رواية بنت أغاريس الفصل العشرون عشر 20 بقلم سمية عامر
رواية بنت أغاريس الفصل العشرون عشر 20 بقلم سمية عامر |
رواية بنت أغاريس الفصل العشرون عشر 20 بقلم سمية عامر
غمض عينه و قال بصريخ : عشان انا اتنيلت و حبيتك ( زادت نبره صوته عصبيه وهو بيبص في عينيها المصدومة ) ايوه انا بحبك يا ناررررين
فضلت عنيها تبربش مش مصدقة كلامه : ها ...انت ...بت..قول ايه
غمض عينه وندم أنه اتكلم و ساب ايديها و مشي قبل ما يسمع منها كلمه
قعدت نارين كانت رجليها مش شايلاها ضحكت ...و بعدها زادت ضحكتها و غمضت عينها تفتكر كلامه ضحكت اكتر و قامت فتحت الباب و خرجت تشوفه فين
لقيته عند باب الخروج راحت ناحيته و لسه هتتكلم لقيت ادم جاي عليهم سكتت
ادم بشك : انتوا الاتنين خرجتوا و سيبتوني كده في حاجه ولا ايه
اياد : روحوا انتوا الاتنين وانا هاجي وراكم
نارين بتسرع : لا انا هاجي معاك ..احم اقصد أن ...لازم اتكلم معاك عشان بابا انت يعني ..
استغرب ادم من كلامها المتقطع
اياد : انا مش قادر اتكلم هروح معاكم مش هروح في حته
ركبوا كلهم العربيه ادم بيسوق و اياد جنبه و نارين ورا
بص اياد في المرايه اللي في باب العربيه كانت نارين بتبص له و نبضات قلبهم بقت عاليه
" كيف سأجد طريق الهرب منكِ و قد ازداد قلبي تعلقاً بكِ "
ابتسمت نارين برقه له ولكنه أدار وجهه
وصلوا البيت كان حسن ماسك عمر بيضرب فيه و سهير قاعدة تعيط في الأرض و ماهر حاضنها هو سهير
دخل هتلر و بعدهم عن بعض
هتلر بعصبية : في ايه ...ازاي سايبهم يتخانقوا كده يا جدي
محمود الجد : خليه يضربه عمر يستاهل الضرب ده مش ابني
شافت نارين منظر امها جريت على عمر و مسكت فيه : انت عملت ايه في امي قولتلها ايه
شدها هتلر من عليه و مسك وشها بين كفيه : اهدي انا جنبك
دمعت عينها و راحت على امها قومتها : ايه اللي حصل عملك ايه
ضرب عمر حسن و جري على بره بسرعة ركب العربيه و مشي قبل ما يمسكوه
خدت نارين امها و طلعوا على اوضتها
هتلر لعمه حسن : حصل ايه اهدا كده و احكيلي
اتعصب حسن و طلع على اوضته
اتنهد هتلر و طلع وراه قفل الباب عليهم و قعد
هتلر : ها أنا سامع
حسن بعصبية و صريخ : الحيوان الحقير مغتصبهاش مرة واحده ده كمان كان عارف انها حامل في تؤام
اتصدم هتلر من كلامه : نارين ليها تؤام انت بتهزر طب فين تؤامها
دمعت عين حسن و انهار وفضل يكسر في اللي حوليه : لما عرف انها حامل سقطها و كل ده من غير ما حد يعرف ولا حتى هي نفسها تعرف و لما سقطت رجع يعمل قذارته تاني لمده 6 شهور وهو حقير معاها الحيووووووان
هتلر : انت عرفت كل ده منين
حسن : سمعته وهو بيكلم صاحبه الزبالة و بيقوله أن نارين مش بنته وأنه عارف ابوها مين
هتلر بغضب : مش بنته ازاي ..انت عملت تحليل
حسن بحزن و تعب : عملت و طلعت مش بنته بنسبه 99.99٪ مفيش اي علاقه بينهم و لحد دلوقتي مش راضي يقولي مين ابوها و سهير سمعتني وانا بواجهه بكلامه و قال إنه عمل كده و من وقتها وهي منهارة
قام هتلر بعصبية و خرج تليفونه : كفايه قرف الموضوع زاد عن حده هجيبه حتى لو راح المريخ
اتصل على رجالتة يدوروا على عمه عمر و يجيبوه حي او ميت
خرج من اوضه حسن راح اوضه سهير لقى ماهر واخدها في حضنه و بيعيط على عياطها و نارين ماسكه ايديها و مش فاهمة حاجه شاور لمروة
