القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مدللة قلبي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

 رواية مدللة قلبي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي
رواية مدللة قلبي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية مدللة قلبي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

في تلك الفيلا حيث يعم السكون الإرجاء دلفت اشعه الشمس  الي تلك التي تنام بهدوء وسكينه في أحلامها الورديه تدخل عليها امراه نفس ملامحها لكن على كبر  ذهبت اليها وقالت زي اي ام مصريه اصيله .
الام ساره..... قومي ي آخره صبري اتاخرتي على شغلك في الجريده مش كل شويه هيتصل بباكي ولا هو عشان صاحبه قومي .
نوريانا بعناس وصوت رقيق ..... يامامي عايزه انام انا م نمت امبارح بسبب الشغل سيبيني انام  شويه خمسه وصحيني .
الام ساره .... والله مش لنا قولت مش لازم تشتغلي وانت قولتي اي بقااا لا لازم ابني نفسي ومش اعتمد على فلوس بابي صوت ولا لاء .
نوريانا  ببراءه ..... اه قولت بس الشغل صعب اوي ي مامي بس بحبه وانتوا عارفين كدا كويس انا بعشق التصوير والكتابه ي مامي .
ساره بضحك ..... طيب قومي يالا عشان الاكل جهز وتسلمي على بابا قبل ما ينزل يالا بلاش كسل .
نوريانا يتذمر ..... اوك اوك خلاص قومت محدش يعرف ينام في الفيلا دي .
ضحك ساره على تصرفات بنتها الطفوليه ونزلت لزوجها .
عند نوريانا خدت شاور ولبست لبسها المكون من فستان وردي وكوتش ابيض وحقيبه ظهر بيضاء أيضا وفردت شعرها الاصفر الغجري الطويل كانت جميله جدا وحطت makeup بسيط اعطي لها شكل برئ ولطيف ونزلت الي الاسفل .
نوريانا بمرح ...... يا صباح الاناناس على احلي الناس .
الاب خالد بضحك ..... صباح النور واضاف بمرح عمرك ما هتعقلي ولا تكبري .
نوريانا بخوف مصطنع.... اعقل اعقل اي لا انا كده كويسه ي خلوده هههه .
الاب بتذمر ومرح ..... نفسي مره تناديني بابا مفيش الا قدام الناس إلا أما تقوليها .
نوريانا بمرح.... كفايه اوي اني بقولها قدامهم  قاطعتهم ساره وهي بتقول يالا افطري عشان هتتاخري على الشغل  وبطلى لماضه ي لمضه  .
 نوريانا بحزن مصطنع.... انا مش لمضه ي صرصور اوك .
ساره بغضب مصطنع..... بنت اي صرصور دي اسمي مامي  .
نوريانا بمرح.... طب اوك ي صرصور ي صرصور ي صرصور هههه  قاطعهم خالد وهو بيقول خلاص يالا ي نوري عشان اوصلك وبطلي شقاوه شويه مش كل شويه محمد يتصل بيا(المدير )مش عشان صاحبي .
نوريانا بمرح ..... اوك ي خلوده همشي انا بقااا .
الاب خالد ....استني عشان اوصلك ولا ناويه تبوظي العربيه بسرعتك المتهورة دي 
نوريانا  بغضب طفولي جعلها لطيفه..... ما هما الي مش بيعرفوا يسوقوا .
نوريانا ببراءة..... ايوه اومال انا، ورمشت ببعيونها ببراءه دلاله على الكذب .
خالد بصرامه......مفيش خروج من غير السواق  .
نوريانا بهدوء ..... ي بابي بحب انا الي اسوق .
خالد بصرامه..... انا قولت مفيش خروج من غير السواق .
نوريانا بهدوء .... اوك ي بابي ومشت .
وركبت العربيه ووصلت الجريده .
وراحت مكتبها ولاقت زمايلها وقالت بصوتها الرقيق وهدوء عشان مش بتتعامل بمرح الا مع المقربين منها .
نوريانا بصوت رقيق...... هاي .
الكل ....هاي باربي( بيقول لها كده عشان هي شبه باربي في شكلها )
شهاب بحب اخوي  .....المدير عايزك ي نوري وشكله متعصب منك.
نوريانا بمرح... اوك هروح اشوفه أصله مش بيعرف يعمل حاجه من غيري ومشت .
وراحت لمكتب المدير وقالت بمرح  ...... حمودي طلبتني  .
المدير بغضب مصطنع ....حمودي ايه انا المدير احنا مش في البيت وايه الي عملته امبارح ده ي مفتريه 
نوريانا بمرح .... اي ده انت عرفت .
المدير محمد ....عرفت قولي مين معرفش بقا ي مفتريه ترشي شطه في عينيه .
نوريانا بمرح.... ما هو الي كان رايح يمسك ايدي .
المدير بهدوء ....... ايه ومش قولتي ليه من الاول .
نوريانا بمرح..... ما انا عملت الواجب خلاص معاه هههه.
المدير بمرح .....جدعه تربيتي وبعدين قال بهدوء في مهمه جديده  ليكي وانا مش بثق غير فيكي .
نوريانا بهدوء وبصوتها الرقيق.....اي هو .
المدير بتوتر عشان عارف أن باباها بيخاف عليها وكمان هتغيب عنه .
المدير بجديه ..... نوريانا انا هبعت حاره الديب ،عايزك تعرفيلي عنها كل حاجه وتعرفي سبب استقاله المقدم كريم المرشدي .
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات