رواية عشقتك حتي ضحيت بنفسي الفصل الرابع 4 بقلم القارئة الصغيرة
رواية عشقتك حتي ضحيت بنفسي الفصل الرابع 4 بقلم القارئة الصغيرة |
رواية عشقتك حتي ضحيت بنفسي الفصل الرابع 4 بقلم القارئة الصغيرة
كانت أجمل صدفه عندما أجتمعنا سويا
لما شاف مريم طالعه لابسه دريس لونه أبيض ساده وعليه حجاب بلون الكافيه هيلز كافيه وحاطه وشها ف الارض
الام : تعالي يحببتي أقعدي جمبي
مريم راحت قعدت جمب مامتها وبصت ل سليم
سليم : انا هدخل ف الموضوع علطول بصي حضرتك انامعجب ب مريم وبحبها وهشيلها ف عيوني وكل اللي انا طلبه يبقي بينا خطوبة عشان اعرف اتعامل معاها ويبقي بينا حاجه رسمي
الام : والله يبني الراي راي مريم احنا هنسيبكوا مع بعض شوية
الام : يلا ي منار
منار :حاضر
وقاموا وسليم ومريم فضلوا ساكتين شوية وبعيد سليم قال
سليم : تحبي تعرفي عني حاجه
مريم : امم لا انا اعرف كل حاجه ممكن اكون محتاجه اعرفها
سليم : ممم اوك
وسكتوا شوية وبعدين قاطعهم دخول منار والام
الام : ها ي مريم اي رايك
مريم : انا موافقة ي ماما
سليم : طبنقرا فاتحه
الام : اه
وقرأوا الفاتحه تحت عيون سليم اللي متشالتش من علي مريم لانها كانت جميله جدا
سليم قال طيب حضرتك الخطوبة تبقي بعد اسبوعين
مريم : انا موافقة
الام : اللي يريحكوا يبني
سليم : نقول مبروك
الام : مبروك ي يحببتي مبروك يبني
اما بقي جاسر هيموت ويكلم الاء بس مش عارف يبدأ كلام ازاي لانه عارف انها محترمه وهتصده وهتقوله ييجي رسمي
ف بيت الاء بليل يوم العريس
الاء ف اوضتها بتلبس خبط عليها الباب وكانت مرات عمها
الاء :اتفضلي
مرات عمها : زي القمر يحببتي ربنا يبارك فيكي يلا عمك عايزك برا
الاء خرجت وكان العريس معاه امه وهو فقط
عمها : تعالي يبنتي اقعدي جمبي
فضلوا ساكتين شوية وبعين العم قال
العم : هنسيبكوا مع بعض شوية
شريف :تحبي تعرفي عني حاجه
الاء : عرفني بنفسك
شريف : انا شريف 25 سنه بشتغل ف شركه بترول عايش مع امي ووالدي متوفي
الاء : تمم وانا الاء 20 سنه كليه علون سنه تانيه مبشتغلش اهلي متوفيين وعايشة مع عمي
وبعدين قاطعهم دخول الاهل
العم ها ي ولاد مش كفايهكدا
الاء : اه طبعا يعمو عن ازنكوا
وراحت اوضتها وصلت استخاره ومحستش انها مرتاحه
بعد م الضيوف مشيوا العم دخل ل الاء
العم : ها يبنتي اي رايك
الاء : صليت استخارة ي عمو و م ارتحتش
العم : براحتك يبنتي
كل دا والعم طبعا مقالش ل كريم عشان عارفه انه هيطربق الدنيا وكريم سافر امبارح بسبب شغله
طبعا م الاحداثخدنا بالنا ان الاء انطوائيه جدا
الاء مسكت تليفونها وبعتت ل مريم ف نفس الدقيقه رنو ع بعض
مريم والاء ف نفس واحد : جالي عريس
الاء : احكي انتي الاول
مريم : دخلي نور الاول يلا
ودخلوا نور وبقت مكالمه جماعيه وقصت مريم عليهم كل حاجه وانهم قرأوا فاتحه
نور :مبروك يروحي ربنا يتمملك بخير
الاء : مبروك يقلبي ربنا يتمملك بخير ويبعد عنكوا ام صورم
مريم : هههههه عندك حق دا هزقها النهاردة عشان بتتدلع عليه
الاء ونور : احكي
مريم : ههههه طيب هحكي اهو
وحكتلهم اللي حصل وقعدوا يضحكوا
الاء : ربنا يهديها
مريم : احكي ي الاء ع العريس يلا
الاء اتنهدت : وحكت اللي حصل
مريم : يبنتي كنتي اقراي فاتحه حتي عشان جاسر يتلحلح
الاء : لا يستي مشاعر الناس مش لعبه وكدا هيبقي حرام عليا
نور : عندك حق ي لولو والله
مريم : طب ي بنات هنام انا بقي
الاء : تصبحي ع خير يروحي
نور : ايوة يعم محدش قدك ههه
مريم : صحيح ي عيال الخطوبة كمان اسبوعين لازم تبقوا معايا عشان الحق اجيب فستان واحجز كوافير وكل دا
نور : ملبوخه من دلوقتي اومال يوميها هتعملي اي
الاء : ههه عندك حق والله متخفيش ي مريومة احنا جنبك يقلبي
مريم : ربنا يديمكوا ليا
الاء : يلا تصبحوا ع خير
نور : وانتي من اهلوا يروحي
مريم : باي ي نور
نور : سلام يروحي
وقفلوا مع بعض ومريم لسا راحه تنام لقت فونها بيرن ف ردت من غير م تشوف مين وراحت قايله
مريم : عايزة اي ي زفته انا مش لسه قافله معاكي عاااييزززاا اتتخخممدد
سليم :هههههههه همووووت هههههههههه
مريم : اي دا سليم
سليم : ههههه ضحكتيني والله هههه
مريم : فكرتك نور اصل هي لما بتعرف اني هنام بتعد تعمل كدا
سليم : وحشتيني
مريم : لحقت ؟
سليم : بتوحشيني وانتي معايا
مريم : هتروح الجامعه بكرة
سليم : اه وهعدي عليكي اخدك واروحك ومتتكلميش مع حد غير لما تقوليلي ومتقفيش مع رجالة
مريم : هههه اي كل دا
سليم : هو كدا
مريم : حاضر يحبيبي
سليم : قولي تاني كدا
مريم : هههههه حاضر يحبيبي
سليم : ي قلب حبيبك
مريم : تصبح ع خير
سليم : وانتي من اهلوا يقلبي بحبكك
مريم : اممم باي
سليم : مش هتقوليها
مريم : هاا بتقول اي
سليم :هههههه مسيرك ي ملوخية هتيجي تحت المخرطه
مريم : هههه باي
سليم : باي
وقفلوا ونامت مريم ونام سليم
ويوم جديد صحت مريم ع تلفونها بيرن وصحت مخضوضة دا صوت زعيق جامد جاي م التلفون دا رقم الاء صحبتها بس سامعه صوت زعيق بس وفاجأة ........
تعليقات
إرسال تعليق