رواية قلبي ليس بيدي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حسناء مصطفي
رواية قلبي ليس بيدي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حسناء مصطفي |
رواية قلبي ليس بيدي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حسناء مصطفي
"محتاج لحُضن يرجعك كامل..من حد كامل وانت مش ويااه"
دخلت واتصدمت من المنظر....
كان نايم ع السرير وقالع التيشرت وهي قاعده جنبه وجسمها كله عريان ومميله عليه وايدها ع وشه وبيتكلموا بهمس...
جاكي: اعاااااا...
لفيت وشي بسرعه...
مايا: اي دا.. انتي ازاي تدخلي علينا كدا...
جاكي: معلش... دخلت ف وقت مش مناسب..
سيبتهم وطلعت وقفلت الباب...
روحت لفيروز المطبخ وانا مصدومه...
فيروز: في اي!
جاكي: شكلي دخلت ف وقت غلط...
فيروز: يعني اي ف وقت غلط..
جاكي: يعني واخدين راحتهم يافيروز.. وانتي واقفه تعمليلهم اكل..
فيروز: واخدين راحتهم!!.. ومجبتهاش من شعرها ليه!
جاكي:.. انا ماشيه...
فيروز: استني يابت... انتي هتسيبيها هنا كدا... انتي هتقعدي معايا وهنعلمها الادب احنا الاتنين.. انتي فاهمه.. وبعدين اي دا... دي مش لابسه حاجه...
يلا ادخلي دلوقتي وبوظي عليهم اللحظه...
جاكي: شايفه كدا!
فيروز: مش شايفه غير كدا..
جاكي: تمام... ليلتهم سودا النهارده...
روحت تاني وفتحت الباب لقيتهم ف نفس الوضعيه..
جاكي: احم احم..
مايا: انتي تاني..
جاكي: حظك بقاا.. هتعملي اي.. يلا ابعدي كدا هو تعبان... اتفضلي اطلعي الاكل جاهز..
طلعت وانا قربت منه وبصيتله بقرف...
جاكي: البس هدومك... واستنى ع الاقل لما ننزل..
جاك باستفزاز: استنى اي!
مردتش عليه ورميتله التيشرت...
جاك: هلبسه ازاي!
جاكي: زي ماقلعته...
جاك: ماهو مش انا اللي قلعته...
جاكي بغضب: تحب اناديلك عليها تلبسك!!
جاك ببرود: او تلبسيني انتي...
قربت منه ولبسته التيشرت واتعمدت ادوس ع الجروح عشان يتوجع...
جاك: اااه.. بالراحه..
جاكي: ياختي حلوه.. جاتك القرف ف شكلك..
سييته وجيت طالعه...
جاك: طب تعالي سنديني طاااه..
جاكي: اطلع لوحدك بقاا.. الهي تقع ورقبتك تتكسر..
سييته وخرجت وهو ضحك وخرج ورايا..
مايا: طالع لوحدك ليه...
قامت سندته وقعدته جنبها...
وانا وفيروز قاعدين نتفرج....
حطينا الاكل وقعدنا و هي لازقه فيه..
_____________________
محمد: يابابا قولتلك شاكه ف حاجه.. ومش هتسكت غير لما تعرف..
عمو احمد: كبر دماغك منها... هي بتعمل كدا بس عشان نقولها ع مكانه..
محمد: طيب وجاكي..
عمو احمد: مالها..
محمد: خروجها من البيت كل شويه خلاهم شكوا.. وانا مش قادر عليها..
عمو احمد: خلاص كلها ايام ويفك الجبس.. بس معرفش الجرح اللي ف دماغه عمل اي..
محمد: لا الدكتور قال بيلم وشوية وقت وهيبقى تمام...
عمو احمد: طب كويس.. الحمد لله انها عدت ع خير..
محمد: طب عملت اي مع العميل بتاع النهارده!
عمو احمد: ولا حاجه.. ولا عرفت اتفاوض معاه بعد اللي جاك عمله... اصلا جاك ودانا ف داهيه..
محمد: انا عايز اعرف انت ليه مسالتوش هو عمل كدا ليه!...
عمو احمد: احنا كنا ف اي ولا ف اي... يفوق بس وبعدين هنشوف الدنيا ماشيه ازاي...
________________
فيروز: وانتي عامله اي يابنتي!
مايا بدلع: كويسه ياطنط..
فيروز: طنط!.. ااه.. وانتي تعرفي جاك منين ياحبيبتي!
مايا: دا كان زميلي ف الجامعه.. ودلوقتي شغالين مع بعض.. ماتقولهم ياجوجو..
انا وفيروز: جوجو!!!!!!!
جاك: احم.. قصدها يعني اننا صحاب من زمان قوي..
جاكي: لا ماهو واضح.. ربنا يخليكوا لبعض..
"بصوت واطي".. ويحرقكوا بجاز وسخ...
جاك: قولتي حاجه!
جاكي: لا ياقمر مقولتش حاجه.. سلامتك..
فيروز: واهلك فين ع كدا!
مايا: لا انا اهلي مش عايشين هنا.. عايشين بره.. انا قاعده هنا لوحدي..
جاكي: ايوا عشان كدا بقاا..
مايا: عشان كدا ايه!
جاكي: لا ولا حاجه ياقمر.. بس هو انتي مش بردانه!
مايا: لا ليه!
جاكي: اصل شكلك نسيتي تلبسي وانتي نازله...
مايا: ااه.. لا هو لبسي كدا.. ولا اي ياجو..
كنت حاطه ايدي ع خدي وبكلمهم بقرف..
جاكي بغيظ: رد ياجو...
جاك بضحك: ااه.. هي لبسها كدا..
مايا: ماتقولي يابيبي اي اللي حصل!..
جاكي: اممم.. قولها يابيبي..
جاك: حادثه بسيطه.. متقلقيش..
مايا: اووه بيبي.. الف سلامه عليك.. مقولتليش ليه من وقتها!
جاكي: اه يابيبي.. مقولتلهاش ليه من وقتها..
رد وهو بيحاول يكتم الضحك...
جاك: لا اصل.. محبتش اقلقك عليا.. انا خلاص بقيت كويس..
جاكي: هو حاليا كويس.. بعد كدا معرفش هيحصل اي..
جاك: احم..
مايا: ع العموم بالنسبه لموضوع الشغل، متشغلش بالك بيه خالص.. انا هعمل كل الشغل لحد ماتقوم بالسلامه...
جاكي: كتر خيرك والله...
جاك: ربنا يخليكي ليا..
مايا: ااه وصحيح.. انا عملت اللي قولتلي عليه.. وظبتلك الدنيا كلها..
جاك باستفزاز: حبيبي والله...
راح باسها من خدها وهو بييصلي بطرف عينه...
وانا وفيروز قاعدين نبص لبعض من اللي شايفينه...
فيروز بغضب: كل ياجاك.. كل..
جاك: حاضر..
خلصنا اكل وانا ساعدت فيروز ورجعت لقيته حاطط ايده ع كتفها وهي حاطه رجلها ع رجله وقاعده جنبه... ورجلها عريانه طبعا ولا كإنها لابسه مايوه..
جاكي بغيظ: بعد ازنك بس كدا رجلك عشان رجله تاعباه...
روحت مسكت رجلها ورميتها بعيد...
مايا: ااه.. بالراحه..
جاكي: اي دا وجعتك!.. معلش ياحبيبتي مخدتش بالي..
راح جاك حط ايده ع رجلها وقعد يدعك مكان ماوجعها...
جاك: معلش يابيبي.. اصلها عنيفه شويه..
مايا: ااه ماهو باين...
محستش بنفسي غير وانا بقول...
جاكي: ايددددددك..
بصلي بسرعه..
جاكي: ايدك ياحبيبي.. واجعاك!.. اجيبلك مرهم!
جاك ببرود: لا شكرا...
فيروز طلعت..
فيروز: منوره..
مايا: دا نورك ياطنط..
فيروز بقرف: ماتباتي معانا...
مايا: اي.. لا مش هينفع.. كفايه كدا.. انا همشي بقاا ياجوجتي وابقى طمني عليك..
جاكي: هيطمنك ياحبيبتي.. هيطمنك..
راحت ميلت عليه حضنته وباسته...
مايا: باي بيبي...
جاك: باي...
فيروز خدتها ومشتها وغارت ف داهيه الحمد لله... نرجع بقاا للقمر بتاعنا...
جاكي: دوقت الروج!..
راح ضحك بصوت..
جاك: ااه دوقته..
جاكي: وعجبك!
جاك: قوووي..
فيروز دخلت ولقيتها ماسكه الشبشب ف ايدها...
فيروز: انت بتبوسها قدااااامي!!!!...
جاك: فيروز اهدي.. انا تعبان متهزريش.. ارمي اللي ف ايدك دا...
فيروز: تعبان!.. انت خليت فيها تعبان!... دا مش هيطلع عليك صبح... مين البت دي ياواد انت... ومن امتى واحنا نعرف ناس كدا..
جاك: اهدي بس والله هفهمك.. لا بلاش الشبشب بيوجع والله...
جاكي: ايوا يافيزوو اديلوووو... علميه الادب عشان دا عيل مش محترم اصلا...
وقفت قدامه وهي رافعه الشبشب...
جاك: فيروز.. والله هفهمك.. اهدي بس..
جاكي: ايون وكمان دخلت لقيته قالع هدومه والله اعلم كانوا بيعملوا اي!!!..
فيروز: قالع هدومه!!!!.. كمان!!!!
جاك: دي كدابه.. محصلش كل دا..
جاكي: بالله حصل.. وكمان لقيتها قاعده ومميله عليه وبيدوق الروج المشمحترم...
فيروز: ودوقته ياجاك!!!... دوقته!!
جاك: والله لو قربتيلي هصوت واقول بيتهجموا عليا...
فيروز: لا وانا مش هخليك تلحق تصوت...
فضلت تضرب فيه وهو بيتوجع ويصوت بهزار... وانا وقفت ع الكرسي وقعدت اشجعها وازغرط....
جاكي: ايوا يافيزوو... اديلوو... لولللللللللللولي.... وعند بيت ام فاروق
... اهريه ضرب.. بتاع مايا النسوانجي دااا.... لولللللولي...
..
جاك: خلاص والله... انا اسف.. حقكوا عليا.. اااه.. خلاااااص... الحقونييييي.... ااااه..
فيروز: يلا ياوسخ... بلا بيبي... بيبي اي يازباله انت!.. بقا هي دي مايا اللي هتموت عليها!!.. البت المايعه دي!.. لا وبتقول ع جاكي مايعه!!... والنبي مافي حد مايع غيرك..
جاكي: ايوا جدعه.. هو فعلا مايع ومش محترم وبتاع بنات... يابتاع مايا.. جبت منها عياال ولا لسه!!!...
جاك: يابت اخرسي بقاا... يافيروز والله هي بتسخنك عشان تضربيني والله... انا لسه مجبتش منها عيال..
فيروز: وناوي ع امتى ان شاء الله..
جاك: ااااه.. بهزر بهزر والله...
جاكي: ايوا صح.. وكان حاطط ايده ع فخادها المهزء..
فيروز: اي نظام فخادها معاك ياواد انت!!!..
جاك: ياشيخه والله مافي حاجه.. دي صاحبتي بس..
فيروز: والنبي لاسيبلك البيت وامشي واقعد لوحدك بقا.. ياخسارة تربيتي فيك..
سابته ودخلت جوه وهو بصلي ورفع حاجبه وقاملي...
جاكي: ولاااا.. لو قربتلي هقولها حاول يتحرش بيا وهخليها تكمل عليك... انا قولتلك اهووو...
جاك: وحياة امك ماهحلك... شايفه ايدي حمرا ازاي!...
جاكي: احسن تستاهل.. عشان تبقى تحطها ع فخادها تاني يالمشمحترم...
جاك: هحطها ياجاكي.. ووريني هتعملي اي.. وهجيبها تنام معايا كمان...
جاكي: افيرووووووز.. تعالي عايزها تنام معااااه..
جاك: بس يابنت المجنونه هتوديني ف داهيه... طب تعالي هقولك حاجه..
جاكي: تؤتؤ.. اياك انا مغفله.. انت عايزني اجي عشان تضربني.. خليك مذلول عندك كدا ومش عارف تتحرك..
جاك: صبرك عليا بس افك الزفت داا.. وحياة امك ماهحلك...
جاكي: وعند بيت ام فااروووق
.... لوللللللولي...
جاك: انتي هبله يابت.. بتزغرطي ليه!
جاكي: عشان فرحانه فيك... وكمان عشان عملت حاجه كدا...
جاك: عملتي اي!
جاكي: مش هقولك..
جاك: اخلصي وقولي..
جاكي: حطيتلها مُلين ف العصير....
جاك: نعم ياختي!!!...
جاكي بضحك: وشربته كله المهزءه...
جاك: والله ماهسيبك ياجاكي..
طلعت اجري ع فيروز وهو جه ورايا....
_____________
محمد رجع...
محمد: هند.. عاوزك..
خرجت وطلعوا بره..
محمد: هما لسه هنا بيعملوا اي!!!
هند: معرفش..
محمد: دا اي الوقاحه دي!!!.. دا لو فيروز عرفت هتشرشحلهم... مشيهم ياهند بدل ماامشيهم اناا..
هند: اقولهم اي يعني يامحمد.. اقولهم امشوا!!..
محمد: ايوا قوليلهم.. مش كفايه اللي عملوه..
هند: وهما مالهم.. دا محمود..
محمد: امسكه ف ايدي الحيوان دا بس..
____________
جاك: ع فكره يافيروز جسمي كله معلم...
جاكي: احسن احسن..
راح رمى عليا المخده..
جاك: ماتتهدي بقاا..
فيروز: تستاهل.. وبعدين متكلمنيش تاني عشان مش هرد عليك...
جاك: يعني انتي ضرباني وزعلانه كمان!!
فيروز:......
جاك: انتي زعلانه بجد!!!...
كانت قاعده ساكته وواضح انها زعلانه فعلا...
جاك: فيروز كل دا هزار والله...
جاكي: لا مش هزار.. انت مش محترم فعلا..
جاك: اسكتي بقاا بدل مااقوملك..
والله يافيروز دي صاحبتي ومافي اي حاجه...
فيروز: صاحبتك وتبوسها كدا!!.. صاحبتك وتقلع هدومك معاها!!!.. صاحبتك وتتدلع عليك كدا!!!
جاك: انتي مش فاهمه... دي...
فيروز: ومش عايزه افهم... ياخسارة تربيتي فيك والله...
راح قام وقعد جنبها.. ومسك ايدها وباسها...
جاك: طب حقك عليا متزعليش...
جاكي: متخليهوش يبوسك.. بوقه فيه روووج..
جاك: شايفه... عشان تصدقي انها بتعمل كدا عشان تسخنك عليا...
فيروز: لا ماهو فعلا وشك فيه روح ياروح امك.. واي دا!!... واضح انها صاحبتك فعلا...
كان في روج ف رقبته وع التيشرت...
جاك: والله مااعرف جه هنا ازاي... فيروز وغلاوتك عندي ماحصل حاجه.. انتي مش فاهمه احنا عملنا كدا ليه اصلا...
قومت دخلت المطبخ جبت كيكه وطلعت...
جاكي: خدي يافيروز وروقي دمك.. يتحرقوا هما الاتنين.. المهم صحتك ياختي..
جاك: انتي بتتكلمي كدا ليه يابت انتي!!.. وبعدين انتي جايبه ليكوا انتوا بس ليه.. وانا كمان عايز...
جاكي: تؤتؤ.. مفيش تاني..
جاك: فيروز خليها تديني...
فيروز: ماقالتلك مفيش..
جاك: طب هاتي حته..
فيروز: مش بدي لنسوانجي...
جاك: نسوانجي!!!... ياشيخه الله يسامحك والله..
جاكي: اممممم... الكيكه قمر يافيزوو..
فيروز: الف هنا ياروح فيزو..
جاك: طب حته طاااه..
جاكي: تؤتؤ.. خليك كدا..
فضلنا قاعدين مع بعض والوقت عدا وفيروز دخلت نامت... وانا طلعت البلاكونه اتفرج ع البحر لحد مامحمد ييجي...
الساعه كانت حوالي ٨ بالليل...
بصيت لقيته جاي...
جاكي: خير...
جاك: انا هقعد هنا ياست.. انتي مالك..
جاكي: حبكت يعني ف المكان اللي قاعده فيه..
جاك بخبث: قاعده تحبي ولا اي!!..
جاكي: ايون بحب.. ملكش دعوه..
جاك: وبتحبي مين بقاا ياختي..
جاكي: شقولك..
جاك: ش ايه!!!... ماتتكلمي كويس..
جاكي: ومقولتش كدا للزفته بتاعتك ليه!!!
جاك: هي الحكايه فيها غيره ولا اي..
جاكي: وانا هغير ليه.. دي حتى مسلوعه..
جاك: قصدي غايره عليا...
جاكي: وانا هغير عليك ليه..انا مبغرش ع حد...
جاك بضحك: هصدقك حاضر...
سكتنا شويه وبعدين اتكلم وهو سرحان..
جاك: انتي احلى ع فكره...
جاكي: هاا..
جاك: انتي احلى من مايا..
جاكي: ايوا طبعا دي حاجه معروفه...
جاك: لا بجد.. انتي احلى منها بكتير.. انتي طبيعيه ع الاقل... فيكي شبه منها...
جاكي: من مين!
جاك: اسيل...
بتفكريني بيها... كانت شقيه زيك كدا...
جاكي: مش انت المفروض بتحبها!
جاك: ايوا...
جاكي: ولما انت بتحبها.. اي مايا دي.. المفروض متبصش ع حد اصلا..
جاك: انتي فعلا مش فاهمه!!
جاكي: مش فاهمه اي!!
جاك: لا ولا حاجه..
جاكي: هو محمد اخر ليه!
جاك: مستعجله ع اي.. خليكي..
جاكي: لا يعم.. امك مسكتني الصبح غسلتني..
جاك: نعم!!.. ليه..
جاكي: كانت شاكه انك موجود هنا ومش مسافر.. كانت بتسالني اذا كنت بجيلك او اعرف مكانك..
جاك: قولتيلها حاجه!
جاكي: لا طبعا..
جاك: كويس.. متخليهاش تكلمك بطريقه وحشه.. متسكتيش..
جاكي: ارد عليها يعني!!
جاك: ايوا ردي..
جاكي: مينفعش..دي اكبر مني..
جاك: انا اللي بقولك ردي.. لو كل مره سكتي هتستقوى عليكي..
جاكي: ياعم هي كلها شوية وقت لحد مانت ترجع بس وبعدين انا همشي..
جاك: تمشي فين!..
جاكي: همشي انا وبابا.. مش هنفضل عندكوا كدا..
جاك: مفيش الكلام دا..
جاكي: لا مهما قولت.. انا فعلا ماشيه..
فوني ورن ولقيته محمد وطلب مني انزل ومرضيش يطلع...
نزلت ركبت معاه ومشينا.. وطول الطريق واحنا ساكتين...
نزلنا ولسه داخلين وسمعنا صوت حد جاي ورانا...
ـ جااااكي...
تعليقات
إرسال تعليق