رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة بدوي
رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة بدوي |
رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت أما اسد قال بهدوء .
اسد بهدوء وهيبه ....... انا بطلب ايد الانسه ملاك ي سليم بيه .
سليم بتفاجي وغيره من فكره ان بنته تبعد عنه ..... اي بنتي لسا صغيره جدا على الجواز وكمان انا مش بفكر اجوزها خالص .
كله ضحك علي غيرته على بنته .
فجاه اتكلم جده وقال بهدوء ورزانه .
الجد بهدوء وهيبه......لي مش عاوز تجوزها انت مش واثق في اسد
سليم بهدوء ..... لا والله بس مش قادر استحمل فكره ان هي ممكن تبعد عني،اما من جهه واثق فأنا واثق فيه جدا .
اسد بهدوء وعشق وهو بينظر لملاك ....... وانا أن شاء الله هكون قد الثقه .
وفجاه جه صوت حمزه (والد اسد )وهو بيقول.
حمزه بهدوء وحب شديد لابنه ...رايح تتقدم ومش معاك ابوك ولا معرفني.
اسد ببرود عكس الي جواه..... اهلا بحمزه بيه اخيرا
شرفتنا .
حمزه بغضب ..... ولد احترم نفسك وفي الوقت ده دخل كل من تاليا وجرت على والدها وقالت بحب وشوق .....
تاليا بحب شديد لوالدها.... بابي وحشتني جدا
حمزه بحزن وحب لبنته ...... وانت كمان ي روحي .
تاليا بتفاجى عشان اول مره يكلمها كده ..... وقالت بجد ي بابي انا روحك .
سليم وسالم قالوا لحياه وسما و عيالهم ....تعالو مش ينفع كده دي خصوصياتهم وكلهم دخلوا جوا .
حمزه بندم وحزن .... انا خلاص جيت لكم ي روحي وهفضل معاكوا على طول .
اسد ببرود ....وده من امته .
حمزه بندم ....... اسد انا عايز اتكلم معاك في المكتب .
اسد ببرود عكس الي جواه..... والله عندي meetingكمان نص ساعه مش فاضي.
الجد بحزم وهيبه .... ولد اسمع كلام والدك وروح معاه .
اسد بهدوء واحترام ..... ياجدي انا مش لسه هيكمل الجمله قاطعه الجد ....اسد يالا روح مع والدك ولا هتكسر كلمتي .
اسد باحترام ...... حاضر ي جدي .
وأسد وحمزه راحوا المكتب
حمزه بندم وهدوء .... لحد امته ي اسد
اسد ببرود عكس الي جواه...... لحد امته اي .
حمزه بندم..... ي اسد نفسي تديني فرصه وربنا هعوضك على كل الي فات .
اسد بهدوء وبرود ..... الي اتكسر عمره ما يتصلح وسابه ومشا .
حمزه حزن وقال في نفسه دماغك نشفه بس نظره الحب والحياه الي في عينك رجعت تاني وفجاه افتكر حاجه وقال مفيش غيرها هي الي هتصلح الي اتكسر .
نسبهم ونروح لسيرين وجنات .
سيرين بغضب وغيره ......شوفتي ي مامي خلاص هيضيع مني هو وفلوسه بس وربنا مش هسيبه برده بس اعمل اي
جنات بشر وطمع ......انا مش هخلي الجوازه دي تتم .
سيرين بشر....... ومش يالا بقا جه الاوان عشان ننفز الخطه .
جنات بطمع وشر..... اه وكده ضربنا عصفورين بحجر واحد الأول أن اسد وفلوسه يكونوا ملكك وملاك وفلوسها لالياس وقعدوا يضحكوا بشر .
نسيب الهبل دول ونروح لاسد طلع لبس لبس مكون من بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وجاكيت جلد اسود وكاب اسود وماسك اسود وطلع من البوابه الخلفيه للقصر عشان مش حد يشوفه وركبت عربيه وراح المكان السري بتاع امبارح .
الرجل .....جه ولا لسا ي محمد
محمد ..... لسا ياباشا وفي الوقت ده دخل اسد .
اسد بهدوء وهيبه..... الملفات الي قولت لك عليها اهي .
الرجل بهدوء ......تمم اقعد .
اسد بهدوء وهيبه....انا مش جي اقعد شوفهم وخد السي دي هات دي هتنهيهم لحد حبل المشنقه .
ونهله كلامه بغرور ومشا من غير اي كلمه .
الرجل ابتسم بفخر وقال أنا عارف محدش هيعرف يعملها غيرك وانت كنت قد الثقه بس لو عرفوا مش هيسيبوك في حالك .
باليل في قصر الحديدي كله كان قاعد على السفره بيتعشوا .
وخلصوا وراحوا قعدوا في الريسبشن روم.
اسد بهدوء..... مقولتش برده ي عمي رايك .
سليم بهدوء وبعض الغيره....تمم هشوف رأيها وبعدين اقولك .
اسد بهدوء وغرور .....لا اطمن خالص هو في واحده ترفض أسد الجارحي.
ملاك بمرح....لا والله .
اسد ببراءه مصطنعه .... اه والله
كله قعد يضحك عليهم
حمزه في نفسه هي الوحيده الي هترجعه اسد القديم .
سيرين بغيره وهمس... تضحكوا اضحكوالكم شويه قبل ما تعرفوا الي هيحصلكم .
في مكان تاني .
الزعيم (بلاك )بالروسي .... ازاي ده يحصل ي كلاب فين السي دي هات والملفات اختفوا راحوا فين .
رجالهم هتموت من الخوف وفي الوقت ده دخل إلياس وقال أنا عارف مين .
نسبهم ونروح لسيرين وامها الحيربوزه جنات .
سيرين هنفذ امته ده لسا مش وصل
جنات بصبر وشر ....استني واهدي كده هتفضحينا .
سيرين بنفاذ صبر .... الساعه داخله على 11,ولسا مش جه .
وفجاه سمعوا بوق العربيه .
سيرين بفرح وشر .... جه اهو بس انا خايفه ومتوترة.
جنات بطمع وشر..... اهدي خالص مفيش حاجه هتحصل .
اهم حاجه اديتلها العصير الي فيه المخدر وكده هما هيفكروا أنها سكرانه وأنها مش كويسه .واحنا هنستغل الفرصه ونشعلله ونخليه يكرها ويطرودهم
هو المفعول كمان دقيقه وهيشتغل .
اسد طلع خد شاور ولبس وهو بيسرح شعره سمع صوت عالي تحت ونزل جري لقا ملاك قعده تضحك بهستريا وبتغني وكله بيبص عليها بصدمه وأسد بزهول وافتكر أمه عشان هي كانت بتشرب واتعصب وراح لها وقال .... اي ده الي بيحصل ده.
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك ايضا رواية أغتصاب صالونات للكاتبة أية البدري
تعليقات
إرسال تعليق