رواية نور الجاسم الفصل التاسع 9 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم الفصل التاسع 9 بقلم نيلي ياسر |
رواية نور الجاسم الفصل التاسع 9 بقلم نيلي ياسر
جاسم: أهدي يا مراتي..
نور بصراخ: حرام عليك والله اتخضيت.
جاسم: يا بت ده انا جوزك..
نور:جاسم..نزلني علشان تعبانه وعايزه انام اوي..
جاسم: انا صحيتك علشان نتغدي كلنا.
نور: لا مش جعانه... انا عايزه انام.
جاسم: عند امك..
نور: جاااسم.
جاسم بحب: عيونه.
نور: طب..طب نزلني هروح اصحي ملك.
جاسم: ماشي روحي.
" جاسم نزلها ولسه هتمشي مسك وسطها وباسها وهي اتكسفت وطلعت تجري علي ملك وهو ضحك وطلع لشادي"
نور: تك..تك.
ملك بدموع: أدخل.
نور: اي ده انتي منمتيش.
ملك ببكاء: تعبااانه أوي..
" نور قفلت الباب وقعدت جمبها"
نور:ملك هو شادي السبب في زعلك صح؟!.
ملك:______
نور: ماشي براحتك لو مش حابه تحكي بس انا جمبك لو احتجتي تحكي انا موجوده.
" ملك عيطت اكتر وهو حضنتها لغايه لما هديت وبعدين بعدت عنها"
نور: انا هروح أغير هدومي وانتي كمان غيري ويلا علشان الغداء.
ملك:( هزت رأسها بمعني ماشي).
...
جاسم: واد يا شاااااادي... اصحي يا اض.
شادي: ينعل شكلك عايز انام.
جاسم: يا اض بلا الغداء جهز.
شادي بنوم: مش جعان .. ( غمض عيونه ونام ).
جاسم: بقي كده.. طيب.
" جاسم مسكه من دماغه وشادي بيضربه وهو ماسك دماغه ودخله الحمام ونزل دماغه تحت الحنفيه و شادي بيضحك"
شادي: ااااه.. خلاص يخربيتك أقفل الحنفيه.
جاسم ( بصوت أحمد حلمي): ولو ولو لازم اغرقك..
شادي: ههههه.. خلاص والله صحيت.
جاسم وهو بينشف أيده: ماشي غير هدومك وتعالى.
" جاسم كان هيخرج بس وقفه صوت شادي"
شادي: جاسم!!.
جاسم: ممم.
شادي بابتسامة: عامل غدا ايه؟!.
جاسم وهو بيحدفه بالفوطه: يا ابن الكلبه انت..انا افتكرتك هتقول حاجه عميقه..
شادي: هو في أعمق من كده..
جاسم: ههههه..طب يلا يا أخويا البس.
" جاسم نزل وقعد علي السفره وبعد شويه نزلت نور وهي لابسه جلابيه بيتي لونها نبيتي وديقه سيكا ومفتوحه من الجنب وشعرها على هيئة كحكه لفوق"
جاسم بصدمه: يا نهارك اسود يا فوزي..
نور بخوف: في ايه؟!.
جاسم: اي الجلابيه دي.
نور: مالها.
جاسم وهو بيقرب منها: جامده فيكي.
نور بحب: بجد!!.
جاسم: اه..بس اطلعي غيريها.
نور: انت مش لسه قايل حلوه.
جاسم: هتبقي حلوه في اوضه النوم مش هنا..
نور: يووووه.
جاسم: أمشي يا بت.
" نور طلعت تجري علي الاوضه وهو ضحك..شويه ونزلت ملك وهي لابسه بنطلون اسود بيتي وتيشيرت قصير اسود وشعرها ديل حصان ونازل منه خصل"
جاسم: شكرا الله سعيكم..
ملك: ههههه..
جاسم: أنتي كنتي بتعيطي؟!.
ملك: لا.. بتسأل لايه؟!.
جاسم: شكلك معيطه.
ملك بتوتر: لا ده انا كنت بجرب ميكب وكده ولما جيت امسحه تقريبا طلع نوعه وحش علشان كده خلي شكلي معيط
" جاسم مكنش مصدق وجاله تلفون خرج يتكلم وملك حست أن حد وراها"
شادي: لو هو صدقك..انا مش مصدقك يا ملك.
ملك ببرود وهي بتقعد: مش مهم تصدق.
شادي بعصبية: بطلي بقي طريقتك دي.
ملك: طريقتي عجباني ومش مسموح ليك تعلي صوتك عليا كده.
" شادي فضل السكوت وقعد قدامها علي السفره وشويه وجاسم دخل وقعد ونور نزلت وغيرت لبسها ولبست سلوبته بيتي لونها رمادي زي بتاعت الارنب ولبست الطقيه بتاعتها"
جاسم: اوزعتي..تعالي اقعدي هنا ( بيشاور علي الكرسي اللي جمبه).
نور: ماشي.
شادي: جاسم..هي نور عندها كام سنه انا حاسس انها 16 سنه او حاجه زي كده..
نور بعصبية طفوليه: انا عندي18 سنه.
جاسم: ولا متتريقش علي اوزعتي.
شادي: هههه..ماشي.
جاسم: ملك انتي مش بتتكلمي لايه؟!.
" ملك بتلعب بالشوكه في الاكل وانتبهت علي صوت جاسم"
ملك: هه..لا عادي هقول ايه.
جاسم: ده انتي مكنتيش بتقعدي دقيقه من غير كلام.
ملك: لا عادي..
جاسم: ماشي..كلي طيب.
ملك: حاضر.
شادي: هو في حد ضايقك يا كوكي.
" ملك انتبهت ليه لما قال كوكي علشان كان بيقولها كده زمان وحست أنها هتعيط"
ملك وهي بتقوم: لا محدش يقدر ( وطلعت اوضتها).
" هما كملو اكل لاكن فجأة سمعو ضرب نار كتير من بره"
نور: اي الصوت ده.
" جاسم طلع مسدسه من الدرج جمب السفره وشادي طلع جاب مسدسه ونور خايفه جدآ.
جاسم: اطلعي اقفلي علي نفسك..بسرعه.
نور: طب وانت.
جاسم بعضب: بسرعه يا نور يلا.
" جاسم خرج يشوف في اي وشادي نازل من علي السلم لقي صوت في اوضه ملك دخل ولقي حد حاطط جمب رقبتها مسدس وحاطط ايده علي بوقها"
شادي بغضب: ملك...
الشخص: فين اوضه نور.
" شادي كان هيضربه بالمسدس بس فجأة صوت ضرب نار وملك بتقع في الأرض"
تعليقات
إرسال تعليق