القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الاسد الجريح الفصل الثالث 3 بقلم ملك ايمن

 رواية الاسد الجريح الفصل الثالث 3 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الثالث 3 بقلم ملك ايمن

رواية الاسد الجريح الفصل الثالث 3 بقلم ملك ايمن

مصطفي: الخطوبه وكتب الكتاب اخر الاسبوع ده لو مناسب طبعا 
جاسر: بس مش تتعرفو ع بعض الاول يامصطفي
مصطفى: ياعمي ده هيكون كتب كتاب من غير فرح لسه شويه 
عمار: ايواه عشان تبقا معايك😉
سعيد: ها اي رايك يابنتي
ليل: الي بابا يشوفو
سعديه: طب ع خيرت الله نقرا الفاتحه
خلصو واتفقو ع كل حاجه ومشيت عيله الدمنهوري وليل دخلت اوضتها وهيا حزينه
عدي اليوم بدون احداث تذكر
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في صباح يوم جديد في بيت الدمنهوري صحي مصطفى من بدري لعب رياضه واخد دش وجهز ونزل يفطر ويروح الشغل عادته انه رياضي جدا
🌕🖤🌕🖤🌕🖤🌕🖤
اما عند بطلتنا كانت لسه نايمه ونسيت ان ده اول يوم شغل ليها وكالعاده صحيت بلمايه وكانت بتجري ورا نفسها اتاخرت
جاسر:اااه مالك يابنتي كنتي هتوقعيني
ليل:اسفه يابابا بس اتاخرت وانهارده اول يوم شغل 
جاسر:ومالو منتي خطيبت صاحب الشركه
ليل:ده غير ده يلا سلام قالت كده وطبعت قبله ع خد والدها وذهبت
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في شركه الدمنهوري
مصطفي:ايواه ياهنا ابعتيلي ليل بورق الثفقه الي هيا مسكاها
هنا:بس يافاندم ليل لسه مجاتش
مصطفي:تمام لما تيجي دخلهالي فورا
هنا:تحت امرك
ليل وهيا بتنهج:ااااه اسفه راحه عليا نومه اوووف جنبي
هنا:استاذ مصطفى عايزك جوه
ليل:يانهار مهبب طب انا داخله
دق دق دق 
مصطفى:ادخل
دخلت دمغها بس من الباب مقدرش يمسك نفسو ع طفولتها وابتسم
مصطفى:تعالي ادخلي 
دخلت تلك الطفله لابسه فستان اسود فوق الركبه وجزمه سوده ولامه شعرها ديل حصان ومداريه الورم الي في وشها بميكب مبالغ فيه 
ليل:انا اسفه راحت عليا نومه 
مصطفى بغيره:اي الي انتي لابسه ده
ليل:فستان
مصطفى:شيفاني اعمي الزفت ده قصير والميكب كتير دنتي في المقابله مكنتش بلمنظر ده اي بتحاولي تغريني
ليل بغضب:اي الي انت بتقوله دا انا مش رخيصه يااستاذ فوق وكانت هتخرج
مصطفى:رايحه فين
ليل:ع شغلي في حاجه
مصطفي غار  لمجرد انها تخرج تمشي كده قدام الموظفين قام من مكانه وقرب منها وطلع منديل عشان يمسح الميكب ده واول ما حد ايدو ع وشها تاوهت بخفوت 
مصطفى:مالك في ايه
ليل بدموع:انا حطيت ميكب كده عشان اداري ورم وشي 
مصطفى:انا اسفه ولله مكنتش اعرف انا اسف خلاص متعيطيش 
مسحت دموعها بضهر ايديها زي الاطفال
ليل:خلاص مش زعلانه
مصطفى؛اسالك سوال وتجوبيني بصراحه عشان مبحبش الكدب
ليل:اتفضل
مصطفى:الي في وشك ده من ايه
ليل:من امي
مصطفى:وازاي تضربك كده ولي
ليل:بسببك
مصطفى:انا وانا عملت ايه
ليل: عشان مكنتش موافقه اتجوز واحد معرفوش
مصطفى: انا اسف طب انتي كويسه لسه بتوجعك
ليل:مش اوي 
مصطفى:طب مشكله الميكب اتحلت لكن لبس القصير ده بقا لي
ليل:عاش....اي ده انت مالك انت
مصطفى:بت انتي بتتحولي ولا اي لا بصي بقا ياحلوه اللبس ده ميتخرجش بيه ده يتلبس في اوضه النوم فاهمه 
ليل:انا متعودتش حد يتحكم فيا 
مصطفى:لا ياختي اتعودي واذا كان الحج جاسر موافق فا انا مش موافق ابقا اشوفك خارجه بمنظرك ده تاني هشلوحك
ليل بخنق:طب ممكن اروح اشوف شغلي
مصطفى:لا انتي هتقعدي هنا في المكتب وهتشتغلي وانتي قاعده هنا 
ليل:انت هتحبسني ولا اي 
مصطفى:افهمي زي ما تفهمي  ورفع الهاتف وكلم هنا....ايواه ياهتا هاتي كل الشغل بتاع ليل هنا بسرعه
هنا بضيق:حاضر وجمعت والورق ودخلت تتكلم بمياعه
هنا:الورق يابيه
مصطفي من غير مايرفع عينو فيها حتي....حطيه واخرجي
ليل:.مالها البتاعه دي
مصطفى:مين
ليل:زفته دي مالها كده بتتكلم بمياعه
مصطفى:ملكيش دعوة بيها 
قعده ليل ع الكنبه الي في المكتب وابتدت تشتغل وفجأة دخل عمار 
عمار:سماعليكوووو
مصطفى:ياخي ابقا خبط الله يحرقك
عمار بصوت انوثي:من عيوني ياراجلي
انطلقت شهقه من تلك التي لا تصدق ما تسمع
ليل:راجلك هوا انا هتجوز سوسن ولا اي
مصطفى:اتفضل ياخر صبري رود 
عمار:لالا متفهميش غلط بس بنهزر ولله
ليل:عارفه عارفه😂
عمار:بس قوليلي اي القمر ده 
مصطفى:قام من ع المكتب وراح مسك المفرش الي ع الطرابيزه وحطو ع رجليها واتجهه لعمار 
مصطفي وهوا بيزق عمار بره المكتب:اطلع بره يلا بقا
عمار:طيب لي طيب الله
مصطفى:هوا كده امشي وخرجو بره الاوضه ودخل
ليل:عسل عموري
مصطفى:اي عمورك دي اسم راجل غير ابوكي متقولهوش فهمه
ليل:طيب وبعد عمل كتير النهار اوشك ع الظلام نامت تلك التي تسمي باانسه وماهي الا طفله 
مصطفى:ليل يلا قومي
ليل:يامامي هنام شويه بس وحياتي
مصطفى:هههه وشلها وخرج بيها ركبها العربيه ربطلها حزام الامان واتجهه لمكانه 
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
مصطفي: ليل قومي بقا وصلنا اشيلك ادخلك يعني طيب شالها وفاقت وهوا شايلها وابتدت تتحرك بعشوائيه بين ايديه 
مصطفي: يابت اهدي هتقعي
ليل: سيبني سيبني انت ازاي تشيلي كده وسع
مصطفي سابها وقعت ع الارض
ليل: ااااااه ضهري انت متخلف ازاي ترميني كده
مصطفي: بت اتعدلي انتي لسه مشوفتيش وشي التاني
ليل: محدش بوش تاني معروف ان احنا وش وقفا 
مصطفي: مسكها من قفاها وقال امشي بقا بدل مااعلقك من قفاكي
ليل: طب سيب بعطوطي طيب عيب كده يسطا سمعتي راحت
مصطفى  بعدم فهم: اي بعطوطك اي دي
ليل: قفايا ياباشا
مصطفى:  امشي امشي روحي قولي لابوكي انا رجعت في كلامي هتجوز واحد ببعطوط امشي
ليل.........
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات