رواية الاسد الجريح الفصل الاول 1 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الاول 1 بقلم ملك ايمن |
رواية الاسد الجريح الفصل الاول 1 بقلم ملك ايمن
الشخصيات
_مصطفي بطل الروايه: انا مصطفي سعيد الدمنهوري رجل اعمل ٣٠ سنه رجل جاد ولا احب اللعب))
_ليل بطلت الروايه: انا ليل جاسر الكيلاني ٢٥ سنه اولي كليه هندسه بنت مرحه جدا بحب الفرح ودائما مبتسمه))
سعديه ام البطل: سعديه ست طيبه جدا ٥٠ سنه))
امال ام البطله: امال امراه تغوي بلفلوس: ٤٥ سنه))
سعيد ابو البطل:رحل حاد الطباع ولكن طيب القلب ٥٥ سنه رجل اعمال))
جاسر ابو البطله:رجل طيب جدا من اكبر رجال الاعمال في مصر ٥٠ سنه))
فيروز اخت البطله الوسطه: فيروز كليه اعلام فتاه غامضه الي حد ما ٢٠ سنه))
عمار اخ البطل: ظابط شرطه ٣٥ سنه مرح جدا وفرفوش))
تمارا الاخت الصغره للبطله: ١٠ سنين))
وفي اشخاص تانيه هنعرفها في الروايه: ((الاسد الجريح)) البارت الاول
في احدي شركان الدمنهوري للمعمار وخصوصا في مكتب مصطفي
مصطفي: ايواه تعاليلي ع المكتب وهاتي ورق المهندسه الجديده
هنا:((سكرتيره مصطفي وبتعشقو عشق)) تمام يافاندم
وبعد شويه دخلت المكتب ومعاها الورق وطلب منها تاخد معاد مع المهندسه عشان يتعاقدو معاها
هنا: تحت امرك وخرجت
🖋️🖋️🖋️🖋️🖋️🖋️🖋️
في ڤيلا يبان عليها الثراء الفاحش
امال: يابنتي قومي بقا الله
ليل بنعاس: يامامي هنام شويه بس
امال: بقا كده ماشي
ليل: اي ده خرجت اما انام بقا
وهوووووب كان شفشق المياه فوق دمغها
ليل: ااااح ااااح ياماميييي لي كده ياااااححح
امال: قومي تليفونك بيرن من الشركه
ليل: هاتي شكرا يامامي
وخرجت امال من الغرفه وهيا بتضحك ع بنتها
ليل: الو
هنا: حضرتك الانسه ليل
ليل: ايواه انا
هنا:حضرتك احنا هنعمل مقابله معا حضرتك كاتدريب وبما انك في الجامعه ورقك جه من ضمن ورق الطلبه والنفروض تشرفينا عشان المقابله
ليل: خلاص اشطا
هنا: افاندم
ليل: لا ابدا هكون عند حضرتك في الوقت بس ابعتيلي اللوكيشن
هنا: تمام
ليل الله يحرق الشغل ع الي عايز يشتغل انا مالي انا وقامت دخلت الحمام وهيا بتبرطم اخدت دوش وجهزت ونزلت كانت لابسه فستان احمر وعامله شعرها كحكه فرنسيه ونزلت
جاسر: بصفاره واو رايحه فين كده
ليل: رايحه عندي مقابله في شركه
جاسر: يابنتي ماقلتلك تشتغلي معايا
ليل: لا يابابا لازم اثبت نفسي الاول
فيروز: صح كده ربنا يوفقك
ليل: حبيبتي ياناس
تمارا: صتاح الخير
جاسر: حبيبت قلب بابا صباح النور
امال: يلا بقا كلو عشان كل واحد يشوف وراه اي
وخلصو اكل وكل واحد توجه الي عمله حاسر الي الشركه فيروز للكليه ليل للمقابله
🖋️🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️
في بيت الدمنهوري
سعيد: امال فين مصطفي
سعديه: طلع بدري قال عندو شغل انهارده
سعيد: وعمار
سعديه: راح شغله هوا التاني
سعيد: ربنا يوفقهم يلا انا ماشي سلام ياست البنات
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في مكتب عمار
عمار: ياعم ابراهيم((العسكري))
ابراهيم:اومر ياباشا
عمار:ميامرش غليك ظالم ياراجب ياطيب بص بقا كبايه شاي حلوه كده خليني افوق
ابراهيم:كده من غير فطار
عمار:لا منا هاعدي ع مصطفي نفطر مع بعض
ابراهيم:تحت امرك يابيه
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
عند اسد الجريح
ليل دخله بتغني وهيا داخله مخدتش بالها وخبتط في واحد
ليل:اااه سوري
عمار:اي العسل ده ولا يهمك
ليل بابتسامه:شكرا ياشبح
عمار:الله الله انتي حلوه اهو وبتلاغي
.
ليل:ههههه ليل وانت
عمار:اهلا انا عمار
ليل:اتشرفت
عمار:الشرف ليا
ليل:يانهار اسمر لازم امشي سلام فرصه سعيده قالت كده وهيا بتجري زي الاطفال ضحك عليها عمار وقال مجنونه
ليل:هاي انا ليل الي حضرتك كلمتيها
هنا:اه اهلا بيكي اتفضلي وخبطت وطلبت الازن انها تدخل ليل دخلت ليل وجدت شاب في كامل وسامته شعره بني غامق قمحاوي عيون بني وحاده جدا
ليل:احم
رفعت عيني شفت ايه في الجمال طفله بكل معني الكلمه شغرها احمر بيضها بياض صاطع قصيره الي حد ما
مصطفي:احم اتفضلي ياانسه
ليل:شكرا
مصطفي:انا لافت انتباهي في الملف بتاعك انك دارسه درسات عليا مش كده ومعاكي لغات
ليل:مظبوط حضرتك
مصطفي:ممكن اسمك كامل
ليل:مبلاش
مصطفي:افاندم هوا اي الي بلاش ده هوا انا هعملك بطاقه
ليل خافت منو:اسمي ليل جاسر الكيلاني
مصطفي:انتي بنت جاسر الكيلاني ومش عاوزة تقولي اسمك لي بقا
ليل:بصراحه حاولت اشتغل في كذا شركه ومجرد مايعرفو اني بنتو بيرفدوني عشان انا مش موظفه عاديه يعني
مصطفي:طب متشتغلي في شركه من شركات ابوكي
ليل:انا حابه ابني كياني بتفسي مبحبش المعاملات الخاصه
مصطفي:جميل اوي من بكره هتبدائي شغل هنا والقوانين هنا هتفهمهالك
ليل:تمام شكرا وفتحت الباب وهوب خبطت في عمار
عمار:اي ياعسليه متركزي
ليل:انا اسفه بجد ياعمور سوري
عمار:حلوه عمور دي
مصطفي بغيره لا يعرف سببها:عمار ادخل وانتي اخلصي ع شغلك
ليل:طيب براحه عيطقلك عرق
مصطفي:بتبرطمي بتقولي اي
ليل:ولا حاجه يابرو بعد اذنكم
وخرجت
عمار بضحك:مين دي يابني
مصطفي:المهندسه الجديده بنت جاسر الكيلاني
عمار:بس بنت نغشه اوي
مصطفي:اخلص جاي لي
عمار:عشان نتغدي مع بعض
مصطفي:مش فاضي دلوقتي
عمار بصوت انوثي:كده اخص عليك ياصاصا تسيب مراتك وهيا حامل كده ع لحم بطنها
مصطفي:امشي يلا كتك القرف
عمار؛خلاص هنزل اجيب اكل وناكل هنا
مصطفي:طيب
عمار وهوا وقاف عند اباب بصوت انثوي: اجهز ع ما اجيلك ياراجلي
مصطفي مسك الورق وحدف بيعه عمار جري عمار وقعد يضحك شاف ليل رحلها
عمار:انتي لسه ممشتيش
ليل:لا مستنيه ام سبعه وسبعين ع ما تخلص
عمار ضحك يشده:ام سبعه وسبعين مين دي
ليل:البتاعه دي لطعاني هنا
عمار احم استني وفجاءه صوتو اتغير وبقا حاد جدا
عمار:هنا يلا خلصي الانسه ليل بسرعه
هنا بخوف من تبرته:ح حاضر فورا يافاندم
ليل:يامامي انت مخيف
عمار:لا لا متخافيش
ليل:شكلي مش هكمل هنا كتير
عمار:لي كده بقا
ليل:عشان الثور الهايج في عنبر سبعه ده
عمار:تقصدي مصطفي
ليل:هوا في تور غيرو
عمار ده انتي حكايه يابت
ليل:قولي بقا يايسطا انت اي شغلتك هنا
عمار:لا انا مليش شغله هنا انا مقدم
ليل:امال تقرب اي للتور ده
عمار بضحك:تخيلي اني ابقا اخو التور ده😂
ليل:يانهار مهبب احم طيب امشب انل بقا عشان مترفدش
عمار............
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك ايضا رواية أغتصاب صالونات للكاتبة أية البدري
تعليقات
إرسال تعليق