القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نيلي ياسر

ابو نور: نور... استاذ جاسم.
جاسم: حمايا العزيز..يا تري جاي لايه.
أبو نور بخبث: انا كنت جاي اعتذر لنور بنتي علي اللي عملته معاها واعتذر لحضرتك..انا غلط في حقك يا نور و انا اسف.
جاسم ببرود: خلصت..عايز كام.
ابو نور:_____.
جاسم: هه..مكسوف تقول مع انك مش وش كسوف خالص.
   " جاسم رمي ليه فلوس وخد نور ودخل والراجل مشي"
كنز وهي بتجري عليه: باااابي..وحستني اوي.
جاسم: وانتي اكتر يا روح بابي.
نور وهي بتشيلها: وحشتيني اوي.
كنز: وانتي كمان.
نور: بصي جبتلك معايا..اه  ( طلعت تجري علي الحمام وجاسم وحور وراها وهي كانت بترجع"
جاسم: حور اتصلي بالدكتور.
حور: حاضر.
نور: مش لازم يا جاسم انا كويسه.
جاسم: لا مش كويسه ( قرب وشالها وطلع بيها اوضتهم مستني الدكتور).
....
    " يوسف واقف قدام اوضه العمليات ومتوتر جدا"
يوسف: ها يا دكتور ابويا كويس.
الدكتور بأسف:  احنا عملنا اللي علينا وطبعاً الباقي علي ربنا بس هو جاله جلطه وشديده اوي نتيجة خبر وحش.
يوسف بتوتر: يعني أبويا هيبقي كويس؟!.
الدكتور: ادعيله.
...
  " ملك كانت نايمه وصحيت علي صوت المنبه علشان هي ظبطته قبل ما تنام علي معاد الدواء بتاع شادي غسلت وشها وراحت الاوضه بتاعته وكان نايم قربت من تصحيه"
ملك بحب: شادي..شادي اصحي علشان معاد الدواء.
شادي: اممم.. سيبني شويه.
ملك: خد الدواء وكل وبعد كده نام.
شادي بنوم: لا انا تعبان مش هصحي دلوقتي.
   " ملك تخيلت للحظات أن شادي جوزها وهي بتصحيه وبكل حب لمست جبينه ولقته سخن جداً"
ملك بخضه: يا نهار اسود...ده انت مولع.
شادي بضحكه وجع: لسه برضو مش هتسمحي لقلبك يفضل يحبني..!!    ( ونام تاني وهي لمست وشه وهي بتعيط).
ملك: عمري ما قدرت ولا هقدر.
    " ملك جابت مايه ساقعه من تحت وفوطه وبدأت تعمله كمدات وهو نايم ومسبتهوش"
....
جاسم: ها يا دكتوره هي كويسه.
الدكتوره: اطمن يا دكتور جاسم هي بخير وكمان البيبي بخير
جاسم: طب الحم... أنتي قولتي ايه!!.
الدكتوره بابتسامة: مبروك المدام حامل.
جاسم بفرحه: نور...نور انا هبقي بابا...انا هيبقي عندي نسخه صغننه منك!!.
نور بفرحه ودموع: انا مبسوطه اوي!!!.
حور: مبروك يا نور.
نور: الله يبارك فيكي.
الدكتوره: طيب انا ممكن اتابع حالتها لأن هي ضعيفه جدا ف انا هستأذن دلوقتي وهاجي كمان يومين اطمن عليهم عن أذنكم.
جاسم: اتفضلي.
...
حور: عمر...عمر.
عمر: هو انا اسمي جامد كده.
حور: نور حامل.
عمر: بجد وعقبالك.
حور: اممم..شكرا.
عمر: هو انتي لايه لابسه دبله.
حور: علشان في ناس بتحب تعاكس كده زيك ف الدبله دي بتخرسهم معرفش ازاي مشوفتهاش من بدري.
عمر: بس انا شوفتها من اول يوم بس انا عارف انك مش مخطوبه.
حور: عرفت منين.
عمر: باين من طريقتك وهزارك لو مخطوبه اكيد مكنتيش قعدتي معايا دلوقتي.
حور: طلعت بتفهم...هو انت أسمك الحقيقي عمر.
عمر: اه لايه.
حور: مش لايق عليك.
عمر:: نينينيني..
حور: شكلك بتكدب عليا واسمك الحقيقي سوسو الدلوعه.
عمر: تحبي تشوفي البطاقه.
حور: اه..هات.
    " حور مسكت البطاقه وشافتها من الضهر علشان تعرف هو متجوز ولا لا وهو لاحظ".
عمر: طلعت سنجل.
حور: اه...ا..اقصد معرفش انا بشوف الاسم.
عمر: لا يا شيخه.
حور: اه والله وتعالي بقي بارك لنور.
عمر ابتسم: يلا.
....
    " في نص الڤيلا جاسم واقف وجمبه نور "
عمر: مبروك يا نور.
نور: الله يبارك فيك.
جاسم: ملك يا ملك.
ملك نزلت: نعم.
جاسم: مش تباركي لنور طلعت حامل.
ملك بسخرية: ويا تري البيبي ده ابنك ولا ابن شادي.!!!.
يتبع.....
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات