القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الرابع والاخير 4 بقلم شهد أحمد

 رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الرابع والاخير 4 بقلم شهد أحمد
رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الرابع والاخير 4 بقلم شهد أحمد

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الرابع والاخير 4 بقلم شهد أحمد

انا : انت بتهزر صح قولي ان انت بتهزر .
؟؟ : لا والله مش بهزر انا كنت عايز اقولك اني حبيتك امتي وفين وازاي مش عارف ممكن اكون حبيتك عشان لسانك الطويل ده .
انا : زين متهزرش حبتني ازاي ده انا اول مره شوفتك فيها هزقتك وبعدها طردتني .
زين : اني اسف بس انا بجد بحبك ومش هخليكي تضيعي من ايدي وعشان كده جيت اتقدمتلك .
انا : بجد اقسم بالله جمر يسطا معرفش حبتني ع اي بس كل الدعم عشان هتستحمل تعيش مع مجنونه زيي .
زين : والله لو هتجوزك يعني هتجوز وع فكره كتب الكتاب كمان اسبوع .
انا : متهزرش ي زين خليها خطوبه وبعدها ب اسبوع او اتنين كتب الكتاب .
زين : لي يعني .
انا : عشان اكون جهزت نفسي وعزمت اصحابي كلهم واكون جهزت حاجات كتير والكوافير وكده .
زين : يعني موافقه .
انا : اووووماااال نادي بابا وقولوا ان رهف بنتك موافقه .
زين : حمايا بنتك وافقت خلي حماتشي تزغرط بقا .
انا : يلا ي ماما زغرطي وفرحينا .
ماما : مش كنتي هتطفشيه .
انا : خلاص بقا يسمع .
زين : سمعت ي رهف كلها كام اسبوع وتبقي ف بيتي واعلمك الادب �
انا : والله متقدرتعملي حاجه .
زين : بس ابت .
انا : اي بت دي �
زين : انتي مش بت انتي ست البنات وست قلباااي �
انا : بس بقا قلبي الصغير لا يحتمل ��
زين : ماشي يختي المهم ي عمي هننزل نجيب الشبكه انهارده والخطوبه كمان يومين .
بابا : موافق يبنيربنا يتمملكم ع خير يارب .
مانا : لولولولولولولولولولولولولي �
انا : قلبي كان بيزغرط من الفرحه .
زين سابنا ومشي وانا دخلت كلمت ملك وقولتلها وكانت مبسوطه زيي واتفقنا انا وهي اننا ننزل نشتري فساتين للخطوبه بكره واليوم عدي ونمت وصحيت كلمت زين وقولتله اني نازله انا وملك نشتري الفساتين قالي ماشي ولما تخلصي كلميني هاجي اخدكم انا ومالك عشان انا ومالك بردو نازلين نشتري لبس قولتله اشطا وقفلت معاه وكلمت ملك قالتلي انها تحت البيت خليتها تطلع وانا لبست ونزلنا ودخلنا مول ونقينا الفساتين كانت قمر بجد وكنا مبسوطين جدا جدا انا فستاني كان لونه سيلفر وملك فستانها كان اوف وايت وكنا قمرااات فعلا جبنا الفستانين وشوز لكل فستان وتحسوا ان ملك هي اللي كانت عروسه مش انا خالص كانت قمر بجد المهم خلصنا وكلمت زين وففعلا متاخرش علينا وجه وكان مالك معاه مالك وزين نزلوا سلموا علينا : 
مالك : مبروك ي رهف بجد انتي تستاهلي كل خير وزين طيب جدا وهيحافظ عليكي ربنا يخليكم لبعض ويسعدكم يارب والف مبروك .
انا وزين : يارب والله + الله بارك فيك .
مالك : مش تعرفوني مين دي .
زين ضحك : دي ملك بيست رهف وهي اللي كانت بتهدينا يوم الخناقه .
رهف : اهدي ي شبح مش كده لي الفضايح طب .
زين : يلهوووي بحب سواق توكتوك يناس اي يبنتي ده المفروض تبقي رقيقه .
انا : حاضر ي قلبي .
مالك : خلاص اجدعان كفايه محن الله يخليكم احنا سناجل يعني �
مالك : مش سنجل بردو ي ملك �
ملك بكسوف : اه .
مالك : الله اكبر شكلك هحصلك ي زين .
زين : يلا ونخلي الخطوبه خطوبتين ونخلي الفرح فرحين .
رهف : هااا .
مالك و زين : بيضحكو ع رهف اي احنا بنهزر .
رهف : اممم ماشي يلا وصلونا بقا عشان نلحق نجهز ولسه هنروح للكوافير .
ملك : اه صح احنا نسينا يلا بسرعه عشان منتاخرش .
زين : يلا طيب هنوصلكم ونرجع ناخدكم لما تخلصوا ماشي .
رهف وملك : ماشي .
رهف ركبت جمب زين عشان تخلي مالك يركب جمب ملك � عارفين انتو شغل المحن ده �
المهم وصلوا الكوافير ونزلوا رهف وملك ومالك قال ل زين انه عايز يخطب ملك ويعملو الخطوبه ف نفس اليوم ويفاجئوا ملك ورهف يعني وزين وافق جدا ومالك راح كلم بابا ملك ووافق وقالوا كل حاجه هتبقي من غير متعرف عشان نفاجئها يوم الخطوبه وبالفعل اتفقوا وبابا ملك رحب جدا بالفكره وكان مبسوط اووي عشان مالك طيب جدا ومحترم وفعلا كل حاجه بقت ف هدوء واتقاجئوا يوم الخطوبه .
ملك وهف كانوا قمرات جدا جدا ومالك وزين كانو قمرات قمرات يعني اللهم اني صايمه � ، ودخل زين ورهف القاعه وكل الناس كانو بيبصولهم عشان كانوا زي الاميرات بجد كنوا كابلز بمر وفجاه النور قطع وشافوا نور من بعيد ولقوا مالك هو اللي موجود واتكلم وقال قدام الناس كلها اهو بقول تقبلي تتجوزيني ي ملك ، الكل تنح وانا وملك فتحنا بوقنا وقولتلها وافقي وافقت ولقت مامتها وباباها موجودين وكان يوم حلو جدا واتفاجئنا مفاجاه قمر تاني ، بعد ما دخلنا عند الكوشه كده لقينا الماذون ولقيت بابا قاعد مع بابا زين وزين معاهم والماذون بيقولي توافقي تبقي مرات زين قولتله اه وكتبوا كتابنا وكنت مبسوطه جدا ، وبعدها لقينا بابا مالك وبابا ملك ومالك قاعدين وكتبوا كتاب ملك ومالك بردو واتبسطنا جدا وزين فضل حاضني ومكنش عايز يطلعني من حضنه ولقيته بيعيط بقوله بتعيط لي منا خلاص بقيت مراتك اتو قالي مش مصدق ان حبيبتي خلاص بقت مراتي اتبسطت جدا من كلاموا وعيطت ، عند مالك وملك فضل حاضنها السافل اللي اسمو مالك ده ويقولها انا ملحقتشاعرفك بس حقيقي مبسوط اننا هنكمل حياتنا سوا .
والخطوبه خلصت وحددنا معاد الفرح وكنا اميرات فعلا روحنا عملنا السيشن وكنا احلي كابلز ف الدنيا واحلي حاجه ان بيستي بقت مرات صاحب جوزي حبيبي .
انا : زين عايزه اقولك حاجه .
زين : قولي ي قلب زين من جوا .
انا : انا بحبك اووووي ي زين بعشقك وكنت بتمني تكون معايا لاخر يوم ف حياتي وربنا حققلي اللي كنت بتمناه بجد انا بحبك .
زين : وانا بعشقك ي بنت قلبي وعمري مهزعلك ابدا وهتبقي بالنسبالي بنتي قبل متكوني حبيبتي يروح قلبي .
انا : ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يقلب قلبي من جوا .
زين : ويخليكي ليا ينن عيني من جوا .
عند مالك وملك : 
ملك : مالك انا بحبك معرفش ازاي بس بقيت بعشقك بجد .
مالك : وانا يقلب مالك بعشقك وبعشق اليوم اللي عرفتك فيه بجد انتي هديه من ربنا ليا .
ملك : ربنا يخليك ليا يقلبي .
مالك : ويخليكي ليا يارب .
الفرح خلص وكل واحد روح بيته وبجد كان يوم قمر ، بعد 6 سنين انا وزين خلفنا مالك ،ومالك وملك خلفوا رهف ع اسمي طبعا ده انا كنت خنقت امها �،
وكنا قاعدين مع زين زعق ل رهف اي اللي انتي لبساه ده .
رهف : والله ي زين ماما اللي لبستني كده .
زين : ماشي ي رهف .
زين الكبير : بيقوله متزعقش ل رهف واحنا قاعدين كده عيب ي حبيبي .
زين النونو : لا ي بابي انا بحبها وازعقلها براحتي عشان هتجوزها ف الاخر .
مالك : لا ي حبيبي مش هتتجوز رهف دي بنتي حبيبتي .
زين : هتجوزها بردو .
ملك : لا مش هتتجوزها ي زين �
رهف مامت زين : هجوزهالك ي حبيبي بس انت متزعلش .
زين : مامي حبيبتي والله بعشقك .
كلهم ضحكوا وقعدوا يهزروا مع بعض وبجد كانو عيله قمر جدا وانا حبيتهم جدا .
حبوا بعض ، حبوا الخير لبعض ، خليكم سند لبعض ، اللهم سند كسند الرسول لعائشه�
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات