القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

 رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد
رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

انا : روحت خدت حاجتي وطلعت بهدوء عشان عارفه اني غلطانه اصلا. 
الدكتور : بعد م خلص المحاضر لقيته طلع تعالي ورايا.
انا : ي دكتور بعد اذنك ممكن اتكلم معاك وافهمك سوء التفاهم اللي حصل واعتذرلك .
الدكتور او نقول زين بقا .
زين : اتفضلي ادخلي المكتب عشان اعرف ف اي .
انا : والله ي دكتور انا اسفه بس والله كنت متخانقه مع ماما واخواتي قبل م اجي والدنيا صيام بقاا وكنت تعبانه ومدايقه والله وانت اللي خبط فيا كنت فكره انك بتتلزق بس والله انا اسفه والله ده انا غلبانه ومش عايزه اسقط السنادي والنبي والنبي .
زين : اي اي اي انتي هتحكيلي قصه حياتي اي ي شيخه اللهم اني صايم اي كل ده انتي م صدقتي .
انا : عشان خاطري ي دكتور طب ف دكتور قمر وعسل كده زيك يسقط وحده نسوان زيي يرضيك .
زين : 😂 اه يرضيني .
انا : يعم بقا انا صايمه انجز بقا انا قولت اسفه مش اكتر .
زين : والله طب اتفضلي ي انسه فصل اسبوع .
انا : اسبوع اسبوع ع الاقل الواحد يريح ف بيته وميجيش ف الجو ده ولا يتعب عادشي .
زين : ماشي يا انتي اسمك اي .
انا : لي هتخطبني .
زين : نعم يعني افضل سنجل كل ده وف الاخر البس ف وحده مجنونه زيك .
انا : يعم هو انت تطول .
زين : نعم قولي اسمك اي واخلصي واسمك ثلاثي ياريت .
انا : اسمي رهف احمد محمد علي .
زين : يلا اتفضلي منغير مطرود .
انا : يعم انت بتطردني من الجنه .
زين : كلمه كمان واقسم بالله هخليكي تشيلي السنه ي قطه .
انا : بجد طب انا اسفه مره كمان سامحني ي دكتور والنبي انا طيبه والله بس انتو اللي بتعصبوني .
زين : تصدقي بالله صعبتي عليا .
انا : يعني خلاص مش هترفدني اسبوع .
زين : لا طبعا هتترفدي اسبوع بس .
انا : ماشي تمم واسفه مره كمان ع اللي عملته وسبته ومشيت .
زين : مجنونه بس قمر .
في البيت : 
ماما : اي رجعتي بدري لي .
انا : عادي ي ماما تعبت شويه .
ماما : ماشي ادخلي ريحي وهصحيكي قبل المغرب عشان تعملي السلطه والعصير .
انا : حااضر ي ماما .
ماما : يلا روحي نامي عشان تلحقي تصحي .
انا : اه صح ي مانا انتي عامله فطار اي انهارده ؟
ماما : عامله محشي وملوخيه ولحمه وسلطه .
انا : الله ي احلي ام ف الدنيا بعشقك وبي .
ماما : طيب كفايه رغي بقا وروحي نامي .
انا : حاضر ي حب .
دخلت اوضتي صليت الضهر ومسكت الفون شويه لقيت ملك بترن عليا 
انا : عايزه اي ي اخره صبري .
ملك : مش تشكريني احسن .
انا : ع اي ي موكوسه .
ملك : عشان بتطمن عليكي وبشوف عملتي اي مع دكتور زين .
انا : ايتا ايتا هو القمر اسمه زين .
ملك : بتقولي اي .
انا : لا ولا حاجه المهم اترفدت اسبوع .
ملك : لي كده .
انا : عشات لساني الطويل اللي عاوز قطعه ده .
ملك : تستاهلي هو الراجل عرف انه غلط انتي اللي كبرتي الموضوع .
انا : ي شيخه تبا لكي .
ملك : تصدقي بالله ان انا غلطانه اني كلمتك غوري ابت من هنا .
انا : يلا ف داهيه هروح انام انا بقي سلام يقطه 😂
ملك : انتي بتغيظيني ماشي ي رهف سلام .
انا : سلام ي قطه .
قفلت مع ملك وفضلت افكر ف زين وانه ازاي قمر كده وازاي حسه اني اعرفه من زمان بس مش مهم المهم اني هرتاح اسبوع وانام براحتي الاسبوع عدا بسرعه اووي وروحت الجامعه ودخلت المحاضره لقيته داخل ورايا : 
زين : انسه رهف ممكن بعد المحاضر تجيلي ع مكتبي .
انا : لي عملت اي تاني .
زين : هتعرفي لما تيجي .
انا : حاضر ي دكتور .
زين : اتفضلي اقعدي .
انا قعدت وفضلت افكر فيه وافكر انه عايزينه ف اي وافكر ان اتبسطت اول ما نده ع اسمي وقلبي كان هيطلع من مكانه لما شوفته مش معقول اكون حبيته لا عقلي انتي بتقولي اي ده اكيد عايزك عشان يقولك انتي خلاص سقطي السنادي ، قلبي لا ده اكيد عايزها عشان يقولها انه بيحبها ، انا اي اسكته انتو الاتنين بقا تعبت منكم هنشوف لما المحاضره تخلص عايز اي وهترتاحوا ، المحاضره خلصت وطلعت روحت ع مكتبه .
انا : حضرتك كنت عايزني في اي .
زين : انا اسف .
انا : ع اي !!
زين : عشان خليتك اترفدتي اسبوع انا بجد اسف .
انا : انا اللي اسفه والله حقك عليا .
زين : لا ي رهف متتاسفيش .
انا : خلاص ي دكتور حصل خير .
زين : طب انا عايز اقولك حاجه .
انا : اي .
زين : رهف انا .
انا : اي ي دكتور انت اي .
زين : م بلاش دكتور دي وقوليلي زين بس .
انا : لا مينفعش ي دكتور .
زين : بت انتي اسمعي الكلام .
انا : طب م انت حلو اهو وبتبقي ققمر وانت متعصب .
زين : ايتا ايتا انتي بتعاكسيني .
انا : لاااااء طبعا .
زين : خلينا ف المهم طيب .
انا : هاا .
زين : انا .
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات