رواية مدللة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي
رواية مدللة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي |
رواية مدللة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت أما كانت نوريانا بتقول لكريم.
نوريانا بخوف شديد وتوتر.....بص بجد انا مش عاوزه مشاكل انا جايه هنا اسكن وبس ولو سمحت بليز سبني .
كريم ببرود وغرور...... تعرفيني كل حاجه وانتي جايه هنا لي ولا اقولك أنتي جايه ليه وانهى كلامه وبص ليها يشوف رده فعلها .
نوريانا بتوتر ملحوظ...... اي انا انا بس كككنت عايزه اسكن .
كريم بهدوء وهيبه...... واشمعنا هنا .
نوريانا بخوف وتوتر.....عادي على قد الفلوس اللي معايا .
كريم بغموض وتفحص واعجاب ..... اي ده تصدقي لسا واخد بالي منك الوقتي اخيرا الحاره هتنضف ،نوريانا خافت منه ومن نظراته وقالت ... اقدر امشي بقا .
كريم ببرود وغرور..... لا لسا برده مقولتيش اي سبب انك تيجي هنا .
نوريانا برقه وهدوء .... انا بابي كان راجل اعمال مشهور ومات في حادثه هو ومامي وانا مش كنت معاهم انا كنت في Picnic (رحله معلش استحملوهامدراس لغات بقا ملناش دعوه 😂❤️) مع صحابي، وماتوا وصاحب بابا ضحك عليا واخد الفيلا والشركات بتاعتي عشان بابي كان كاتبهم باسمي بس وانا جيت اعيش هنا .
كريم بيبص عليها بتدقيق وقال ببرود .....تمام بس لازم تعرفي ان الحاره دي انا كبيرها تمام يعني النمله اعرف راحه فين وجايه منين تمام يالا امشي .
نوريانا بخوف وتوتر طب انامش عارفه الحاره والبيت رقم 5 قاطعها كريم وقال تعالي ورايا .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.... اوكي .
وهما ماشين كله كان حاطط رأسه في الأرض وباين عليهم الخوف .
نوريانا باستغراب هما ليه حاطين وشهم في الأرض .
كريم ببرود ..... دي قواعدي .
نوريانا بغضب من بروده وهي بتقلده ..... دي قواعدي .
كريم سمعها وضحك بس مبينش وقال يخربيتك مزه دي لو سبتها معاهم في الحاره هياكلوها .
ووصلوا وقال لها ده البيت رقم 5وبعدين شاور على بيت كبير وفخم الي يشوفه مش يقول انه في الحاره وقال لها ...ده بيتي اي حاجه هتعمليها تستاذني مني الاول ومشا قبل ما تتكمل .
نوريانا بغضب طفولي..... ياربي ده مغرور اوي ومتكبر .
وطلعت الشقه ولقيتها بسيطه وجميله وقالت .... جميله وراحت حطت هدومها في الدولاب ولبست فستان ازرق لون عينها لحد الركبه وكوتش اسود وعملت شعرها كحكه فوضاويه كان شكلها ملاءكي ولطيف وتليفونها رن باسم بابي وردت وقالت ...... السلام عليكم
خالد الاب بهدوء وهيبه..... وعليكم السلام ي نوري عامله اي وايه الي حصل وروحتي البيت ومش رديتي من اول مره لي .
نوريانا بزهول من كميه الاسأله .... هههههههه اي كل الاسئله دي ي بابي واحده واحده قاطعتها امها وهي بتقولها عملتي اي ي روحي
نوريانا بهدوء..... الحمدلله. مش شك فيا بس هو بيخوف اوي قاطعها صوت محمد ومديرها وقال .....مش تخافي احنا مراقبينك ولينا عيونا هناك بس انتي الوقتي هتنزلي وتروحي محل أبوه وانتي شاطره في المحاسبه والرياضيات هتقوليله انك عايزه تشتغلي عشان ظروفك وانك شاطره ومعاكي كليه تجاره بس وهو راجل شديد بس طيب وهيساعدك وبكده هتكوني قريبه من كريم وتعرفي كل حاجه هو ليه استقال وتعرفي معلومات عن الحاره بس .
نوريان بتوتر وخوف ..... نعم ي حوده انت عايزني اورح للموت برجليا ولا اي ده .
المدير بضحك ومكر ...... واخيرا شوفتك بتخافي قاطعته نوريانا بعند ...... مين دي الي بتخاف ده انا متوتره بس وهنزل اهو .
كله ضحك عليها وهما عارفين أن هي خايفه وقالولها خلي بالك من نفسك.
نوريانا بتشجيع .... انتي قدها ي نوريانا انتي قدها وخدت فونهاوشنطه كتف ونزلت كله كان قاعد يبص لها وهي ماشيه شافت بنت جميله بعيون سوده وبسيطه وباين عليها الطيبه وقالت لها ....لو سمحتي ممكن تقوليلي محل المرشدي فين بليز ،اصل انا خايفه وجديده هنا هما بيبصولي كده لي
البنت كل ده وهي بتبص لها بزهول وقالت لها وهو انتي حقيقي .
نوريان باستغراب .... حقيقي ازاي .
البنت بابتسامه وطيبه .... اصل انتي بسم الله ماشاء الله تبارك الله عليكي جميله اوي شبه الي في التليفزيون عشان كده بيبصوا عليكي, واه تعالي اوديكي للمحل ،اصل شكلهم كده هيكلوكي وضحك ونوريانا ارتاحت لها وضحك معاها وراحوا المحل لاقوا شاب طويل ووسيم بس مش زي كريم وراح لبنت وقال لها ....في اي ي رحمه محتاجه حاجه واي خرجك من البيت ومش استاذنتي مني لي ونهى كلامه وبص ليها بغضب وبعدين رحمه قالت بتوتر وخوف.
رحمه بخوف ..... الا ماما كانت بعتاني ادي لبابا حاجه وكنت هتصل بيك بس التليفون في الشاحن وبعدين قالت بمرح ... والقمر دي كانت عايزه بابا .
نوريانا بتوتر .....احم انا نوريانا لسا ساكنه جديد وبعدين قالت بتفاجئ هو المحل ده لباباكي .
رحمه بطيبه وحب ....اه ابويا وقالت ممكن نبقى اصدقاء اصل انا مش عندي .
نوريان بطيبه .... ايوه طبعا .
رحمه قالت لها ....تعالي يالا ندخل لابويا .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.... اوكي يالا ندخل .
ودخلوا كلهم ونوريانا اتفاجأت بكريم جوه قاعد مع راجل كبير وباين عليه الطيبه والهيبه .
رحمه بحب وهي انتظر الي نوريانا .....أبا نوريانا صحبتي كانت عايزاك .
الحج حمدان المرشدي بهيبه وطيبه ......نعم ي بنتي عايزاني في اي تعالي ورايا في المكتب .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.... اوكي حضرتك .
وراحت سابت شخص هيموت من الغيره بسبب لبسها وكمان راحت المكتب معاه وقالت بصوت عالي جدا وغاضب استني عندك .
استوب لحد هنا البارت طويل اهو
ياترا كريم هيعمل ايه .
وياترا هو قدم استقالته ليه
وياترا اي ردت فعل باباه ونوريانا
يتبع...
تعليقات
إرسال تعليق