رواية مدللة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
رواية مدللة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي |
رواية مدللة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت أما كريم قال بصوت عالي جدا ....استي عندك مش انا قولت قبل كده قبل ما تعملي حاجه تقوليلي الأول ولا مقولتش .
نوريانا بزعر .....ااانا انا بس كنت عاوزه اونكل في حاجه مهمه وخاصه .
كريم بغضب.... نعم خاصه وبعدين قال بت انتي انا مش بحب الي بيعصي اوامري وانتي شاكلته متمرده وانا بتخنق من النوع ده ولسه هيتكلم قاطعه والده بغضب .... كريم في اي هو انا مش عاجبك ولا اي انت كبير عليهم مش عليا وقال لنوريانا ....تعالي يبنتي راحت معاه وهي خايفه بس مش مبينه وراحت المكتب .
حمدان بهدوء وهيبه.....نعم ي بنتي كنتي بتقولي اي .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.......بعد اذنك ي أونكل كنت عايزه اشتغل عندك سالت و قالولي انك بدور على حد شاطر في المحاسبه وانا كنت محتاجه الشغل ضروري .
حمدان بهدوء..... بس انتي صغيره وشكله مش بتاعت مرمطه وشغل ي بنتي .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.... حضرتك عمره ما كان بالسن وانا كنت بشتغل مع بابي في الشركه في الصيف في المحاسبه .
حمدان بإعجاب عشان قدرت تقنعه وطيبه .... وقال لها تمام ي بنتي من بكره تيجي تشتغلي .
نوريانا بسعادة....بجد سنكس ي أونكل .
حمدان بهدوء وطيبه ... الشكر لله ي بنتي وقال لها وبعدين قولي لي ي حج .
نوريان بمرح .....حج اي ده انت شكلك صغير خالص .
حمدان بضحك .... شكلك بكاشه .
نوريانا ببراءة..... انا بكاشه مرسيه جدا ونظرت له نظره الجرو اللطيف .
حمدان بضحك وطيبه وحب ابوي ...... شكلت مش سهله خلاص انا الي بكاش وضحك جامد ونوريانا ضحك ضحكه رنانه برقه .
فجاه كريم وكل الي اتصدموا وكريم خلاص فاض الكيل به واندفع مره واحده على الباب من غير ما يستأذن .
وقال بغضب غيره واضحه .
كريم بغضب شديد و غيره...... وهو في اي الي بيضحك ي حج وبعدين قال امي بتتصل.
نوريان بمرح وبصوتها الرقيق....... همشي الوقتي ي أونكل وهاجي بكره باي .
ومشت وخرج كريم وراها على طول شدها الغرفه الي جنبها ......وقال بصوت غاضب وجبروت .
كريم بغضب شديد..... مش انا قولت أن النمله مش بتعدي غير بأذني ولا لاء واي الي لبساه ده انتي فاكره نفسك لسا في الكومبوند بتاعكم انتي في حاره ونها كلامه بغضب شديد وقال اياكي ثم اياكي تخرجي كدا تاني انتي فاهمه.
نوريانا هتموت من الخوف بس قالت بعند ....لا لا هخرج كده وانت اصلا مالك انتي اخويا لا بابي لا مامي لا .
كريم ببرود وغرور ..... هتعرفي قريب ي نور .
نوريانا باستغراب .... هعرف قريب اي وبعدين قالت وانت ازاي تمسك ايدي انت عارف اخر واحد مسك أيدي عملت فيه اي عميته رشيت شطه في عينه بس حظك انها مش معايا الوقتي وطلعت تجري قاطعتها رحمه وهي بتقول لها .
رحمه بحب اخوي وطيبه .... استني ي نوريانا أما كانت عايزه تتعرف عليكي وانا قولت لها انك صحبتي .
نوريان بحب مماثل وطيبه ..... اوكي ي رحمه بس مش النهارده تمم عشان عايزه ارتاح اوك ي روحي.
رحمه بهدوء..... تمم هستناكي تيجي بكره وقالت هتعرفي تروحي ولا اروحك
نوريانا بخجل .....مش عايزه اتعبك معايا.
رحمه بحب اخوي....لا ولا تعب ولا حاجه .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.... مرسيه جدا ي رحمه .
رحمه بحب اخوي وطيبه ..... مفيش شكر بين الأصدقاء وكمان انا اصلا اعتبرتك اختي .
نوريانا بهدوء وطيبه ..... وانا كمان ي روحي.
ورحمه وصلتها وروحت .
عند نوريانا بعد ما طلعت واخدهت شاور وقعدت تفكر في الي حصلها انهارده وابتسمت تلاقهيا عندما تذكرت كريم وقالت ياترا حكايتك اي .
