رواية متمرده الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه مصطفي
رواية متمرده الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه مصطفي |
رواية متمرده الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه مصطفي
قلبي هو لك ينبض بإسمك و يحيا لأجلك، يراك العالم، و لا يرى سواك، بهواك إلى حد السيف
اخذت ايه تفك شيفرات القنبلة بهدوء قاتل
عمر: يلا يا ايه بسرعه خلاص باقي 3 دقائق
ايه: بسم الله الرحمن الرحيم....ثم قامت بقطع أحد اسلاك القنبلة و توقفت ...لحظات و فقدت ايه الوعي
فارس: هات ميه علشان نفوقها
أعطاه وائل بعض الماء قام بإلقائه على ايه ف عادت إلى وعيها
عمر: حمدالله على السلامه
ايه: الله يسلمك يا قائدي
فارس: يلا نمشي مفيش وقت .....ركبوا جميعا السياره و قاد عمر نظرا لتعب ايه ....و في أثناء سيرهم خرج عليهم مجموعة ارهابيين قادمون من الخلف....فتحت ايه الباب و بحركه ماهره قفذت على الاجانب الايسر في حفره
اوقف عمر السياره و ترجلوا جميعا منها وقف عمر على الجانب الأيمن.....و وائل و فارس من الخلف و خرجت ايه و وقفت على الجانب الأيسر و بدأوا إطلاق النار....كانت ايه طلق الرصاص كانت ايه مثل الصياد المهار تطلق الرصاصه فتصيب استطاعت أن تصطاد خمسه من المجموعه
كانت ايه طلق الرصاص كانت ايه مثل الصياد المهار تطلق الرصاصه فتصيب استطاعت أن تصطاد خمسه من المجموعه
آثار هذا اعجاب فارس الذي ابدا إعجابه بها ..اما عمر فقتل اثنين و فارس قتل اثنين و وائل اثنين
و قضوا على تلك المجموعه
عمر: ايه انا فخور جدا بإنضمامك لينا انتي فعلا بارعه انتي القناصه بتاعت الفريق شكرا جدا ليكي
ايه: تحت امرك يا قائدي أهم حاجه حماية مواطنينا
عمر: مفيش خوف على بلدنا و في ابطال زيك بيحموها ...اعتقد ان لازم نمشي في اسرع وقت و انا هكلم العميد
ركبوا جميعا السياره و قادت ايه السياره بينما اتصل عمر بالعيد ادم
عمر: المهمه تمت يا قائدي
العميد ادم: دمتم ابطال انا فخور جدا بيكم حقيقي يلا تعالوا
عمر: امرك يا قائدي....ثم اغلق هاتفه
كانت ايه تقود بسرعه جنونيه و بمهاره فائقة أثارت اعجاب الفريق بأكمله....فهي اول فتاة تنضم إليهم و تكون بهذه المهاره الفائقه
__________♡♡________________
تاني يوم في شركة اسر
ترجل فهد من سيارته بوسامته المعهودة التي تجذب و تلفت أنظار الجميع .....دلف إلى الشركه و هو يدندن شوفنا القمر و طلعناله ..و لكن اصطدم ب نجلاء في وجه
فهد: صباح الأناناس
نجلاء بغيظ: صباح النور ل حضرتك
فهد: ما بلاش رسميات اسمي فهد
نجلاء: حضرتك مش بتعامل مع حد غريب خير في حاجه
فهد: لا اجهزي علشان ننزل موقع الشغل
نجلاء: تمام لما يجي الوقت سلام ..و غادرت إلى مكتبها بينما دلف فهد إلى مكتب اسر تحت أنظار ميسون التي كانت تقف مندهشه من فهد...حيث ذهب إلى مكتب اسر بدون ان يستأذن منها
فهد: صباح الخير
اسر: صباح النور اي اخبارك
فهد: الحمدلله بخير
اسر: في حفله النهارده بمناسبة الشراكه مع احمد لازم تحضر
فهد: ان شاء الله...دلوقتي انا هنزل موقع العمل و اشوف
اسر" تمام بالتوفيق ليك انت و نجلاء ان شاء الله
فهد: تمام الحفله الساعه كام
اسر:9 ان شاء الله
فهد: اوكي مع السلامه اشوفك في الحفله
اسر: ان شاء الله
خرج فهد من المكتب و سار إلى مكتب نجلاء تحت أنظار ميسون ....دلفت ميسون ل مكتب اسر
ميسون: هو ماله فهد في حاجه غريبه
اسر: دا في حتة جنان بس هو بصراحه حد شاطر جدا في الشغل
ميسون: اممم سمعت ان فيه حفله
اسر: حصل الساعه 9
ميسون: ايدك على 2000 جنيه
اسر " نعم ليه دا
ميسون: يدوب اجيب دريس
اسر: دول ب الفين جنيه حسبي الله خدي الكريدت كارت بتاعتي و روحي
ميسون: ربنا يخليك ليا يا روحي
اسر: اه منك دلوقتي روحك
ميسون: طبعا اوماال تشاو يا بيبي
اسر: تشاو يا قلبو
خرجت ميسون من المكتب بينما ظل اسر يعبث بهاتفه بينما ذهبت نجلاء مع فهد اللي طول الطريق مشغل اغاني و نجلاء هتتشل لحد ما وصلوا موقع العمل ترجل فهد من سيارته ثم نجلاء ...وقف اسر على مساحه فارغه من اي شيئ..نظر لتلك الأرض الفارغة ثم قال ...ان ما خليتك شبه لندن و لا باريس مبقاش انا فهد ثم دلف إلى مكتبه و اخرج بعض الأوراق و قلم و بدأ يرسم و يخطط بمساعدة نجلاء
_________
اما ميسون فقد ذهبت إلى إحدى مولات الملابس الكبرى ف اشترت دريس زهري و طرحه بيضاء و حذاء ابيض و اشترت ل اسر بدله سوداء و قميص ابيض و كوتش ابيض و قادت سيارتها إلى المنزل كانت الساعه تقترب من الخامسه كان اسر قد اقترب من الوصول إلى المنزل ..بدلت ميسون ملابسها ف ارتدت بيجامه بينك عليها دبدوب و ربطت شعرها بشريطه و قامت بتحضير بعض السااندويتشات و جلست امام التلفاز لحظات و دق جرس المنزل معلن عن قدوم اسر فتحت ميسون الباب دلف اسر إلى المنزل خلع حذائه و جلس
على الأريكة قامت ميسون ب احضار الساندويتشات و بدأوا في تناول وجبتهم انهوا غدائهم ثم قامت ميسون ب احضار تلك الملابس التي اشترتها
اسر: الدريس جميل و البدله جميله تسلم ايدك يا قلبي
ميسون: ربنا يخليك ليا يلا نلبس علشان نوصل مكان الحفله
ارتدت ميسون الدريس و طرحه بيضه و ارتدت الحذاء و بعض مساحيق التجميل و كانت تشبه السيندريلا
ارتدى اسر البدله و ارتدى ساعته و ف كان وسيم للغاية
اسر: جاهزه
ميسون: يلا
ترجلوا من منزلهم و ركبوا السياره و قاد اسر السياره
************
وصل اسر و ميسون على الموعد وجد كل من احمد و ايلام و فهد و نجلاء و اميره و هاجر
احمد: اعرفك على ايلام اختي و مديرة اعمالي
اسر: تشرفت بحضرتك اعرفك ميسون مراتي
ايلام: تشرفت لحضراتكم نبدأ نوقع العقد
قام كل من اسر و احمد بتوقيع العقود وسط حضور بعض من العاملين
اسر: اتفضل على العشاء تناول جميعا العشاء ثم انتهوا وقفوا معا يتسامرون حول عملهم انتهت الحفله و ذهب كل من احمد و ايلام و اميره و هاجر و فهد و نجلاء و اسر و ميسون و بعد نص ساعه وصلوا دلفت ميسون إلى المنزل ثم اسر بدلت ميسون ملابسها ف ارتدت بيجامه موف و أسر ارتدى تيشرت اسود و بنطلون اسود كادت أن تذهب ميسون إلى غرفتها و لكن اوقفها اسر ممسكا ذراعها بدأت دقات قلب ميسون تعلو
ميسون بتوتر: انت ..انت عايز اي
اسر: عايزك
ميسون: في اي
اسر: في موضوع جوا الاوضه حملها اسر بين ذراعيه و وضعها على السرير ممسكا يداها ليطمئنها اخذ اسر يبث القبلات على عنقها بينما كانت ميسون مستسلمه تمام له لينقض عليها كما ينقض الأسد على فريسته
ميسون: تفتكر اللي حصل بينا دا في صالحنا
اسر: و ليه لا يا قلبي
ميسون: اسر انا بحبك
التهم اسر شفتيها في قبله عميقه يبث لها حبه و عشقه لها لينقض عليها مره أخرى
اشرقت شمس يوم جديد معلنه عن ميلاد حب جديد بين اسر و ميسون
استيقظت ميسون وجدت نفسها بين احضان اسر نظرت إلى الأرض وجدت ملابسها ملقاة على الأرض توردت و جنتيها خجلا ثم دفنت رأسها في صدر اسر العاري
تململ اسر في نومه ثم بدأ يفتح عينيه
اعتقد ان ميسون ما زالت نائمه ليقوم بلف يديه حول خصرها و قبل جبينها
ميسون: صباح الخير يا حبي
اسر: صباح النور يا روحي
دفنت ميسون رأسها في صدره خجلا ...رفع اسر وجهها ليلتهم شفتيها في قبله الحب و الشوق و استجابت معه ميسون
اسر: هقوم اخد دش علشان اروح الشغل
ميسون: تمام يا روحي و انا هحضر الفطار
دلف اسر إلى المرحاض اخد دش و اتوضى و طلع يصلي
بينما ميسون بدأت تحضر الفطار...لحظات و انهى اسر صلاته ذهب إلى المطبخ ليقوم ب لف يديه حول خصرها
ميسون: حبيبي خلصت
اسر: اه يا قلبي خلصت
ميسون: تمام يلا نفطر
جلسوا معا
تناولوا الإفطار
ثم قامت ميسون ارتدت بنطال ابيض واسع و بلوزه زهري و طرحه بيضه و حذاء ابيض
و ارتدى اسربنطلون جينس و تيشرت اسود و كوتش ابيض
نزلوا معا إلى السياره كان اسر يقود السياره بينما كانت ميسون ممسكه بيد اسر و سانده رأسها حتى وصلوا إلى الشركه ترجل اسر من سيارته و فتح الباب ل ميسون نزلت من السياره أمسكت بيده و هي في قمة سعادتهابزوجها و مليك قلبها دلفوا معا إلى الشركه
تحت أنظار اعجاب جميع عاملين الشركه دلف اسر إلى مكتبه .. و ميسون إلى مكتبها
***********
وصل ابطالنا إلى المركز إلى مكتب العميد ادم
عانق العميد ادم عمر ثم اثنا عليه و على الفريق قائلا
انتوا الابطال الحقيقين انتوا فعلا اسود تستاهلوا كل الدعم حقيقي مبارك عليكم النصر يلا روحوا ارتاحوا
عمر: امرك يا قائدي
ذهب عمر و فارس و وائل إلى المستشفى بينما ذهبت ايه إلى شقتها فهي تعيش وحيده
تعليقات
إرسال تعليق