القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حمقاء في الموساد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس

 رواية حمقاء في الموساد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس

رواية حمقاء في الموساد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس

رواية حمقاء في الموساد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أيزيس

ديفيد مسك ملك من كتفها...ملك فيكي ايه
ملك بصتله وفضلت تصرخ وبعدت عنه وبصت لقت عدنان واقل بعيد وجريت عليه عشان تحضنه وفجأة
ديفيد بص وعينيه كلها شك وبركان غضب جواه ..ازاي اكتر إنسانة بيحبها تخاف منه بالطريقة دي وليه تجري علي واحد اول مرة تشوفه ..لحظة مش يمكن دي مش اول مرة تشوفه ما يمكن تعرفه من زمان معقولة اللي انا بفكر فيه دا...خلينا نشوف آخرة جاك دا ايه كمان اللي ظهر فجأة صدفة ولا تخطيط .كل الافكار دي كانت تدور في راس ديفيد ف أقل من دقيقة ..وسيف بعد ملك عنه بسرعة وكان بيمثل أنه مندهش من تصرفها بس اتفاجئ من كلام ديفيد
ديفيد....خليك معانا يا دكتور لغاية ملك ما تهدأ وترجع لطبيعتها ..مش انت بتتكلم عربي
سيف كان ذكي ومارضيش يتكلم باللهجة المصرية قدامه عشان مايأكدش شكوكه سيف عارف أنه ديفيد ذكي وبدأ يشك ..فكلمه بالعربية الفصحى
سيف.....أجل سيدي أنا أتحدث بالعربية الفصحى
ديفيد....تمام واضح أنه ملك ارتاحتلك اوي عشان كده خليك معانا يومين لغاية ما تتحسن وبعدين تقدر تمشي ..ديفيد ماكانش هدفه أنه ملك تتحسن ..كان هدفه يحط جاك تحت الميكروسكوب ويعرف تفاصيل اكتر عنه وهل ملك تعرفه قبل كده ولا تصرفها دا من خوفها منه هو.
ديفيد...ملك تعالي معايا عايزك ...ملك بصت ل سيف وسيف شاورلها تروح معاه
ديفيد اخد ملك علي مكتبه وقعدت وهي مرعوبة منه
ديفيد فجأة خرج مسدسه وهي شهقت واتخضت وصوبه ناحية قلبه وقالها
ديفيد....ملك اقتليني
ملك.....مبرقة ومش بترد
ديفيد ....أنا أفضل انك تقتليني علي انك تكرهيني ..ممكن اتحمل اي حاجة الا انك تكرهيني ..صدقيني يا ملك كل اللي انتي شوفتيه دا كان قبل ما اعرفك ولا احبك ..أنا بقيت ضعيف جدا من لما حبيتك أو بمعني اصح بيقت بخاف بخاف تضيعي مني ..وبعدين خبط أيده ع المكتب وقال بصوت عالي ....انتي عملتي فيا ايه أنا حاسس اني مش هقدر اتنفس وانتي بعيدة عني أنا مخنوق من الحب دا مخنوووق بجد
ملك..عيطت من الرعب
وهو اتكلم بهيستريا ...ملك اوعي تكرهيني أنا كويس اوي أنا مش الوحش اللي انتي شوفتيه دا أنا اتغيرت يا ملك
ملك....مرعوبة وبتعيط....مصدقاك يا شريف
ديفيد...بنفس الهيستريا وكأنه مجنون....لا قولي مصدقاك يا ديفيد وبحبك
ملك...بتعيط ..مصدقاك يا ديفيد وبحبك
ديفيد ....شاطرة شاطرة يا ملك وباس راسها
سيف طبعا برا سامع كل حاجة وعايز يكسر الباب ويدخل يفرغ المسدس في راس المجنون دا ..
&&&&&&&&&&&&&
في بيت الرئيس
الرئيس قاعد ف مكتبه الباب خبط كانت الونا
الونا....ابي اريد منك خدمة
الرئيس ....قولي ابنتي ماذا تريدين
الونا....اريدك أن تقيل(ترفد) ديفيد من نصبه
الرئيس....اسمعي الونا..نحن الآن بحاجته هو ضابط مهم جدا في الموساد ..كما أنه رفض اعطائنا الاوراق و كارت الذاكرة والأشياء التي احضرها من مصر عندما اختطفناه يوم زفافه
الونا....هل معني كلامك انك موافق علي زواجه من تلك الفتاة
الرئيس...في الوقت الحالي يجب أن أظهر له موافقتي الي أن أحصل علي الاشياء التي احضرها من مصر وايضا بعد تنفيذه لعملية خططنا لها منذ سنوات في سيناء ..بعدها أعدك أنه سيكون لكي أما تلك الحمقاء ساتخلص منها بطريقة لا تثير الشك وبعدين ضحك ضحكة مستفزة
الونا ضحكت وقالت له...انت تعلم انك اذا لم تنفذ كلامك سأقتلك يا ابي دون رحمة
الرئيس...أعلم ذلك فانتي ابنتي وتشبهينني كثيرا هههههه
&&&&&&&&&&&&&&
عدنان بيتكلم في الموبايل
عدنان....يا باشا أنا ماكنتش اعرف انه هيتنيل يتصرف من دماغه احنا كنا متفقين أنه يروح يشوفها وانا اعمل شوية شوشرة وبعدين نمشي اتفاجئت زيك بالظبط
حازم....غلط برضو غلط ماكنتش وافقت ولا خليته يروح احنا كده اكيد هنخسر كلنا
عدنان ...أنا اسف يا باشا سيف اتجنن وانا واقف عاجز مش عارف اعمل ايه ..أنا قلت ملك هتودينا ف ستين داهية
حازم.....لو المهمة دي باظت هحملك انت وسيف المسؤولية دا إذا رجع عايش
عدنان ....أنا هحاول اتصرف يا باشا وهبلغك بأي جديد
حازم قفل من غير سلام
عدنان....لازم انهاردة اروح بأي طريقة هناك واخلص المهمة وإلا هنروح كلنا في ستين داهية
&&&&&&&&&&&&&&&
في الصبح
ديفيدر راح لملك أوضتها لقاها نايمة
ديفيد.....ملك ملك اصحي
ملك....فتحت عينيها واتخضت ...عايز مني ايه
ديفيد....اي مش هتيجي معايا الشغل
ملك....لا أنا مش ممكن اروح هناك تاني
ديفيد....بغيرة ...يعني هتقعدي لوحدك مع الدكتور
ملك.....بخوف ...لو عايز تمشيه مشيه
ديفيد...بخبث....لا خليه طالما انتي هتكوني مرتاحة أنا هبقا مبسوط..وسابها وخرج
&&&&&&&&&&&
في الموساد
ديفيد دخل وآران لمحه وراحله
آران.....سيد ديفيد ...السيد الرئيس يريدك في أمر ضروري
ديفيد...حسنا
عدنان اطمن أنه ديفيد راح الشغل وخرج هو بسرعة عشان ينفذ خطته كاملة المرة دي
&&&&&&&&&&&&&&
في مكتب الرئيس
ديفيد....ماذا تريد ايها الرئيس
الرئيس.....اسمع ديفيد...لقد فكرت مليا وقررت أن اوافق أنا وجميع القيادة علي زواجك من الفتاة المصرية ولكن بشرط واحد ..وهو أن تسلم كل الاوراق والمعلومات التي جمعتها طيلة الأربع سنوات عن مصر وبعدها تتزوج الفتاة وسنحضر جميعا الزفاف وننشره للعالم كله
ديفيد بفرحة ليس لها وصف....وانا موافق سيدي ...وبعدين قال بتحذير...ولكن اعلم انكم اذا تلاعبتوا بي هذه المرة فسأنسي اني ضابط في الموساد ولن ارحم أحدا وسأنتقم اشد انتقام انت تعرف من هو ديفيد عذرا ....وسابه وخرج
وراح علي مكتبه افتكر يوم زفافه علي ملك ف مصر
FLASH BACK
فلاش باك
يوم زفاف شريف (ديفيد)وملك في مصر
شريف كان طالع ع السلم وف نفس الوقت ملك بتقفل باب شقتها وخارجة
شريف.....صباح الفل يا قمر
ملك.....يا نهاااار ابيض اختفي من وشي ياض يا شريف بيقولوا فال وحش لما العريس بيشوف العروسة قبل الفرح
شريف ضحك ....دا بجد.. انتي بتقولي حاجات غريبة علي فكرة..وبعدين انتي رايحة فين دلوقتي
ملك.....البت سلمي مستنية تحت عشان هنروح الكوافير
شريف....كوافير ايه أنا كلمت ميكب ارتست هتجيلك دلوقتي كلمي سلمي خليها تطلعلك
ملك ابتسمت بخجل وقالت ...ربنا ما يحرمني منك يا شريف...وسابته ودخلت شقتها
وهو كمان دخل شقته واتفاجئ بواحد هو يعرفه كويس كان معاه في مهمته
ديفيد....لماذا جئت الم تفهم ما قلته سأتزوجها حتي وان انطبقت السماء علي الارض ارحل من هنا بسرعة
الرجل......لا ديفيد لقد أخطأت فهمي أنني جئت لأهنئك بزواجك فأنت صديقي المقرب ...وفتح درعاته عشان يحضنه ديفيد ابتسم وحضنه قام الراجل غرس له حقنة ف رقبته ولما فاق لقي نفسه في اسرا...ئيل
BACK
باك
ديفيد في مكتبه مسح وشه بايديه وقال ..المرة دي مش هسيبك يا ملك حتي لو كانت شكوكي صحيحة برضو مش هسيبك
&&&&&&&&&&&&&&
في بيت ديفيد
ملك وسيف واخدين راحتهم ع الآخر تقريبا عندهم شعور أنهم زوجين ف شهر العسل واقفين ف المطبخ وبيحضروا افطار وملك بتغني وفرحانة ....
يا بلادي يا اغلي البلاد يا بلادي فداكي أنا والولاد يا بلادي فداكي
وسيف يبصلها ويقول ....يا حبيبتي يا مصر يا مصر يا حبيبتي يا مصر يا مصر
وبيضحكوا وفجأة
........برافووووووو لا بجد هايل تخربها وتقف علي تلها ..
ملك وسيف....يخرب بيتك خضتنا
عدنان....بذمتك ليك نفس تغني بعد ما عكيت الدنيا دا الباشا حالفلك وهيعاقبك أشد عقاب...
سيف.....كنت عايزني اتصرف ازاي يعني وانا شايف ملك منهارة
ملك بصتله ....بجد خفت عليا يا سيفو
سيف.....طبعا يا قلب سيفو من جوه اومال لو ما خوفتش عليكي اخاف علي عدنان
عدنان حط أيديه واحدة علي كتف ملك وواحدة علي كتف سيف.....اجيب شجرة واتنين لمون
ملك.....خليهم مانجو فريش اصلي ما بحبش اللمون يا عدنينو
عدنان....وحياة امك انتي وهو انجر قدامي يا عريس وانتي اترزعي هنا راقبي الوضع وخلي بالك لو ديفيد جي ف اي وقت اوعي تخليه يطلع فوق انتي فاهمة ولا أعيد تاني ..هاقتلك يا ملك
ملك ...بالله عليك ماتقول اقتلك تاني المرة اللي فاتت قلت اقوصك وقوصتني اعتقني ربنا يخليلك عيالك
سيف.....برق لها ...ملك ملك قلت ميت مرة بطلي شغل التسول دا
عدنان....قدامي بدال ما اقتلكم انتوا الاتنين
طلع سيف وعدنان وفتحوا الأوضة الغربية اللي كانت جوه اوضة ديفيد طبعا بالمفتاح اللي كان في الخزنة وعدنان طلع عليه نسخة ...وبدأوا يدوروا علي المعلومات والأوراق اللي أخدها ديفيد لقوا ورق بأرباح الشركات وصفقات مهمة ولقوا كارت ذاكرة اخدوه ..وأثناء ما بيدورا هوب طبت عليهم ملك ومعاها اتنين قهوة
ملك....أحلي اتنين قهوة لاجمد ظباط ف الدنيا
سيف ....ربنا ما يحرمني منك يا قلبي
😍
عدنان ...الله يخرب بيتك حد قالك اننا جاين نضايف
غوري راقبي المكان تحت ..انتي ولا مهمة اكلفك بيها تنفيذها
ملك.....قلت اجيب لكم قهوة عشان تركزوا وانتوا بتشتغلوا
😥☹️
عدنان ...حد طلب منك قهوة يلا ماتضيعيش الوقت
سيف. محموق علي ملك.....ما بالراحة عليها يا عم هي غلطانة أنها عبرتك
ملك....صح أنا هاخد فنجان وانت يا سيفو..فنج...وقبل ما تكلم كلامها سمعت صوت هز اركان البيت
ديفيد........ملاااااك ....ملك انتي فين
ملك....ياليلة سودة
🙆🙆
سيف....
😳😳😳
عدنان.....
😠😡😡
....
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات