رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مهرة ماجد
رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مهرة ماجد |
رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مهرة ماجد
تاني يوم سيف راح الشركه وف نفس اللحظه اللي دخل فيها الاسانسير دخلت حنين معاه ومكنتش اخدت بالها انه معاها فضل باصصلها بتسليه اللي هو يعني وقعتي تحت ايدي ي قطه 😂
فضل يقرب منها وهي برضو باصه ف الفون ومش واخده بالها بس حست ان فيه حد بيقرب منها اوي لفت وشها بسرعه دماغها خبطت ف دماغه
حنين... ععاااا
سيف.. متخلفه وحياة ربنا اسكتي
حنين..انت كنت بتعمل اي
سيف..مكنتش بعمل انا كنت واقف وحضرتك لفيتي وشك زي المتخلفين خبطتيني
حنين..يعني مش علشان كنت ناوي تسرقني تؤ تؤ انا اللي لفيت خبطتك
سيف..اسرقك اي ي مقشفه
حنين بغضب...لو تلاحظ انك بتكلم مديرتك ي حضرة يعني الشركه كلها ب اسمي
سيف..فلوس الدنيا كلها مش هتغنيكي عارفه ليه
حنين بصتله باستغراب
سيف..مفيش حاجه هتغنيكي غير حبي
حنين مردتش عليه ولفت وشها..لو سمحت بطل رغي
سيف شدها من ايدها وقربها له..حنين ارجعي بقي وبطلي اللي بتعمليه ده انا فعلا معملتش حاجه وكنت بحاول انسيكي وكنت متجوزك مش علشان اداري علي اخويا ولا حاجه زي مانتي فهمتي انا اتجوزتك علشان بحبك..وخبط باب الاسانسير انتي غبيه وهتفضلي غبيه طول عمرك ومش فاهمه اني بحبك وعملت كده علشان بحبك..باب الاسانسير اتفتح علي الدور بتاع مكتبُه طلع وهو متعصب
حنين فضلت باصه لـ طيفه بحزن على اللي وصلوا ليه هي عارفه انُه بيحبها وانها فهمت غلط بس عرفت متأخر ونفسها ترجعلُه بس مش عايزه تبقي ف مكان فيه حازم او حاجه منه ومامة سيف بالذات مش بتحبها ف مش هترحب بوجودها مره تانيه وتخليها ترجع لسيف
حنين بتمسح الدمعه اللي نزلت من عينها..يارب صلح كل اللغبطه دي واشفي جرح قلبي وكسرة خاطري انا يمكن سامحت حازم بس مقدرش ارجع لسيف
__
السكرتيره خبطت على حنين،سمحتلها تدخل
حنين وهي ماسكه ورق الصفقه بتقلب فيه..اتفضلي
مها..فيه واحده عايزه حضرتك بره وبقولها مش هينفع ولازم ميعاد سابق مصممه تقابلك وبتقولي قوليلها انها حماتها
حنين بقلق..حماتي..خليها تدخل
مها.. حاضر
طلعت مها ندهت عليها
مها... اتفضلي مدام حنين مستنياكي جوه
فضلت حنين مُنتظره دخولها علشان تتأكد اذا كانت هي او لا لغايه م ام سيف دخلت
حنين.. حضرتك؟
الام.. ايوه يبنتي انا كنت جايالك اطلب منك طلب وهمشي علطول
حنين بقلق من نبرتها.. اتفضلي اقعدي الاول..مها هاتي قهوه ليا ولماما عصير
مها..حاضر
حنين استنت مها تطلع واتكلمت..اتفضلي ي ماما اتكلمي
الام...انا بصراحه جايالك تساعديني ف حاجه وخايفه ترفضي
حنين.. لو حاجه هقدر اعملها مش هتأخر
الام...بصراحه انا عايزاكي تصلحي علاقه سيف بأخوه
حنين..بس انتي عارفه حازم عمل اي وانه اكبر عدو ليا واظن انتي المفروض مكنتيش طلبتي الطلب ده
الام بدموع..يبنتي ابوس ايدك اعتبريني زي امك ارجوكي رجعيهم اخوات زي زمان ومش عايزه حاجه تانيه
حنين صعبت عليها ورغم كل اللي كانت بتقوله عليها انها هي اللي خرلت بيتهم وإلخ...بس هي بتحبها
حنين..حاضر ي امي حاضر
الام..طلب اخير وبعدين همشي ومش هتشوفي وشي
حنين..اتفضلي
الام... عايزاكي ترجعي لـ سيف
__
اروى...نعم حضرتك مين وبتتكلم بثقه كده ليه واي زوجك المستقبلي دي
مجهول.. من يوم م شوفتك وانا مش قادر اشيل عيني من عليكي انا حبيتك اوي ي اروي
اروى..متتصلش هنا تاني متخلف اصلا
وقفلت السكه ف وشه
الام..مين يبنتي
اروى..واحد متخلف يقول زوجك المستقبلي وبحبك وحاجات هبله ي امي
الام. ريحي نفسك ومترديش على ارقام غريبه احسن ليكي
اروى..حاضر
الام...سيف اتصل على بوكي وانتي نايمه وبيقول فونك مقفول رني عليه شوفيه واطمني
اروى..حاضر حضري بس الغدا لاني جعانه اوي
الام...انا يعتبر خلصت مستنيا ابوكي ييجي وهغرف الاكل
اروى..ليه هو راح فين
الام...راح يزور حازم ف السجن بيقول تعبان اوي واتصلوا بيه بدال امه لانه امه ست كبيره ومش حمل اي حاجه
اروى..اه تمام ربنا يشفيه بس سيف معرفش؟
الام..اه صح نسيت ده راح مع ابوكي،لان ابوكي رن عليه
اروى.. ماشي ي جميله هروح اغسل وشي وراجعه
الام.. ماشي ي قلب امك
___
بعد م ام سيف مشيت عرفت من احمد ان حازم تعبان جدًا مكنش ف ايدها غير انها تروح لسيف وتاخده لحازم طبعا بعد اقناع وحاجات كتير موافقش غير لما
فلاش باك
سيف ببرود... انتي عبيطه شكلك
حنين.. لا ي سيف انا مش عببطه وهتيجي معايا لاخوك لانه تعبان جدا
سيف.. انا معنديش اخوات وبعدين جايلك قلب تقولي روحله ي سيف؟؟ مش ده اللي دمر حياتك
حنين انتهدت.. كل حاجه حصلت زمان انا محيتها من حياتي
سيف... حتي انا؟
حنين.. انت عارف ان انت الحاجه الوحيده اللي عمرها م هتتمحي ف حياتي
سيف.. امال ليه مغلباني يبنت الناس ومش عايزه ترجعيلي
حنين.. مينفعش ي سيف انت بقي ليك حياتك وخاطب وانا ليا حياتي
سيف... تمام وانا مش هروح لحد
حنين.. هتروح ي سيف
سيف.. مش هروح بقول
حنين.. هتروووح
سيف بتفكير ... اممم طب هروح بس على شرط
حنين... موافقه
سيف... مش تعرفي الاول
حنين.. لا انا موافقه قوم بقي
سيف... علشان انا طيب هقولك من غير م تسألي مش هروح لحازم غير وانتي معايا وترجعيلي
بااك
الظابط... هو دلوقتي ف مستشفي السجن مش هينفع تدخلوله
حنين حاولت معاه اكتر من مره انهم يدخلوله بس الظابط مصمم وسيف واقف علي جنب من غير اي رده فعل بس اخيرا قرب من الظابط واتكلم معاه شويه بعيد عنهم كلهم
سيف بعد شويه راح لحنين.. سمح اننا ندخله بس عشر دقايق بس
حنين بلهفه.. مش مهم المهم نطمن
سيف بضيق.. ومالك ملهوفه كده ليه
حنين سكتت ومردتش عليه
ابو اروى اللي كان بره مستنيهم.. ها عملتوا اي
سيف.. سمحلنا ندخل بس عشر دقايق بس
ابو اروي.. تمام يالا هي المستشفي هنا قريبه خالص خطوتين ونوصل
سيف بزهق...طيب
___
حازم كان مغمض عينه وشكله تعبان اوي دخلوا لقيوه بالمنظر ده
ابو اروى اتكلم.. سلامتك يبني
حازم فتح عينه بالراحه.. الله يسلمك انت جاي لوحدك هي امي مجتش؟
ابو اروى.. مقولنلهاش خُفنا عليها
حازم براحه.. احسن حاجه
ابو اروى.. بس جايبلك حد كان نفسك تشوفه من خمس سنين
حازم باستغراب... مين
سيف.. انا
حنين دخلت وراه... وانا
تعليقات
إرسال تعليق