خرجت مروة برا وهي حزينة : نعم في ايه
هتلر : مين كان قريب ليكم غير أعمامي في الفترة دي
مروة بحزن : مكنش في حد غيرهم و عمي محمود كان دايما يزور سهير و يجيبلها حاجات حلوه انا اتصدمت من الكلام انا اختي اتعرضت لظلم كبير اوي ازاي طفله حملت و سقطت و حملت تاني من حد تاني ياربي على كسره القلب و الذل
كانت بتتكلم وهي بتعيط و منهارة
حط أيده على كتفها : كل واحد هياخد اللي يستاهله بس بالتفصيل انا محتاج عنوان المستشفى اللي كانت فيها و رقم التليفون ضروري
مروة : حاضر بس هتعمل ايه اساعدك
هتلر : هاتي دول وانتي كده تبقي ساعدتيني
وهو بيتكلم معاها جاله تليفون أنهم مسكو عمه عمر بس ميت ..عمل حادثه بالعربيه في الجبل و مات
غمض عينه بغضب و نزل لجده تحت قاله
في اليوم التالي
أدفن عمر في مدافن العيله و كلنا مراته قاعدة على كرسي مش مستوعبه اللي حصل هي و بناتها وعماله تعيط
مخرجتش سهير من اوضتها من وقت اللي سمعته جاتلها حاله هلع و رعب و كل اللي بتعمله بتعيط و نارين قاعدة جنبها
رجع الكل من الدفنه وهما مش عارفين هما زعلانين على موته ولا على أفعاله القذرة
طلع حسن لاوضه سهير فتح الباب اول ما شافته جريت عليه حضنته و انهارت
قامت نارين خرجت بره من امبارح وهي مغيرتش لبسها دخلت اوضتها لبست بنطلون واسع و بلوزه زرقة و حجاب اسود و خرجت تاني خبطت على اوضه هتلر مكنش في حد في الأوضه نزلت تحت لقيته واقف بيكلم حد في التليفون فضلت واقفة وراه
لف اياد : نارين انتي كويسه مالك واقفة ليه كده
نارين بتوهان : انا ..مبقتش فاهمة حاجه انا بقيت بنت مين كده
مسك ايديها قعدها على الكرسي و قعد قدامها : نارين مش مهم انتي بنت مين المهم انتي نفسك مين و ايه
نارين : وانا ايه ..ولا اي حاجه واحده مش متعلمه من غير اب جايه من الزنا انا بقيت ايه كده
زعل اياد من كلامها بس حاول ميبينش رفع ايديها و باسها : انتي اغلى حاجه عندي انتي البطله اللي مخافتش تموت انتي اللي دايما بتحمي امك من اي حاجه حتى علاقتك بربك تخليكي تبقي احسن مننا كلنا
نارين بتعب : اياد انا بحبك ..بحبك لدرجه اني عايزة احضنك واعيط وانا مبحبش اعيط مبحبش اكون ضعيفة بس مش هخاف اظهرلك ضعفي لاني بحبك
" لن ابكِ الا معك ..ف والله لا يستحق احدا سواك رؤية انهيار قلبي و كسرته و ضعفه وقله حيلتي لأنني اعلم انك الوحيد من سيحاول أن يجمع شتاتُ قلبي من جديد "
ابتسم اياد و قرب من ودنها وقال بهمس : طب لو قولتلك اني هحضنك في يوم من الايام و هقول دي بتاعتي لوحدي
ضحكت نارين بهدوء : قربك حلو اوي خليك قريب كده دايما
بعد عنها شويه و قرصها من دقنها : اضحكي كده وانتي قمر يا بنت القمر
عمر اخو اياد من وراهم قال بحده : اياد عايزك ضروري تعالى ورايا
خرج اياد مع اخوه و قامت نارين خرجت برا البيت تتمشى بره بعيد عن تعب البيت فضلت ماشيه كتير بعيد عن البيت لقيت
كرسي راحت قعدت عليه و كانت عايزة تعيط بس كل ما تفتكر كلامه اياد تبتسم و تيجي عليها راحه و هدوء غمضت عينهيا بس الغريب أنها حست أن في حد وراها الظل بتاعه فوق منها فتحت عينيها بس مقدرتش تشوف حاجه لانه ضربها على رأسها بالمسدس و شالها و مشي ......
جاهزين تشوفوا اغاريس ؟
يتبع ...
تعليقات
إرسال تعليق