش عليا واحده وكانت هتعيط
مصطفى:بس بس انتي محنونه اهدي متخافيش انا مش من النوع ده 
ليل حضنتو جامد مخلاص بقا حلالها 
مصطفى:عارفه لو دخلو علينا دلوقتي شكلنا هيبقا اي
ليل:اي 
مصطفى:لا لما تكبري
خبطتو في كتف 
ليل:يا مصطفي بس بقا انت هتخرجي
مصطفي:عندي ليكي مفجأء 
ليل:ايه هيا قول يلا قول ونبي
مصطفى.......
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات