رواية ملك الزين الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 بقلم شهد عبد السلام
رواية ملك الزين الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 بقلم شهد عبد السلام |
رواية ملك الزين الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 بقلم شهد عبد السلام
زين :عملت ايه
مراد :كل حاجه تمام
زين :مش عارف اقولك يا مراد
مراد:تقول ايه بس يا عم ده انت اكتر من اخوياا
زين :تسلم يا حبيبي
و قفل و كان طلع النهار
ملك :اممم
زين :ايه يا روحي
ملك :صباح الخير
زين :صباح الفلل يا وتكة قلبي
ملك وشهاا احمر
زين :لا مش وقت كسوفك عامله ايه دالواتي يا حبيبتي
ملك :كويسه
زين :بجد
ملك :كويسه والهي
زين :اخدك للدكتوره
ملك :لا و بعدين بصت علي هدمها كانت نايمه بالكاش
ملك :اي ده انا ازاي نايمه كده و بعدين انا كنت....
زين :انتي مش فاكره
ملك :لا اي الي حصل
زين :طب الحمد لله
ملك :اخلص يا زين حصل اي ومين الي غيرلي هدومي اوعاا تكون انت
زين بيحرك راسه بمعني اه
ملك :نهار اسود انت ازاي
زين :اسكتيي
ملك:يا زين انت بتستهبل
زين وبيقرب :لا انا بحبك بحبك ايه بقا انا بعشقك بدمنك و
ملك :خلاص بقا بتكسفني
زين :اترعبت عليكي امبارح
ملك :احسن تستاهل
زين بيمثل الزعل :اه استاهل ماشي و كان هيقوم
ملك مسكتوو :انت زعلت ولا والله كنت بهزرر يا زين
زين :لا هزعل ليه
ملك :معلشي بقاا
زين :مابحبش الكلام بحب الفعل
ملك :طب اعمل ايه
زين :بوسه هناا وبيشاول علي خده
ملك :ايه
زين :خلاص افضل زعلان
ملك :لا لا خلاص
ملك قربت منوو و طبعت بوسه رقيقه
ملك بخجل منو :تمام
زين :لا زعلان
ملك :طب اعمل ايه تاني يا زين عشان تصالحني
زين بغمزه :قومي ارقصي
ملك بتمثيل :انا تعبانه
زين :الكدب باين عليكي
ملك :بجد
زين :قومي
ملك :حاضر بس هدخل اخد شاورر
زين : مش هتعرفي تهربي +برحتك علي فكره انا هنزل
ملك بتسرع:لا لا خلاص هعمل
زين :قومي يلا
ملك :ماشي هغير
زين :تؤتؤ ذي ماانتي كده
ملك والتوتر ظهر عليها و مش قدره من الكسوف ورقصت
و قطع الموقه رن فون زين و كان عز
عز :اتاكدت ان عمك مظلوب وماعملش حاجه
زين :اه عرفت و كنت هاجي اتكلم معاه
عز : ماشي يا زين كفايه انك ظلمتو طول الوقت ده
زين :ماشي اقفل بقاا
وقفل عز
زين :كملي
ملك:كفايه والنبي يا زين حقك علياا
زين فضل يضخك
زين :خلاص تعالي
وقاعدة علي السرير بين احضان زين
ملك بتتشجع
ملك :ينفع اقولك حاجه يا زين
زين :قولي يا روح زين
ملك بتوتر و خجل :ا انا... بحبك
زين :ايه
ملك :بحبك
زين يحضنهاا :وانا بموت فيكي حلوو اوي منك
وراحوو للعالم الخاص بتاعهم
بعد شويه زين :اي رايك نسافر
ملك :بجد
زين :عايزه تروحي فين
ملك :مابلاش انا طماعه
زين :برحتك لو عايزه تلفي العالم كلو
ملك :انت الي قولت اول حاجه عايزه اروح جزر المالديف و بعد كده عايزه اروح تركيا و بعد كده...
زين :فتحت فاتحه علياا
ملك :قولتلك من الاول
زين :بصيي هلففك العالم كلو لو عايزه بس الاول هنروح مكان حلو اوي هتحبي
ملك :اي هو
زين :نسافر السعوديه نعمل عمرا انا وانتي
ملك بفرحه و بتحضن زين :بجد
زين : بجد
ملك :مبسوطه اووي
زين : تمام
وملك و زين سافرو و زين عمل لي ملك كل الي نفسها فيه و رجعوو بعد 4 شهور
زين في اوضة المكتب
ملك :زين
زين :اي يا حبيبتي
ملك :عايزه اقولك حاجه
زين :قولي يا روحي مالك و قام نحيتها
ملك :انا اناا كنت عايزه.. اقولك
زين :اهدي بس اي التوتر ده كلوو
ملك بسرعه :زين انا حامل
زين :ماسك ايديهاا :بتقولي ايه
ملك :في نونو
زين :بتتكلمي بجد
ملك :والهي
زين شالهاا و لف بيهاا :بجدد يعني يعني هنا و بيشاور علي بطنهاا في حته مني فيكي
ملك :اممم
زين وفضل يبوس في ايديهاا :بحبك يا بنتي بحبك يا ملاكي
ملك :وانا
نسبهم مع فرحتم
عند مراد و نرمين
كانت نرمين خلاص بقيت كويسه و كل شويه بتتقرب من مراد
نرمين واقفه قدام مراد وهو نايم علي السرير
نرمين مره واحده :بحبك
مراد قام بسرعه من علي السرير: بتقولي ايه و مسكهاا
نرمين ساكته من كسوفهاا
مراد :انا بقاا بعشقكك و بموت فيكي دوول كلامات قليل عمرها ماتوصف حبي ليكيي
عند علي و ميار
علي اول ماشاف ملك اول مره اتشد ليها و لما عرف ان هي تبقا مرات زين اتراجع و حاول مع نسفه و قدر و مع المواقف حس بحب ميار ليه
عز :ميار يا بنتي من الاخر علي عايز يتجوزك اي رايك
ميار :اي علي علي مين علي ابن عمي
علي من خلفهاا :ايوا هو
وقرب عليها و مسكهاا من ايديها
علي :اي رايك يا عروسه
ميار من كسوفها مابتتكلمش
علي :طب تمام السكوت علامة الرضا يا جدي و انا بقولك كتب الكتاب يبقا يوم الخميس
وطبعاا كل العيله عرفت خبر حمل ملك وجيه يوم الفرح
زين :اقلعي يا حبيبتي
ملك :مالو يا زين
زين :دايقق يا روح زين
ملك :ماعرفش انت بتعمل كده ليه
زين مسكهاا من وسطهاا وبيغزلهاا :بغير يا ملاكي
ملك بكسوف :ومنزله وشها في الارض
زين بيرفه وشهاا :بحب اووي الكريز الي بيظهر ده
ملك :كفايه بقاا
زين :مش عايزكك تتحركي من مكانك
ملك :ليه
زين :عشان النونو الي في بطنك
و عدا يوم الفرح علي خير
بعد مرور 8 شهور و بتحديد ميعاد حضور اول بيبي
ملك :زين انا مش قادره
زين :نامي يا حبيبتي مش هتولدي ماتخفيش
ملك :لا هولد المره دي
زين :كل يوم بتقولي كده
ملك بوجع:لا ده مختلف قوم بقااا
زين :اهدي بس و قام لبسهاا و خدها ونزل
و مراد و نرمين راحوو وراه
وكانت نرمين في شهورها الاخيره
ملك و هي دخله اوضة العمليات
ملك بصوت عالي:طلقني منك لله يا زين
زين:هطلقكك بس اهدي
ملك بعياط :يا واطي هطلقنيي
زين :طب قوليلي هعمل ايه يا روحي وانا هعملوو ادخلي بس و بعدين نعمل كل الي انتي عايزه
و الممرضه خدتهاا في اوضه العمليات بعد ساعه و نص
الممرضه :مبروك جالك والدين توام ذي القمر
زين :اهم حاجه هي عامله ايه
الممرضه :هي كويسه و شويه و هططلع
بعد شويه ملك طلعتت و فاقت
زين ماسك ايديها و قاعد جنبهاا
زين :انتي كويسه
ملك :اه هما فين
زين :مع مراد
ودخل مراد في سعتهاا
مراد:مبروك و حمدالله علي سلامتك مراد ومالك اهم
ملك :ايه
زين :انت بتقول ايه يلاا انت
مراد :انا سميتهم مراد و مالك
زين :هنسمي علي اسمك احنا نقصين بلاووي
مراد :لا منا سجلتهم خلاص
زين :انتي عبيط يلا و بعدين مش هتعرف تسجلهم
مراد:منا خت عز معايهه
وبيدخل عز
عز :مبروك يا حبايبي
زين :قام مسك مراد من قميصو:انت ازاي تعمل كده ياعني ولادي و تاخدهم تسميهم ولا كمان مسمي مراد
مراد:مراد الكبير و مالك الصغير وبعدين اوعاا كده يا عم
بعد مرور 7 سنين
زين : بيشاور ل مراد الصغير
زين :بتضرب سيليا ليه
مراد :ان مس ضيبتهاا انا كنت باكلهاا مام
زين :يادي ام ش بتاعتك دي
مالك بيبصلها
ملك :اي يا روحي مالك
مالك :انتي مش بتاكليني ذي النونو ده
ملك شلتوو :ده صغنون يا حبيبي لكن انت كبير
مالك :انتي حبيبتي يا مامي و بيبوسهاا
زين ماسكوو من التيشرت ورافعه عن ملك
زين :انت بتبوس مراتي
مالك :انت مالك دي مامي
ملك :يا زين الوالد
ليان من وراا وبتمسك في زين :مراد تحت هو و نرمين
ملك :يا حبيبتي عيب اسمو عمو مراد
زين :اسكتي هو ده حد يحترموو و بيوجه كلامو للولاد يلا انزله ل مراد تحت
مراد الصغير :ليان هي عشق جت
ليان :اه وانا نازله العب مع مروان
و نزلو
مراد :ازيك يا بطل
مراد الصغير بيسيبوو و يتجه نحيت عشق
مراد الصغير :وحستيني
مراد :وحشتك مين ياض انت بتعاكس بنتي قدامي
مراد الصغير :ما انا هتجوزهاا
مراد :يا زين تعاله شوف ابنك يا اخويا و بتكلم مع مروان ابنه وانت مش تدافع عن اختك
مروان :مش مشكله يا بابي وانا هتجوز لياان
مراد بضحك :ليله سوده تتجوز مين احنا مش هناسب الناس دي
نرمين :طب سيب الولد يا مراد
مرادالصغير :ماتسبني يا عم ده انت رخم اووي
زين بضحك :عيب يا حبيبي ده عمو مراد و كمان عشان تتجوز عشق
مراد الصغير :ده انا بحبك خالص يا عموو بس جوزني عشق
مراد :انا مش موافق و بعدين انا هجوزها مالك عشان محترم
مالك :لا انا هتجوز ليله بنت عمي
مراد :مشاء الله علي التربيه كل واحد عايز يتجوز واحده
نرمين :فين ملك
زين :هطلع اجبهاا و طلع
زين :اي يا روحي بتعيطي
كانت ملك بتاخد شاور
ملك :بقا كده يا زين بتقولها ياروحي ماشي ما انت نسيتني
زين ساب سيليا علي السرير
زين :في حد ينسا بنتو الكبيره بردوو و بيبوس ايديهاا
ملك :لا زعلانه
زين :بحبك يا ملاكي
ملك :وانا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق