رواية الاسد الجريح الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن |
رواية الاسد الجريح الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن
في صباح يوم جديد
مصطفى صحي قاعد جنب ليل بيعيط لمجرد فكره انها تبعد عنو
ليل: صباح الخير
مصطفى: صباح النور ياروحي
ليل: ياديشا خلاص بقا سيبها ع ربنا ياحبيبي
مصطفى: اسمعي كلامي عشان خاطري
ليل: مصطفى انا قلت لا واه متعرفش حد عشان فرح عمار وفوز
مصطفى؛ انتي مش هتقومي من هنا فهمه بلا فرح بلا بتاع
ليل: دي اختي
مصطفى: انا قلت لا ياليل خلاص مش هتطلعي من هنا وقام دخل الحمام وبعد شويه خرج لبس ونزل تحت انهارده كتب كتاب عمار
سعديه: صباح الخير ياحبيبي امال فين ليل عشان نبارك
مصطفى: بترتاح فوق امي ليل مش هتحضر ولا الفرح ولا كتب الكتاب خلاص
سعيد: ليه كده يابني
مصطفى: هوا كده ولا انا ولا هيا
عدي: احنا جينا اي هوا في حاجه ولا اي
مصطفى: تعال ياعدي عايزك ودخلو المكتب فيروز طلعت لليل والاهل قعدو مع بعض
مصطفى: هوا ده الي حصل
عدي: لازم متتحركش ممكن اطلعلها
مصطفى: اتفضل
فيروز: سمعت انك مش هتحضري الكتاب ولا الفرح ياليل
ليل: معلش ياروحي غصب عني
فوز.......
دق دق دق
ليل: اتفضل دخل عدي وباين ع وشو الحزن والخوف ليل فهمت ان مصطفى حكالو
عدي: فوز ممكن تخرجي
فيروز: حاضر بس انت كويس
عدي: ااه اه انا كويس
فيروز: تمام بعد ازنكم
عدي راح قعد جنب السرير ع الارض وسك ايديها وقال بضعف
عدي: عارفه انا ممكن يحصلي اي لو حصلك حاجه
ليل: ياعدي انا كويسه مفياش حاجه
عدي: لسه قدام ليل عشان خاطري نزلي الطفل ده
ليل: لا مش هنزلو
عدي: ياليل انتي كل حاجه في حياتي اختي وبنتي وحبيبتي وامي وكل حاجه ليا مقدرش اتحرم منك انتي كده بتموتيني بلبطيء ارجوكي
ليل: انا بين ايدين ربنا وهوا رحيم لو شايف اني اجلي خلاص حان يبقا هموت هموت حتي لو قفلتو عليا وخبتوني
عدي قعد جنبها حضنها
عدي: بعد الشر عليكي هتعيشي وهتكوني احل ماما في الدنيا كلها
ليل: وانا عارفه يلا بقا انزل عشان فوز متكونش لوحدها ومتقلهمش ع حاجه ماشي
عدي: حاضر وانتي متتحركيش من هنا
ليل: حاضر
ونزل عدي ومصطفي حاولو يمسكو اغصابهم ع قد مايقدرو عدي اليوم والفرح واصبحت ليل في شهرها الثامن
ليل: مصطفى مصطفى قوم انا بولد
مصطفى: اي طب طب اهدي حاضر قام لبس ولبسها بخذر شديد وشالها وراح ع المستشفي
مصطفى: دكتور عايز دكتوره بسرعه
جت الدكتوره خدتها ودخلو غرفه العمليات
قعد ع الارض بيعيط هيا دلوقتي بين الحيا والموت بعد سبع سعات خرجت الدكتورع
مصطفى: هااا طمنيني
الدكتور: البيبي بخير لكن للاسف فقدنا الام
مصطفى:لااااااا
ليل:بسم آلَلَه ّالرحمن الرحيم مالك ياحبيبي
حضنها جامد وكانو بيتاكد انو كان حلم
مصطفى:بينهج كبوس كبوس وحش اوي
ليل:فهمت هوا حلم بايه هششش خلاص راح لحالو ياحبيبي خلاص
مصطفى:ليل اوعديني انك تقومي لازم تعيشي ياليل
ليل:انا عايزه اتكلم معاك شويه
مصطفى:في اي
ليل:عيزاك توعدني
مصطفى:بايه
ليل:اني لو مت تتجوز بعدي وتعيش حياتك اوعا تقع
مصطفى:هشششش انتي بتقولي ايه
ليل:ارجوك اسمعني للاخر عيش حياتك مع ابننا الي جاي ولو كانت بنت سميها ليل عشان تفتكرني ولو ولد سميه عدي
مصطفى:انتي الي هتسميهم ولله انتي وحضنها
ليل:انت رهيف اوي متقلقش قعده ع قلبك
مصطفى:ااااااه خليكي دايما قاعده ع قلبي كده
وحضنها ونامو وكل ماده الحمل بيصعب ع ليل وفيروز حامل عدي بيموت براحه
تحت الكل قاعد محدش عارف حاجه فكرين مصطفي بيعمل كده دلع وبس
سعديه:ياختي الواد قاعد اربعه وعشرين ساعه فوق مش عاوزين ينزلو
سعيد:ومالو عشان الحمل بردو
فيروز:انا مش عارفه حاسه انو في حاجه مخبيتها علينا
عمار:حاجه اي بس يا حبيبتي
فيروز:قلبي مش مريحني خالص كده كانو في حاجه هتحصل
عمار:لالا مفيش حاجه كلو خير انشاء الله
فيروز:وعدي كانو بيموت دايما قاعد جنب الفون وكل ما يرن كان كهربا مسكتو اكيد ليل فيها حاجه
عمار:طب بصي هناكل ونطلع نشوفها قبل ما نمشي
فيروز:انا هقعد هنا لحد ما تولد
عمار:بس
سعديه:مفيش بس يابني دي بردو اختها
عمار:الي عيزينو
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك ايضا رواية أغتصاب صالونات للكاتبة أية البدري
تعليقات
إرسال تعليق