القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبد السلام

  رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبد السلام
 رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبد السلام

 رواية ملك الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد عبد السلام

مراد :قولي يا حبيبتي 
نرمين :اناا
وفضلت تعيط
مراد :انتي ايه اهدي 
نرمين :انا اتعرضت لمحاولة اغتصاب قبل 
مراد وقام وقف :ايه انتي بتقولي ايه
نرمين :انا محصليش حاجه سعتهاا بس انا تعبانه من يومهاا 
مراد :لو حصلك ايه هبقا معاكي يا نرمين 
نرمين بعياط :مش هتستحملني يا مراد 
مراد :تبقي ماتعرفنيش 
نرمين :من يوميهاا وانا عندي صدمه لما حوار ذي ده بيتفتح بتعب 
مراد :اهديي خالص كده 
نرمين :مش قادره طلقني 
مراد :اهدي اي رايك نعمل اتفاق
نرمين :اتفاق ايه
مراد :عيشي معايه و نحاول مع بعض لحد ماتبقي كويسه و طول الفتره دي يا ست نبقا ذي المخطوبين يمكن عشان انتي لسه ماتعرفنيش خايفه مني 
نرمين :ولو منفعش هطلقني 
مراد :لا 
نرمين :اي 
مراد :اصدي اه هطلقك 
نرمين :ماشي 
مراد :تمام تعالي 
نرمين :ايه 
مراد :ادخلي غيري و نامي 
نرمين :طب انقلني اوضه تانيه عشان دي اوضتك 
مراد و ضحك :لا برحتك هي جت علي الاوضه انتي واخده صاحب الاوضه نفسه  ادخلي ذي ما بقولك كده و بعد كده انزلي تحت 
نرمين :حاضر 
نزل مراد ونرمين الخوف الي جوها قل شويه من كلام مراد حست ان هي فعلا ممكن تبقا معاه في امان 
عند زين و ملك 
زين :تعالي 
ملك :عايز ايه 
خدها قدام المرايا و واقف مراهاا 
زين :اي ده و بيشاور علي شعرهاا 
ملك :شعري 
زين :بجد  بت ماتعصبنيش عليكي 
ملك لفت وشها ناحيته
ملك بصوت هادي :في ايه يا زين 
زين ونازل عليها شويه :فيه ان شعرك كان باين 
ملك :وربنا لابسه بندانه بس رجعت ل ورا اعمل ايه يعني 
زين :خودي بالك فاهمه 
ملك :اصل انا مش متعوده علي الحجاب 
زين ومسكهاا من خدودهاا و ضاممهم علي بعض :لا اتعودي 
ملكك :امم حاضر ايديك تقيله 
زين : انا نازل 
ملك بندفاع :رايح فين 
زين بصلهاا سكتت بعد شويه 
زين في المكتب بيتكلم في الفون 
زين :تراقبها كويس عينك ماتشلش من عليهاا 
المجهول :تمام يا زين باشا 
ملك نزلت 
ملك :عاملين ايه 
داده كريمه :اي يا هانم عايزه حاجه 
ملك :هانم اي بس يا داده انتي في سن مامتي قوليلي يا ملك وبعدين انا اول مره اشوفكم 
الداده ضحكت :دي ريماس وبتشاور عليها 
ملك :ازيك و بتسلم
و اتعرفت علي بقيتهم 
الداده :كنتي عايزه اي يا هانم 
ملك :لا انتي مافيش فايده اسمي ملك وربنا +ماتتعبيش نفسك انا هعمل قهوه
الداده مسكتهاا :معلش دي اوامر زين باشا عايزه 
ملك :فكك منوو 
كلو بستغراب ايه 
ملك :ايه 
ريماس :في حد يقول كده علي اوامر زين باشا 
ملك :وفي ايه وبتاخد الفنجان من الداده 
زين :لا مافيش اي حاجه و بياخد فنجان القهوه 
ملك :يماما مش انت قولت انك نازل 
زين من غير كلام خدها ووخد القهوه و دخل المكتب 
زين :ينفع الي قولتيه 
ملك بتهز دماغهاا بمعني لا 
زين :انا زين تقوليلهم فككم منه انا يتقال علي كلامي كده 
ملك بردو بتهزز دماغهاا بعني لا 
زين :ما تتكلمي  
ملك :لا 
زين :كلامك يبقا بحساب فاهمه 
ملك :فاهمه 
كل ده زين بيتكلم  بهدوء
زين :اتفضلي
ملك :عايزه القهوه طب 
زين :مافيش شرب خراا علي دماغكك 
ملك :انت بارد وربنا وبعدين انت مالك هتشربني علي مزاجك 
زين بيتعمد يبقا بارد معهاا :اه 
ملك :طب هاتهاا 
زين :اطلعيي 
ملك :طب انا عايزه اروح لبابا و ماما 
زين :حاضر بكره اطلعي بقا
ملك : طب هات حبه صغنانين 
زين ضحك علي طريقتها : تعالي 
و خدها علي كتفه و طلع ملك وهي علي كتفه 
ملك :لا لا احنا مااتفقناش علي كده انا عايزه قهوه 
زين نزلها في الاوضه
زين :لازم اشيلك عشان ططلعيي 
و بعدين نامي انتي اي الي مسهرك و كمان عايزه تشربي قهوه بصي من هنا ورايح مافيش شرب قهوه نهائي ابقي اشربي لبن 
ملك :ايي ده لو علي موتي 
زين بعصبيه مسكها من خدودها و ضمهم علي بعض جامد
زين :وربنا يا ملك لو سيرت الموت جت علي لسانك ماهيحصل كويس سامعه 
ملك :اهه 
ملك بزعيق:هو انت اي مابتحسش كل شويه
 البارت 22
ملك بزعيق :هو انت اي ما بتحسش كل شويه خناقه شكل 
زين :صوتك ده مايعلاش يا ملك 
ملك :لا يا زين مش كل شويه تعمل فيا حاجه شكل و اسكت 
و لسه هططلع من الاوضه 
زين مسكهاا :راحه فين 
ملك :ايدي ايدي بتوجعني 
و غابت عن الواعي 
زين :ملك ملك عدلهاا و كلم الدكتوره 
الدكتوره :هي شويه و هتفوق جواا بس ياريت تبعد عن اي زعل 
الدكتوره مشيت و زين دخل ل ملك 
زين ماسك ايديهاا وقاعد جنبهاا :ماتزعليش مني انا عارف ان انا صعب وعارف انك استحملتي حقك عليا بس لما جيبتي سيرة الموت ماقدرتش اتحكم في عصبيتي يا ملاكي بحبك بحبك دي كلمه صغيره بنسبه للجوايا من نحيتك من اول مره شوفك حبيبتك وسكت و بعدين راح في النوم 
ملك :اهه 
زين قام :انتي كويسه 
ملك بتهز دمغهاا بمعني كويسه 
زين :حمد الله علي السلامه 
ملك :الله يسلمك 
زين :تفطري 
ملك :لا مش قادره 
زين بخوف :اطلب الدكتوره 
ملك :تؤتؤ هبقا كويسه 
زين :ماشي طب عايزه اي حاجه 
ملك :لا
زين : طب انا نازل ارتاحي انتي شويه 
وزين نزل 
ملك فضلت تعيط وبعد كده هديتت شويه زين طلع 
زين :مش محتاجه حاجه 
ملك :لا 
زين :طب يلا عشان تفطري 
ملك مش قادره تتناقش معاه حتي :حاضر 
زين :قاعد جنبهاا و بيفطرهاا
ملك :الحمد لله 
زين :بقيتي كويسه 
ملك :الحمد لله 
زين :طيب انا نازل اروح ل مراد و شويه و جاي 
ملك :خودني معاك 
زين :انتي لسه تعبانه 
ملك :انا كويسه و بعدين مش.. 
زين : بس بس خلاص تعالي انا هغير وانزل استناكي 
زين دخل خد شاور و لبس 
زين :انا نازل متتاخريش وهبعتلك حد يساعدك
ملك :لا لا ماتبعتش حد 
زين :برحتك بس بسرعه 
زين نزل 
ملك :انا بقا هوريك يا زين و لبست بنطلون اسواد تيشرت اسواد و طرحه حمرا شنطه كروس حمرا وميكاب بسيط جداا ملك :اما نشوف بقا كلام مين الي هيمشي  ونزلت 
زين كان في المكتب 
ملك :انا خلصت 
زين :ماش...
زين :اي ده
ملك :اي
زين :اي شكلك ده 
ملك :انت بتزعق ليه مالو شكلي 
زين :انا مش قولت بعد كده لبسك يبقا دريسات 
ملك :ماشي بعد كده بقاا 
زين :ملك مش عايز ازعلك 
ملك :لا بجد انا من يوم ماعرفتك مابتعملش حاجه غير انك تزعلي ده امبارح عشان صوتي كنت هتموتني 
زين  لسه هيتكلم 
زين :ادخل
الداده :عز بيه برا 
زين :طالعين 
زين لملك :اطلعي 
خرجت ملك من غير اي كلمه و هي طالعه 
عز بيبصلهاا 
ملك بضحكه :اهلاا 
جد زين عز :تعالي 
ملك راحت نحيته :اهلا يا عموو 
عز :اهلا بيكي يا بنتي انتي مين 
ملك :انا ملك مرات زين
عز: اي مرات زين 
ملك :اه 
زين من وراهاا 
زين :اخيراا جيت و شرفتني وقرب عليه باس ايدوو 
عز :فهمني ايه الي بيحصل ازاي ماتقولناش 
زين :الموضوع جيه بسرعه 
عز :وكنت ناوي تعرفنا امته لما تجيبو اول طفل
زين :كنت هاجي و اقولك 
عز :انا مش هتكلم عشان مراتك شكلها بنت ناس 
ملك :طب عن ادنكم 
زين :استني 
زين لجدوو :جدي ملك تبقا مراتي وانا بحبهاا و هي بتحبي عشان كده الموضوع كان بسرعه ولا ايه يا ملك 
ملك :اه يا عموو
عز بفرحه عشان عرف ان زين بيحبهاا 
عز :مافيش حاجه مبروك وبيوجه كلامه لملك تعالي اقعدي جنبي
ملك راحه 
زين مسكهاا :تقعد جنبك ليه يعني 
عز :انا جدك تعالي ملك راحت وقعدة جنبه 
عز :انتي عندك كام سنه 
ملك :عشرين 
عز :بجد انا قولت اصغر من كده ولسه في الكليه صح 
ملك :اه في تانيه 
عز :ربنا معاكي يا حبيبتي و بيضحكو مع بعض 
زين الي واقف مش علي بعضه 
عز :انا هقوم امشي و تعاله يا زين انت و مراتك اقعد معانه هناك 
ملك :لا يا جدو خليك قاعد معانه 
عز :يا حبيبت جدو..
زين :لا بقاا كده كتيررر 
عز :عايز ايه يا واد انت  مالك اناو حفيدتي
زين :مراتي 
عز :اخدهاا منك و امشي 
زين :لا صعبه اووي دي 
عز :انا همشي و هات مراتك وتعالا مش هقولك تاني
عز :يلا عايزين حاجه و سلم علي ملك و كان هيبوسهاا زين شدهاا 
زين :لا مش للدرجاديي 
عز ضحك :غيرتك هتوديك في داهيه و سابهم و مشي وملك طلعت و زين طلع وراهاا علطول
زين :ينفع كده 
ملك :ده جدك و بعدين الي يشوفك كده يقولك انك بتموت فياا 
زين :ملك..
ملك بقاطعه :زين بص احنا نعيش السنه ذي ما انت قولت و بعد كده كل واحد يشوف حياته 
زين :هو ايه الي تشوفي حياتك يا ملك حياتك دي هتعيشيهاا معايه و هنا 
ملك :ده في خيالك 
زين :هخلهولك حقيقه و طلاق مش هطلق حد 
ملك :انت متمسك بياا ليه اشمعنا اناا 
زين :السؤال ده انتي الي هتجاوبي نفسك عليه 
ملك :احنا نعيش السنه كل واحد في حالوو 
زين :تمام كده و مسكها من دراعهاا 
زين :انا هوريكي اسواد سنه في حياتك 
ملك :هقعد في اوضه تانيه
زين :مافيش غير الاوضه دي 
و سبهاا ونزل 
زين في المكتب :كده جابت الاخر هي مابتحبنيش وانا هخليهاا السنه دي و اطلقهاا و من هنا لحد ماتخلص هعملها كانهاا مش موجوده بظبط  وانا عمر ما اخليها جنبي غصب عنهاا انا بحبها بحبك ده انا بقيت بتنفسك يا ملاكي انا هخليهاا هنا وهي بمعملتها ليا هتخليني ابطل احبهاا 
شويه و طلع الاوضه وملك كانت عمله نفسها نايمه غير و نام وخد ملك في حضنه و ملك ماكنتش قادره تتكلم 
ملك :اهه برتاحه طول ما انا في حضنك يازين وواجعي كلو بيروح مع انك سببه بس طول ما انت جنبي بنساا كل حاجه 
و شويه ونام زين و ملك 
تاني يوم الصبح زين صحيي 
زين :اي ده....
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات