القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أوقعتني في حبها الفصل الاول 1 بقلم أية هاني

 رواية أوقعتني في حبها الفصل الاول 1 بقلم أية هاني

رواية أوقعتني في حبها الفصل الاول 1 بقلم أية هاني

رواية أوقعتني في حبها الفصل الاول 1 بقلم أية هاني

_ دي الخدامه الجديده يا بابا..
= دي مراتك المستقبيلة..
_ انت بتقول ايه! مرات مين..
= مراتك ايه مسمعتش..
_ مستحيل طبعآ يا بابا مرات مين دي الخدامه الجديده يلا يبت انتي ادخلي اعملي أكل...
"طبعاً انا واقفه وسامعه الكلام دا وانا قلبي بينزف وجع ليه يحصل معايا كدا ليه بابا باعني للراجل دا!؟.
ليه موتي وسبتيني يا أمي!.."..
_ هو انا مش قولتلك ادخلي اعملي طفح ليااا.
كنت لسه هرد بس باباه هو اللي رد.
= انت مبتفهمش بقولك دي مراتك يا آدم تقولها اعملي أكل..
_ يا بابا افهمني انت دي متليقش بآدم بيه صاحب أكبر شركات ف إسكندرية دي آخرها تبقي خدامه.. وراح ماشي...
.
.
.
_ معلش يا روز هو بس مش مستوعب اللي بيحصل اطلعي فوق ف أوضتك ارتاحي ولما يجي انا هبقي أفهمه..يا عايدة يا عايدة..
= ايوا يا بيه فيه حاجه..
_ خدي روز هانم علي أوضتها اللي قولتلك عليها وشوية كدا ابقي طلعيلها أكل..
" انا كان كل اللي مهون عليا الراجل الطيب اللي بيعاملني حلو طبعآ عكس ابنه "..
طلعت الاوضة للا دي مش أوضة دي زي بيتنا كله!؟..
_ طيب يا دادة انزلي انتي وانا هحط هدومي...
= لا يا روز هانم مينفعش انا اللي هحط الهدوم..
_ روز هانم ايه بس يا دادة والله ازعل منك انا اسني روز ويبقي شرف ليا يعني لو تعتبريني زي بنتك..
بصت لها عايدة اللي شافت انها نفس صفات إلهام هانم رحمة الله عليها والدة آدم حضنتها وعيطت..
_ انا اللي شرف ليا إني يبقي عندي بنت زيك يبخت آدم بيه بيكي..
روز لأول مرة تحس بالأمان والدفا من بعد وفاة مامتها..
_ وبعدين بقاا هنفضل نعيط كداا..
= اصل انا مبخلفش وكان نفسي يبقي عندي بنت تبقي زيك كدا..
_ الاه طب ما انا بنتك اهو إلا بقا لو كان انتي مش معتبراني بنتك..
= لا طبعا بنتي وحبيبتي كمان والله ربنا يعلم من وقت ما شوفتك ودخلتي قلبي علي طول وكمان انتي فيكي شبه اوي من إلهام هانم ربنا يرحمها..
_ ربناا يرحمها يارب تبقي مين إلهام هانم..
= مرات مهران بيه والد آدم..
_ هي مراته متوفيه..
= من تلات سنين ومن يومها القصر مبقاش زي الأول مبقاش فيه الضحك والسعادة اللي كانت فيه.. ومن يوم وفاتها والحزن ف قلوب الكل وادم اللي كانت الضحكه مبتفارقش وشه بقا دايما حزين وعصبي مش زي الأول...
روز بحزن" ياااه دي شكلها كانت فرفوشة اوي "..
_ ربنا يرحمها ويغفرلها..انا هنزل انا بقا يا حبيبتي احضرلك أكل..
= والنبي تعمليلي مكرونه بشاميل انا هغير وانزلك دلوقتي.
_ عنياا يا حبيبتي ونزلت عايدة.. ورصت روز هدومها وغيرت وهي خارجه بتتاوب...
_ اممم ااه لو ال..
= انتي بتعملي ايه عندك..
روز فتحت عنيها بخضه" يالهوي برااحه فيه ايه "..
_ كنتي بتعملي ايه غ الأوضة دي..وشاور علي غرفتها...
= كنت بغير هدومي وبرصها ف الدولاب.. انت متضايق ليه يبوز النكد انت..
آدم قرب منها لحد ما خبطت ف الحيطه" انا بوز النكد "..
روز بتوتر" ايوا انت هو فيه حد غيرك هناا ثم انت ملزوق فيا كدا ليا فسح شوية كدا "..
= لمي لسانك يا مقرفة + ايه فسح شوية دي..
_ والله ما حد غيرك مقرف + يعني ابعد شوية وإلا هلم القصر كله عليك واقولهم بيتحمرش بياا.
= علي آخر الزمن ملقيش غيرك ابص لها وبصلها بغرور من فوق لتحت كدا..
_ لاا فوق يا اسمك ايه انت انا مسمحلكش تتكلم معايا بالطريقة دي ماشي يعسل + اه صح تاكل مكرونه بشاميل معايا..
آدم استغرب ليها جدا هي مجنونه ولا ايه..
_ماشي انا كدا كدا بحب المكرونه البشاميل بس متعكيش فيها والنبي وضحك لها ومشي.
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات