رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبد السلام
رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبد السلام |
رواية ملك الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد عبد السلام
مراد :قولي يا روحي
نرمين :مش عايزه اجوز
مراد بضحك :ليه بس
نرمين :كده
مراد :طب قوليلي ليه وانا مش هتجوزك
نرمين بعصبيه:هو كده و خلاص يا مراد انا مش عايزه اجوزز
مراد :طب نامي يا حبيبتي و ابقي اتغطي كويس
عند ملك
ملك :انا جهزت الشنط انزل
زين :شويه
شويه و زين طلع الفندق
زين :خلصتي
ملك :اه
زين :طب يلا
وخدها في االمطار
ملك :عايزه ارجع بعربيه
زين :انتي عارفه هناخد وقت اد ايه
ملك :ماليش دعوه يا زين مش هرجع طياره
زين:طب يلا
ملك :يا زين بخاف
زين :وانتي معايه قولتلك ماتخفيش
وخدها وركبه الطياره
زين :اهدي
ملك بتوتر :تمام تمام
زين :ماتخفيش
وخدهاا في حضنه
بعد وصلهم
زين طالع الڨيلا و شيلهاا
زين :داده كريمه اعمليلي قهوه و دخليها في المكتب
و طلع ملك اوضتها و قالعهاا الكوتشي
زين نزل المكتب
زين :نص ساعه و تبقا قدامي
مراد :حاضر
بعد شويه وصل مراد
مراد :مبروك ياسطاا
زين :الله يبارك فيك اقعد
مراد :في ايه مالك
زين :مافيش عملت ايه في الشغل
مراد :ياعم في ايه ده كل الي انت غبتهم عن الشغل 3 تيام هيكون حصل اي ماتخفش الشغل تمام التمام +في اي مالك
زين :ادهم ابن عم ملك مش عايزه يغيب من عن عينكوو
مراد :تمام بس ليه
زين :اخلص دالواتي
مراد :تمام
زين :خلصت امور فرحك
مراد :ايواا يا عم خلاص وبكره الفرح
زين وهو ماشي نحيت مراد :مبروك يا صحبيي و حضنه
مراد :الله يبارك فيك يا حبيبي
زين :ماظنش انك خلاص اتجوزت هتكبر علياا ده انت هتفضل اخوياا الصغيرر
مراد :عارف يا زين و اخوياا انت عارف ان انا ماليش غيرك
زين :يعني انا الي لياا خلي بالك من نفسك يا مراد واكتر حاجه مفرحاني انك هتبطل جري ورا البنات
مراد :عيب عليك يا بروو
زين :هنفضل كده كتير طير يلا شوف وراك ايه
مراد :سلام
ومراد لسه هيطلع خبط في ملك
مراد :معلش يا ملك
ملك :لا ولا يهمك
زين :تعالي
دخلت المكتب
زين :اي ده
ملك :اي ماكنش اصدي
زين بعصبيه :ينفع شعرك الي شافه ده
ملك بعياط :ماكنتش اعرف ان مراد موجود
زين خد نفس وراحلها ومسكهاا من ايديهاا
زين : تعالي قعدها و شربهاا عصيرر تمام كده هديتي
ملك :اه
زين :اطلعي بقاا
ملك :عايزه اروح ل نرمين
زين :بكره كلنا هنروح
ملك :النهارده
زين :وانا قولت بكره مش هتلحقي تروح و تجي
ملك :طب بكره هروح بدري عشان ابقا معاه
زين :ماشي اطلعي
ملك :ماشي
ولسه هططلع
زين :ملك استني
ملك :نعم
زين :تعالي
وطلع من جيبه سلسله
زين :البسيي ده و ماتشيلهاش من رقبتك حتي لو انتي في البيت
ملك :حاضر
زين :تعالي البسهاا
قربت ملك منه وزين بيلبسهاا السلسله و بتنفس ريحتهاا
زين :وريني كده .. حلوه
ملك :شكراا
زين :علي اي
و طلعت ملك السلسله كانت مجنينهاا حرفياا كل شويه تبص علي رقبتها في المراياا
داده كريمه :العشا جاهز يا زين بيه
زين :طيب يا داده نادي ملك
الداده :العشا هاجز تحت و زين بيه في انتظارك
ملك :قوليلو مش جعانه
زين :فين الهانم
داده :قالتلي مش جعانه
زين :ماشي
حضريلها اكل
داده :ماشبي
وفعلا حضرت الاكل
زين : نمتي
ملك :...
زين :ملكك بتت فكك من الجو ده انتي كنتي لسه صاحيه من شويه
ملك:عايز ايه
زين :الاكل اهوو
ملك :مش جعانه
زين :هتاكلي
ملك :لا
زين : طب تعالي خدها و قاعدهاا عايزه الاطباق فاضيه
ملك :مش..
سكتها زين ببصه منوو
زين دخل خد شاوور و طلع اتلاقها نامت
زين :انتي بتجيبي النوم ده كلو منين وشلها و نايمهاا علي السرير و نام جنبهاا
طلع النهار
زين لبس و نزل علي الشركه ولسه ملك ماصحيتش
زين :لسه نايمه طب حضريهاا الفطار و طلعوالهاا
ملك صحيت و صلت
ملك :ادخل
الداده :الفطار
ملك :معلش هتعبك خوديهاا انا مابفطرش اول ما اصحا عايزه قهوه
الداده :حاضر
بعد شويه
الداده :القهوه يا هانم
ملك :هانم مين بس يا داده قولي يا ملكك
نزلت
زين رن علي ملك
زين :الوو
ملك :انا هلبس و هنزل
زين :ماشي هتتلاقي السواق
ملكك :اههه
زين بخضه :في اي ملك
ملك :لا مافيش القهوه وقعت
زين :قهوة اي الي وقعت
ملك :يا زين كنت بشرب قهوه ووقعت
زين :فاطرتي
ملك :بتسال ليه
زين :اخلصيي
ملك :لا
زين :شاطره افطري يا ملك و انزلي بعد كده
ملك :حاضر
بعد شويه الداده جابت الاكل ل ملك بس ملك سابته و نزلت راحت عند نرمين
زين :نزلتي
ملك :اه راكبه مع السواق اهوو
زين :تمام خلي بالك من نفسك
ملك وهو زين معاها في الفون :مين دوول يا عمو
زين سمع الكلام
زين :ملك......
Shahd Abdelsalmعشاق الروايات ✍️💙
+2
· 5 fiJuctuoSnnScduponeSso atdtrr 2edgo0m:08 ·
البارت 18 ملك الزين
ملك :انت مجنون ازاي بتسال سؤال ذي ده
زين وهو لسه مسكهاا:بقولك بتحبيي رديي
ملك :انت شايف ايه يا زين
زين :انا بسالك انتي يا ملك
ملك بزعل ان هو لسه ماحسش انها بتحبه : انت حاسس اي يا زين انت بجد حاسس ان انا بحب ادهم
زين :ردي علي السؤال يا ملك
ملك بعصبيه و صوت عاليي :لا مابحبوش ارتحت
بعد سكوت
ملك : طلقني
زين :اي
ملك :بقولك طلقني
زين: ده لم يكون بمزاجك يا ملك
ملك :يعني ايه
زين : يعني ذي ما سمعتي مش بمزاجك وانا هعرفك ازاي تعلي صوتك عليا كده
ملك :كويس ان هي جت علي صوتي يا زين
زين : ملك مش عايز اسمعلك صوت لحد ماننزل القاهره
ونزل خرج براا الفندق
زين قاعد و بتكلم مع نفسه:طب انا متعصب ليه و ما قالت انها مابتحبهوش زعلانه ليه دالواتي يمكن زعلان عشان طريقتهاا يارب اهم حاجه عندي ان هي مابتحبهوش
عند ملك قاعده و بتفكر :معقول بيشك فياا معقول كل ده مش حااس ان بحبه اي بحبه اه بحبه هيعرف ازااي بس
و النوم غلبهاا وزين طلع اتلاقها نايمه
زين و هو واقف عند ملك: بحبك وربناا بحبك و كدالسؤال ده ماكنش شك فيكي وربناا اعزريني ان نيمتك زعلانه و سامحيني بس وربناا نار غيرتي عليكي هي الي خلتي اسالك السؤال ده كل ما افتكر ان كان ممكن تكوني لغيري بيبقا هاين علياا اكسر الدنياا والي فيهاا يا ملاكي والايام جايه وهسبتك ان بحبك و هسبتلك ان انتي ملك الزين
ونام زين و هو واخد ملك مابين احضانه
تاني يوم الصبح
ملك حست ان في حاجه مسكهاا جامد و مش قادره تتحرك
ملك بنومم:اممم و بتفتح عنيهاا اتلاقيت زين في وشهاا
راحتت مميله علي كتفه تاني
ملك في سرهاا:انت قمر اووي بس انا مخصماك عشان الي عملتو فيا امبارح وحست ان زين بدا يتحرك راحت رجعت عملت نفسها نايمه
زين صحي و بص في وشهاا وقال
زين في سره :مراتي قمر وراح بيسهاا بوسه في انفهاا و بوسه كلهاا رقه في رقبتهاا وحركهاا من علي كتفه براحه و قام ياخد شاور
ملك اول ماحست انو قام
قامت ملك ووشها كلو احمر
زين وهو خارج من الحمام:صحيتي
ملك :اممم
زين : هحضري الشنط كلهاا ساعتين و هننزل القاهره
ملك :حاضر
زين : الفشار الي طلبتي امباح اهوو
ملك :كنت عايزه انزل البسين
زين :المره الجاي انا نازل دالواتي عايزه حاجه
ملك :لا
عند نرمين الي من يوم مامراد طلبهاا للجواز وهي قاعده في اوضتهاا خايفه و مابتردش علي مراد
عمتهاا : مالك يا حبيبتي من يوم ماجيتي و معاكي مراد انتي قاعده في الاوضه و مش بططلعي منها ملك
نرمين :مافيش حاجه يا عمتوو
عمتهاا : لا في يا قلب عمتك انتي مش علي بعضكك و بعدين دي شكل عروسه فرحههااا بكره
نرمين:مالو شكلي يا عمتوو
عمتها :مش تقومي كده متغير ليه
نرمين :ماشي و رن فونهاا كان مراد
نرمين :...
مراد:الوو
نرمين :ايه يا مراد
مراد:اي يا نينوو في اي مالك برن عليكي بقالي يومين مش بتردي اي هتتقلي من دالواتي
نرمين :معلش يا مراد
مراد:مالك يا حبيبتي
نرمين :بصراحه كنت عايزه اقولك حاجه
مراد:قولي يا روحي
نرمين :اناا ......
مراد :بتقولي ايه
البارت خلص
Shahd Abdelsalmعشاق الروايات ✍️💙
+2
· 3 d ·
البارت 17 ملك الزين
ملك :في سرها منك لله
زين :ايه
ملك :لا مافيش
ملك في سرهاا اسكت بقا يخربيتك هتودنا في دهيه
زين :وهو بيقوم من جنبهاا :يارت فعلا تسكتي
ملك بستغراب :هو مين
زين :لسانك يا روحي
ملك بتبلع رقهاا :انت سمعتني
زين :اه و خلصي و رني علياا اطلع اخدك
ملك :حاضر
زين رجعلهاا وقاعد علي ركبتو قدام ملك
زين :قمر اووي وانتي بتسمعيي الكلام و مسك ايديهاا و باسهاا
ملك وشهاا احمر
زين :بتتكسفي اوي انتي بس ماتخفيش هتتعلمي كل حاجه علي ايدي يا لوكه
هو قام و قوام ملك معاه
زين :يخربيتك وانتي عامله ذي بنت اختي كده
ملك :انا
زين :اه انتي
ملك :علي فكره انا طويله بس انت الي طويل اووي
زين :عيني في عنيكي كده
ملك :يوو بقاا
زين :خلاص في ايه انا نازل وانتي خلصي و رني عليا ماتنزليش رني عليا يا ملك
ملك :حاضر
ونزل زين و ملك بتجهز
عند مراد
خالد جوز عمتها:اتفضل يا ابني
مراد :اهلاا اكيد انت عارف انا جاي هنا ليه و مش هضيع وقت في الكلام ان شاء الله كتب الكتاب هيبقا بعد يومين
وخلص الكلام مع جوز عمتها علي كده
عند زين وملك
زين :الوو
ملك :ايه في حاجه
زين :البسيي دريس مش بنطلون سامعه
ملك :ليه يا زين
زين :ملك سمعتي
ملك :حاضر
ملك لبست فستان زاهري و جازمه بيضه بكعب و طرحه بيضه و مبينه شعرهااو عملت ميكاب هادي
ملك :انا خلصت انزل
زين :انا قولتلك انزل اهدي انا طالع
طلع زين
زين :ليله سوده اي ده
ملك بترج لوراا :في ايه
اه هقع
زين بعصبيه :اي الي انتي منيله في نفسك ده
ملك :منيله ايه
زين :اي ده بيشاور علي شعرهاا و اي ده بشاور علي دراعهاا الدريس شفاف
ملك :اصل اصل
زين :اصل ايه اقعدي يا ملك مافيش نزول في اي حته خلقها ربنا و اعملي حسابك ان احنا راجعين القاهره بكره
ملك :ليه
زين :انتي ليكي عين تسالي كمان
ملك :خلاص
زين :اتنيلي غيري هدومك
ملك :...
غيرت هدمهاا و طلعت
ملك :زين
زين :اي
ملك :عايزه فشار
زين :اي
ملك راحت ومسكت ايدو :والنبي بقا عايزه فشار
زين شدها و قاعدهاا جنبه وحط ايدو علي كتفها
ومسك الفون
زين :الوو
هشام بيدير الفندق بتاع زين :اي يا زين
زين :هاتلي فشار
هشام :اي انت بتتكلم بجد رنن علياا و بتقولي عايز فشار
زين: اخلص بدل ما اخليك تستقيل و اجيب واحد غير يبقا المدير
هشام :ماشي يا صاحبي
زين :سلام و قفل
ملك :انت بتكلمه كده ليه
زين :كده ازاي يعني
ملك :مخليني حاسه انك صاحب الفندق
زين :حاسه مش متاكده
ملك :اخلص بقا
زين :طب اتاكدي الفندق بتاعي يا مجنونه
ملك :بجد
زين :اه وربناا
ملك :طب هو احنا هننزل ليه
زين :عشان فرح مراد
ملك :واحنا مالنا ب مراد خلينا هنا
زين :ازاي مش عايزه تروحي الفرح
ملك :تؤتؤ عايزه افضل هناا
زين :انتي مش عايزه تشوفي صحبتك عروسه
ملك :واي الي دخل نرمين في الموضوع
زين :ما هيا العروسه
ملك :يا زين انا بتكلم علي فرح مراد
زين :فرح مراد و نرمين
ملك وقفت :سواا
زين :ايواا
ملك :يعني نرمين هتجوز مراد
زين :بظبط كده
ملك :بجددد
زين :هتشتغل
ملك :طب يلا احنا مستنين ايه يلا ننزل القاهره عشان نلحقق الفرح
زين :اهديي بس في اي لسه الفرح كمان يومين
ملك :يلهوووي يومين بس مش هلحق في يومين
زين :مش هتلحقي ايه بظبط
ملك :احضر لسه عايزه اشتري فستان
زين :ماشي فستان بس
ملك :هو انت فاكر ان دي حاجه سهله
زين :امال حاجه صعبه
ملك :عايز اطلب منك طلب
زين :هاخدك و ننزل اجبلك الفستان بكره
ملك فضلت تضحك
زين :عيب عارف الكلام الي هيطلع من لسانك
ملك :طب نروح دالواتي
زين :خليها بكره
ملك :لا والنبي يا زين ننزل دالواتي
زين : حاضر
ملك :ماشي
و قامت دخلت
ملك :يلا
زين : يلا
وفعلا نزله وراحه المول
ملك :حلوو اوي ده اي رايك
زين :جميل بس شوفي مقاس اكبر من ده
زين : اي رايك في ده
ملك :حلو اووي
زين :عجبك نجيبو
ملك :اخد انهي واحد الازهري ولا الاسود
زين :لا الزهري ملفتت اوي
ملك :طب حلو نجيبو
زين :انتي عايزه تجيبي الملفتت
ملك :مالو
زين :متعصبنيش عليكي خودي الاسود
ملك :لا الزهري
زين :ممكن ارواح ولا اجيب ده ولا اجيب ده وانا اصلا هوديكي الفرح بالعافيه
ملك :انت بتكلمني كده ليه اصلا
زين :امشي يا ملك
ملك :خلاص هات ده كده كده انا بحب اللون ده
زين :انا عارف انك بتحبي الغوامق
ملك :عرفت منين
زين :واحده زيك بتسال السوال ده ده انتي لبسك كلو اسواد + يلا هنفضل واقفين كده كتير
ملك :يلا
وفعلا اشتروو الفستان
و مروحين الفندق
ملك :زين انا عايزه انزل البيسين
زين : طب يلا نطلع
ملك واقفت قدامه مره واحده:بقولك عايزه انزل االبيسين تقولي نطلع
زين شلها علي كتفه و طلع
زين بينزل ملك :مش قولت يلا نطلع تبقي ططلعي
ملك :اي الي انت عملتوو قدام الناس ده احرجتني وبعدين فيها ايه احنا جينا و راجعين وانا مانزلش ولا خرجت من الفندق
زين :هنزلك بس شويه
ملك راحت عندو ووقفت قدامه و حطط ايديها علي عضلاته :بجد
زين حط ايدو علي ايديهاا:جد الجد يا روحي زين
ملك و استوعبت هي بتعمل ايه وبتسحب ايديها:انا اسفه
زين :لا راحه الفين الفرصه مابتجيش غير مره واحده
و مسكهاا من ايديهاا و قرب عليهاا وفضل يبص في كل حاجه في ملامحهاا زين وهو بيمشي ايدو علي شعرهاا: انتي بتحبي ادهمم
ملكك:....
البارت خلص
New notification
نهله عمر مزاجية sent you a friend request.
تعليقات
إرسال تعليق