عند كريم كانوا كلهم قاعدين على السفره قاطعتهم رحمه وهي بتقول بسعاده وحب اخوي وطيبه..
رحمه بسعادة غامرة..... انا فرحانه اوي يابا النهارده اتصاحبت على نوريانا طيبه يا ما خالص وجميله اوي ياما شبه بتوع السيما ومش مغروره خالص .
الام كريمه بطيبه ..... ربنا يفرح قلبك ي بنتي كمان وكمان ابقي هاتيها اتعرف عليها ي رب تكون بنت حلال .
كريم ببرود وغرور....... دي بت مدلعه قاطعته رحمه .
رحمه بغضب طفولي......لا مش مدلعه وطيبه خالص ودي صحبتي مش تقول عليها كده وهي طبيعتها كده .
حمدان بضحك...... وبتدافعي عنها من اول يوم ههههه وهي الشهاده لله
طيبه ومحترمه وبنت اصول وهي كده كده جايه بكره هتشتغل مكان على في المحاسبه .
كريم ببرود وغرور..... واحنا من امته بنشغل عندنا اطفال ي با
حمدان بهدوء و هيبه ...... انتي هتعلمني اعمل ايه .
كريم بهدوء ....لاء يابا بس قاطعه حمدان بهدوء...مبسش انا اخدت قرار
كريم بينه وبين نفسه ....هيا الي جبته تستكمل بقا وطلع شقته ونام وفي الصباح الباكر نوريانا سمعت خبط على الباب قامت فتحت لاقت امراه كبيره في السن باين عليها الطيبه وقالت ...صباح الخير يا حبيبتي انا خالتك ام حسام واعطتليها صنيه فيها شاي وبسكوت وشندوتشات خفيفه وقالت بسم الله مشاء الله تبارك الله عليكي يبنتي ربنايحميكي لشبابك قالت لها دول حاجه خفيفه كوليهم ي بنتي واكيد ماكلتيش حاجه من الصبح.
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق وبخجل .....وأحم ي انطي مش عايزه اتعبك .
الحاجه بضحك ....اطي اي دي ي بنتي انا اسمي فاطمه ام حسام .
نوريان بضحك ومرح .... ههههه لا قصدي ي طنط ولا اقولك أنتي شكلك صغيره هقولك ي بطه اي رايك .
الحاجه فاطمه بضحك ....ههههه بطه ولسا صغيره والله انتي شكلك عسل وبكاشه هههه .
نوريان بحزن طفولي جعلها لطيفه جدا. ...... هو كلكوا بتقولوا عليا بكاشه ليه ده انا طيبه خالص .
الحاجه فاطمه بضحك.......هههههههه طب خلاص يالا كولي اه صحيح اسمك اي.
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.....اسمي نوريانا طيب هاكل بس الساعه كام عشان عندي شغل .
الحاجه فاطمه بهدوء وطيبه....الساعه 9
نوريانا بخضه .....وات الساعه 9 انا اتأخرت اوي على الشغل
ودخلت نوريانا تلبس لبسها المكون من تيشرت بحماله ابيض رفيعه وبنطلون جينز ازرق وسابت شعرها الأشقر الطويل الغجري ولبست نضاره شمس وكوتش احمر وmakeup simpleوخرجت .
الحاجه فاطمه بصدمه .... انتي هتخرجي كده ينورميه
نوريانا بضحك ......هههههه نور اي .
الحاجه فاطمه بضحك.....هههه اي الاسم ده بصي انا هناديكي بنور وخلاص ههه
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.....اوكي ي بطه يالا نمشي
الحاجه فاطمه بهدوء....بس لبسك مش ينفع تحت .
نوريانا بمرح تخفي فيه توترها.....والله ده اطول حاجه يالا ننزل عشان اتأخرت ي بطوطه .
الحاجه فاطمه بضحك......يالا.
خرجت مع الحاجه فاطمه كانت تسير بجانبها وهي تري نظرات الناس إليها وكأنها غربيه .
نوريان برقه شديده ..... بطه هما بيبصولي كده لي .
فاطمه بضحك .....عشان غربيه عنهم ولبسك مختلف .
نوريانا بهدوء.....طيب .وخلعت نضاره الشمس ووضعتها على شعرها ودخلوا المحل وفجاه تليفون نوريانا رن وردت وقالت بصوتها الرقيق...... اه ي حبيبي تمام انت عامل اي وحشتني اوي والله مش تخاف لا مش تقلق تمم اقفل الوقتي وهكلمك باليل باي .
وجت تتلفت خبطت في جدار بشري وبصتله لاقته بيبصلها بغضب شديد .
تعليقات
إرسال تعليق